tja nog anderhalf jaar en we moeten wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:11 schreef Boswachtertje het volgende:
Vind het maar een raar bedrijf dat Monsanto.. zeker mbt eenmalig te gebruiken zaden en hun monopolie hierop en nu dit bericht weer..
Het is jammer dat er eerst geëxperimenteerd moet worden, voordat men gaat kijken naar de eventuele gevolgen voor de volksgezondheid.. en dan wordt het onderzoek vaak ook nog gebagetaliseerd..
Ik hoef dat GM niet zo nodig..
Doe je plicht en steun de biologische teelt hier in Nederland! Niemand die je een pistool op de kop zet om die mais te gaan eten. En zoals al eerder is gezegd, er zijn alleen aanwijzingen gevonden van mogelijke toxiciteit in reeds bestaande gegevens, en dat kan zeer wel aan voortschrijdende medische inzichten liggen, dat wil helemaal niet automatisch zeggen dat die mensen hebben gelogen, je kan niet liegen over iets wat je toen gewoon nog niet wist. Meer is er nog niet bekend, en alles daarbuiten is pure speculatie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
tja nog anderhalf jaar en we moeten wel.
Monsanto weet ECHT wel wat ze aan het doen zijn. Hun terminatorseeds zegt wel genoeg.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Doe je plicht en steun de biologische teelt hier in Nederland! Niemand die je een pistool op de kop zet om die mais te gaan eten. En zoals al eerder is gezegd, er zijn alleen aanwijzingen gevonden van mogelijke toxiciteit in reeds bestaande gegevens, en dat kan zeer wel aan voortschrijdende medische inzichten liggen, dat wil helemaal niet automatisch zeggen dat die mensen hebben gelogen, je kan niet liegen over iets wat je toen gewoon nog niet wist. Meer is er nog niet bekend, en alles daarbuiten is pure speculatie.
Dat Greenpeace niet vies is van leugens en bedrog, is ook al duidelijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:09 schreef abondance het volgende:
Green peace op de Arc de triomph in Parijs tegen gen tech mais.
Dat doen ze toch niet zo maar.
Ik wees je op je eigen verantwoordelijkheid, koop dan biologisch, ben je er mooi van af. En zulke kreten neemt niemand serieus, zeker als je naar de feiten kijkt, die niks anders zeggen dan dat er aanwijzingen zijn voor mogelijke toxiciteit, de rest fantaseer jij er weer bij.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Monsanto weet ECHT wel wat ze aan het doen zijn. Hun terminatorseeds zegt wel genoeg.
Wat zijn 'terminatorseeds' nou weer?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Monsanto weet ECHT wel wat ze aan het doen zijn. Hun terminatorseeds zegt wel genoeg.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terminatorzaadquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat zijn 'terminatorseeds' nou weer?
Amerikaanse genmaisstuifmeel is naar mexico gewaaid en daar natuurlijk-mais geinfecteerd. Het is een ZEER ZEER kwalijke ontwikkeling.quote:De Conventie over Biologische Diversiteit (CBD), die bestaat uit alle landen met uitzondering van de V.S. en Irak, heeft in Curitiba, Brazilië op 20-31 maart 2006 besloten dat deze technologie niet mag worden toegepast en dat er geen veldproeven mee mogen worden gedaan.
Da's inderdaad de enige oplossing. Probleem is dat het niet staat aangegeven op een blik Bonduelle-maïs, maïsbrood, diverse koek en denk ook niet dat men het in een restaurant gaat vragen. In de praktijk ontkom je er dus niet aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:59 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik wees je op je eigen verantwoordelijkheid, koop dan biologisch, ben je er mooi van af.
Oh dat. Dat lijkt me eigenlijk een verstandige voorzorgsmaatregel. Wat is er zo verkeerd aan het gebruik hiervan bij GM organismen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Terminatorzaad
Waarom is dat een probleem? Die geïnfecteerden produceren toch geen vruchtbaar zaad? Dan komt het gen dus ook niet in de populatie terecht.quote:Amerikaanse genmaisstuifmeel is naar mexico gewaaid en daar natuurlijk-mais geinfecteerd. Het is een ZEER ZEER kwalijke ontwikkeling.
het maakt normale zaad steriel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh dat. Dat lijkt me eigenlijk een verstandige voorzorgsmaatregel. Wat is er zo verkeerd aan het gebruik hiervan bij GM organismen?
[..]
Waarom is dat een probleem? Die geïnfecteerden produceren toch geen vruchtbaar zaad? Dan komt het gen dus ook niet in de populatie terecht.
Dan wordt dus de natuur in handen gelegd van een monsterlijk slecht monopolistisch bedrijf.quote:
of het daadwerkelijk zo is is nog niet echt 100% bewezen maar het is wel een van de dingen waar wetenschappers echt bang voor zijn ...quote:
Wat ik denk is dat er dan best wel een cascade-effect kan optreden en ons eco-systeem ernstig saboteren. Het zou wel heel ernstig zijn dat dat door één monopolistisch monsterbedrijf de boel verknald wordt. Op deze manier zijn we niet aarde waardig.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:25 schreef Re het volgende:
[..]
of het daadwerkelijk zo is is nog niet echt 100% bewezen maar het is wel een van de dingen waar wetenschappers echt bang voor zijn ...
Nou hoef je me niet gelijk te beledigen. Ik vraag gewoon wat het probleem is van hier en daar een steriel zaadje.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan wordt dus de natuur in handen gelegd van een monsterlijk slecht monopolistisch bedrijf.
Maar dat jij het slechtste voor hebt met de mens, dier en flora & fauna, is mij wel duidelijk. Een Monsanto-instelling wel te verstaan.
Oke ... maar het is wel zo iedere keer als ik iets aandraag wat best wel gevolgen heeft voor mens en natuur. Dan ben jij diegene die de gevestigde orde/industrie verdedigd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou hoef je me niet gelijk te beledigen. Ik vraag gewoon wat het probleem is van hier en daar een steriel zaadje.
Ik verdedig op het moment niet specifiek iets of iemand. Ik vraag me af hoe wat jij schrijft een slecht iets kan zijn. In die zin zou je kunnen zeggen dat ik logica verdedig.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oke ... maar het is wel zo iedere keer als ik iets aandraag wat best wel gevolgen heeft voor mens en natuur. Dan ben jij diegene die de gevestigde orde/industrie verdedigd.
En jij kan erg stelselmatig tegenargumenten bewust over het hoofd zien... het zou de discussie iig wel een stuk verbeteren...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oke ... maar het is wel zo iedere keer als ik iets aandraag wat best wel gevolgen heeft voor mens en natuur. Dan ben jij diegene die de gevestigde orde/industrie verdedigd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |