Vermeld je bronnen ook evenquote:
Mwah iq hangt voor een deel samen met scholing, zo zie je bijvoorbeeld Guatemala (waar een groot deel niet geletterd is of niet naar school gaat) erg laag scoren. Verder spelen vaak zaken als ondervoeding op jonge leeftijd, cultuur en dergelijke een rol.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vermeld je bronnen ook even
Ik geloof niet dat je wetenschapper hoeft te zijn om je bij het zien van deze kaart af te vragen of de onderzoeksmethode misschien de resultaten wat vertekend heeft
De test laat niet zien wat jij graag had willen zien, en dus is de test 'niet eerlijk'.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
Ik wil best geloven dat er kleine verschillen zijn in IQ tussen diverse rassen. Net zoals er verschillen zijn in fysieke bouw e.d. Maar zulke grote verschillen?Geen 'eerlijke' test gebruikt dus, waarop iedereen in principe gelijkwaardig kan scoren.
Egyptenaren (ook Afrikanen) bouwden al pyramides met een foutmarge van bijna niks toen jouw voorouders nog in beestenvellen rondliepen en "gnoef gnoef" zeiden....quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:44 schreef Tsicsaf het volgende:
Mensen die denken dat Afrikanen hetzelfde IQ hebben als Europeanen.
Ik weet je te vertellen dat Frankrijk een soort van netwerk of groep had vroeger met de slimste mensen in het republiek, en dat toen Frankrijk de kolonien nog had, dat 40% van die groep uit west-afrika kwam. Een super hoog percentage gezien de ontwikkeling van beide werelddelen in die tijd.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Egyptenaren (ook Afrikanen) bouwden al pyramides met een foutmarge van bijna niks toen jouw voorouders nog in beestenvellen rondliepen en "gnoef gnoef" zeiden....
Dus inderdaad, ik denk dat er vele Afrikanen zijn die een hoger IQ hebben dan Europeanen.
dat denk ik ook. maar gemiddeld genomen is het IQ lager.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
ik denk dat er vele Afrikanen zijn die een hoger IQ hebben dan Europeanen.
Ga je daar voor je rust (?) wonen, krijg je dit...quote:Nederlandse vrouw (66) verkracht in Afrika
Witbank - Een vrouw van 66 jaar ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis in Zuid-Afrika. De Nederlandse is mishandeld en verschillende keren verkracht.
Dinsdagochtend drongen gewapende inbrekers haar huis binnen via een raam. De vrouw is enkele jaren geleden verhuisd naar Witbank in Zuid-Afrika. Ze ligt in kritieke toestand aan de beademingsapparatuur in het Life Health Cosmos-ziekenhuis. Politiewoordvoerder Eddie Hall zegt in de krant Beeld dat een week geleden nog een raam van haar woning is stukgeslagen door een groep gewapende jongeren.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:10 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
De test laat niet zien wat jij graag had willen zien, en dus is de test 'niet eerlijk'.Zeker geen wetenschappelijke opleiding genoten?
Zou best kunnen. Maar toon het maar aan dan, dat de test niet eerlijk was.
Tragisch inderdaad...quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:25 schreef Elfletterig het volgende:
Opnieuw is een Nederlandse vrouw in Afrika slachtoffer van verkrachting. Ze vecht voor haar leven:
[..]
Ga je daar voor je rust (?) wonen, krijg je dit...
Mensen die denken dat de gemiddelde Afrikaan zwakbegaafd of geestelijk gehandicapt isquote:Op woensdag 30 juli 2008 16:44 schreef Tsicsaf het volgende:
Mensen die denken dat Afrikanen hetzelfde IQ hebben als Europeanen.
Ikke wel.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mensen die denken dat de gemiddelde Afrikaan zwakbegaafd of geestelijk gehandicapt is
Niemand hier die er ooit is geweest
Regel 1: Er bestaan dus geen verschillen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
Geen 'eerlijke' test gebruikt dus, waarop iedereen in principe gelijkwaardig kan scoren.
Bull. Het zijn de socio-economische omstandigheden. Europa is eeuwenlang net zo dom geweest. We spreken niet voor niets van de Dark Ages. Het heeft eeuwen geduurd voordat de Europeanen zich een beetje opwerkten en er iets van scholing voor de gewonere man kwam. Tot het begin van de vorige eeuw was kinderarbeid volkomen normaal en ik gok dat als je dezelfde test had losgelaten op Europeanen van toen en de Afrikanen van nu, dat de uitkomsten ongeveer gelijk geweest zouden zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:07 schreef Tsicsaf het volgende:
[..]
dat denk ik ook. maar gemiddeld genomen is het IQ lager.
Feit 1: IQ is een coėfficient dat niet gelijk staat aan aangeboren intelligentie.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:47 schreef qonmann het volgende:
[..]
Regel 1: Er bestaan dus geen verschillen.
Regel 2: En als er verschillen worden geconstateerd ligt het aan de test.
Ach ja wel zo gemakkelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |