abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60496597
Situatie:

We gaan verhuizen naar een ontiegelijk toffe nieuwe leuke mooie woning. Deze woning heeft ook een bijhorende tuin. Deze bijhorende tuin heeft ook een bijhorend tuinhuis.

Probleem:

Bovengenoemd tuinhuis is véél te klein voor al het gereedschap en andere zooi die erin zou moeten.

Oplossing:

Ontwerp, teken, bereken en bouw een nieuw tuinhuis.

En dat, lieve FOK!kertjes, is exact wat ik ga doen

Ik heb mijn vader aangeboden om naar zijn eisen een tuinhuis te ontwerpen. Als dit ontwerp zijn goedkeuring kan verdragen gaat dit ook uitgevoerd worden

De lijst met eisen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er tot nu toe gebeurd?

We hebben pas net de sleutels, dus kunnen pas nu aan de slag. Allereerst gaat het oerwoud in de tuin weg.

Vervolgens kunnen dat vreselijke bankje en het miniscule kinderspeelgoedtuinhuisje weg.

Hierna kunnen in het achterste gedeelte van de tuin de stenen weggehaald worden zodat de grond bloot komt te liggen.

Op deze manier kan er fatsoenlijk gefundeerd worden.

Als de fundering eenmaal klaar is kan het tuinhuis gebouwd worden.

Zo laat is het echter nog lang niet. Eerst zal bepaald moeten worden wat hoe het tuinhuis eruit komt te zien. Ik heb vier varianten opgesteld die allemaal aan de randvoorwaarden voldoen:

Variant 1:

Variant 1 is een simpel ontwerp, met een naar achter hellend dak en een kleine windveer. Makkelijk uit te voeren, makkelijk te onderhouden, goed in te richten en maakt goed gebruik van de aanwezige ruimte.

Variant 2:

Variant 2 is het klassieke model. Het meest gebruikte ontwerp, waarbij dezelfde voordelen gelden als bij variant 1, met als bijkomend voordeel dat je vlak onder het dak ook nog materiaal kan bewaren. Iets moeilijker te construeren als variant 1.

Variant 3:

Variant 3 is een constructie met een wat grotere luifel. Dit ontwerp heeft als voordeel dat je zwoele zomeravonden onder deze luifel door kan brengen.

Variant 4:

Variant 4 is gelijk aan variant 3, maar dan met een naar achter hellend dak. Dit heeft als voordeel dat al het water en andere bagger naar de achterkant van de tuin stroomt, waarna het de zaak is van de gemeente om dit op te ruimen. Wehehe.

Al deze varianten zijn kandidaten om geplaatst te worden. Het wachten is op de definitieve mening van mijn vader en z'n vriendin om te bepalen welke er geplaatst wordt. In de tussentijd een stukje userparticipatie:

1. Welke variant is volgens jou het mooiste?

2. Met welke zaken hebben we in de eisen geen rekening gehouden?

3. Welke variant gaat voor problemen zorgen?

BONUS: verzin zelf eens een leuke variant

[ Bericht 0% gewijzigd door FleshWound op 01-08-2008 22:45:16 ]
all the women tear their blouses off
and the men they dance on the polka-dots
and it's partner found, it's partner lost
and it's hell to pay when the fiddler stops
  PR/Manusje van alles vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:36:02 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_60496760
Als ik deze eisen zo zie vraag ik me af wat voor achtergronden jullie hebben

Variant 4 vind ik persoonlijk wel leuk En die eisen nja is het wel nodig, zoveel eisen voor een tuinhuis?

Waar ga je die 500 watt halogeenlamp voor gebruiken?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:39:55 #3
182895 FleshWound
Closing Time
pi_60496827
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ik deze eisen zo zie vraag ik me af wat voor achtergronden jullie hebben

Variant 4 vind ik persoonlijk wel leuk En die eisen nja is het wel nodig, zoveel eisen voor een tuinhuis?

Waar ga je die 500 watt halogeenlamp voor gebruiken?
Ik studeer zelf civiele techniek en gebruik dit als leerproject voor studiepunten. Vandaar ook die belachelijke hoeveelheid eisen, normaal is dit inderdaad niet nodig

Ik ga dit tuinhuisje dan ook neerzetten alsof het een wolkenkrabber betreft. Grondzettingsberekeningen, HWA-capacteitsanalyses, elasticiteitsindexbepalingen, total overkill

De 500 watt halogeenlamp is een stukje inbraakbeveiliging.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:48:37 #4
79208 Oblivion
pi_60496983
Waar is je achter poort?
Kan je uberhaupt een achterpoort maken?
Zo ja, dan zou ik dus een huisje nemen met twee deuren, 1 aan de voorkant en achteruit ingang.

Oh en het klassieke modelletje! Met luifel!
Maar dat ligt aan hoe je huis eruit ziet.
Als je een jong huis hebt is een strakke variant misschien mooier.

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:53:39 #5
182895 FleshWound
Closing Time
pi_60497104
Er kan een achterpoort komen, en waarschijnlijk zál die er ook komen. Het worden waarschijnlijk dubbele deuren aan de voorkant en een enkele grote deur, van binnen te openen, aan de achterkant.

Het huis heeft als bouwjaar 1973 trouwens.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:26:05 #6
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_60497825
Hele dikke tvp.
Een tuinhuis(je) staat over een paar jaar ook op de planning.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:51:26 #7
175447 ColdFeet
pi_60498327
Wil je onder de luifel zitten wanneer het regent?
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:04:20 #8
182895 FleshWound
Closing Time
pi_60498636
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:51 schreef ColdFeet het volgende:
Wil je onder de luifel zitten wanneer het regent?
Dat ligt er natuurlijk aan hoe hard het regent
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 08:09:18 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_60504634
Ik vind variant 4 wel leuk, maar moet je hemelwater wat op je tuinhuiskomt niet ook netjes in je eigen tuin afvoeren? Weet niet wat de regels zijn daarin?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 08:14:09 #10
95013 WooZ
pi_60504645
Je kunt het beter een tegelhuis noemen man geen tuin te bekennen
Je klusgereedschap sneller en voordeliger bij Toolstation.nlBespaar op je energiekosten - gaslicht.nlJe klusgereedschap sneller en voordeliger bij Toolstation.nl
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:40:23 #11
22236 dahei
Piep!
pi_60504964
Ik weet niet wat er aan de achterkant zit, maar moet je daar niet wat ruimte vrij houden om de schuur aan de achterkant te kunnen verven?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:28:17 #12
182895 FleshWound
Closing Time
pi_60505397
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 08:14 schreef WooZ het volgende:
Je kunt het beter een tegelhuis noemen man geen tuin te bekennen
I know
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 09:40 schreef dahei het volgende:
Ik weet niet wat er aan de achterkant zit, maar moet je daar niet wat ruimte vrij houden om de schuur aan de achterkant te kunnen verven?
Aan de achtergrond zit een stukje gemeenteplantsoen, gewoon toegankelijk
  † In Memoriam † maandag 4 augustus 2008 @ 11:59:42 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_60546240
onze achterburen hebben ook allebei een schuur waarbij het regenwater bij ons in de tuin terecht komt.
we hebben ons kippenhok al moeten verplaatsen omdat de dames bijna zwemmend het hok moesten verlaten. verzoeken om een dakgoothebben tot nu toe niet geholpen.
bij de ene buur hebben we nu het golfplatengedeelte zo omhoog geduwd dat het water op zijn eigen dak blijft liggen en hopenlijk middenin zijn eigen schuur terecht komt.
bij de ander zijn we nu maar zelf bezig met een dakgoot, maar we zorgen wel dat het water bij de buurman terecht komt. wattie er verder mee doet moetie zelf maar weten
  maandag 4 augustus 2008 @ 16:34:58 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_60552517
Wellicht een briefje richting de gemeente lady_wrb?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 4 augustus 2008 @ 16:41:21 #15
12583 Ultralaser

pi_60552643
Zit er geen achteruitgang in je tuin?
  maandag 4 augustus 2008 @ 16:41:23 #16
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_60552644
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:39 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Ik studeer zelf civiele techniek en gebruik dit als leerproject voor studiepunten. Vandaar ook die belachelijke hoeveelheid eisen, normaal is dit inderdaad niet nodig
Dacht al zoiets, lijst met eisen kwam me bekend voor, maar om dat voor zon "gewoon" project zo officieel te verwoorden hehe En wat doe je dan, tekenen in Google Sketch

[/solidworksgeil]

suc6, volgtopic dit
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:14:30 #17
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_60553424
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef lady-wrb het volgende:
onze achterburen hebben ook allebei een schuur waarbij het regenwater bij ons in de tuin terecht komt.
we hebben ons kippenhok al moeten verplaatsen omdat de dames bijna zwemmend het hok moesten verlaten. verzoeken om een dakgoothebben tot nu toe niet geholpen.
bij de ene buur hebben we nu het golfplatengedeelte zo omhoog geduwd dat het water op zijn eigen dak blijft liggen en hopenlijk middenin zijn eigen schuur terecht komt.
bij de ander zijn we nu maar zelf bezig met een dakgoot, maar we zorgen wel dat het water bij de buurman terecht komt. wattie er verder mee doet moetie zelf maar weten
stuk regenpijp of afvoerbuis inzagen, om het dak klemmen en aan het eind een bochtje lijmen zodat het water hun kant opgaat
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:55:24 #18
182895 FleshWound
Closing Time
pi_60560888
Voortgang

Er is gekozen voor variant 1. Dit wegens de korte constructietijd, de eenvoudigheid van het model en het feit dat dit model makkelijk in elkaar te zetten is. Ik ga deze variant uitwerken, waarna we de bouwvergunning aan kunnen vragen.
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:59 schreef lady-wrb het volgende:
Kan je niet samen met de buren een oplossing verzinnen?
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 16:41 schreef Ultralaser het volgende:
Zit er geen achteruitgang in je tuin?
Nee, maar we zijn van plan om in dit tuinhuis een achteringang te maken.
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 16:41 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Dacht al zoiets, lijst met eisen kwam me bekend voor, maar om dat voor zon "gewoon" project zo officieel te verwoorden hehe En wat doe je dan, tekenen in Google Sketch

[/solidworksgeil]

suc6, volgtopic dit
Ik ken absoluut geen beter autocadprogramma wat beter geschikt is voor dit soort zaken dan Google Sketchup. Geen solidworks, geen autodesk, niks. Ik ben m'n eerste jaar doorgekomen zonder ook maar een lijn in autocad te zetten
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:47:37 #19
-1 #ANONIEM
pi_60569232
tvp
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:49:34 #20
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60569259
TVP - klustopic van iemand die vleeswond heet
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
Je klusgereedschap sneller en voordeliger bij Toolstation.nlDe beste klusdeals vind je bij Toolstation.nlBespaar op je energiekosten - gaslicht.nl
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:52:21 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_60569298
Ik wilde net zeggen optie 1, maar zover was je dus al. Geile paintskillz btw
disclaimer
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:56:07 #22
163268 Athmozz
pi_60569369
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:55 schreef FleshWound het volgende:
Voortgang
Ik ken absoluut geen beter autocadprogramma wat beter geschikt is voor dit soort zaken dan Google Sketchup. Geen solidworks, geen autodesk, niks. Ik ben m'n eerste jaar doorgekomen zonder ook maar een lijn in autocad te zetten
Ben je toch volledig mis...

In SW teken je gewoon wat je wil hebben, gebruik je voor je balken allemaal profielen met extrudes en op het einde vraag je met 1 knopje gewoon de stukkenlijst op, en dan krijg je een mooie tabel welke balken op welke lengte afgezaagd moeten worden enzo, hoe je platen gezaagd moeten worden...

Dat gaat je met Sketchup écht niet lukken :p (en qua grafisch gedoe; SW heeft ook een renderer zitten waarmee je er leuke plaatjes van kan maken)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:56:12 #23
25052 kareltje_de_grote
is u ook hier?
pi_60569371
TVP, ik moet binnenkort ook een nwe tuinhuisje plaatsen.

Ik zou voor variant 2 gaan, benieuwd ben ik even hoe je de fundering gaat doen.
Daar ben ik voor mezelf ook nog niet over uit.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:07:49 #24
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_60569529
TVP.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:32:34 #25
79208 Oblivion
pi_60569900
Een bouwvergunning? Voor een tuinhuisje?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')