abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60539293
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat heb ik in de openingspost gezet? Het is geen topic om zelf verhalen te houden, maar een bronnentopic. Er is niemand die een bron heeft geplaatst buiten ik zelf, dus na 23 posts is het wel weer genoeg denk ik.

als de meeste users vinden dat deze stelling
Vrijmetselarij = occultisme = kabbalisme = luciferianisme.
spaak loopt,
en je wil in dit topic alleen bronnen gepost hebben die bovenstaande stelling onderbouwen..
dan heb je dus een leeg topic.
pi_60539327
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:56 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

als de meeste users vinden dat deze stelling
Vrijmetselarij = occultisme = kabbalisme = luciferianisme.
spaak loopt,
en je wil in dit topic alleen bronnen gepost hebben die bovenstaande stelling onderbouwen..
dan heb je dus een leeg topic.
Nee, ik zou graag goede bronnen van mensen met aanzien willen zien die die stelling ontkrachten, in plaats van eigen verhalen, interpretaties, overtuigingen etcetera.
pi_60539363
Mijn bron was de Bijbel zelf, maar wat wil je precies? Bronvermeldingen die bewijzen dat alle occulte zaken niet van de duivel af komen of zo?
Alle boeken waarin de duivel voorkomt, zijn op de Bijbel gebaseerd, dus je zult je antwoorden in dat boek moeten zoeken als je er in gelooft. Alles daarbuiten zijn slechts interpretaties van mensen van passages uit dat boek en eigen ervaringen.

Feitelijk zou dit topic dan dus niets meer kunnen worden dan een Bijbel-quote topic, want uitleg over Reiki, Boeddhisme en andere "occulte" stromingen vind je volgens mij verder niet wenselijk, toch? Wat voor bronnen zoek je precies?
pi_60539421
Het gaat puur en alleen om het feit of occultisten de bron van hun kracht, hun god, Lucifer noemen of niet. Het gaat er niet om wat de bijbel van deze Lucifer zegt. Nu in ieder geval nog niet.
pi_60539466
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, ik zou graag goede bronnen van mensen met aanzien willen zien die die stelling ontkrachten, in plaats van eigen verhalen, interpretaties, overtuigingen etcetera.
Hoe kan je zo'n rare stelling nou ontkrachten?

ontkracht jij de volgende stelling maar met bronnen

automonteurs = sinaasappel eters = satanisch

pi_60539615
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 00:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het gaat puur en alleen om het feit of occultisten de bron van hun kracht, hun god, Lucifer noemen of niet. Het gaat er niet om wat de bijbel van deze Lucifer zegt. Nu in ieder geval nog niet.

Ehhhh......nee, ik denk niet dat Boeddhisten, Reiki masters, wiccans, sjamanen enz enz enz De Bron Lucifer of Satan noemen of zo, nee.

In Reiki boeken wordt het De Oerbron genoemd, of Het Hogere, of De Bron enz.
Ook wordt er in diverse geloofsstromingen gesproken over de Moeder/Vader God, aangezien je mannelijke en vrouwelijke eigenschappen moet hebben om te Scheppen.

Opgelost?
Slotje!
pi_60539834
Doe maar een slotje ja. Ik heb hier geen geduld meer voor. Voor de new agers: verdiep je eens in de werken van de mensen die ik in de openingspost heb aangehaald. Dan zul je zien wat ik bedoel. Je zal er sowieso veel van leren.
pi_60539973
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:49 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat hij bedoeld dat jouw post ongewenst is want ik vind het een erg interessante post!
Blijf je in de buurt rondhangen? Ik zou her en der graag meer van je lezen.
Bedankt.
In dit filmpje zie je de berg Sinai:
http://english.sdaglobal.org/evangelism/arch/images/sinai.wmv

Je kunt zien dat de bergtop van de Sinai nog zwartgeblakerd is van het vuur wat uit het voertuig van de Engelen kwam. Ook zie je het altaar van het gouden kalf wat Aaron gebouwd had, en de Egyptische tekenen daarop.

Ik ben geheel on-topic, alleen zo te zien weigert Ali inhoudlijk commentaar te geven. Dit is iets typisch voor zowel niet-gelovigen als gelovigen: Negeren of belachelijk maken wat niet in hun denkwijze past.

Ik heb de laatste paar dagen een paar posts van Ali Kannibali gelezen, en ik begrijp, dat het zinloos is met hem in discussie te gaan, maar in ieder geval kunnen andere mensen via deze post wel lezen hoe het waarschijnlijk zit.

