abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:22:37 #251
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_60769003
Ik deed weer veel te lang over mijn post he
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_60769579
Het blijft gewoon geweldig dat er mensen zijn die zich bekommeren om een kat die niet goed verzorgd word!
Dat sommige mensen het misschien op een andere manier zouden doen, wil niet zeggen dat TS niet goed bezig is!

Ik begrijp alleen even niet of het de bedoeling is dat Poes weer weggaat of dat er iets bedacht moest worden voor een vakantie alleen?
Als het de bedoeling is om Poes te houden vind ik wel dat jullie even naar een dierenarts horen te gaan. Gewoon het beessie algeheel laten onderzoeken, ontvlooien, ontwormen etc.
Een chip laten plaatsen lijkt me ook verstandig, of misschien heeft ie wel een chip al.

Overigens is een chip geen rechtsgeldig eigendomsbewijs of zo (dit voor de mensen die zeggen: "snel chip met jou naam erop erin laten zetten!")

Vind Poes trouwens een ongelooflijk leuk beessie!
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_60771395
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:27 schreef Conflict het volgende:
Nee, dan kan je het beest beter aan zijn lot over laten en laten creperen in de regen
Oh ja, dat zijn ook de enige opties he! Of je laat een zielig uitziende kat aan zn lot over, of je neemt hem in huis zonder degene van wie je weet dat ie is te informeren, briefjes op te hangen, de dierenambu of het asiel te bellen....

Jij wil gewoon die kat hebben, dat is prima maar ga nu niet net doen alsof wat jij doet de enige goede oplossing voor deze nare situatie is niet iedereen hoeft het eens te zijn met wat jij doet, en los daarvan reageerde ik op een opmerking die over de wet gaat. Ook jij staat niet boven de wet, Conflict.
pi_60771650
Dat doet ze toch ook niet? Lees eerst de wet er op na dipkip, voor je een oordeel geeft over 'de wet'.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:52:08 #255
3185 Adelante
To let it go now
pi_60775502
Als die vrouw haar kat niet mist en zelf geen actie onderneemt door in de buurt te informeren of briefjes op te hangen, is ze geen huisdier waard
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60775622
Wie bedoel je met ze?

Ik hoef de wet niet na te lezen hoor. Ik weet zo ook wel zeker dat er niet in staat dat je zo iemand anders zn dier mag claimen tenzij je van de politie of de dierenambu bent ofzo.

Ik snap niet wat het grote punt nou is. Ik zeg helemaal niet dat Conflict verkeerd bezig is. Ik zeg alleen maar, dat buuf lastig kan gaan doen en dat in zo'n geval in principe de buuf de wet aan haar kant heeft.

Als iemand wil uitleggen dat de wet wat anders zegt, prima, maar ga niet doen alsof ik dan meteen maar vind dat Conflict de kat had moeten laten creperen dat slaat gewoon nergens op.
pi_60775779
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:17 schreef French het volgende:

[..]

Ik snap ook wel dat dat eventueel voor de wet zo mag gelden. Maar de waarschijnlijke eigenaar zorgt er niet voor. Ik vind dit in principe hetzelfde als een boom vastbinden aan een boom en op vakantie gaan. Praise dat er mensen zijn die zo'n dier dan een warm hart toe dragen en er voor zorgen!! Volgens de wet mag je niemands 'eigendom' afpakken, maar in diezelfde wet staat ook:

Artikel 36: Een ieder is verplicht hulpbehoevende dieren de nodige zorg te verlenen.

Poes is óók hulpbehoevend!

en ook:

Artikel 37: Het is de houder van een dier verboden aan een dier de nodige verzorging te onthouden.

Dus: TS hield zich aan de wet door Poes de nodige zorg te verlenen en de buurvrouw overtrad de wet door hem van verzorging te onthouden.
Bij dezen. Wat weegt het zwaarst?
pi_60776872
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:52 schreef Adelante het volgende:
Als die vrouw haar kat niet mist en zelf geen actie onderneemt door in de buurt te informeren of briefjes op te hangen, is ze geen huisdier waard
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 21:57 schreef French het volgende:

[..]

Bij dezen. Wat weegt het zwaarst?
Wat een dooddoener French.....

Als artikel 37 opgaat treed automatisch artikel 36 in werking toch?

Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_60777112
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:24 schreef Kroekiepoes het volgende:

[..]

[..]

Wat een dooddoener French.....

Als artikel 37 opgaat treed automatisch artikel 36 in werking toch?

Dat bedoelde ik niet met wat weegt het zwaarst. Ik doelde op dat dipkip zei dat volgens haar in de wet staat dat je van andermans eigendommen moet afblijven. Als je dat afweegt tegen wat er de wet op dierenwelzijn staat, kan je afvragen wat dan het zwaarst weegt.... Ik snap de verwarring, was door mij ook niet duidelijk gepost als ik het zo teruglees...Sorry hoor.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:33:03 #260
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_60777187
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_60778750
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:33 schreef maok het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_60778854
Misschien zit dat mens wel in de gevangenis...
Daar wel eens aan gedacht?

Hoeft natuurlijk niet, maar toch...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60778884
Ze is vandaag thuis geweest. Haar auto staat ergens anders en er hangt was buiten.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_60778959

En nog geen reactie?
pi_60779119
Aanbellen en zeggen dat je een dode kat gevonden hebt, uitgehongerd, en dat je denkt dat 'ie van haar is. Daarna poes binnenhouden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:31:46 #266
163650 Greys
pi_60779156
Wat ziet Poes er toch heerlijk tevreden uit bij jullie

Zou het wel superzielig vinden als Poes weer weg zou moeten als jullie naar het buitenland gaan, dan is ie net helemaal gelukkig en dan... Hoop dat er een oplossing komt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:45:28 #267
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_60779591
Jullie moeten wel een andere naam verzinnen
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_60782688
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:30 schreef French het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet met wat weegt het zwaarst. Ik doelde op dat dipkip zei dat volgens haar in de wet staat dat je van andermans eigendommen moet afblijven. Als je dat afweegt tegen wat er de wet op dierenwelzijn staat, kan je afvragen wat dan het zwaarst weegt.... Ik snap de verwarring, was door mij ook niet duidelijk gepost als ik het zo teruglees...Sorry hoor.
okee!
De wet op dierenwelzijn weegt het zwaarst dan (vind ik )
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:33 schreef maok het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is leuk!!

quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:45 schreef Parafernalia het volgende:
Jullie moeten wel een andere naam verzinnen
Vind Poes best leuke naam hoor..........

Maar wat gaat er nou met Poes gebeuren?
En proberen jullie nog contact te leggen met die buurvrouw?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 03:43:53 #269
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_60783156
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 02:27 schreef Kroekiepoes het volgende:

[..]

okee!
De wet op dierenwelzijn weegt het zwaarst dan (vind ik )
[..]

Hij is leuk!!

[..]

Vind Poes best leuke naam hoor..........

Maar wat gaat er nou met Poes gebeuren?
En proberen jullie nog contact te leggen met die buurvrouw?
Zo heet mijn geadopteerde poes ook . Zwerfkatje denk...woont nu hier . Officieel heet ze Hee Poes trouwens.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_60785499
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 22:30 schreef French het volgende:
Dat bedoelde ik niet met wat weegt het zwaarst. Ik doelde op dat dipkip zei dat volgens haar in de wet staat dat je van andermans eigendommen moet afblijven. Als je dat afweegt tegen wat er de wet op dierenwelzijn staat, kan je afvragen wat dan het zwaarst weegt....
Conflict had de kat tijdelijk kunnen opvangen en eten geven en zich vervolgens melden bij de politie cq. dierenambu. Dan heeft hij de kat direct geholpen, plus er kan hem nooit verweten worden dat hij onterecht de kat heeft opgenomen. Als buuf over een week of 3 komt klagen, en poes is inmiddels alles behalve verwaarloosd, hoe gaat Conflict dan bewijzen dat het terecht was dat ie poes heeft opgenomen? De foto's die we hier zien zijn niet erg overtuigend. Mevrouw kan zo een reden verzinnen voor het slanke lijntje van poes en dan? Weet je wel hoe erg het moet zijn met verwaarlozing mishandeling voor je in nederland iemands dier mag afpakken dat is echt afschuwelijk. Nogmaals: ik zit hier niet Conflict aan te vallen of af te vallen of wat dan ook, ik spreek alleen de angst uit dat buuf heel lelijk kan gaan doen en dat er dan weinig meer tegen te doen valt.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:26:03 #271
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60785601
Dipkip is er helemaal niet op tegen, volgens mij, ze legt alleen uit dat de wet het niet met ons eens is.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60785612
Hear, hear Dipkip.
pi_60802055
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:47 schreef Dipkip het volgende:

[..]

.....
Jij wil gewoon die kat hebben, dat is prima maar ga nu niet net doen alsof wat jij doet de enige goede oplossing voor deze nare situatie is .
....
Goh dipkip, ik maak ik niet echt uit op dat dat je bang bent dat de buuf lelijk gaat doen en dat er dan weinig tegen te doen valt. En nee hoor, met dit soort uitspraken val je ook zéker niemand aan....
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 augustus 2008 @ 19:43:15 #274
163650 Greys
pi_60803132
Wat een naar sfeertje hier in dit van oorsprong zo blije topic

Hoop dat Conflict en Biancavia nog steeds updates willen blijven geven
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60803314
gaat het nog goed met koepoes, blij dat hij nu met dit weer niet buiten is maar lekker bij jullie binnen?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')