abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60601312
Mwoah, dat is echt een beetje trappen om het trappen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zoiets hebben van: Als de Christelijke God van ons eist dat we alleen in dat ene boek geloven en al die andere gechriften die millennia ouder zijn dan de Bijbel en veel meer diepgang hebben overboord moeten gooien, zonder ook maar een KLEIN beetje bewijs te hebben over de authenticiteit van het boek, en dat je je hele leven compleet nederig ten opzichte van Hem moet zijn en vervuld van wroeging moet zijn over je zonden enzo, dan mag Hij die hemel lekker voor zichzelf en die 3 of 4 reine zielen die er bestaan houden!

Veel andere stromingen zijn minstens net zo overtuigend als het Christendom, maar dan zonder de hel en verdoemenis enzo.

De enige reden waarom het Christendom zo groot is geworden is dat er zo veel van die zendelingen zijn die met de volste overtuiging dreigen met verdoemenis en de hel als men niet naar hen luistert.
In Afrika is het Christendom gigantisch in opmars. Blijkbaar zijn die mensen daar gewoon vatbaarder voor: "Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe!".
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:59:09 #252
34793 neo567
You know who
pi_60601355
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Vind jij Ali zo vroom dan? Ik juist helemaal niet, ik vind hem erg berekenend overkomen. Hij calculeert van alles, en heeft gekozen voor de weg die in zijn ogen het meeste zekerheid biedt om zijn angsten voor de dood weg te nemen.
Ik zeg: "The Devil is in the details"
pi_60601410
quote:

[..]

Vind jij Ali zo vroom dan? Ik juist helemaal niet, ik vind hem erg berekenend overkomen. Hij calculeert van alles, en heeft gekozen voor de weg die in zijn ogen het meeste zekerheid biedt om zijn angsten voor de dood weg te nemen.
de enige reden dat hij dit topic opent is omdat hij bevestiging wil dat ALLES (vooral geen grijs gebied) behalve zijn weg verkeerd is.
underground forever baby
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:02:13 #254
34793 neo567
You know who
pi_60601413
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:56 schreef ToT het volgende:
Mwoah, dat is echt een beetje trappen om het trappen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zoiets hebben van: Als de Christelijke God van ons eist dat we alleen in dat ene boek geloven en al die andere gechriften die millennia ouder zijn dan de Bijbel en veel meer diepgang hebben overboord moeten gooien, zonder ook maar een KLEIN beetje bewijs te hebben over de authenticiteit van het boek, en dat je je hele leven compleet nederig ten opzichte van Hem moet zijn en vervuld van wroeging moet zijn over je zonden enzo, dan mag Hij die hemel lekker voor zichzelf en die 3 of 4 reine zielen die er bestaan houden!

Veel andere stromingen zijn minstens net zo overtuigend als het Christendom, maar dan zonder de hel en verdoemenis enzo.

De enige reden waarom het Christendom zo groot is geworden is dat er zo veel van die zendelingen zijn die met de volste overtuiging dreigen met verdoemenis en de hel als men niet naar hen luistert.
In Afrika is het Christendom gigantisch in opmars. Blijkbaar zijn die mensen daar gewoon vatbaarder voor: "Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe!".
Ik heb nog geen 1 visitekaartje van God gehad (ohja wel een kerk waar de mensen die het meest huichelen vooraan het hardste staan te zingen ), wel van satan (bordelen, kroegen, disco's, noem maar op ) als ik de bijbel mag geloven.
Het visite kaartje van God vind ik als het al bestaat een beetje eng eerlijk gezegd, als er iemand dood gaat op een vreselijke manier is het gods wil, enz jaja

[ Bericht 1% gewijzigd door neo567 op 06-08-2008 15:10:09 ]
pi_60601419
quote:

[..]

Dat is dus waar het Christendom zo groot door is geworden: inspelen op de angsten van mensen, dat nog ff FLINK voeden, en dan een uitweg uit die ellende beloven...ja, zelfs met een grote beloning! Je hoeft alleen maar de rest van je leven slaaf te zijn!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:05:39 #256
34793 neo567
You know who
pi_60601477
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat is dus waar het Christendom zo groot door is geworden: inspelen op de angsten van mensen, dat nog ff FLINK voeden, en dan een uitweg uit die ellende beloven...ja, zelfs met een grote beloning! Je hoeft alleen maar de rest van je leven slaaf te zijn!
Wat voor machine gebruikt een boer als ie heeft geploegd om de kluiten klein te maken?
Vrees God!
Hahaha laat me niet lachen, verdeel en heers, en laat de mensen vrezen voor god want die ziet alles
* proest *
pi_60601529
Bill Hicks

“Christianity has a built-in defense system: anything that questions a belief, no matter how logical the argument is, is the work of Satan by the very fact that it makes you question a belief. It's a very interesting defense mechanism and the only way to get by it -- and believe me, I was raised Southern Baptist -- is to take massive amounts of mushrooms, sit in a field, and just go, "Show me."”
underground forever baby
pi_60601536
Nee maar ik vind documantaires als "Preacher go home!" enzo echt geweldig: veel niet-westerse volkeren zien het Christendom echt als macht: medicijnmannen enzo willen priester worden, zodat zij macht over de gemeente krijgen: de priester kan mensen helpen hun eeuwige ziel te redden of juist tegen ongehoorzamen zeggen dat ze voor eeuwig in de hel zullen branden!

Da's ff een HEEL wat andere macht dan dat van een medicijnmannetje die ff iemand geneest of zo!

Edit: Bill Hicks, FTW!
George Carlin heeft er ook goede stukken over, hoewel het wel wat minder diepzinnig is.
Maar het klopt wel: kritische vragen over het Christendom zijn invloeden van de duivel, volgens conservatieve Christenen.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:09:17 #259
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60601563
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ali heeft me overtuigt! : Ik word ook satanist
Mij ook , alleen hoeven wij niks te veranderen maar gewoon het licht in ons laten stralen
zoals voorheen
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60601565
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:03 schreef ToT het volgende:
Okee:

Ieder mens maakt fouten, dat is natuurlijk een vaststaand feit.

Als Jezus echt voor mijn zonden gestorven is, wil ik dat offer best accepteren, geen problemen mee, maar ik heb gewoon moeite met het te geloven dat dat echt gebeurd is en dat dat op goddelijk niveau ook echt wat uitmaakt.
Dat kan ik begrijpen want dat had ik ook in het begin.
quote:
Ik heb moeite te geloven in een Bijbel die door mensenhanden is samengesteld, waarbij talloze geschriften die ze niet geschikt vonden verbrand zijn, en waarbij andere gewoon vandaag de dag nog niet geaccepteerd worden, zoals de eerder genoemde evangelieën.
Dat kan ik me ook voorstellen. Maar bekijk dus total onslaught eens, dat zou je mening kunnen veranderen. De profeties in de bijbel waren voor mij in ieder geval zeer overtuigend.
quote:
Ik kan best voor kritiek openstaan en wil best van mijn fouten leren, mist het constructief kritiek is.

Maar blijkbaar ben ik toch nog een Luciferiaans figuur die voor eeuwig in het hellevuur moet branden, omdat ik mijn twijfels bij het bovengenoemde boek heb en in hoe Jezus in dat boek afgebeeld wordt. Het feit dat er een uitgebreidere versie van de Bijbel in het Vaticaan ligt die alleen door de paus gelezen mag worden, helpt ook niet echt om dat boek als de absolute waarheid te accepteren. Er wordt informatie achter gehouden.
Een uitgebreidere versie van de bijbel in het vaticaan die alleen de paus mag lezen? Hoe weet iemand dat als alleen de paus het mag weten? Ik geloof daar absoluut niet in, geen enkele reden voor.

