abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:36:53 #51
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_60454822
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Van de paus mag je anders niet eens seks hebben zonder getrouwd te zijn
Daarom pakken die ook kleine kinderen tot 12 jaar
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:37:50 #52
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60454846
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:35 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het is denk ik vergelijkbaar met de kinderwens. In beginsel hoor je velen (vooral mannen) zeggen dat ze geen kinderen willen, maar een aantal jaren later tref je ze blij en opgetogen achter de kinderwagen . Dat er tegenaan schoppen is vooral een fase.
100% mee eens!
Ken genoeg mensen om me heen die zich altijd als ene stel paupers gedragen als een kind effe vervelend doet, en er altijd wat over te zeggen hebben. En dan na 5 jaar zie je ze zelf met een koter lopen die ze praktisch vereren, en dan mag alles!!
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:38:04 #53
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_60454853
Bovendien is het instituut huwelijk ook een teken van beschaving. Het voorkomt dat mensen vluchtige relaties aan gaan. Zeker in het geval van kinderen is dat niet wenselijk.
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 juli 2008 @ 22:39:15 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60454888
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:36 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, maar ze zegt toch ook waarschijnlijk? Waarom? Omdat dat meestal zo gaat . Ik zie het om mij heen ook gebeuren. Mensen die altijd beweerd hebben nooit te gaan trouwen, stappen nu allemaal in het huwelijksbootje.
Ik heb het idee dat zij het anders bedoelt... En dan zeg ik dus waarom zou hij er anders over denken als hij in een vaste relatie zit? Sterker nog, wie zegt dat hij nu geen vaste relatie heeft?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:40:55 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60454933
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat zij het anders bedoelt... En dan zeg ik dus waarom zou hij er anders over denken als hij in een vaste relatie zit? Sterker nog, wie zegt dat hij nu geen vaste relatie heeft?
Nee, ik bedoel dat het vaak gebeurt dat mensen van gedachten veranderen als de situatie anders is, of als ze gewoon wat ouder worden. Ik denk niet dat je ooit kan zeggen dat je nooit trouwen zult, behalve op je sterfbed . Je weet gewoon niet hoe je over een aantal maanden/jaren in het leven staat.
KuikenGuppy
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:41:42 #56
Profeta Pluriforma
pi_60454946
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:39 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dan denkt hij er misschien nu zo over, maar waarschijnlijk over, laten we zeggen, vijf jaar niet meer.
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 juli 2008 @ 22:43:07 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60454980
Ok... nou ja, ik kan vrij stellig beweren dat de kans dat ik ooit trouw zeer klein is. En persoonlijk vind ik dat wel prima, ik hecht persoonlijk meer waarde aan andere zaken.

Maar nogmaals, als anderen het wel leuk vinden of belangrijk, dan moeten ze dat vooral doen...
  Forum Admin woensdag 30 juli 2008 @ 22:43:47 #58
35723 crew  GGMM
pi_60454999
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:24 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Precies. Ik moet er btw ook niet aan denken een feest te geven voor heel veel mensen.
Dat komt omdat je maar 3 mensen kent.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:46:25 #59
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_60455072
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:24 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Precies. Ik moet er btw ook niet aan denken een feest te geven voor heel veel mensen.
Wie zegt dat dat moet

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:46:29 #60
Profeta Pluriforma
pi_60455077
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 22:43 schreef Sjeen het volgende:
Ok... nou ja, ik kan vrij stellig beweren dat de kans dat ik ooit trouw zeer klein is. En persoonlijk vind ik dat wel prima, ik hecht persoonlijk meer waarde aan andere zaken.

Maar nogmaals, als anderen het wel leuk vinden of belangrijk, dan moeten ze dat vooral doen...
Het is ook geen wetmatigheid en dat is maar goed ook . Waar het om gaat is dat mensen moeten kunnen doen waar ze zich het meest prettig bij voelen. Is dat wanneer ze trouwen, dan trouwen ze. Moeten ze niet aan trouwen denken, dan trouwen ze niet. Maar het is wel zo dat je vaak ziet dat mensen die beweren nooit te willen trouwen, uiteindelijk toch trouwen.
pi_60459520
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:03 schreef deepart het volgende:Okaj leuk, kom we gaan een contract.. je leest het goed CONTRACT tekenen waarin we vast leggen dat we elkaar trouw blijven tot in de dood. Je tekent dus een fucking contract om vast te leggen dat je bij die gene zal blijven.. Het is toch geen fucking telefoon abonement die je voor 2 jaar vast legt?!?!

Trouwen is geen contract tussen de partners dat je van elkaar blijft houden. Trouwen is een contract van 2 individuen met de overheid dat je elkaar financieel blijft ondersteunen, zelfs als je uit elkaar gaat, elkaar financieel onderhouden naar goeddunken van de overheid "tot de dood ons scheid".

Een huwelijkscontract heeft absoluut helemaal niets met liefde te maken maar alleen maar met financieen. Er is dus echt niets romantisch aan trouwen, het is net zo romantisch als een abbonnement op de Donald Duck of Het agrarisch dagblad, niets meer of minder dan een financieele overeenkomst.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 31 juli 2008 @ 07:03:42 #62
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60459527
De slavernij is toch afgeschaft
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:28:53 #63
Profeta Pluriforma
pi_60461688
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 07:00 schreef Sakura het volgende:

[..]

Trouwen is geen contract tussen de partners dat je van elkaar blijft houden. Trouwen is een contract van 2 individuen met de overheid dat je elkaar financieel blijft ondersteunen, zelfs als je uit elkaar gaat, elkaar financieel onderhouden naar goeddunken van de overheid "tot de dood ons scheid".

Een huwelijkscontract heeft absoluut helemaal niets met liefde te maken maar alleen maar met financieen. Er is dus echt niets romantisch aan trouwen, het is net zo romantisch als een abbonnement op de Donald Duck of Het agrarisch dagblad, niets meer of minder dan een financieele overeenkomst.
Ik denk dat iedereen dat wel voor zichzelf kan uitmaken wat het huwelijk voor hem en haar betekent. Voor jou is het geen romantiek, voor anderen wel. Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Persoonlijk vind ik dat het huwelijk nog steeds de basis moet zijn als instituut van de samenleving en zeker als er kinderen bij komen kijken. Mensen die gaan trouwen zouden ook een voorkeurspositie moeten bezitten ten opzichte van mensen die zonder huwelijk in een relatie samenleven. Maar dat is slechts mijn mening.
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 juli 2008 @ 10:35:19 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60461793
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:28 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen dat wel voor zichzelf kan uitmaken wat het huwelijk voor hem en haar betekent. Voor jou is het geen romantiek, voor anderen wel. Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Persoonlijk vind ik dat het huwelijk nog steeds de basis moet zijn als instituut van de samenleving en zeker als er kinderen bij komen kijken. Mensen die gaan trouwen zouden ook een voorkeurspositie moeten bezitten ten opzichte van mensen die zonder huwelijk in een relatie samenleven. Maar dat is slechts mijn mening.
Kun je dat ook met argumenten onderbouwen? Je maakt me nieuwsgierig... Hebben we heb bijvoorbeeld over alle getrouwden dan of alleen over diegene die ook voor een kerk getrouwd zijn? En wat maakt iemand met kinderen die getrouwd is beter dan iemand met kinderen die een samenlevingscontract heeft en ouderlijk gezag geregeld heeft...?

Enlighten me...
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:39:55 #65
Profeta Pluriforma
pi_60461870
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kun je dat ook met argumenten onderbouwen? Je maakt me nieuwsgierig... Hebben we heb bijvoorbeeld over alle getrouwden dan of alleen over diegene die ook voor een kerk getrouwd zijn? En wat maakt iemand met kinderen die getrouwd is beter dan iemand met kinderen die een samenlevingscontract heeft en ouderlijk gezag geregeld heeft...?

Enlighten me...
Kun je dat met argumenten onderbouwen?

Morele zaken zijn niet te beargumenteren. Iemand die beweert een morele kwestie te kunnen beargumenteren is in mijn ogen een leugenaar. Dus laat je hoop maar varen, want ik voel niet de behoefte om dit soort zaken te beargumenteren. Het is mijn overtuiging dat een samenleving gebaat is bij het (profileren van het) huwelijk. Het brengt stabiliteit. Je hoeft niet te trouwen, maar het huwelijk mag van mij gepaard gaan met fiscale voordelen en dergelijke.

Het staat je uiteraard vrij om er anders over te denken, Sheen .
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:40:21 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60461878
Eens met TS. Trouwen is idioot .
Niet meer actief op Fok!
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 juli 2008 @ 10:41:48 #67
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60461912
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:39 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Kun je dat met argumenten onderbouwen?

Morele zaken zijn niet te beargumenteren. Iemand die beweert een morele kwestie te kunnen beargumenteren is in mijn ogen een leugenaar. Dus laat je hoop maar varen, want ik voel niet de behoefte om dit soort zaken te beargumenteren. Het is mijn overtuiging dat een samenleving gebaat is bij het (profileren van het) huwelijk. Het brengt stabiliteit. Je hoeft niet te trouwen, maar het huwelijk mag van mij gepaard gaan met fiscale voordelen en dergelijke.

Het staat je uiteraard vrij om er anders over te denken, Sheen .
Nou sorry hoor, ik ben gewoon benieuwd waarom jij van mening bent dat een huwelijk zo'n hoog goed is, wat de gedachtengang daarachter is...
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:49:12 #68
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60462047
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:10 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wel handig zodat je bij een scheiding gewoon alles eerlijk verdeelt.

Dat ligt er maar aan. Als je op huwelijkse voorwaarden trouwt kan het zomaar zijn dat de een veel meer mee neemt bij een scheiding dan de ander.
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:31 schreef Heathen. het volgende:
De enige reden dat ik zou trouwen zou om het geld gaan. 't Is namelijk belastingtechnisch nogal aantrekkelijk. Maar goed dat kan ook met een samenlevingscontract dus laat maar.
Een samenlevingscontract kost geld, bij de notaris, waar je het moet laten opstellen omdat het anders niet rechtsgeldig is, en dat is een aardig bedragje. In veel gemeentes kun je op bepaalde dagen gratis trouwen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:50:33 #69
Profeta Pluriforma
pi_60462073
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:40 schreef Viking84 het volgende:
In het geval dat jouw ouders getrouwd zijn (daar ga ik voor het gemak even van uit), denk je ook zo afkeurend over hun huwelijk?
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:52:18 #70
136 V.
pi_60462106
quote:
Waarom is trouwen idioot?

Jij vindt er niks aan, prima. Anderen wel, ook goed, dunkt me.

Leven en laten leven.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:52:56 #71
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60462120
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:41 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, ik ben gewoon benieuwd waarom jij van mening bent dat een huwelijk zo'n hoog goed is, wat de gedachtengang daarachter is...
Dat je dat nog moet vragen Sjeen
Zal wel een religieuze kwestie zijn.
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:53:55 #72
Profeta Pluriforma
pi_60462148
quote:

[..]

Mijn excuses Sjeen, vat het niet op als een aanval en al helemaal niet persoonlijk. Ik raak alleen altijd wat geïrriteerd wanneer mensen je om verantwoording roepen voor een moreel standpunt op een manier die wat betweterig overkomt. Zo zul je het niet hebben bedoeld, begrijp ik nu, maar zo kwam het op mij over, vooral omdat je de gebruikte.

Maar zoals ik al zei, kan ik een gevoel niet verwoorden. Net zoals ik niet zou weten hoe je het gevoel van dat trouwen absurd is zou moeten motiveren. Ja, je kunt aankomen met keuzevrijheid en dergelijke, maar dat zijn op hun beurt ook stuk voor stuk morele principes.
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:54:19 #73
136 V.
pi_60462155
quote:

[..]

Dat heeft hij/zij al uitgelegd. Namelijk dat huwelijken de samenleving een hogere cohesie geven.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:54:26 #74
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60462158
quote:
Kom kom, dat mag wel wat genuanceerder. We zeggen tegen jou toch ook niet dat homoseksualiteit idioot is

Wacht maar tot je de vrouw van je dromen ontmoet en die wil met je trouwen
  Licht Ontvlambaar donderdag 31 juli 2008 @ 10:54:50 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_60462167
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 10:52 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat je dat nog moet vragen Sjeen
Zal wel een religieuze kwestie zijn.
Vandaar ook mijn vraag een post eerder, of er nog verschil is tussen 'alleen' voor de wet getrouwd zijn of ook voor een kerk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')