abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:14:45 #91
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_60494035
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:57 schreef Fugie het volgende:
ik heb geen stylus nodig, dat ding is er nog niet uit geweest sinds ik de telefoon heb.

wm menu's zijn er niet meer met de nieuwe htc interface, enigzins gekopieerd van de iphone maar wel een stuk prettiger vind ik zelf.

ik zie de iphone niet eens als concurrent van de touch diamond puur om zijn gebrek aan functies.
En een os wat bij een telefoon hoort ? Jij verwacht een telefoonbedrijf dat os'en gaat ontwikkelen ? Ik heb er meer aan dat mijn telefoon met de meest gebruikte zakelijke en prive os goed samenwerkt, dan een eigen os wat niemand gebruikt
Die menuutjes zitten er zeken weten nog steeds wel. Daarnaast werkt die HTC interface erg traag. Logisch, het is een gewoon een extra shell bij het toch al inefficiënte Windows Mobile. Ik zou het trouwens erg knap vinden als jij het QWERTY-toetsenbord kan bedienen zonder stylus...

Waarom je de iPhone niet als een concurrent ziet is mij een raadsel. Wat heeft de HTC wel wat de iPhone niet heeft? Hmm. Het scherm heeft een iets hogere resolutie, meer apps beschikbaar, een bestandsstructuur zodat je er makkelijk dingen op kan slaan, een betere camera. Daar houdt het wel op.

Wat heeft de iPhone dat de HTC niet heeft? Snelheid, de iPhone is echt veel sneller. Een goed OS. Een beter scherm (ondanks de lagere resolutie) dat tevens groter is. Veel meer gebruiksvriendelijkheid. Een betere browser.

Op papier heeft de HTC inderdaad de beste specs, maar in de praktijk doet de iPhone alles wat beide telefoons gemeenschappelijk hebben veel beter. Die HTC is zo ontzettend traag, dat wordt echt niet gecompenseerd door een betere camera en VGA-scherm. Maar dat is mijn mening. : D Als je je telefoon ziet als een verlengde van je computer waarmee je ook kan bellen, is de HTC prima. Maar voor wie echt functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid zoekt, is de iPhone de betere keus.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:17:30 #92
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_60494071
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Die menuutjes zitten er zeken weten nog steeds wel. Daarnaast werkt die HTC interface erg traag. Logisch, het is een gewoon een extra shell bij het toch al inefficiënte Windows Mobile. Ik zou het trouwens erg knap vinden als jij het QWERTY-toetsenbord kan bedienen zonder stylus...

Waarom je de iPhone niet als een concurrent ziet is mij een raadsel. Wat heeft de HTC wel wat de iPhone niet heeft? Hmm. Het scherm heeft een iets hogere resolutie, meer apps beschikbaar, een bestandsstructuur zodat je er makkelijk dingen op kan slaan, een betere camera. Daar houdt het wel op.

Wat heeft de iPhone dat de HTC niet heeft? Snelheid, de iPhone is echt veel sneller. Een goed OS. Een beter scherm (ondanks de lagere resolutie) dat tevens groter is. Veel meer gebruiksvriendelijkheid.

Als je je telefoon ziet als een verlengde van je computer waarmee je ook kan bellen, is de HTC prima. Maar voor wie echt functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid zoekt, is de iPhone de betere keus.
Je verhaal gaat niet op voor de nieuwe iPhone buddy

Heb zowel Windows als Apple ervaring, maar de iPhone kan echt een shitload minder dan een gemiddelde PDA van 5 jaar oud

En ja, ik heb een iPhone 1 en 2.

Google maar eens op wensen van gebruikers die ze graag doorgevoerd zien in SW 2.1.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:20:05 #93
53267 TC03
pi_60494118
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Je verhaal gaat niet op voor de nieuwe iPhone buddy

Heb zowel Windows als Apple ervaring, maar de iPhone kan echt een shitload minder dan een gemiddelde PDA van 5 jaar oud

En ja, ik heb een iPhone 1 en 2.

Google maar eens op wensen van gebruikers die ze graag doorgevoerd zien in SW 2.1.
Windows Mobile kan weinig meer dan een kale iPhone hoor. Het enige wat ik zo 1-2-3 weet is dat WM Word en Excel-bestanden kan lezen en bewerken. Voor de rest kan WM niks wat de iPhone niet kan.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:21:32 #94
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_60494143
Ik kan echt 20 dingen noemen wat een HTC+Windows wel heeft in tegenstelling tot een iPhone.

1. Copy/paste.
2. Filmen met camera.
3. Zoomen (digitaal) met camera.
4. Een werkende GPS chip.
5. etc etc.

Wil je echt een lijst zien, spit dan deze lijst eens door: http://gizmodo.com/503146(...)the-iphone-21-update

En kijk dan vooral naar de comments
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:22:30 #95
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_60494158
Hoor wel wat je d'r van vond
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:24:34 #96
53267 TC03
pi_60494191
Oké, copy-pasten en filmen ben ik vergeten. Filmen kan trouwens wel als je de juiste applicatie hiervoor installeert. Digitaal zoomen kan makkelijk, gewoon inzoomen op de foto. Dat is namelijk precies hetzelfde. De GPS-chip werkt gewoon, maar er is nog geen goede navigatiesoftware voor. Zoals ik al zei, de iPhone heeft inderdaad minder apps.
pi_60494205
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:22 schreef Biogarde het volgende:
Camere zou wel chill zijn, rest boeit mij niet/geen last van.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:25:50 #98
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_60494213
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:22 schreef Biogarde het volgende:
quote:
9. Make Moving Icons from Page to Page Easier
Moving an icon from one page to another takes multiple tries and, unlike most things on the iPhone, feels awkward and user unfriendly. Make this less of a pain.
Mensen die hier moeite mee hebben, hebben polio.

Verder ben ik het er wel mee eens dat iPhone 2.0 een beetje traag is, maar dat zal ongetwijfeld verholpen worden in verdere software-updates. Versie 1.1.4 was erg snel, dus Apple weet wel hoe het moet . Voor de rest vind ik het lijstje niet echt indrukwekkend . Iedereen heeft zo zijn wensen.
2000 light years from home
pi_60494240
What the fuck zou ik trouwens moeten copy pasten?

Oh, en over GPS. Die heeft mij laatst gered, had een afspraak in Velp bij de tandarts, maar ik woon aan andere kant van het land, stapte ik te vroeg uit bij de bus.. stond ik daar dus, toen dacht ik, ik zet voor de grap Google Maps aan, zag ik zo'n blauw bolletje (dat stelde ik voor) en die bewoog exact met mij mee, gewoon op de lijn blijven en ik was op tijd bij de tandarts. BAAS
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:27:41 #100
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60494247
Zo heel moeilijk moet het toch niet zijn om dat even in een nieuwe update te laten werken?
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_60494269
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:06 schreef XiChico het volgende:

[..]

Touch Diamond is traag als schijt door een trechter. En als ik ergens wel een hekel aan heb is het wachten. Oh, en 3G uitzetten is natuurlijk dom, waarom dingen uitzetten?
Vandaag de nieuwe officiële 1.93.404 update van HTC in de Diamond gezet.

Eerste ervaring?
Touch 3D Flo werkt een stuk vloeiender. Het is bijna praktisch geworden

Maar mochten eerder genoemde problemen weer terugkomen, dan knal ik 'm net zo goed weer keihard af in dit topic.
pi_60494278
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:21 schreef Biogarde het volgende:
Ik kan echt 20 dingen noemen wat een HTC+Windows wel heeft in tegenstelling tot een iPhone.

1. Copy/paste.
2. Filmen met camera.
5. etc etc.

Wil je echt een lijst zien, spit dan deze lijst eens door: http://gizmodo.com/503146(...)the-iphone-21-update

Ik heb zelf tytn 2 maar die camera is nog beroerder dan die van de iphone. Daarom ga ik in december overstappen op iphone 2 ik vind het toestel heerlijk werken.
Filmen kan prima alleen moet je hem ff jailbreaken, ok de camera is dus niet bijzonder maarja dat boeit toch niet zoveel, GPS werkt ook gewoon prima.
pi_60494346
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 00:23 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

2 navigatie toko's zijn er mee bezig (TomTom en nog 1)
Ik verwacht voor de iPhone echt geen TomTom versie.

Ook TomTom zelf bestrijdt eerdere geruchten daaromtrend.

Het zou niet eens kunnen volgens de SDK van de iPhone.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:36:50 #104
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60494412
apple geeft zelf toe dat hun gps te klein is voor navigatie, dus die gaat er nooit komen voor deze iphone
Bovendien kan mij touch nog steeds voice dialen, mms, filmpjes en fotos maken die toonbaar zijn (2mp in de iphone ? Zelfs een touch heeft meer en die staan bekend hun brakke camera :x ).

Kwa gebruik is een iphone beter, maar qwerty gaat prima in landscape modus op een touch. Bovendien is de nieuwe Touchflo3d echt niet zo dramatisch als veel mensen beweren.

Dan heb ik het nog steeds niet over de touch pro, de ericson xperia x1 en de samsung i900 die de iphone helemaal overbodig maken.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:38:42 #105
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_60494442
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:21 schreef Biogarde het volgende:

1. Copy/paste.
2. Filmen met camera.
5. etc etc.

Interessante lijst met reacties en dan vooral die ene van die gast die een waslijst aan dingen opnoemt, ik wist dat er veel ontbraken, maar zoveel ook alweer niet. Ik zie de Iphone als een verlengde ipod waar je mee kan bellen ipv op de eerste plaats een telefoon. Ik ga denk ik voor een Omnia als die uit is.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_60494692
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:27 schreef XiChico het volgende:

Oh, en over GPS. Die heeft mij laatst gered, had een afspraak in Velp bij de tandarts, maar ik woon aan andere kant van het land, stapte ik te vroeg uit bij de bus.. stond ik daar dus, toen dacht ik, ik zet voor de grap Google Maps aan, zag ik zo'n blauw bolletje (dat stelde ik voor) en die bewoog exact met mij mee, gewoon op de lijn blijven en ik was op tijd bij de tandarts. BAAS
Dat kan ik ook met mijn N95 8GB, die overigens verreweg superieur is, alleen het touchscreen ontbreekt.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 18:53:28 #107
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_60494726
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:36 schreef Fugie het volgende:
apple geeft zelf toe dat hun gps te klein is voor navigatie, dus die gaat er nooit komen voor deze iphone
Bovendien kan mij touch nog steeds voice dialen, mms, filmpjes en fotos maken die toonbaar zijn (2mp in de iphone ? Zelfs een touch heeft meer en die staan bekend hun brakke camera :x ).

Kwa gebruik is een iphone beter, maar qwerty gaat prima in landscape modus op een touch. Bovendien is de nieuwe Touchflo3d echt niet zo dramatisch als veel mensen beweren.

Dan heb ik het nog steeds niet over de touch pro, de ericson xperia x1 en de samsung i900 die de iphone helemaal overbodig maken.
Voice dialing, ECHT ? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat serieus gebruiken .

Daarnaast is de iPhone-camera een stuk beter dan gemiddeld. Ook is de Touch Diamond één vande eerste HTC met een fatsoenlijke camera, zijn voorgangers hadden stuk voor stuk een camera die nog veel slechter was dan die van de iPhone. Megapixels zeggen niet zoveel, de 2MP camera van de iPhone is een stuk beter dan de 3,2MP camera van bijv. de SonyEricsson W890i. Ook is de 2MP camera van de oude SonyEricsson W810i weer beter dan die van de Touch Diamoond (3,2MP)
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:07:03 #108
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60495003
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:53 schreef Merkie het volgende:

[..]

Voice dialing, ECHT ? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat serieus gebruiken .

Daarnaast is de iPhone-camera een stuk beter dan gemiddeld. Ook is de Touch Diamond één vande eerste HTC met een fatsoenlijke camera, zijn voorgangers hadden stuk voor stuk een camera die nog veel slechter was dan die van de iPhone. Megapixels zeggen niet zoveel, de 2MP camera van de iPhone is een stuk beter dan de 3,2MP camera van bijv. de SonyEricsson W890i. Ook is de 2MP camera van de oude SonyEricsson W810i weer beter dan die van de Touch Diamoond (3,2MP)
ik gebruik het toevallig wel dus ik zou het missen. Daarnaast is het niet het meest complexe ter wereld, dus waarom zou je het laten ontbreken.
MP zeg misschien weinig maar toch, een iphone is toch ook bedoeld als multimedia ding en ik had eigelijk wel een goede camera verwacht met meer mp.
pi_60495043
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:07 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik gebruik het toevallig wel dus ik zou het missen. Daarnaast is het niet het meest complexe ter wereld, dus waarom zou je het laten ontbreken.
MP zeg misschien weinig maar toch, een iphone is toch ook bedoeld als multimedia ding en ik had eigelijk wel een goede camera verwacht met meer mp.
Ik gebruikte het ook op mijn oude Nokia, loop je zo naast een vriend ,zeg je homo tegen je mobiel, gaat zijn telefoon af. Lachen, gieren, brullen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:11:52 #110
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60495114
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:08 schreef XiChico het volgende:

[..]