Je bent geen luciferiaans figuur omdat je twijfels hebt, maar omdat je luciferiaanse dingen doet en gelooft. Je wordt beoordeeld op de kennis die jij hebt. Als jij nooit op het punt komt waarbij het overduidelijk is dat die God bestaat, en dat kan op verschillende manieren zijn, kan God het je ook niet kwalijk nemen dat je niet gelooft. Dat doet hij dan dus ook niet. Maar als je ermee geconfronteerd wordt en je negeert het, je verwerpt waarheid, heb je wel een probleem.
quote:
En wat betreft de big deal van dat offer: in heb in meerdere posts gezegd waarom ik het niet snap: God schept ons volgens de Bijbel met beperkingen,
De beperking om kwaad te doen ja.
quote:
onze voorouderen werpen op één of andere manier die beperkingen van ons af
Door er voor te kiezen om God te ongehoorzamen.
quote:
en meteen is het hele menselijke ras zondig en verdient daarom straf van God,
Zodat het mensenras, dus niet elk individu, maar de hele scheppingorde 'mens', kan inzien dat je rug naar God toekeren tot dood en verderf en leed leidt, zodat we een keuze voor gehoorzaamheid kunnen maken
quote:
maar God materialiseert een deel van Zichzelf (God, Jezus en de Heilige Geest zijn volgens de heilige drie-eenheid samen één) en laat dat materiële deel van zichzelf fysiek doden, waarna dat deel net zo makkelijk weer terug het hemelrijk in komt, dus God is weer terug in Zijn oude staat, alsof er niets gebeurd is.
Nee, Jezus heeft ongelooflijk geleden, Hij heeft de toorn van God gedragen, gevoeld, ervaren. Alle walging over elke zonde die elk mens ooit heeft gedaan en zou doen, heeft Jezus over zich heen gekregen en daardoor verschrikkelijk geleden. Stel je eens voor wat jij kan doen als je gigantisch kwaad bent, dan ben je al tot erge dingen in staat. Hoemeer toorn God dan kan hebben over alle miljarden mensen door de millennia heen.
quote:
Dat hij dat sterfelijke, fysieke deel heeft laten "vermoorden", vergeeft ons onze schulden, als wij inderdaad geloven dat onze schulden met die daad van 2000 jaar geleden vergeven worden.
Ja, omdat wij die toorn van God, die tot de dood leidt, niet hoeven te ondergaan. Doordat je niet dood gaat, kan je blijven leven, en toch vergeven worden via Jezus.
quote:
Ik corrigeer mijn eerdere uitspraak over papa en het zoontje: het is feitelijk zo dat als zoonlief stout is geweest, zoonlief papa een tik over de vingers geeft en dat papa van zoonlief verlangt dat hij gelooft dat daarmee het stoute gedrag van kindlief vergeven is.
Ja, na de straf is het goed, is dat zo raar? Maar daarna moet het kind wel stoppen met stout doen natuurlijk. En daar heb je God voor nodig.
pi_60601628
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De beperking om kwaad te doen ja.
Gemaakt naar gods evenbeeld. dus god kan kwaad doen en is dus imperfect.
underground forever baby
pi_60601650
Wat ik altijd zie is dat mensen mij aan gaan vallen. Mij ervan betichten dat ik doe alsof ik perfect ben, alsof ik God ben, alsof ik het voor mijzelf doe, etc. etc. Iedereen weet dus dondersgoed dat de mens gewoon evil is, waarom zouden jullie mij anders niet geloven? Jullie denken toch ook dat ik slecht en egoistisch ben? Zou dat voor jezelf dan anders zijn? Jullie doen alsof je al perfect bent en God niet nodig hebt, of dat je op eigen krachten dat kan bereiken. Ik geef toe dat ik niks waard ben, een nul, ik kan niks goed doen zonder God, daar ben ik ondertussen wel achter. Wat is dan bescheidenheid?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:15:00 #263
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60601697
Aha dus als we niet doen wat jij zegt dan hebben we een probleem en gaat god ons straffen , duidelijk .
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:16:00 #264
34793 neo567
You know who
pi_60601714
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Mij ook , alleen hoeven wij niks te veranderen maar gewoon het licht in ons laten stralen
zoals voorheen
Woehaa !
Lang leven de lol, en de zoetste vruchten, en het licht van de enige echte lichtdrager --> luciferrrr !

Het occulte is zo heerlijk luciferiaans en daar is niets mis mee !

Ik ben blij dat er zo iemand als lucifer bestaat zeg, alleen maar dat vrome oeverloze ge-ouweneel over God en jezus brrrrr, mens durf te leven en laat elkaar lekker gaan !
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:17:54 #265
34793 neo567
You know who
pi_60601767
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:15 schreef Summers het volgende:
Aha dus als we niet doen wat jij zegt dan hebben we een probleem en gaat god ons straffen , duidelijk .
Zoals God in het eerste testament was: bruut en wreed, zo is ie in het nieuwe testament volgens jezus vergevings gezind geworden, vanwaar die ommekeer eigenlijk?
Of het is gewoon een mooie plotwending, twist of fate voor de mensheid
pi_60601774
Ik zal die docu idd gaan kijken, maar lees eens goed wat ik over papa en het kind zei: het kind geeft papa een tik over de vingers omdat het kind zelf stout is geweest.
Dat is exact wat er gebeurd is met de kruisiging van Jezus als je er goed over nadenkt. Dat snap ik dus niet. En een groot offer was het ook niet: als fysiek mens heeft Jezus misschien wel geleden, maar Jezus was een deel van God en wist dus donders goed dat dit allemaal eigenlijk maar een lachertje was: even in fysieke vorm pijn lijden, en dan weer terug naar de hemel.

Dat besef hebben wij als mensen niet: er wordt ons in een boek beloofd dat we na onze dood beloond zullen worden als we accepteren dat de fysiek geworden God zichzelf door zijn eigen creatie heeft laten "vermoorden" waardoor Hij gewoon weer terug de hemel in gegaan is, en dat daarmee God's toorn over de mensheid gekoeld is zolang je maar in die daad gelooft, maar wij hebben geen goddelijke herinneringen als Jezus: wij moeten maar blindelings geloven wat er in dat boekje staat. Voor Jezus was het offer veel makkelijker, omdat Hij niet GELOOFDE, maar WIST!
pi_60601830
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:15 schreef Summers het volgende:
Ja, je kan nou eenmaal niet ongestraft doen waar je zin in hebt, zoals God ongehoorzamen. Die vrijheid heb je gekregen, maar de gevolgen zijn voor jezelf. Jezus zegt:

24 Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots. 25 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. 26 En een ieder, die deze mijn woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand. 27 En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het viel in, en zijn val was groot.
(mat 7 vers 24-27)
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:21:48 #268
34793 neo567
You know who
pi_60601851
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat ik altijd zie is dat mensen mij aan gaan vallen. Mij ervan betichten dat ik doe alsof ik perfect ben, alsof ik God ben, alsof ik het voor mijzelf doe, etc. etc. Iedereen weet dus dondersgoed dat de mens gewoon evil is, waarom zouden jullie mij anders niet geloven? Jullie denken toch ook dat ik slecht en egoistisch ben? Zou dat voor jezelf dan anders zijn? Jullie doen alsof je al perfect bent en God niet nodig hebt, of dat je op eigen krachten dat kan bereiken. Ik geef toe dat ik niks waard ben, een nul, ik kan niks goed doen zonder God, daar ben ik ondertussen wel achter. Wat is dan bescheidenheid?
Pfff kom op hey !!!!
Wat die domme vrijmetselaars kunnen kan jij ook !
Wie zegt dat je niks waard bent zonder god?
Hier

Luister en huiverr dan , zij helpt je wel als je goed luistert !
pi_60601881
quote:
Iedereen weet dus dondersgoed dat de mens gewoon evil is, waarom zouden jullie mij anders niet geloven?
Wat evil is is geloven in dogmas en totale afsluiting van andere mogelijkheden dan dat waar je van overtuigd bent. je bent een extremist zonder respect of inlevingsvermogen in andere mensen hun leven of overtuigingen.

Jij denkt dondersgoed te weten dat de mens "gewoon" ( ) evil is. jouw absolute waarheid is niet andermans waarheid.
underground forever baby
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:24:04 #270
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60601904
quote:
Wees consequent , wij vallen je niet aan maar satan , wij hebben geen gevoel of hersenen en ons hart werkt niet en wij weten niet wat liefde is , als zombies gaan we door het leven , weerloze pionnen van de duisternis .
pi_60601966
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:18 schreef ToT het volgende:
Ik zal die docu idd gaan kijken, maar lees eens goed wat ik over papa en het kind zei: het kind geeft papa een tik over de vingers omdat het kind zelf stout is geweest.
Dat is exact wat er gebeurd is met de kruisiging van Jezus als je er goed over nadenkt. Dat snap ik dus niet. En een groot offer was het ook niet: als fysiek mens heeft Jezus misschien wel geleden, maar Jezus was een deel van God en wist dus donders goed dat dit allemaal eigenlijk maar een lachertje was: even in fysieke vorm pijn lijden, en dan weer terug naar de hemel.
Oh dan heb ik het inderdaad niet goed gelezen.

Wij zijn inderdaad verantwoordelijk voor het lijden en de dood van Jezus. Het kind geeft niet eens een tik, maar schopt zijn vader dood op de meest gruwelijke wijze. De vader ondergaat dat vrijwillig, zodat God het kind van die vader niet hoeft te doden. Het is dus een daad van liefde van die vader voor zijn kind. Snap je het nu?
quote:
Dat besef hebben wij als mensen niet: er wordt ons in een boek beloofd dat we na onze dood beloond zullen worden als we accepteren dat de fysiek geworden God zichzelf door zijn eigen creatie heeft laten "vermoorden" waardoor Hij gewoon weer terug de hemel in gegaan is, en dat daarmee God's toorn over de mensheid gekoeld is zolang je maar in die daad gelooft, maar wij hebben geen goddelijke herinneringen als Jezus: wij moeten maar blindelings geloven wat er in dat boekje staat. Voor Jezus was het offer veel makkelijker, omdat Hij niet GELOOFDE, maar WIST!
Dat besef krijg je dus als je je bekeert. Naarmate je langer christen bent, ontfermt God zich over je. Je beseft hoeveel liefde voor God voor ons heeft, hoeveel genade, hoe erg Hij er zelf onder lijdt dat wij zich van Hem hebben afgekeerd, zoals een vader kan rouwen om een kind wat volledig ontstpoord is geraakt en niet wil luisteren naar wijze raad. Je beseft dat God gigantisch veel geduld met ons heeft omdat we zo hardleers en koppig zijn. Je beseft vanalles over God wanneer je je op Hem richt, dan openbaart Hij gigantisch veel aan je, en zo ga je ook van Hem houden, je leert Hem kennen door een persoonlijke relatie op te bouwen. Als je die relatie niet bouwt, kan je het niet begrijpen, niet voelen, en ook niet spiritueel groeien. Het is dus niet een kwestie van vergeving vragen en klaar, maar God leren kennen, Hem aannemen als leraar, herder, meester, koning, beste vriend, gewoon jouw God in alle facetten van je leven.

Jezus is een levende entiteit, Hij is er, overal, ook bij jou nu. Hij wil met je communiceren, maar zolang je dat zelf niet wil en niet doet, zal Hij dat ook niet met jou doen. Jij moet de keuze maken. ALs je dat doet, zul je weten dat Hij leeft ook, maak je daar maar geen zorgen over.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:30:21 #272
34793 neo567
You know who
pi_60602024
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oh dan heb ik het inderdaad niet goed gelezen.

Wij zijn inderdaad verantwoordelijk voor het lijden en de dood van Jezus. Het kind geeft niet eens een tik, maar schopt zijn vader dood op de meest gruwelijke wijze. De vader ondergaat dat vrijwillig, zodat God het kind van die vader niet hoeft te doden. Het is dus een daad van liefde van die vader voor zijn kind. Snap je het nu?
[..]

Dat besef krijg je dus als je je bekeert. Naarmate je langer christen bent, ontfermt God zich over je. Je beseft hoeveel liefde voor God voor ons heeft, hoeveel genade, hoe erg Hij er zelf onder lijdt dat wij zich van Hem hebben afgekeerd, zoals een vader kan rouwen om een kind wat volledig ontstpoord is geraakt en niet wil luisteren naar wijze raad. Je beseft dat God gigantisch veel geduld met ons heeft omdat we zo hardleers en koppig zijn. Je beseft vanalles over God wanneer je je op Hem richt, dan openbaart Hij gigantisch veel aan je, en zo ga je ook van Hem houden, je leert Hem kennen door een persoonlijke relatie op te bouwen. Als je die relatie niet bouwt, kan je het niet begrijpen, niet voelen, en ook niet spiritueel groeien. Het is dus niet een kwestie van vergeving vragen en klaar, maar God leren kennen, Hem aannemen als leraar, herder, meester, koning, beste vriend, gewoon jouw God in alle facetten van je leven.

Jezus is een levende entiteit, Hij is er, overal, ook bij jou nu. Hij wil met je communiceren, maar zolang je dat zelf niet wil en niet doet, zal Hij dat ook niet met jou doen. Jij moet de keuze maken. ALs je dat doet, zul je weten dat Hij leeft ook, maak je daar maar geen zorgen over.
A-men
pi_60602050
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:21 schreef neo567 het volgende:

[..]

Pfff kom op hey !!!!
Wat die domme vrijmetselaars kunnen kan jij ook !
Wie zegt dat je niks waard bent zonder god?
Hier

Luister en huiverr dan , zij helpt je wel als je goed luistert !
Ik zeg dat zelf uit eigen overtuiging.
pi_60602066
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:23 schreef Laton het volgende:

[..]

Wat evil is is geloven in dogmas en totale afsluiting van andere mogelijkheden dan dat waar je van overtuigd bent. je bent een extremist zonder respect of inlevingsvermogen in andere mensen hun leven of overtuigingen.

Jij denkt dondersgoed te weten dat de mens "gewoon" ( ) evil is. jouw absolute waarheid is niet andermans waarheid.
Zet je televisie eens aan. Dan wordt het ook jouw waarheid.
pi_60602082
quote:
Ik geef toe dat ik niks waard ben, een nul, ik kan niks goed doen zonder God, daar ben ik ondertussen wel achter.
Hey zijn we het toch nog eens
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')