Hij heeft het over interpretaties, maar is zijn "geloof" ook niet gebaseerd op een interpretatie die ik inhoudelijk tegen-beargumenteerd heb? Over zijn Luciferiaanse denkbeeld?

Het typische is, dat als men geen tegenargumenten kan bedenken, of het het eigen denkbeeld totaal op zijn kop zet,, men het gewoon negeert. Dit geldt voor alle fundamentalisten, of het nou atheisten, christenen, sceptics of wat dan ook zijn. Een slechte eigenschap van de mens.
pi_60540016
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 00:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Doe maar een slotje ja. Ik heb hier geen geduld meer voor. Voor de new agers: verdiep je eens in de werken van de mensen die ik in de openingspost heb aangehaald. Dan zul je zien wat ik bedoel. Je zal er sowieso veel van leren.
Beste ali, geen idee of je mij onder de new agers schaart..maar aangezien ik geen Christen ben zal dat wel.
Mijn boekenkast staat vol met dergelijke werken.
En ja enkelen spreken over Lucifer, maar minstens zoveel gebruiken een andere naam voor de bron.

en nogmaals.. je vergelijking is bizar.

Als je het had gehouden bij occult = luciferiaans dan had ik het vanuit jouw hoek nog begrepen en was er alleen een kloof geweest in de naamgeving omdat wij vanuit een ander kader spreken.
Maar zelfs als ik in een wereld stap waar God en Lucifer leven kan ik niet met je meegaan.
vrijmetselaarij, kabbalah, occultisme, luciferisme.. allemaal in één stelling"?
Heb JIJ je wel geïnformeerd?
Wat weet jij over de leer van de kabbala, weet je waar het zijn oorsprong vindt, weet jij wat de vrijmetselaarij is? (wat doet de vrijmetselaarij hier eigenlijk in dit topic??)
pi_60540018
quote:
Verdiep JIJ je maar eens beter in andere stromingen, en sta open voor andere mogelijkheden. Degene die nog veel te leren heeft ben jij! Je bent verkeerd bezig zeg ik je!

Kijk niet naar de splinter in andermans oog maar naar de balk in je eigen oog. Je bent zo verblind door je "gelijk" dat je alles afketst wat daar tegenindruist. Word wakker!
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:56:23 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60540657
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar die God kan natuurlijk evengoed Satan zijn geweest. Of is Satan erg selectief in wie hij occulte dingen laat doen ? Ali zaait graag verwarring.
Het christendom is toch begonnen als een occulte sekte? Tenminste, ik geloof de mensen die dat beweren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60540823
toch maar even een tvptje wellicht voor later..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_60541260
Iedereen die gepost heeft: lees de openingspost nog eens goed en reageer daarna nog eens.

Ik heb Albert Pike geciteerd, het boek heet Morals en Dogma en is te vinden op de link die ik geplaatst heb. Via Morals en Dogma heb ik occultisme, vrijmetselarij, kabbalisme en luciferianisme aan elkaar weten te koppelen . Ik begrijp eergelijk gezegd niet waarom daar zoveel weerstand tegen is, aangezien meneer Pike zelf duidelijk zegt dat de oude occulte wetenschappen te vinden zijn in de hogere graden van vrijmetselarij, dat vrijmetselarij een zoektocht naar licht is en dat deze zoektocht direct terug gaat naar de kabbalah.

Verder heb ik in de OP al gezegd dat ik niet zal reageren op eigen verhalen, maar dat het een bronnentopic dient te worden, omdat het de bedoeling is dat we terug naar de feiten gaan, die we kunnen vinden in de werken van mensen die ik al in de OP heb genoemd, en die lijst kan makkelijk door mensen met verstand van zaken aangevuld worden. We hebben niets aan eigen interpretaties en eigen verhalen, zoals van Tetrahedron, die nu verontwaardigd reageert ookal heb ik nadrukkelijk gezegd dat ik niet op zulke verhalen zit te wachten in dit topic, omdat ze niets bewijzen. Kun je niet lezen?

Ik zie wel wat jullie er zelf van willen maken.
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:29:46 #39
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60541267
The word occult comes from the Latin word occultus (clandestine, hidden, secret), referring to "knowledge of the hidden".

...

The term is sometimes popularly taken to mean "knowledge meant only for certain people" or "knowledge that must be kept hidden", but for most practicing occultists it is simply the study of a deeper spiritual reality that extends beyond pure reason and the physical sciences.

Bron: Wikipedia

Welnu, wanneer je ziende blind en horende doof bent, kun je maar beter speuren naar dat wat buiten het gezichtsveld of het gehoor ligt, of buiten dat wat voor jou "reason" is (en dus wellicht slechts "reason" lijkt).
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:31:18 #40
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60541290
Ik ben trouwens in de afgelopen 10 jaar studie nog geen signalen tegengekomen dat het occulte of de mystiek of new-age iets met Lucifer te maken heeft (behalve dan van bange Christenen, Joden, of Islamieten). Als je bronnen wilt, lees dan alle boeken die ik of anderen in dit forum hebben gelezen

Of probeer het boek waar ik op dit moment in bezig ben, komt van een Christen:

Willigis Jager
Elke golf is de zee

[ Bericht 18% gewijzigd door Hallulama op 04-08-2008 01:36:49 ]
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_60541435
Eh Ali, volgens mij gebruikt Tetrahedron in de meeste van zijn posts het NT als bron.. Vervolgens geeft hij - net als jij in de openingspost doet - zijn mening over de text. Ik hoop dat je toch op zijn berichten wilt ingaan, want ik vind het zelf een aantal sterke posts..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_60541447
als er al geheime occulte kennis is dan lijkt me dat inderdaad een goed idee om weg te houden bij bekrompen idioten zoals christenen.
underground forever baby
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:41:33 #43
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60541463
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat heb ik in de openingspost gezet? Het is geen topic om zelf verhalen te houden, maar een bronnentopic. Er is niemand die een bron heeft geplaatst buiten ik zelf, dus na 23 posts is het wel weer genoeg denk ik.
De bijbel is geciteerd. Dus wel degelijk een bron. En verder ben je nogal dwingend bezig om de discussie te sturen.
quote:
Guttegut, krijg je niet genoeg bijval ofzo?
Niemand vraagt je om pretentieuze topics te openen hoor. Dat doe je zelf, en zodra de response niet is wat je ervan verwacht, of zodra je weerwoord krijgt wat zou kunnen aantonen dat je gewoon ongelijk hebt moet het maar op slot?

Liever niet, ik wil nog veel meer lezen van Tetrahedron!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:44:46 #44
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60541518
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Iedereen die gepost heeft: lees de openingspost nog eens goed en reageer daarna nog eens.

Ik heb Albert Pike geciteerd, het boek heet Morals en Dogma en is te vinden op de link die ik geplaatst heb. Via Morals en Dogma heb ik occultisme, vrijmetselarij, kabbalisme en luciferianisme aan elkaar weten te koppelen . Ik begrijp eergelijk gezegd niet waarom daar zoveel weerstand tegen is, aangezien meneer Pike zelf duidelijk zegt dat de oude occulte wetenschappen te vinden zijn in de hogere graden van vrijmetselarij, dat vrijmetselarij een zoektocht naar licht is en dat deze zoektocht direct terug gaat naar de kabbalah.
En meneer Pike heeft per definitie gelijk omdat jij dat vindt??
quote:
Verder heb ik in de OP al gezegd dat ik niet zal reageren op eigen verhalen, maar dat het een bronnentopic dient te worden, omdat het de bedoeling is dat we terug naar de feiten gaan, die we kunnen vinden in de werken van mensen die ik al in de OP heb genoemd, en die lijst kan makkelijk door mensen met verstand van zaken aangevuld worden. We hebben niets aan eigen interpretaties en eigen verhalen, zoals van Tetrahedron, die nu verontwaardigd reageert ookal heb ik nadrukkelijk gezegd dat ik niet op zulke verhalen zit te wachten in dit topic, omdat ze niets bewijzen. Kun je niet lezen?
Naar agressief toontje zeg! Nogmaals, je probeert de discussie te sturen, in jouw richting, en niet zo'n beetje dwingend ook!!!
quote:
Ik zie wel wat jullie er zelf van willen maken.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:47:47 #45
pi_60541557
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

We hebben niets aan eigen interpretaties en eigen verhalen, zoals van Tetrahedron, die nu verontwaardigd reageert ookal heb ik nadrukkelijk gezegd dat ik niet op zulke verhalen zit te wachten in dit topic, omdat ze niets bewijzen.
Ah, de bijbel bewijst niets. Mag ik je quoten?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_60541565
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:40 schreef gelly het volgende:
Zou je het veranderen van water in wijn, vissen vermenigvuldigen, over water lopen en de Rode Zee splitsen niet als occult beschouwen ?
Precies en er staan in de bijbel genoeg dingen die verwijzen naar occulte zaken, er waren bv ook sterrenwichelaars.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 4 augustus 2008 @ 01:58:45 #47
pi_60541660
Het punt is natuurlijk dat een religie bijzondere zaken (goddelijk, bovennatuurlijk) voor zichzelf wil claimen en aan een specifieke god/ religie wil koppelen. Daarom zijn religies ook vaak tegen (andere) drugs omdat je daar ook bijzondere ervaringen van krijgt. Directe concurrentie voor de religie dus. De enige manier om dat exclusief te houden is om bijzondere ervaringen voor de religie te reserveren. Sex mag alleen binnen een (voor God gesloten) huwelijk. Zingen mag maar alleen in de kerk. Muziek mag, maar dan mag het alleen religieuze muziek zijn. Drugs mag, maar alleen binnen een religieuze context.

Al dit soort zaken die buiten de religie plaatsvinden worden verkettert en vervolgt.
pi_60541689
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het punt is natuurlijk dat een religie bijzondere zaken (goddelijk, bovennatuurlijk) voor zichzelf wil claimen en aan een specifieke god/ religie wil koppelen. Daarom zijn religies ook vaak tegen (andere) drugs omdat je daar ook bijzondere ervaringen van krijgt. Directe concurrentie voor de religie dus. De enige manier om dat exclusief te houden is om bijzondere ervaringen voor de religie te reserveren. Sex mag alleen binnen een (voor God gesloten) huwelijk. Zingen mag maar alleen in de kerk. Muziek mag, maar dan mag het alleen religieuze muziek zijn. Drugs mag, maar alleen binnen een religieuze context.

Al dit soort zaken die buiten de religie plaatsvinden worden verkettert en vervolgt.
jep, je clubje exclusief maken.
underground forever baby
pi_60541713
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ah, de bijbel bewijst niets. Mag ik je quoten?
Als je iets over het christelijk geloof wil weten lees je de bijbel. Wil je iets over theosofie weten lees je de geheime leer van Blavatsky. Ik ga dus niet vanuit de bijbel occultisme uitleggen, dus occultisten: leg vanuit jullie leer alsjeblieft niet de bijbel uit. Ik zie zoveel pijnlijke vergissingen bij tetrahedron, het is niet eens aardig om op dat soort posts te reageren.

Wat er uiteindelijk waar is van de bijbel of occultisme, is een andere discussie. Het gaat mij puur en alleen om de leer, om wat occultisme is. De hele new age beweging, welke occult is, is praktisch opgezet/in gang gezet door de theosofie en de vrijmetselarij, met nog een dosis invloed van Jezuïet Teilhard de Chardin, het lijkt me dus niet onbelangrijk voor degenen die zich met dergelijke zaken bezig houden dat ze bewust zijn van wat de vrijmetselarij en de theosofie leren. Het is natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid, maar een topic als dit kan er wel bij helpen toch?
pi_60541880
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 02:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je iets over het christelijk geloof wil weten lees je de bijbel. Wil je iets over theosofie weten lees je de geheime leer van Blavatsky. Ik ga dus niet vanuit de bijbel occultisme uitleggen, dus occultisten: leg vanuit jullie leer alsjeblieft niet de bijbel uit. Ik zie zoveel pijnlijke vergissingen bij tetrahedron, het is niet eens aardig om op dat soort posts te reageren.

Wat er uiteindelijk waar is van de bijbel of occultisme, is een andere discussie. Het gaat mij puur en alleen om de leer, om wat occultisme is. De hele new age beweging, welke occult is, is praktisch opgezet/in gang gezet door de theosofie en de vrijmetselarij, met nog een dosis invloed van Jezuïet Teilhard de C
hardin, het lijkt me dus niet onbelangrijk voor degenen die zich met dergelijke zaken bezig houden dat ze bewust zijn van wat de vrijmetselarij en de theosofie leren. Het is natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid, maar een topic als dit kan er wel bij helpen toch?
Jij spreekt over jullie? Waarom maak jij onderscheid, oordeel niet opdat gij niet geoordeeld worde...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')