Ik gebruikte het ook op mijn oude Nokia, loop je zo naast een vriend ,zeg je homo tegen je mobiel, gaat zijn telefoon af. Lachen, gieren, brullen.
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 19:12:26 #111
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_60495123
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 19:08 schreef XiChico het volgende:

[..]

Wow, geniaal . Dat Apple een nuttig voice dial-scenario als hierboven beschreven niet zelf heeft bedacht .
pi_60496159
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 17:26 schreef Fugie het volgende:

[..]

zon iphone 3g is een leuke gadget die gebruiksvriendelijk is, maar elke willekeurige windows mobile telefoon die concurreert met de iphone pwned dat ding echt keihard kwa technische funtionaliteiten

En 3g uitschakelen, dat is nou net de nieuwste feature van dit model en jij zet het uit

De iphone mist gewoon teveel basisfunctionaliteit die je van een TELEFOON mag verwachten. Heb ik het nog niet eens over een bruikbare gps.
Bovendien is mijn touch diamond, kleiner lichter heeft een hogere resolutie, is er betere ondersteuning voor, een grotere development community en makkelijk aan te sluiten op andere pc's. En ik vind hem mooier, maar dat is een kwestie van smaak.
Maar wat moet ik met al die extra functionaliteiten die ik toch niet gebruik

Zoals ik zei heb ik 3G uitgezet om het alleen aan te zetten als ik ergens van huis wil internetten/google maps wil gebruiken. (in de buurt van thuis logt ie gewoon in op t WiFi netwerk)
Had gelezen dat het enorm scheelde in accu tijd, omdat die verbinding wel actief is, maar er niks mee wordt gedaan en nu kan ik uit eigen ervaring zeggen dat het klopt.

De GPS is goed genoeg (op de fiets al een aantal x gekeken of t werkt en zit er dan maar max een meter of 10 naast).
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik verwacht voor de iPhone echt geen TomTom versie.

Ook TomTom zelf bestrijdt eerdere geruchten daaromtrend.

Het zou niet eens kunnen volgens de SDK van de iPhone.
Ik verwacht 't wel. TomTom heeft 't al draaiend, dat doe je toch niet voor de grap. Ook een persbericht de wereld ingooien na de Keynote doe je toch ook niet voor de grap.

Die SDK voorwaarden was een misverstand over. Die gaan namelijk over het gebruik van data via de Google Maps functie.
Navigeren met eigen gemaakte/geleverde kaarten is prima mogelijk.

Firmware 2.1 voegt ook betere GPS calculatie/berekeningen toe voor objecten in beweging, wat wel erg een signaal is dat turn-by-turn navigatie er zeker gaat komen.
pi_60496264
Die scheurtjes in de iPhone beginnen nu wel serieuze vormen aan te nemen:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=525177&highlight=burned&page=1

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-08-2008 20:21:06 ]
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 20:29:00 #114
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_60496627
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:09 schreef MaGNeT het volgende:
Die scheurtjes in de iPhone beginnen nu wel serieuze vormen aan te nemen:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=525177&highlight=burned&page=1
Aluminium .
pi_60497312
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 18:27 schreef XiChico het volgende:

Pssst, Google Maps applicatie gebruikt helemaal geen GPS . Fail.
pi_60497342
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 21:02 schreef slindenau het volgende:

[..]

htn = vrltn!
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 21:08:51 #117
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_60497451
quote:

[..]

Dit is een hoax natuurlijk .
pi_60497980
quote:

[..]

Wat dan? Rooksignalen?
pi_60500134
De afwijking bij Google Maps is zo groot dat het hoogstwaarschijnlijk meer GSM/WiFi signaal is dan GPS
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:11:47 #120
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_60500281
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:05 schreef slindenau het volgende:
De afwijking bij Google Maps is zo groot dat het hoogstwaarschijnlijk meer GSM/WiFi signaal is dan GPS
Waar heb je het in godsnaam over, geef gewoon toe dat je failde door onwetendheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')