quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 13:33 schreef s-sidderaal het volgende:[..]
Al meer dan tien jaar mag je niet zelf rechtstreeks naar een ziekenhuis. Je moet altijd via de huisarts daarheen. Kom je op eigen houtje vij de Spoed Eisende Hulp aanzetten, dan sturen ze je domweg naar de huisarts. Die moet eerst beoordelen of het een gevalletje SEH is.
En er zijn natuurlijk zat acuute ernstige klachten te bedenken die ook onder de verantwoordelijkheid van een huisarts vallen en waarvoor je absoluut niet naar een ziekenhuis hoeft. Denk aan iemand die gebeten is. Niet ernstig, maar die moet wel z.s.m. een tetanusprik krijgen.
toch grappig dat ik n de afgelopen periode wel eens in de huisartsenpost geweest ben met iets dat echt spoed had en ook in de afgelopen jaren het ziekenhuis en ik weet toch echt heel zeker dat ik toen niet in het buitenland zat, dus die vind ik wel apart.
bovendien vind ik het wel bijzonder dat er best veel fokkers zijn die uitgaan van het slechtste in mensen, nl dat huisarts assistenten keihard liegen tegen hun patienten over al of niet aanwezig zijn van de huisartsen en patienten moedwillig wegsturen, beetje vreemde gedachtenkronkel vind ik zelf.
gelukkig heb ik in ieder geval het grootste gedeelte van mijn probleem via een telefonisch consult bij een andere arts kunnen oplossen en kan ik zo mijn nieuwe katten allergie middeltje gaan uitproberen, zodat ik hopelijk snel van de allergie klachten af ben.
(hoezo geen spoed; geen uur zonder niesbui kunnen doorbrengen en de halve nacht wakker liggen en uitgeput raken van geen lucht, tranende ogen en snotterneus?)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.