Het houdt de gemoederen al lang bezig: 9/11. Is de Amerikaanse overheid er bij betrokken geweest? Is Bin Laden wel het echte brein achter de aanslagen? Zijn er wel vliegtuigen betrokken geweest bij de aanslagen, of zijn de Twin Towers opgeblazen met mini-nukes of EMP-bommen en zijn we voor de gek gehouden met hologrammen, brainwashing, acteurs en bewerkte semi-live beelden?
Worden er belangrijke dingen voor ons verzwegen? Worden we gemanipuleerd? Waarom worden er van het Pentagon maar zo weinig beelden vrijgegeven en zijn de beelden die zijn vrijgegeven vrij onduidelijk?
Dit is slechts een kleine greep uit de vragen die bij sommigen spelen.
Veel dingen worden hier in BNW besproken, maar niet iedereen is tevreden met de uitleg van "de mensen van het andere kamp", of mensen zien bepaalde opmerkingen over het hoofd.
In een poging om alles een beetje ordelijk en overzichtelijk te maken, is dit centraal topic aangemaakt. Hier kan men brandende vragen kwijt welke in deze openingspost geplaatst zullen worden, waar ze zullen blijven staan, compleet met uitleg die er op volgt en de weerwoorden van "het andere kamp". Dit topic / deze reeks zal uiteindelijk hopelijk een soort naslagwerk worden met vragen en antwoorden over dingen die hier besproken worden, zodat we niet eindeloos in het zelfde kringetje blijven praten.
Ik moet nog even kijken hoe ik het allemaal overzichtelijk houd, maar we merken vanzelf wel hoe de boel gaat lopen. Ik ga in ieder geval NIET elk youtube-filmpje compleet afkijken of elke site doorspitten en elk .pdf bestandje doorneuzen: als je op een stelling of een vraag ingaat, wil ik samenvattingen zien, eventueel ondersteund met een linkje naar een site/filmpje waar mensen je claim kunnen verifiëren.
Ik weet nog niet precies of we deze reeks als een complete vervanging van alle openstaande 9/11 topics moeten gaan gebruiken (no-plane, in scene gezet enz) aangezien die topics elkaar sowieso al extreem overlappen. Ik stel voor dat we de huidige topics gewoon nog open laten staan, maar ik denk dat we uiteindelijk de boel wel het beste zoveel mogelijk centraal kunnen gaan houden (dus uiteindelijk geen nieuwe Noplane- en 9/11 in scene gezet - topics aanmaken als ze vol raken.)
Zie dit als een frisse start waarin de meest basale dingen die eindeloos herhaald zijn weer besproken mogen worden, zodat deze zaken centraal gedocumenteerd worden. Dat voorkomt een hoop irritaties: mocht iemand weer een basale vraag stellen, dan kan die persoon naar deze OP verwezen worden.
Vragen? Stellingen? Je kunt ze hier kwijt!

GAME ON!
VRAAG: Stel het waren inderdaad geen vliegtuig maar hologrammen, hoe hebben ze die dan geprojecteerd?Voorlopig antwoord: We weten niet wat voor uitvinding de US military hebben.
VRAAG: Hoe kun je trouwens gebouwen opblazen met Electromagnetic Pulse bommen?[ Bericht 3% gewijzigd door ToT op 10-08-2008 19:24:41 ]