abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60481297
Deze lijst is een momentopname. Lees en bekijk de rest van deze topic voor actuele zaken. Wijzigingen worden wel zo veel mogelijk bijgewerkt. De laatste wijziging vond plaats op de hieronder genoemde datum.

Vervolg van:
Banken met hoge rente #10: I save today

Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN:

..

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG**:

**Als je op een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je soms een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

..

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE**:

** Deposito's onder de 5,00% heb ik niet meer opgenomen in dit overzicht. Er is namelijk genoeg keuze vanaf 5,00%.

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:

..

JEUGD-Spaarrekeningen:[b]

[b]Special:

Rekeningen MET WAARDELOZE RENTE (speciaal om deze banken te motiveren hier eens wat aan te doen!):
1
2
3
4
5
6
Postbank: Plusrekening              0,50%
ING Bank: Eurospaarrekening         0,50%  Minimumsaldo ¤5000,-; bonusrente 1,50% over het laagste bedrag per jaar
SNS Regio Bank: Gewoon Sparen       0,75%
Postbank: Kapitaalrekening          1,00%
ASN Bank: (Milieu)Sparen            1,25%
Triodos Bank: Spaar Vrij Rekening   1,75%

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt faillissement van de bank in ieder geval de eerste ¤20.000 voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende ¤20.000 voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal ¤20.000 per rekening (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Landsbanki (IceSave) valt onder het IJslandse Garantiestelsel. De eerste ¤ 20.887 is dus voor 100% gegarandeerd door de IJslandse Bank, het restant tot ¤ 40.000 is voor 90% gegarandeerd (is dus ¤ 17.113) door DNB.
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. De eerste ¤ 20.000 is dus voor 100% gegarandeerd door de Belgische Collectieve Garantieregeling (CGR), her restant tot ¤ 40.000 is voor 90% gegarandeerd (is dus ¤ 18.000) door DNB.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 1 augustus 2008**:

** Bovenstaande yield-curve wordt niet automatisch geüpdate. De meest aktuele yield-curve is hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Handige links:
http://www.spaarinformati(...)st/deposito_op_rente (Deposito's op rente gesorteerd)
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rekeningen/lijst (Spaarrekeningen op rente gesorteerd)
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen deel 28

Deze OP vind je hier

[ Bericht 47% gewijzigd door Poepoog op 01-08-2008 13:50:21 ]
pi_60481360
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60481623
DHB geeft 5.35% voor 12 maanden vast.
6% voor 4 jaar vast.
Make my day!
pi_60481642
Ik zou wel willen dat Rabo 6% gaf voor 4 jaar vast
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60482463
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 21:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zie dat je erg veel werk maakt van het up-to-date houden van de tarieven... Is het een optie om de tarieven in een plaatje te zetten, zodat de lijst in de OP zelf ook up-to-date blijft?
Ik zal eens kijken of dat te realiseren is. Ik weet alleen nog niet hoe. Het moet dan makkelijk te doen zijn en niet te omslachtig. Ik ga brainstormen. Tips zijn welkom via PM.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:15:29 #6
128384 mcwops
gat in je glas
pi_60482945
tvp
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_60482973
Volgens mij is het gelukt:

Rekeningen zonder voorwaarden:

Rekeningen met maandelijkse inleg:

Deposito's:

Rekeningen met voorwaarden:

Jeugdspaarrekeningen:
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:28:34 #8
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_60483121
Ik heb nu een klein bedrag naar Icesave verplaatst. De site is erg prettig en je hebt er zo een rekening aangemaakt. Alleen het controleren van je gegevens duurt een paar dagen.

*tvp*
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:47:03 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_60483375
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:18 schreef RJD het volgende:
Volgens mij is het gelukt:
Heel mooi!!
Wellicht is .gif nog kleiner dan .png, scheelt je dataverkeer

En nogmaals mijn aller "waarschuwing" voor de Postbank Rentecertificaten: realiseer je dat je weken geen rente krijgt als je zo'n ding aanvraagt, omdat je geld op je girorekening moet staan wachten tot de Postbank besluit actie te ondernemen...
censuur :O
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:00:15 #10
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_60483579
Mijn hele familie heeft al jaren geld bij Turkse banken en die hebben rentes waar de Hollandse banken nu pas meekomen. Kortom: Ik ben RIJK!
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:08:20 #11
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_60483675
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:00 schreef thloreg het volgende:
Mijn hele familie heeft al jaren geld bij Turkse banken en die hebben rentes waar de Hollandse banken nu pas meekomen. Kortom: Ik ben RIJK in Turkije!
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:08:25 #12
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_60483680
teeveepeet ff mee

Ik blijf het een leuk topic vinden
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_60483893
Gister een mail verstuurd naar AK Bank wat precies de veranderingen zijn in hun aangekondigde internetbankieren. Nu maken ze gebruik van TAN kodes, maar er lijken mij toch veiligere methodes via SMS oid.
pi_60485715
tvp
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_60486826
Interessante info ->

ASN Ideaalsparen:

Nieuwe en bestaande rekeninghouders kunnen vóór 1 september a.s. éénmalig maximaal ¤ 10.000 extra inleggen. En meteen van de hoge rente van 4,5% profiteren.
pi_60487074
In Belgie is de basisrente op de meeste spaarrekeningen van de grote banken opgetrokken naar 4,25%. Komen de grote banken hier aanzetten met 2,8
pi_60487225
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]
Heel mooi!!
Wellicht is .gif nog kleiner dan .png, scheelt je dataverkeer
Ik heb .gif ook ff geprobeerd, maar maakte weinig tot geen verschil. Ik heb ook van de datum een .png gemaakt, zodat ik de datum ook kan aanpassen als er een wijziging heeft plaatsgevonden.

De nieuwe OP is hier te vinden.

Het enige nadeel is trouwens dat alleen ik de wijzigingen kan aanbrengen. Maar goed. De oude OP bewaar ik ook en dan maar eens kijken of dit werkt...
Zodra ik in dit topic rentewijzigingen tegenkom, dan zal ik dit proberen om 's avonds bij te werken.
pi_60488062
Ik krijg nu nog maar 3,2% bij de ABN met internetsparen
Ik denk dat ik een rekening open bij Credit Europe
pi_60488428
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 12:57 schreef RJD het volgende:

Het enige nadeel is trouwens dat alleen ik de wijzigingen kan aanbrengen. Maar goed. De oude OP bewaar ik ook en dan maar eens kijken of dit werkt...
Zodra ik in dit topic rentewijzigingen tegenkom, dan zal ik dit proberen om 's avonds bij te werken.
ik heb hem aangepast in mijn o/p, hopelijk naar je wens.
pi_60488748
Postbank heeft nu een leuke actie: als je nu een Toprekening opent krijg je de eerste drie maanden 4,5 % rente. Dus toch maar eens zo'n ding geopend... ga daar maar mijn geld op zetten ipv op de bonusrenterekening waarbij je een minimumbedrag per jaar moet sparen om je geld te krijgen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_60489154
Hoe is nu de algehele indruk van Icesave? Werkt het snel en probleemloos of zijn er toch wat strubbelingen?
I got soul, but I'm not a soldier
pi_60490129
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:07 schreef SaskiaR het volgende:
Postbank heeft nu een leuke actie: als je nu een Toprekening opent krijg je de eerste drie maanden 4,5 % rente. Dus toch maar eens zo'n ding geopend... ga daar maar mijn geld op zetten ipv op de bonusrenterekening waarbij je een minimumbedrag per jaar moet sparen om je geld te krijgen.
Eerst hadden ze ook nog de voorwaarde om minstens 20k er te laten staan. Dat is nu terug gebracht naar 5k.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 15:25:48 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60490555
tvp
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60490893
Ff een paar korte vraagjes hoor.

Ik ben me ff aan het orienteren op Credit Europe Bank en ik las net ff hun FAQ.
quote:
10
Het Depositogarantiestelsel is in de Wet op het financieel toezicht (Wft) geregeld. Meer informatie over het Depositogarantiestelsel is te vinden op de website van DNB (www.dnb.nl, zoek op ‘depositogarantiestelsel’).
Deposito is toch dat je je geld voor een bepaalde tijd moet vastzetten? Maar de Top interest rekening is toch zonder voorwaarden, waarom word hier dan gesproken over depositogarantiestelsel? Of is dat alleen een naam en worden bedragen tot 20k gewoon gedekt. (Ik weet dat het zo is, heb het al meerdere keren terug kunnen lezen, maar toch ff zekerheid het gaat toch om mijn spaargeld )

En nog een vraagje.
Ik las in de FAQ ook dat de rente word uitgekeerd na een jaar of als je vroegtijdig je rekening opzegt eerder.
Maar hoe word de rente dan berekent?
Bedrag x 0,05 gedeeld door 365 x aantal dagen dat m'n geld op de rekening zat?
pi_60492197
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 14:23 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Hoe is nu de algehele indruk van Icesave? Werkt het snel en probleemloos of zijn er toch wat strubbelingen?
Probeer het uit. Een rekening open is gratis. Ik hoefde niks op te sturen. Werkt perfect

( alleen een stomme pasje ter controle, heb liever sms.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')