abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60419354
Een buurtbewoonster van mij, woont in dezelfde flat, heeft een poesje dat ze verwaarloost.

Die mevrouw is nooit thuis en die poes zit echt altijd buiten voor de deur of op of onder een auto. Gisteren was ze thuis, maar ze heeft de poes niet binnen gelaten. Nu heb ik dat beestje eens aangehaald en het viel me op hoe enorm mager het is.

Ik ben kattenvoer gaan kopen bij de supermarkt, maar het lijkt me eigenlijk niet de bedoeling dat ik voor dat beest ga zorgen.

Mijn hand past om het middeltje van de poes en kan bijna mijn duim en wijsvinger aanraken.

Wat is nou wijsheid?

Poes eten blijven geven? Eens met die buurtbewoonster gaan praten? Dierenambulance bellen?

Ik kan het gewoon niet aanzien...
pi_60419490
Een koeiepoes!

Als je het aandurft, zou ik die buurvrouw eerst eens aanspreken, misschien is er wel een verklaarbare reden voor dat ie zo mager is, speciaal dieet ofzo, ik roep maar wat.
Anders wordt je net als ik, het loopt maar aan, en opeens sta je voor 4 onbekende katten elke dag schoteltjes klaar te zetten.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_60419498
En ik vind je lief.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_60419553
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:24 schreef shmoopy het volgende:
Een koeiepoes!

Als je het aandurft, zou ik die buurvrouw eerst eens aanspreken, misschien is er wel een verklaarbare reden voor dat ie zo mager is, speciaal dieet ofzo, ik roep maar wat.
Anders wordt je net als ik, het loopt maar aan, en opeens sta je voor 4 onbekende katten elke dag schoteltjes klaar te zetten.
Nee, ze is nooit thuis. Haar auto staat er nooit en ik kan vanuit onze flat zien of ze thuis is.

Biancavia en ik houden het poesje al een hele tijd in de gaten trouwens en ik heb het een keertje binnen zien zitten.
quote:
En ik vind je lief.
Ik jou ook!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:39:39 #5
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_60419789
Een koeiepoes inderdaad.

Gewoon vreten geven dat beestje. Wat kosten die paar kutbrokjes nou.
pi_60419873
Ik zal 'm iig zolang er niks verandert eten blijven geven.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:44:20 #7
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_60419883
Wat een leuk beestje.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_60419902
quote:
opeens sta je voor 4 onbekende katten elke dag schoteltjes klaar te zetten.
Sweet
Noot noot.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:47:07 #9
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_60419930
Wat een kjoetie!!!

Ik zou idd die mevrouw eens aanspreken, als ze er eens is....

Anders mss toch maar eens de dierenambu bellen.

Suuk6 ermee iig!!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_60419940
In principe mag koeiepoes ook wel bij ons komen wonen, we willen al langer een poes, maar ik vind het een beetje raar om dat aan een wildvreemde voor te leggen. Het is nogal beledigend naar haar toe.
  Admin dinsdag 29 juli 2008 @ 14:49:04 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_60419964
Ik zou eerst met de vrouw gaan praten voor je verdere stappen onderneemt, dan heb je iig de juiste weg bewandeld.
En wat shmoopy zegt!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_60420059
je kan ook gewoon contact opnemen met de dierenbescherming, en daar dan ook aangeven dat je best zelf voor koeiepoes wilt zorgen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_60420089
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:55 schreef simmu het volgende:
je kan ook gewoon contact opnemen met de dierenbescherming, en daar dan ook aangeven dat je best zelf voor koeiepoes wilt zorgen
Maar dan zou ze haar poes ineens kwijt zijn. Iedereen weet dan dat ik 'm heb.

Ik wil geen ruzie hier.
  Admin dinsdag 29 juli 2008 @ 15:00:34 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_60420147
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:55 schreef simmu het volgende:
De Dierenbescherming zal je ook eerst terugverwijzen naar de eigenaresse.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_60420176
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:57 schreef Conflict het volgende:

[..]

Maar dan zou ze haar poes ineens kwijt zijn. Iedereen weet dan dat ik 'm heb.

Ik wil geen ruzie hier.
oh, nee hoor. die luitjes gaan (als het goed is iig!) eerst eens gewoon op bezoek bij de mevrouw om te vragen hoe het met poes gaat, en dat 'buren' zien dat het niet zo best gaat met poes, en of ze er wel goed voor kan zorgen. ze nemen zo'n poes niet zomaar mee, tenzij het beestje echt zichtbaar mishandeld wordt. mocht dat wel het geval zijn, dan gaat alles eerst via de dierenbescherming, en dan wordt er pas nadat ze nagekeken is enzo een nieuw baasje gezocht.
wat ook nog kan is dat die buurvrouw het allemaal gewoon weinig kan schelen, en als die lui van de dierenbescherming er staan, dat zij dan zegt. oh, boeie, neem maar mee dan hoor, wordt toch al gevoerd door lui uit de buurt
pi_60420205
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:00 schreef yvonne het volgende:

[..]

De Dierenbescherming zal je ook eerst terugverwijzen naar de eigenaresse.
ligt eraan welke afdeling. ze zijn allemaal lokaal en draaien vaak op vrijwilligers
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:03:39 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60420207
Mocht je poes in huis halen dan is een naam al gevonden: Koetje
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60420308
Ik zal een briefje bij haar in de bus doen,dan hoef ik niet in de gaten te houden of ze thuis is.

Ondertussen blijf ik poes eten geven en ik zal eens info vragen bij de dierenambulance.
pi_60420312
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:03 schreef ElizabethR het volgende:
Mocht je poes in huis halen dan is een naam al gevonden: Koetje
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:19:47 #20
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_60420532
Overigens vind ik het meevallen met de dame, voor zover ik aan de foto's kan beoordelen ziet de vacht er goed uit, en ze lijkt niet echt extreem mager. Mogelijk wel in vergelijking met de gemiddelde huiskat, maar de gemiddelde huiskat is net zoals de gemiddelde Nederlander toch wel zwaarder dan gewenst.
Ik heb zelf 2 16-jaar oude Burmees-broertjes, op zich al geen al te grote beestjes, maar ze eten echt alleen maar als ze honger hebben. Het gevolg is dat de kleinste van de 2 momenteel in blakende gezondheid verkeert bij 3.75 kg, en de grootste gewoonlijk rond de 4.25 kg zit (nu ietsje lichter na een abces t.g.v. een knokpartij).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:23:16 #21
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_60420608
Kjoetje
pi_60420651
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:19 schreef mvdejong het volgende:
Overigens vind ik het meevallen met de dame, voor zover ik aan de foto's kan beoordelen ziet de vacht er goed uit, en ze lijkt niet echt extreem mager. Mogelijk wel in vergelijking met de gemiddelde huiskat, maar de gemiddelde huiskat is net zoals de gemiddelde Nederlander toch wel zwaarder dan gewenst.
Ik heb zelf 2 16-jaar oude Burmees-broertjes, op zich al geen al te grote beestjes, maar ze eten echt alleen maar als ze honger hebben. Het gevolg is dat de kleinste van de 2 momenteel in blakende gezondheid verkeert bij 3.75 kg, en de grootste gewoonlijk rond de 4.25 kg zit (nu ietsje lichter na een abces t.g.v. een knokpartij).
Die kat krijgt nooit eten en is zeer mager. Dat kan ik best inschatten.

Poesje at heel dat bakje in een minuut leeg, had echt wel honger.

En ik vind het zielig dat dat beestje altijd alleen buiten is.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:28:10 #23
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_60420699
Ik vind m ook wel mager, op die tweede foto zie je dat heel goed. Mijn eerste idee was idd briefje in de bus, zo te lezen heb je dat al gedaan, ben heel benieuwd of en hoe ze reageert,
Wel lief van je
En dat becel bakje
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_60420790
Het is vooral vel dat je op de eerste foto ziet. Het is wel een iel beestje, maar als je genoeg voer geeft kan het best wat steviger worden.

Poesje stond ook enorm op de pootjes te trillen
  Admin dinsdag 29 juli 2008 @ 15:34:33 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_60420835
Oh, zet je er ook water bij Conflict?
Ze zal wel dorst hebben ook.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')