quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat heb ik in de openingspost gezet? Het is geen topic om zelf verhalen te houden, maar een bronnentopic. Er is niemand die een bron heeft geplaatst buiten ik zelf, dus na 23 posts is het wel weer genoeg denk ik.
Nee, ik zou graag goede bronnen van mensen met aanzien willen zien die die stelling ontkrachten, in plaats van eigen verhalen, interpretaties, overtuigingen etcetera.quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:56 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
als de meeste users vinden dat deze stelling
Vrijmetselarij = occultisme = kabbalisme = luciferianisme.
spaak loopt,
en je wil in dit topic alleen bronnen gepost hebben die bovenstaande stelling onderbouwen..
dan heb je dus een leeg topic.
Hoe kan je zo'n rare stelling nou ontkrachten?quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, ik zou graag goede bronnen van mensen met aanzien willen zien die die stelling ontkrachten, in plaats van eigen verhalen, interpretaties, overtuigingen etcetera.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 00:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het gaat puur en alleen om het feit of occultisten de bron van hun kracht, hun god, Lucifer noemen of niet. Het gaat er niet om wat de bijbel van deze Lucifer zegt. Nu in ieder geval nog niet.
Bedankt.quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:49 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat hij bedoeld dat jouw post ongewenst is want ik vind het een erg interessante post!
Blijf je in de buurt rondhangen? Ik zou her en der graag meer van je lezen.
Beste ali, geen idee of je mij onder de new agers schaart..maar aangezien ik geen Christen ben zal dat wel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Doe maar een slotje ja. Ik heb hier geen geduld meer voor. Voor de new agers: verdiep je eens in de werken van de mensen die ik in de openingspost heb aangehaald. Dan zul je zien wat ik bedoel. Je zal er sowieso veel van leren.
Verdiep JIJ je maar eens beter in andere stromingen, en sta open voor andere mogelijkheden. Degene die nog veel te leren heeft ben jij! Je bent verkeerd bezig zeg ik je!quote:Op maandag 4 augustus 2008 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Doe maar een slotje ja. Ik heb hier geen geduld meer voor. Voor de new agers: verdiep je eens in de werken van de mensen die ik in de openingspost heb aangehaald. Dan zul je zien wat ik bedoel. Je zal er sowieso veel van leren.
Het christendom is toch begonnen als een occulte sekte? Tenminste, ik geloof de mensen die dat beweren.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar die God kan natuurlijk evengoed Satan zijn geweest. Of is Satan erg selectief in wie hij occulte dingen laat doen ? Ali zaait graag verwarring.
De bijbel is geciteerd. Dus wel degelijk een bron. En verder ben je nogal dwingend bezig om de discussie te sturen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat heb ik in de openingspost gezet? Het is geen topic om zelf verhalen te houden, maar een bronnentopic. Er is niemand die een bron heeft geplaatst buiten ik zelf, dus na 23 posts is het wel weer genoeg denk ik.
Guttegut, krijg je niet genoeg bijval ofzo?quote:Op maandag 4 augustus 2008 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En meneer Pike heeft per definitie gelijk omdat jij dat vindt??quote:Op maandag 4 augustus 2008 01:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Iedereen die gepost heeft: lees de openingspost nog eens goed en reageer daarna nog eens.
Ik heb Albert Pike geciteerd, het boek heet Morals en Dogma en is te vinden op de link die ik geplaatst heb. Via Morals en Dogma heb ik occultisme, vrijmetselarij, kabbalisme en luciferianisme aan elkaar weten te koppelen . Ik begrijp eergelijk gezegd niet waarom daar zoveel weerstand tegen is, aangezien meneer Pike zelf duidelijk zegt dat de oude occulte wetenschappen te vinden zijn in de hogere graden van vrijmetselarij, dat vrijmetselarij een zoektocht naar licht is en dat deze zoektocht direct terug gaat naar de kabbalah.
