Een toko is een soort Chinees/Indisch supermarktje die eigenlijk in elke stad wel te vinden zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:29 schreef LoveHenk het volgende:
het was geen risotto. op de menukaart stond rijst. plus het was te droog voor risotto IMO.
ik vond het aardig dat je me met U adresseerde.
wat is toko?
waarom praat helft van fok in het engelsch? wat is er gebeurd met nederlandsch?
to·ko (dem; toko’s; tokootje)quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:29 schreef LoveHenk het volgende:
het was geen risotto. op de menukaart stond rijst. plus het was te droog voor risotto IMO.
wat is toko?
Was het geen Onigiri?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:29 schreef LoveHenk het volgende:
wat is toko?
basmati is absoluut geen plakrijstquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:50 schreef LoudGirl het volgende:
Basmati plakt denk ik ook wel genoeg en ruikt en smaakt goddelijk.
Daar zit ik dus ook aan te denken, geweldig lekker, heb een indo buurvrouwtje die het altijd maakte speciaal voor mij als kind, was er helemaal verslaafd aanquote:Op zondag 3 augustus 2008 00:50 schreef golfer het volgende:
Ik vermoed dat de TS lontong-rijst heeft gegeten.
Dat is echte Indische kleefrijst.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:24 schreef Technoviking het volgende:
Die 1-minuut bakjes voor de magnetron!
[ afbeelding ]
en dat dan zeker niet vergeten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:33 schreef Ashram het volgende:
Pandan is goed te doen.
Japanse Sushi (California Rose) ook.
Maar het toverwoord is droogkoken. Niet dus een handvol rijst in een pan met 3 liter water gooien en afgieten. Dan giet je al het zetmeel weg die de rijst aan elkaar doen plakken.
Gewoon het goede hoeveelheid water erbij met een scheutje extra om het zachter en plakkeriger te koken.
Daar leent jouw rijstkoker zich er prima voor.
Wat voor rijst gebruik je dan?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:27 schreef Kook_slet het volgende:
Ik pak altijd een soeplepel en dan doe ik de rijst erin plakken.. omkeren op je bord, tedeee een bol rijst.
Eigenlijk gewoon alle soorten die er zijn, maakt niet echt uit hiervoor als je het maar goed aandruktquote:
Gewoon stevig stampen dus?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:32 schreef Kook_slet het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon alle soorten die er zijn, maakt niet echt uit hiervoor als je het maar goed aandrukt
Je kijkt naar de kleur en de korrels. De rijst is van goede kwaliteit als het hele en grote korrels zijn. De kleur moet wit/transparantachtig zijn. Als het geel is dan is het van slechte kwaliteit (let op: ik heb in dit geval over witte rijst).quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 10:13 schreef LoveHenk het volgende:
heb 5kg turkse rijst gekocht. world quality 2000 wat het ook mag zeggen over de kwaliteit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |