quote]
Op donderdag 2 oktober 2008 15:22 [/quote]Dextro is per 5 mg. Al vind ik ze wel te vergelijken met 10 mg Ritalin.
Rebound ben ik wel gewend, vind het vaak nog fijn ook.
Voor de rest verschilt de dosering per persoon. Vriend van mij slikt ze per 4. Dat is me te gek, 3 is echt perfect voor mij.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik vraag me een paar dingen af, ben er nog niet veel over tegen gekomen:
[b]- Hoe combineer je ritalin met alcohol? Ik ga soms uit en drink dan graag een biertje... slik je dan gewoon niks voor je weggaat? dus paar uur voor je gaat drinken je laatste ofzo?Ik slik ze nooit in het weekend. Wel eens getest natuurlijk en het ging perfect.
Het werd me in het begin wel aangeraden om niet te drinken en wel door te slikken in het weekend(voordat ik een persoonlijke benadering voor medicijngebruik eiste).
Bijna iedereen in mijn vriendenkring heeft het wel eens getest. Er zijn 2 kampen, de ene groep reageert er wel goed op (maar voelt de effecten van alcohol minder goed en drinkt daardoor meer) en de andere helft reageert juist niet.
Waarom kijk je niet even wat het nut is van slikken in het weekend?
Als je er bang voor bent, niet doen.
Alcohol kan je gedachtes/gevoelens afzwakken, maar ook erg benadrukken.
- Gaat je sex drive echt omlaag, wat is jullie ervaring? (ben zelf een man)Ik gebruik ze alleen overdag. Klaarkomen gaat vaak wat lastiger, vooral als je nog voor de rebound zit. Zoek maar eens naar gebruikerservaringen van mensen die speed gebruiken en libido, daar kom je misschien verder mee. Volgens mij komt dat erg overeen.
Ook na de rebound kan het vaak nog lastiger te zijn om klaar te komen.
Geilheid gaat echter omhoog, tintelgevoel is ook meer aanwezig. Soort van kriebels in de buik, alleen dan op sex gericht. Al word ik er ook vaak wel een stuk liever van.
- Die energie moet toch ergens heen? Geen idee of die energie eruit moet. Wat mij wel opvalt is dat sommige mensen te rustig worden. Minder dingen ondernemen en minder bewegen of minder buiten komen. Concentratieniveau stijgt, maar ook de rust. Hierdoor kan je bijvoorbeeld tijden computeren/internetten.
Pas daar wel goed op. Niet lichamelijk bedoelt, maar eerder geestelijk.
Zijn er meer fokkers hier die lang hebben geblowd omdat ze er rustig van worden? Ik heb zo'n 7 jaar geblowd, dagelijks.
De eerste paar jaren werd ik er idd erg rustig van. Daarna komt de gewenning, maar ook een stuk 'nuchterheid'. De deken die blowen oproept is minder aanwezig, er komt vaak nog steeds even weinig uit, het uitstellen blijft aanwezig net en het malen komt terug, maar ook de frustraties dat je te weinig doet.
Je wordt van blowen idd een stuk rustiger. De uitsteldrang is vaak echter nog groter door blowen.
Welke mate hangt af van hoe je reageert op blowen, wat je rookt (sterkte, maar ook hasj of wiet, en hoe goed je jezelf kan motiveren (of hoe irritant je uitstelgedrag van jezelf vind) om de dingen te doen. En de omgeving/activiteit.
Het van-de-hak-op-de-tak blijft idd bestaan, ondanks dat je er rustiger van wordt. Je korte termijnsgeheugen is in veel gevallen ook nog eens minder, wat ook weer problemen op kan leveren.
Voor de rest niks tegen blowen. Zouden meer mensen moeten doen. Al ben ik er voor mezelf niet zo positief meer over.
Meenemen naar buitenland:Er is een lijst te vinden op internet.
Het verschilt per land.
Als het op je naam staat is het vaak geen probleem.
Twijfel je: zorg dan voor een doktersadvies.
Al zal dit door de douane misschien ook wel opgevraagd kunnen worden.
Oftewel: bel even naar de dokter, of vraag het de volgende keer even bij de apotheker.
Weinig moeite en je stapt met een lekker gevoel het vliegtuig in.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.