Naar agressief toontje zeg! Nogmaals, je probeert de discussie te sturen, in jouw richting, en niet zo'n beetje dwingend ook!!!quote:Verder heb ik in de OP al gezegd dat ik niet zal reageren op eigen verhalen, maar dat het een bronnentopic dient te worden, omdat het de bedoeling is dat we terug naar de feiten gaan, die we kunnen vinden in de werken van mensen die ik al in de OP heb genoemd, en die lijst kan makkelijk door mensen met verstand van zaken aangevuld worden. We hebben niets aan eigen interpretaties en eigen verhalen, zoals van Tetrahedron, die nu verontwaardigd reageert ookal heb ik nadrukkelijk gezegd dat ik niet op zulke verhalen zit te wachten in dit topic, omdat ze niets bewijzen. Kun je niet lezen?
quote:Ik zie wel wat jullie er zelf van willen maken.
Ah, de bijbel bewijst niets. Mag ik je quoten?quote:Op maandag 4 augustus 2008 01:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We hebben niets aan eigen interpretaties en eigen verhalen, zoals van Tetrahedron, die nu verontwaardigd reageert ookal heb ik nadrukkelijk gezegd dat ik niet op zulke verhalen zit te wachten in dit topic, omdat ze niets bewijzen.
Precies en er staan in de bijbel genoeg dingen die verwijzen naar occulte zaken, er waren bv ook sterrenwichelaars.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:40 schreef gelly het volgende:
Zou je het veranderen van water in wijn, vissen vermenigvuldigen, over water lopen en de Rode Zee splitsen niet als occult beschouwen ?
jep, je clubje exclusief maken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 01:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het punt is natuurlijk dat een religie bijzondere zaken (goddelijk, bovennatuurlijk) voor zichzelf wil claimen en aan een specifieke god/ religie wil koppelen. Daarom zijn religies ook vaak tegen (andere) drugs omdat je daar ook bijzondere ervaringen van krijgt. Directe concurrentie voor de religie dus. De enige manier om dat exclusief te houden is om bijzondere ervaringen voor de religie te reserveren. Sex mag alleen binnen een (voor God gesloten) huwelijk. Zingen mag maar alleen in de kerk. Muziek mag, maar dan mag het alleen religieuze muziek zijn. Drugs mag, maar alleen binnen een religieuze context.
Al dit soort zaken die buiten de religie plaatsvinden worden verkettert en vervolgt.
Als je iets over het christelijk geloof wil weten lees je de bijbel. Wil je iets over theosofie weten lees je de geheime leer van Blavatsky. Ik ga dus niet vanuit de bijbel occultisme uitleggen, dus occultisten: leg vanuit jullie leer alsjeblieft niet de bijbel uit. Ik zie zoveel pijnlijke vergissingen bij tetrahedron, het is niet eens aardig om op dat soort posts te reageren.quote:Op maandag 4 augustus 2008 01:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ah, de bijbel bewijst niets. Mag ik je quoten?
Jij spreekt over jullie? Waarom maak jij onderscheid, oordeel niet opdat gij niet geoordeeld worde...quote:Op maandag 4 augustus 2008 02:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je iets over het christelijk geloof wil weten lees je de bijbel. Wil je iets over theosofie weten lees je de geheime leer van Blavatsky. Ik ga dus niet vanuit de bijbel occultisme uitleggen, dus occultisten: leg vanuit jullie leer alsjeblieft niet de bijbel uit. Ik zie zoveel pijnlijke vergissingen bij tetrahedron, het is niet eens aardig om op dat soort posts te reageren.
Wat er uiteindelijk waar is van de bijbel of occultisme, is een andere discussie. Het gaat mij puur en alleen om de leer, om wat occultisme is. De hele new age beweging, welke occult is, is praktisch opgezet/in gang gezet door de theosofie en de vrijmetselarij, met nog een dosis invloed van Jezuïet Teilhard de C
hardin, het lijkt me dus niet onbelangrijk voor degenen die zich met dergelijke zaken bezig houden dat ze bewust zijn van wat de vrijmetselarij en de theosofie leren. Het is natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid, maar een topic als dit kan er wel bij helpen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |