[heel offtopic verhaal]quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:04 schreef ColdFeet het volgende:
Way to go, VS. Je TVP's worden beter en sneller
Hoe is het met de situatie bij je ouders?
Wat naar zeg!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
[heel offtopic verhaal]
Ondertussen zijn ze juridisch geheel en financieel bijna gescheiden. Verder is de situatie eigenlijk niet veranderd.
Pa berust volledig in de situatie en ik wil hem een schop onder z'n hol geven, zodat ie niet zo passief is en de 'rust' wil blijven bewaren.
Ma stort zich de afgelopen maanden behoorlijk op de astrologie en aanverwante schimmige zaken. Ze is ook nog flink onder de invloed van de astromeneer waar ze nog steeds een mooi bedrag aan verbelt. Ze vertelde me over telepathische contacten met anderen (ze confronteert mensen daarmee en met hun problemen die zij denkt te zien) en oa. zweefervaringen met mediteren. Het beangstigt me, omdat ze zich zo flink lijkt te (kunnen gaan) vervreemden van familie en het conservatieve dorpje waar ze gesitueerd zijn. Haar werk en woningsituatie schieten totaal niet op. Ook is het erg vervelend dat m'n moeder nu een vrij dure auto koopt terwijl m'n pa in een flink minder goede financiële situatie terechtkomt. Daardoor kom ik niet al te graag thuis, want ik vind het allemaal erg vervelend om te zien en ik moet oppassen dat ik het contact niet kwijtraak ofzo. [/heel offtopic verhaal]
Omdat ze stralend, hip en slank naar een feest wil in novemberquote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:33 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hoe ben je dan die eerste 32 kg kwijt geraakt? Naar mijn weten is het cambridge dieet vooral nuttig als kickstart bij mensen die denken dat het een hopeloze zaak is. Jij bent het levende bewijs dat het mogelijk is op een andere manier, dus waarom zou je nu gaan crashen?
Van worteltjes weet ik iig dat het meer energie kost om ze verteren dan ze leveren. Bij alles wat je eet gebruikt het lichaam energie om het te verteren. Het op temperatuur houden van je lichaam om bepaalde splitsende enzymen te kunnen laten werken kost energie.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:38 schreef Sugar het volgende:
Hee KP, daar zijn we dan!![]()
YPPY, dankjewel voor je reactie. Is het zo dat tomaatjes en worteltjes niet (snel) te veel zijn? Of moet ik dan ook oppassen niet te veel naar binnen te werken?
Honger van de suikervrije powerblikjes, hmmmm, dat is wel onhandig als het zo werkt. Water en thee kan ik sowieso meer drinken, dus dat langzaam maar als vervanger gaan gebruiken misschien. Maar ik ben echt verslaafd aan die blikjes...![]()
Bleekselderij, komkommer, radijzen, paprika... Als je het lekker vindt, zijn het super tussendoortjes!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:40 schreef Vivi het volgende:
[..]
Van worteltjes weet ik iig dat het meer energie kost om ze verteren dan ze leveren. Bij alles wat je eet gebruikt het lichaam energie om het te verteren. Het op temperatuur houden van je lichaam om bepaalde splitsende enzymen te kunnen laten werken kost energie.
Dus sommige groenten (fruit eigenlijk niet) leveren netto geen energie op, en soms kost het het zelfs energie.
het klinkt als een lekkere lunch. Maar ik zou er zelf toch wat koolhydraten bij gedaan hebben, bv. wat brood. Anders krijg je geheid weer honger over een uur lijkt me en dat vergroot de snaaikans. Op zich is er weinig mis met het soms nemen van niet al te verantwoorde kleine tussendoortjes (ik ben niet zo van dat gemier in de margequote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:59 schreef Sugar het volgende:
Bedankt allemaal, ben weer wijzer.
Een melbatoastje en een augurk op een dag, dat was het enige wat ik mezelf toestond een paar jaar terug. Dus nu gebruik ik dat als tussendoortjes, omdat ik het associeer met die tijd. Maar ik heb me er helemaal niet in verdiept of het wel slimme tussendoortjes zíjn om gewoon gezond en normaal mee af te vallen.
Ik heb nu net als lunch komkommer, tomaat, uitjes en pijnboompitjes gegeten met wat knoflook en azijn . Maar misschien is ook dat helemaal niet een slimme lunch? Oh jee, wat een toestand, verantwoord kilo's kwijtraken...
Toch mag je best trots op je zijn, ik vind die dingen zooooo verschrikkelijk lekker en onweerstaanbaar dat ik de hele zak/bak leegvreet als ik ze in huis haal.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:28 schreef conleche het volgende:
En gisteren na een aanvankelijk 's avonds toch weer behoorlijk de mist ingegaan met handjes katjang pedis,
En mangoquote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:07 schreef YPPY het volgende:
Wat fruit betreft, ben ik het niet met de anderen eens. Wat mij betreft kun je daarvan (behalve banaan en druiven) zoveel eten als je wilt. Zeker als je snaai momenten hebt dat je moet eten. Dan is het of het een of het ander, en dan maar liever fruit. 's Avonds kun je makkelijk je halve bord volgooien met groente. Alleen dan zonder de (vaak vette) sausjes.![]()
Helemaal niet vaag. Herkenbaar,zelfs.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:08 schreef ColdFeet het volgende:
@ Kapitein, dat lijkt me logisch, dat je er vaak geen puf voor hebt. Maar ik merk nu, na een tijd sportloos dankzij blessures, dat ik me gewoon sterk en 'in control' voel als ik sport. En omdat je er zo mee afgevallen bent, herken je dat vast wel. Voor mij is sport essentieel om af te vallen en een strak lijf te krijgen, maar ook voor een bepaalde zelfacceptatie/ houden van je lijf. Of praat ik nu vaag?
voeg daar regelmaat aan toe en je hebt mijn dieet, wat werktquote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:02 schreef Tinkepink het volgende:
Het dieet van SHE heb ik even bekeken, maar is voor mij niet echt haalbaar. Ik ga maar voor het nóg-meer-groente-en-nóg-minder-snoepen-dieet.
het is zo'n leuk topicquote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:05 schreef k_i_m het volgende:
Ha, wat gezellig ineens.
Ik had van schrik nog helemaal niet gemeld dat ik vanochtend ineens op magistrale wijze een halve kilo kwijt was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |