Situatie:We gaan verhuizen naar een ontiegelijk toffe nieuwe leuke mooie woning. Deze woning heeft ook een bijhorende tuin. Deze bijhorende tuin heeft ook een bijhorend tuinhuis.
![]()
Probleem:Bovengenoemd tuinhuis is véél te klein voor al het gereedschap en andere zooi die erin zou moeten.
Oplossing:Ontwerp, teken, bereken en bouw een nieuw tuinhuis.
En dat, lieve FOK!kertjes, is exact wat ik ga doen
Ik heb mijn vader aangeboden om naar zijn eisen een tuinhuis te ontwerpen. Als dit ontwerp zijn goedkeuring kan verdragen gaat dit ook uitgevoerd worden
De lijst met eisen:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er tot nu toe gebeurd?We hebben pas net de sleutels, dus kunnen pas nu aan de slag. Allereerst gaat het oerwoud in de tuin weg.
![]()
Vervolgens kunnen dat vreselijke bankje en het miniscule kinderspeelgoedtuinhuisje weg.
![]()
Hierna kunnen in het achterste gedeelte van de tuin de stenen weggehaald worden zodat de grond bloot komt te liggen.
![]()
Op deze manier kan er fatsoenlijk gefundeerd worden.
![]()
Als de fundering eenmaal klaar is kan het tuinhuis gebouwd worden.
![]()
Zo laat is het echter nog lang niet. Eerst zal bepaald moeten worden wat hoe het tuinhuis eruit komt te zien. Ik heb vier varianten opgesteld die allemaal aan de randvoorwaarden voldoen:
Variant 1:![]()
Variant 1 is een simpel ontwerp, met een naar achter hellend dak en een kleine windveer. Makkelijk uit te voeren, makkelijk te onderhouden, goed in te richten en maakt goed gebruik van de aanwezige ruimte.
Variant 2:![]()
Variant 2 is het klassieke model. Het meest gebruikte ontwerp, waarbij dezelfde voordelen gelden als bij variant 1, met als bijkomend voordeel dat je vlak onder het dak ook nog materiaal kan bewaren. Iets moeilijker te construeren als variant 1.
Variant 3:![]()
Variant 3 is een constructie met een wat grotere luifel. Dit ontwerp heeft als voordeel dat je zwoele zomeravonden onder deze luifel door kan brengen.
Variant 4:![]()
Variant 4 is gelijk aan variant 3, maar dan met een naar achter hellend dak. Dit heeft als voordeel dat al het water en andere bagger naar de achterkant van de tuin stroomt, waarna het de zaak is van de gemeente om dit op te ruimen. Wehehe.
Al deze varianten zijn kandidaten om geplaatst te worden. Het wachten is op de definitieve mening van mijn vader en z'n vriendin om te bepalen welke er geplaatst wordt. In de tussentijd een stukje userparticipatie:
1. Welke variant is volgens jou het mooiste?
2. Met welke zaken hebben we in de eisen geen rekening gehouden?
3. Welke variant gaat voor problemen zorgen?
BONUS: verzin zelf eens een leuke variant
[ Bericht 0% gewijzigd door FleshWound op 01-08-2008 22:45:16 ]