Ik hoorde hetzelfde van collega's toen ik nog bij de TNT werkte, gelukkig heb ik mijn rode TPG pak bewaard en deze gebruikte ik ook. Ik heb em nog steedsquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een buitje trekken ze wel maar zodra je een half uur in de regen loopt (of als het echt hard regent vaak al binnen 10 minuten) komt het er bij m'n schouders gewoon dwars door heen sijpelen. Nou is dat in de zomer nog wel te doen maar met 3 graden boven nul in half natte kleren rondlopen is toch echt minder.....
Net zo'n slechte kwaliteit als de oranje fietstassen. De eerste paar weken krijg je ze nauwelijks open omdat ze zo stijf zijn, en daarna gaat de ijzeren stang aan de binnenkant gaat los zitten waardoor de tassen tegen je achterwiel aan gaan hangen. Vervolgens komen er komen scheuren en gaten in, en verkleuren ze ook nog van oranje naar geel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb er verschillende over me heen gehad.
Zijn er trouwens nog meer mensen die te maken hebben met de enorm slechte kwaliteit van de regenpakken of krijg ik gewoon structureel de 'maandagochtend'-exemplaren?![]()
Heb ook al een gelige kleurquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:09 schreef Samcali het volgende:
[..]
Net zo'n slechte kwaliteit als de oranje fietstassen. De eerste paar weken krijg je ze nauwelijks open omdat ze zo stijf zijn, en daarna gaat de ijzeren stang aan de binnenkant gaat los zitten waardoor de tassen tegen je achterwiel aan gaan hangen. Vervolgens komen er komen scheuren en gaten in, en verkleuren ze ook nog van oranje naar geel.
Ik heb me trouwens al regelmatig de benen opengehaald aan de lompe hoeken die er onder aan zitten
Heb jij nog zo´n "oud" regenpak van de 1e lichting? Dus die van dat zware materiaal en met die gekke capuchon die niet verder kon dan even voorbij je kruin? Die waren heel slecht inderdaad, en daar waren talloze klachten over. Ze lekten bij alle naden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb er verschillende over me heen gehad.
Zijn er trouwens nog meer mensen die te maken hebben met de enorm slechte kwaliteit van de regenpakken of krijg ik gewoon structureel de 'maandagochtend'-exemplaren?
Een buitje trekken ze wel maar zodra je een half uur in de regen loopt (of als het echt hard regent vaak al binnen 10 minuten) komt het er bij m'n schouders gewoon dwars door heen sijpelen. Nou is dat in de zomer nog wel te doen maar met 3 graden boven nul in half natte kleren rondlopen is toch echt minder.....
Ik ook, weliswaar niet zonder gaten maartoch!quote:
Er zijn ook wel mensen die standaard om 6 uur beginnen en die rond een uurtje of 2/3 naar huis gaan. Die hebben dan toch wel wat uurtjes gemaaktquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:42 schreef BertMaalderink het volgende:
Wat verdienen jullie eigenlijk met dit werk? Post rondbrengen is in mijn geval niet echt een 9 tot 5 baantje dus ik zou er normaal gesproken bij lange na niet van kunnen leven. Heb gelukkig wat aanvullende inkomsten. Of zijn er mensen die meer doen bij TNT dan brieven in de bus mieteren? Want met die paar uur per dag schiet het financieel voor geen meter op in mijn geval.
Nou, ik ben gewoon brieven-in-de-bus-gooiert en verder wordt me niks gevraagd. En ik zou er best 8 uur per dag over willen doen, maar ze betalen er maar 5 uitquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:53 schreef Jojoortje het volgende:
Er zijn ook wel mensen die standaard om 6 uur beginnen en die rond een uurtje of 2/3 naar huis gaan. Die hebben dan toch wel wat uurtjes gemaakt![]()
En natuurlijk zijn er meer dingen dan alleen maar brieven in de bus gooien
Ik ben deeltijdwerker, 20 uurs contract. Dat zou me ongeveer EUR 800 netto per maand opleveren, incl. toeslagen. Maar ik doe graag wat extra´s en zit dus meestal rond de 30 uur, gemiddeld. Maar dat fluctueert nogal, de ene week is het 20 uur, de andere week 45 uur. Dat komt neer op ongeveer EUR 1100 netto per maand, vakantiegeld niet meegeteld.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:42 schreef BertMaalderink het volgende:
Wat verdienen jullie eigenlijk met dit werk? Post rondbrengen is in mijn geval niet echt een 9 tot 5 baantje dus ik zou er normaal gesproken bij lange na niet van kunnen leven. Heb gelukkig wat aanvullende inkomsten. Of zijn er mensen die meer doen bij TNT dan brieven in de bus mieteren? Want met die paar uur per dag schiet het financieel voor geen meter op in mijn geval.
Wil je 's avonds geen pakketjes wegbrengen in een busje? Ook wel relaxed werkquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:01 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Nou, ik ben gewoon brieven-in-de-bus-gooiert en verder wordt me niks gevraagd. En ik zou er best 8 uur per dag over willen doen, maar ze betalen er maar 5 uit
En weinig uren x weinig salaris = weinig blije Bert![]()
Ja, die fulltimers verdiene best leuk. Vooral de oude rotten uit de tijd dat postbodes nog in schaal 3 zaten. Die beuren toch zo´n EUR 2000 bruto in de maand, TOT en vergoedingen niet meegeteld. Maar voor hoe lang nog? Als over een jaar die nieuwe versoberde CAO er komt is dat ook voorbij. Gelukkig ben ik slechts schaal 2, dus bij mij valt er voor dhr Bakker relatief weinig te halen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben fulltimer, dus met alles wat er bij hoort (voorbereidingen, VOS, postbussenfront etc.). Dan kom je op een aardiger inkomen uit. Leuk als je alleen woont, moet je er een gezin van onderhouden wordt 't toch sappelen.
Zit een teamcoach niet hoger, dan? Ik dacht in 5 of 6? Schaal 4 is voor de postbode-plus!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
Onze teamcoach zit zelfs in schaal 4, maar hij moet nog 2 jaar tot zijn pensioen, dus met wat mazzel blijft hij gevrijwaard van deze ellende.
2000 is wat grof gezegd. Tel eerder 1400 voor een schaal 2 en 1600 voor een schaal 3.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 21:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, die fulltimers verdiene best leuk. Vooral de oude rotten uit de tijd dat postbodes nog in schaal 3 zaten. Die beuren toch zo´n EUR 2000 bruto in de maand, TOT en vergoedingen niet meegeteld. Maar voor hoe lang nog? Als over een jaar die nieuwe versoberde CAO er komt is dat ook voorbij. Gelukkig ben ik slechts schaal 2, dus bij mij valt er voor dhr Bakker relatief weinig te halen.
Tegenwoordig niet meer hoor. Wij hadden op een gegeven moment een teamcoach die in schaal 2 zat, maar wel aanvulling op het loon kreegquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 22:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zit een teamcoach niet hoger, dan? Ik dacht in 5 of 6? Schaal 4 is voor de postbode-plus!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |