Mn broertje moet hockeyen.... maar ook weer nietquote:
Door voor de koelkast.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij zit vast als reserve buiten het olympische dorp ofzo
No shit Sherlockquote:Op woensdag 30 juli 2008 18:44 schreef sportfreak het volgende:
Dan moet Rogier Hofman of reservekeeper Jaap Stockmann jouw broertje zijn.
Nice! Wat ga je allemaal bekijken?quote:Op woensdag 30 juli 2008 23:34 schreef _wie het volgende:
Ik ga heen! Vertrek a.s. zaterdag al :-) Na Athene, Turijn mijn 3de O.S
Scud wanneer vertrek je?quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:44 schreef sportfreak het volgende:
Dan moet Rogier Hofman of reservekeeper Jaap Stockmann jouw broertje zijn.
De 11e. Ja, dat is als de Spelen al begonnen zijn.quote:
hockey, badminton, beachvolley, tennis, roeien, bmx, synchroon zwemmen, atletiek, voetbal en dan vergeet ik vast nog 1 of 2 sporten, Heb voor 18 sessies kaarten :-)quote:Op donderdag 31 juli 2008 03:18 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Nice! Wat ga je allemaal bekijken?
Hier nog niet veel plannen. Afgezien van het hockey (alle mannenwedstrijden), baanwielrennen en roeien nog niet veel. We proberen nog wel wat honkbal, atletiek en eventueel zwemmen te regelen, maar dat moeten we daar maar zien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:48 schreef _wie het volgende:
[..]
hockey, badminton, beachvolley, tennis, roeien, bmx, synchroon zwemmen, atletiek, voetbal en dan vergeet ik vast nog 1 of 2 sporten, Heb voor 18 sessies kaarten :-)
Ik denk dat ze het HHH dan 5x zo groot moeten makenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:42 schreef Dos37 het volgende:
Gaaf zeg ik zou er ook wel heen willen Londen 2012 staat dan ook op mijn verlanglijstje
Ga er dan niet van uit dat de kaartjes zo goedkoop zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:49 schreef Pritt het volgende:
Wat kost een kaartje voor een sessie precies?
Begreep dat ze vrij goedkoop waren.
Erg leuk toch zo'n ervaring.
Misschien over 4 jaar.
Ben je student of werk je ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:55 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ga er dan niet van uit dat de kaartjes zo goedkoop zijn.
Papa & Mamaquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben je student of werk je ?
Hoe bekostig je het. De reis naar China is al duur.
Ik werk dan, maar met mijn budgetget van ongeveer 2500 euro kom je al heel ver.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 17:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben je student of werk je ?
Hoe bekostig je het. De reis naar China is al duur.
Ik zie in je fobo dat je er Chinees uitziet. Ik had de BOCOG site bekeken en je kon alleen rechtstreeks bestellen als je een Chinees adres bezat. Wijzelf hebben het via ATP moeten regelen die een flink winstpercentage toevoegde aan de prijs. Kortom, hoe heb je ze zo goedkoop geregeld?quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:44 schreef _wie het volgende:
[..]
Ik werk dan, maar met mijn budgetget van ongeveer 2500 euro kom je al heel ver.
650 reis
390 tickets
660 hotel/hostelovernachting
en de rest bestaat uit eten en sjopping e.d.
4 jaar geleden in Athene, waar ik 7 weken bleef, as ik nog student, toen heeft het me ongeveer ook 2000-2200 gekost.
Tickets zijn er al v.a. 3.50 softball wedstrijd, sessie badminton v.a. 11,50 en zelfs de hockey finale kaarten B cat waren maar 11,50
Ik weet niet in hoeverre ik hier aanwezig ben als ik daar zit.quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:34 schreef tong80 het volgende:
Leuk om jullie posts te lezen.
Ik blijf het volgen.
Ik denk dat dat voor half sportminnend Nederland geldtquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:42 schreef Dos37 het volgende:
Gaaf zeg ik zou er ook wel heen willen Londen 2012 staat dan ook op mijn verlanglijstje
Gezien het sportmind van de Britten zal het moeilijk worden aan kaartjes te komen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor half sportminnend Nederland geldt.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:08 schreef _wie het volgende:
Opmerkelijk was ook dat het stadion dus half leeg was en op de zwarte markt de kaarten gewoon voor 200 dollar per stuk werde verkocht! Echt aso, en dat voor een voorronde party waarbij helemaal geen wereldtoppers te bekennen waren. Helaas betaalden ouders van een van de speelsters die die dag moest badminton dus 400 dollar voor 2 kaarten, gelukkig voor hun won hun dochter. Ik heb voor dezelfde kaarten ongeveer 10 euro betaald.....
Wordt er echt zoveel gezopen ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:08 schreef _wie het volgende:
Net terug van het HHH, was wel weer een feestje met de huldiging van Ruben door Maxima. Als ik tijd heb zal ik nog ee n paar fotos uppen.
Jazeker! Als deelnemer of toeschouwer?quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga naar de Paralympics telt dat ook mee?
Leuk.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga als toeschouwer, mijn vriend is deelnemer.
Zijn er nog meer Fokkers die naar de Paralympics gaan?
Ach natuurlijkquote:
Hé wat leuk! Ik ga ook! Mijn vriendje zwemt..quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ga als toeschouwer, mijn vriend is deelnemer.
Zijn er nog meer Fokkers die naar de Paralympics gaan?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:50 schreef komrad het volgende:
ik ga me maar vast opmaken voor london 2012, hoe gaat het kaartencircuit bij de OS? via IOC of via ticketbox-achtige tussenpersonen? of nog anders?
Maarten van der Weijden? Aangezien dat de enige zwemmer is die nog in actie moet komen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:56 schreef liefgekkie het volgende:
[..]
Hé wat leuk! Ik ga ook! Mijn vriendje zwemt..
Het ging over de Paralympics Artquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 09:00 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maarten van der Weijden? Aangezien dat de enige zwemmer is die nog in actie moet komen.
Excusesquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 09:03 schreef Denewar het volgende:
[..]
Het ging over de Paralympics Art
Top welk hotel zit je? beetje in de buurt van het park of niet? Ik zit midden in het centrum.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:56 schreef liefgekkie het volgende:
[..]
Hé wat leuk! Ik ga ook! Mijn vriendje zwemt..
Wel redelijk in de buurt. Ik heb alleen geen idee hoe het hotel heet. (niet zelf geboekt..)quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:04 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Top welk hotel zit je? beetje in de buurt van het park of niet? Ik zit midden in het centrum.
Misschien kunnen we een soort van Fok! meet houden
Vertrek jij vrijdags?quote:Op maandag 25 augustus 2008 08:45 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja idd die beginnen de 6e pas. Nog 11 dagen en dan stap ik in het vliegtuig. Ik ben zo benieuwd naar alles daar en natuurlijk of hij het goud binnensleept
Ik duim voor je dat weet jequote:
Dankjewel voor de tips!quote:Op maandag 25 augustus 2008 22:07 schreef ScudRaket het volgende:
Ben net terugSpeciaal voor tong80:
*Omdat we met name voor het hockey in Beijing waren heb ik uiteraard alle wedstrijden bij de mannen gezien. Nogal een deceptie op het einde![]()
*Verder was het plan om bij het roeien te gaan kijken.... afgelast door onweer na eerst 2 uur te zijn geteisterd door de elementen
*Het baanwielrennen was dan wel weer droog natuurlijk, en was ook erg leuk gezien de grote hoeveelheid aan Nederlanders in actie en op de tribune.![]()
*Een van de hoogtepunten was de 200 meterfinale in het vogelnestje, waar Bolt weer eens als een tierelier ging, en waar helaas Martina gediskwalificeerd werd.![]()
*Jammer genoeg hadden we voor de vrouwenfinale geen kaarten, en aangezien China er stond was het ook lastig om er nog een paar te fixen. Dan maar in het HHH kijken, de sfeer was daar altijd top.![]()
Minpuntjes (ook voor de Paralympiërs) :
*Vervoer. De geplande Olympische metrolijn onder de venues is nog niet klaarEn als het vogelnestje of een ander stadion uitloopt werkt het niet echt als er alleen een aantal bussen en een paar taxi's klaar staan.
*Eten: Je mag geen eigen eten meenemen, maar een mogelijkheid om op locatie te eten is er ook niet. Afgezien van wat koekjes of chips is er niets te krijgen. Zeker bij de roeibaan, die echt in de middle of nowhere ligt, is dat knap lastig.
Tips:
*Niet schrikken van het verkeer: Zo lang je niets onverwachts doet rijdt men wel om je heenoorlopen! Ook al klopt er iets niet, Chinezen zijn bang om je achterna te rennen en hebben moeite te communiceren dat je iets niet goed hebt gedaan. Er zijn veel Nederlanders bijvoorbeeld bij het hockey naar binnen geslopen door allerlei trucjes zoals deze te gebruiken.
Al met al hebben we niet heel veel gezien, maar ook Beijing is het bezichtigen waard, dus veel tijd hadden we niet...
leukquote:Op maandag 25 augustus 2008 22:07 schreef ScudRaket het volgende:
*verhaal*
Het Vélodrome ligt op lijn 1 dus die is wel bereikbaar. De lijn onder o.m. het vogelnestje is nog niet gereed.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 09:16 schreef CyclingGirl het volgende:
Maar hoe bedoel je die metrolijn is nog niet klaar. Je kan dus geen gebruik maken van lijn 10? Om naar het Velodrome te gaan? Of is het anders?
Sfeer was ok, maar niet meer dan dat. Het gevulde vogelnestje geeft goede sfeer, maar de kaartverkoop heeft bijvoorbeeld bij het hockey ervoor gezorgd dat veel mensen ontbraken doordat hun team op een ander tijdstip speelde. Het HHH werd onafhankelijk beoordeeld als the place to be.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 08:45 schreef placebeau het volgende:
[..]
leuk
en hoe zat het nu echt met de sfeer op deze spelen?
Zit je helemaal in Peking en dan ga je naar een Nederlandse Apres Ski hut tentquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:56 schreef ScudRaket het volgende:
Het HHH werd onafhankelijk beoordeeld als the place to be.
Nee, zolang je de dubbelgekleurde taxi's (waarvan de basiskleur geel is) maar neemt zit je in Beijing Taxi, die zijn prima.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Oke dus naar het vogelnest moet ik een taxi nemen. Ik hoorde dat je met bepaalde taxi's niet mee moet gaan, heb jij daar wat van meegekregen?
Onzin. Een flink aantal buitenlanders was er dagelijks te vinden en met name Aussies, Britten en Canadezen vonden het geweldig. Ook buitenlandse sporters (en oud-sporters als Thorpe) kwamen regelmatig een kijkje nemen. Doordat het voor velen nogal duur is om er te komen zorgde voor een uitgelaten sfeer. Natuurlijk heb ik ook zoveel mogelijk Chinese cultuur gesnoven, maar het HHH was hét ontmoetingspunt voor iedereen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:26 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Zit je helemaal in Peking en dan ga je naar een Nederlandse Apres Ski hut tent
Dat is nou precies wat ik dus nooit zou doen daar. Dat Maxima of WA even komt is wel superleuk natuurlijk, maar die huldigingen zelf enzo is toch helemaal niks. Respect voor die sporters, maar de echte huldigingen zijn hier in Nederland.
Ik heb geen idee waar dat wielrennen plaats gaat vinden. Vorige week stond ik nog op dezelfde plaats als waar het Olympische wielrennen was, maar alle faciliteiten daar werden afgebroken. De taxi kan je overal naar toe nemen. Het kost 2 yuan per km, omgerekend zo'n 20 cent. Dat is dus makkelijk te doen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:04 schreef CyclingGirl het volgende:
Voor de tijdrit heb ik geen kaarten want die is buiten. Hetzelfde geld voor de wegwedstrijd hoe werkt dat dan?
Dus de dubbelgekleurde taxi's kan ik nemen, wat kosten die ongeveer?
Spannendquote:Op maandag 1 september 2008 17:39 schreef liefgekkie het volgende:
Nog maar drie dagen, en dan vertrek ik naar Beijing!
Vergeet je tandenborstel nietquote:
Eitje, vraag alleen wel om je hoteladres in het Chinees zodat je dat aan de chauffeur kan laten zien.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:37 schreef CyclingGirl het volgende:
nou hoor net dat die eikels van het reisbureau vergeten zijn mijn transfer te regelen zoiets. Nu moet ik zelf dus vervoer regelen, het enige is een taxi daar?
Dat was je tijdens de spelen dus niet gelukt, omdat er heel veel taxichauffeurs uit andere delen van het land waren ingezet in Peking die de weg niet wistenquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:25 schreef CyclingGirl het volgende:
ja dat wordt makkelijk dan want aan wie moet ik dat in godsnaam vragen
ik heb wel een print van de website van het hotel met foto en wat chinese tekens dus ik hoop dat het zo moet lukken
Dankjewel.. Heb er superrrrr veel zin in..quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:43 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Veel plezier iedereen die gaat.
Ik hoop dat de omstandigheden hetzelfde zullen zijn als met de 'echte' OS. Dan wordt het ook fantastisch!quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:43 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Veel plezier iedereen die gaat.
Vast wel.. Maar wij gaan zelf ook heel veel weg.. Denk dat dat er helaas niet in zit..quote:Op woensdag 3 september 2008 13:20 schreef CyclingGirl het volgende:
Hey liefgekkie ga je nog naar het HHH kunnen we niet een mini meet doen ofzo?
Nee, alles is weg.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:04 schreef northernlight81 het volgende:
Houden ze dat HHH dan open tijdens de paralympics??
Zoveel Nederlanders zullen er dan ook niet zijn.
Andere locatie?quote:Op woensdag 3 september 2008 15:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Nee hoor HHH blijft ook bij de Paralympics. Tenminste dat las ik op de site.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |