Wat is er tot nu toe gebeurd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik studeer zelf civiele techniek en gebruik dit als leerproject voor studiepunten. Vandaar ook die belachelijke hoeveelheid eisen, normaal is dit inderdaad niet nodigquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ik deze eisen zo zie vraag ik me af wat voor achtergronden jullie hebben![]()
Variant 4 vind ik persoonlijk wel leukEn die eisen nja is het wel nodig, zoveel eisen voor een tuinhuis?
Waar ga je die 500 watt halogeenlamp voor gebruiken?![]()
Dat ligt er natuurlijk aan hoe hard het regentquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 21:51 schreef ColdFeet het volgende:
Wil je onder de luifel zitten wanneer het regent?
I knowquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 08:14 schreef WooZ het volgende:
Je kunt het beter een tegelhuis noemen man geen tuin te bekennen
Aan de achtergrond zit een stukje gemeenteplantsoen, gewoon toegankelijkquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 09:40 schreef dahei het volgende:
Ik weet niet wat er aan de achterkant zit, maar moet je daar niet wat ruimte vrij houden om de schuur aan de achterkant te kunnen verven?
Dacht al zoiets, lijst met eisen kwam me bekend voor, maar om dat voor zon "gewoon" project zo officieel te verwoordenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:39 schreef FleshWound het volgende:
[..]
Ik studeer zelf civiele techniek en gebruik dit als leerproject voor studiepunten. Vandaar ook die belachelijke hoeveelheid eisen, normaal is dit inderdaad niet nodig![]()
stuk regenpijp of afvoerbuis inzagen, om het dak klemmen en aan het eind een bochtje lijmen zodat het water hun kant opgaatquote:Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef lady-wrb het volgende:
onze achterburen hebben ook allebei een schuur waarbij het regenwater bij ons in de tuin terecht komt.
we hebben ons kippenhok al moeten verplaatsen omdat de dames bijna zwemmend het hok moesten verlaten. verzoeken om een dakgoothebben tot nu toe niet geholpen.
bij de ene buur hebben we nu het golfplatengedeelte zo omhoog geduwd dat het water op zijn eigen dak blijft liggen en hopenlijk middenin zijn eigen schuur terecht komt.
bij de ander zijn we nu maar zelf bezig met een dakgoot, maar we zorgen wel dat het water bij de buurman terecht komt. wattie er verder mee doet moetie zelf maar weten
Kan je niet samen met de buren een oplossing verzinnen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef lady-wrb het volgende:
onze achterburen hebben ook allebei een schuur waarbij het regenwater bij ons in de tuin terecht komt.
we hebben ons kippenhok al moeten verplaatsen omdat de dames bijna zwemmend het hok moesten verlaten. verzoeken om een dakgoothebben tot nu toe niet geholpen.
bij de ene buur hebben we nu het golfplatengedeelte zo omhoog geduwd dat het water op zijn eigen dak blijft liggen en hopenlijk middenin zijn eigen schuur terecht komt.
bij de ander zijn we nu maar zelf bezig met een dakgoot, maar we zorgen wel dat het water bij de buurman terecht komt. wattie er verder mee doet moetie zelf maar weten
Nee, maar we zijn van plan om in dit tuinhuis een achteringang te maken.quote:Op maandag 4 augustus 2008 16:41 schreef Ultralaser het volgende:
Zit er geen achteruitgang in je tuin?
Ik ken absoluut geen beter autocadprogramma wat beter geschikt is voor dit soort zaken dan Google Sketchup. Geen solidworks, geen autodesk, niks. Ik ben m'n eerste jaar doorgekomen zonder ook maar een lijn in autocad te zettenquote:Op maandag 4 augustus 2008 16:41 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Dacht al zoiets, lijst met eisen kwam me bekend voor, maar om dat voor zon "gewoon" project zo officieel te verwoordenhehe En wat doe je dan, tekenen in Google Sketch
![]()
![]()
[/solidworksgeil]
suc6, volgtopic dit
Ben je toch volledig mis...quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:55 schreef FleshWound het volgende:
Voortgang
Ik ken absoluut geen beter autocadprogramma wat beter geschikt is voor dit soort zaken dan Google Sketchup. Geen solidworks, geen autodesk, niks. Ik ben m'n eerste jaar doorgekomen zonder ook maar een lijn in autocad te zetten
't Is een beetje afhankelijk van het formaat van het tuinhuisje hequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:32 schreef Oblivion het volgende:
Een bouwvergunning? Voor een tuinhuisje?
Erg onheilspellend, I knowquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
TVP - klustopic van iemand die vleeswond heet
Dát komt later, voor het schetsen gebruik ik liever Sketchupquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:56 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ben je toch volledig mis...
In SW teken je gewoon wat je wil hebben, gebruik je voor je balken allemaal profielen met extrudes en op het einde vraag je met 1 knopje gewoon de stukkenlijst op, en dan krijg je een mooie tabel welke balken op welke lengte afgezaagd moeten worden enzo, hoe je platen gezaagd moeten worden...
Dat gaat je met Sketchup écht niet lukken :p (en qua grafisch gedoe; SW heeft ook een renderer zitten waarmee je er leuke plaatjes van kan maken)
Er moet een lichte bouwvergunning aangevraagd worden ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:32 schreef Oblivion het volgende:
Een bouwvergunning? Voor een tuinhuisje?
Er kan altijd een afdakje aan toegevoegd wordenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:38 schreef Oblivion het volgende:
Enne Fleshwound, ben je niet bang dat je er spijt van krijgt dat je geen afdakje maakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |