Doe mij ook zo'n vriendinquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 01:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vriendin laten klikken, antwoorden opnoemen
Jepquote:Op maandag 4 augustus 2008 01:02 schreef oompaloompa het volgende:
Is er hier ook iemand waarbij adhd geconstateerd is en die geen medicijnen neemt?
(tevens verkapte tvp)
Ooh herkenbaarquote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:36 schreef Walging het volgende:
Jeezus ik word zoo gek van mijn vergeetachtig- en verstrooidheid. Ik heb (blijkbaar) Ben&Jerry's in de KOELkast gezetEn vanmiddag was ik ook al de boontjes aan het weggooien en de afgesneden stukjes in de pan aan het doen
![]()
Nu is m'n ijs natuurlijk niet meer lekker
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:36 schreef Walging het volgende:
Jeezus ik word zoo gek van mijn vergeetachtig- en verstrooidheid. Ik heb (blijkbaar) Ben&Jerry's in de KOELkast gezetEn vanmiddag was ik ook al de boontjes aan het weggooien en de afgesneden stukjes in de pan aan het doen
![]()
Nu is m'n ijs natuurlijk niet meer lekker
ik heb helaas af en toe mn momentenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 11:51 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Die boontjes!
![]()
Zo verstrooid ben ik gelukkig niet.
Ja dat gaat over je kindertijd, bij mij is mijn moeder ook mee geweest voor een gesprek. Daar kwamen details boven die ik zelf nooit zou kunnen weten.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:37 schreef Walging het volgende:
Ik heb een oproep gehad van de psychiater, dat ik langs moet komen met mijn ouders,voor een ADHD-screening. Ik ben 20, is dat dan niet een beetje overdreven? Of is het puur omdat ze willen weten hoe is als kind was, dat kunnen mijn ouders natuurlijk iets beter vertellen.
een diagnose omdat je "iets" wil hebben is natuurlijk belachelijk.quote:Op dinsdag 2 september 2008 15:26 schreef Walging het volgende:
Aaahrg. Ik ben dus naar de psychiater geweest net, heel gesprek met dat mens. "Jaa, je hebt wel veel kenmerken van ADHD, maar net niet genoeg om de diagnose te mogen stellen. Dus nu weet ik het eigenlijk niet."
Ik janken, want nu weet ik nog niet wat er met me is. Ik wil gewoon 'iets' hebben zodat er wat aan gedaan wordt!
Nu wil ze dus proefmedicatie gaan doen met ritalin, om te kijken of dat misschien toch helpt. Maar ik ga dat dus echt niet voor de lol slikken ofzo, als ik misschien niet eens ADHD heb,wat een kutspul :/
Maarja ik moest er een week over nadenken en informatie zoeken op internet en dan zeggen of ik dat misschien toch wil. Wat denken jullie (vooral gericht aan de ritalinslikkers hier), doen of niet?
In het begin heb je misschien een iets verminderde eetlust, maar ik merk nu zelf helemaal geen verschil met of zonder ritalin. Overige bijwerkingen, tja af en toe een iets drogere mond. Maar als je met 10mg start, wat logisch zou zijn, kan je geen extreme dingen verwachten. Zo zwaar is dat namelijk niet en bij veel mensen helpt dat al prima.quote:Op vrijdag 5 september 2008 20:09 schreef Walging het volgende:
Ik denk inderdaad dat ik het toch maar ga doen, ik wil zo graag gewoon kunnen studeren, als Ritalin helpt om m'n concentratievermogen te verbeteren zou dat echt fantastisch zijn. Ik werd alleen wel een beetje bang van de bijsluiter, al die bijwerkingen! Hadden/hebben jullie daar veel last van?
Als ik de voordelen niet vind opwegen tegen de nadelen kan ik er natuurlijk altijd nog mee stoppen, maar ik las bijvoorbeeld dat iemand 5 kilo was kwijtgeraakt in de eerste week van gebruik, daar zit ik eigenlijk niet echt (echt niet) op te wachten, want als ik er dan mee stop ga ik dat er niet zomaar weer aan krijgen ben ik bang :/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |