abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60689610
Flikker Rusland gewoon weg ofzo, nep DDR dopingland.
pi_60689719
quote:
Ook de Russische atleet Roman Usov zal tijdens de Spelen niet in actie komen. De steepleloper werd door de Russische atletiekfederatie teruggetrokken van het atletiektoernooi, nadat berichetn de kop opstaken dat hij bij de Russische trials op doping betrapt zou zijn. Volgens Russische media had Usov carfedon gebruikt, een middel dat het uithoudingsvermogen bevordert.
Dat dus.
pi_60690528
Dat is dus nummer 8 bij Rusland..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60690611
Nee, dat is oud nieuws. Was voor de openingsceremonie al bekend.

De dopinggevallen
pi_60690627
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:56 schreef wimderon het volgende:
Nee, dat is oud nieuws. Was voor de openingsceremonie al bekend.

De dopinggevallen
Precies, die had ik al meegeteld.

En Rusland staat trouwens al op 9 (7+2=9; 7 atletiek, 2 snelwandelen; alhoewel snelwandelaars ook atleten zijn en ik die dus eigenlijk wel meteen erbij op had kunnen tellen ).

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2008 20:58:49 ]
pi_60690744
Maarreh:
Moeten dezen ook meegenomen worden:
quote:
Griekenland is de voorbije maanden al herhaaldelijk negatief in het nieuws gekomen door dopingzaken. Zo werd vorige vrijdag een bokser betrapt, pas enkele dagen nadat een zwemster tegen de lamp was gelopen. De voorbije maanden werden ook al 400 m- loper Dimitris Regas, Europees zwemkampioen Ioannis Drymonakos, twee roeiers en elf gewichtheffers betrapt op doping.
Die 11 gewichtsheffers, dat roept bij mij nl. de vraag op of daarmee niet de bulgaren bedoeld worden (ik zou het wel erg toevallig vinden als er zowel in Griekenland als Bulgarije 11 gewichtsheffers vóór de spelen worden betrapt).
Die anderen horen er ws wel bij, en dan staat de teller al op 39:
Denemarken: 1 (MTB)
VS: 1 (Zwemmen)
Bulgarije: 11 (gewichtsheffen)
Griekenland: 1 (gewichtsheffen), 2 (atletiek), 1 (boksen), 2 (zwemmen), 2 roeiers
Italië: 2 (wielrennen, waarvan 1 tijdens Tour), 1 (schermen)
Nederland: 1 (atletiek)
Jamaica: 1 (atletiek)
Rusland: 7 (atletiek), 2 (snelwandelen)
Roemenië: 2 (atletiek)
Brazilië: 1 (handbal)
India: 1 (gewichtsheffen)
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 21:04:22 #107
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_60690760
Op 10 staan de Russen feitelijk. Ze hebben bij het wielrennen ook nog Gusev vervangen omdat die door z'n ploeg ontslagen was na "verdachte waarden bij een interne controle"
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_60691278
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Op 10 staan de Russen feitelijk. Ze hebben bij het wielrennen ook nog Gusev vervangen omdat die door z'n ploeg ontslagen was na "verdachte waarden bij een interne controle"
oh ja:

1. Bulgarije: 11 (gewichtsheffen)
2. Rusland: 10 (7 atletiek, 2 snelwandelen, 1 wielrennen (ontslagen vanwege verdachte waarden))
3. Griekenland: 8 (1 gewichtsheffen, 2 atletiek, 1 boksen, 2 zwemmen, 2 roeien)
4. Italië: 3 (2 wielrennen (waarvan 1 tijdens Tour), 1 schermen)
5. Roemenië: 2 (atletiek)
6.Nederland: 1 (atletiek)
6. Jamaica: 1 (atletiek)
6. Brazilië: 1 (handbal)
6. India: 1 (gewichtsheffen)
6. Denemarken: 1 (MTB)
6. VS: 1 (Zwemmen)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2008 21:28:48 ]
pi_60691490
Wie is die Deense MTB'er ?

Verder vind ik dat je mannen als Ricco (en Sella al helemaal) niet mag meerekenen, dat zijn geen OS dopinggevallen ook al waren ze evt. opgesteld. Anders kun je Richeze ook wel noemen, want die was voor Argentinië meegegaan als die niet gepakt was voor de Giro.
pi_60691595
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:37 schreef DutchSL het volgende:
Wie is die Deense MTB'er ?
Uit de OP:
quote:
Peter Riis Andersen, geselecteerd voor de cross-country
quote:
Verder vind ik dat je mannen als Ricco (en Sella al helemaal) niet mag meerekenen, dat zijn geen OS dopinggevallen ook al waren ze evt. opgesteld. Anders kun je Richeze ook wel noemen, want die was voor Argentinië meegegaan als die niet gepakt was voor de Giro.
Sella reken ik ook niet mee, die is ook niet gemeld in dit topic (het optellijstje is van allen die in dit topic zijn gemeld).
Ricco vind ik ook een twijfelgeval, maar als 'ie niet was gepakt was 'ie (gedopeerd) naar de spelen gegaan, want hij was in principe wel geselecteerd (zie discussie op vorige pagina).
Gepakt worden vóór de Giro is trouwens wel erg ver voor de spelen.

Fofonov zou nog vermeld kunnen worden (ook gepakt in de tour).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2008 21:44:20 ]
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:41:39 #111
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60724962
quote:
Spaanse wielrenster nam epo
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Spaanse wielrenster Maria Isabel Moreno heeft een positieve dopingtest afgelegd. Er werden sporen van epo bij haar gevonden. De test dateert van 31 juli, 1 week voor de start van de OS. Het gaat om het eerste officiële dopinggeval van deze Spelen, zo meldt het IOC. Moreno was ingeschreven voor de wegrit en de tijdrit, maar verliet Peking al op de dag van de dopingtest. Officieel ging ze naar huis wegens een angstaanval. Moreno is een meervoudige Spaanse kampioene. De 27-jarige werd op het voorbije wereldkampioenschap 14e. Op een persconferentie in Zaragoza zal Moreno later vandaag meer uitleg geven.
Doping. Spanje. Wielrennen.

Een ongebruikelijke combinatie.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60725941
quote:
maar verliet Peking al op de dag van de dopingtest
En dan zeker ook nog een contra-expertise aanvragen.
pi_60726005
@Wombcat: ik zag dat Italië twee wielrenners had, maar die andere was dus Bastianelli (maar ook die vind ik er niet bij horen)
Dat ze zonder positieve test naar de Spelen zouden zijn gegaan maakt het nog geen OS-dopinggeval. Als Richeze te lang geleden is, wat is dan de grens? Als je niet gewoon de Spelen zelf als uitgangspunt neemt wordt het totaal willekeurig.
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 augustus 2008 @ 09:54:05 #114
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60726059
Die Spaanse wielrenster
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60726082
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

oh ja:

2. Rusland: 10 (7 atletiek, 2 snelwandelen, 1 wielrennen (ontslagen vanwege verdachte waarden))
Staan we keurig in de top6. Waar een klein landje groot in kan zijn
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:55:41 #116
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60726086
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 08:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Doping. Spanje. Wielrennen.

Een ongebruikelijke combinatie.
dat dus
ik zou zeggen , preventief sanchez' medaille afpakken
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_60726107
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:55 schreef misteriks het volgende:

[..]

dat dus
ik zou zeggen , preventief sanchez' medaille afpakken
Al zou hij betrapt worden, heb ik het idee dat het onder het tapijt wordt geveegd, om maar te voldoen aan het Schone Spelen plaatje.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:52:51 #118
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_60727309
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Staan we keurig in de top6. Waar een klein landje groot in kan zijn
Het gaat ook (nog) niet verder dan 6
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_60731129
Eerste dopingzondaar Peking gepakt
PEKING - De Olympische Spelen in Peking hebben de eerste dopingzondaar te pakken. De Spaanse wielrenster Maria Isabel Moreno is positief op epo bevonden. Het Internationaal Olympisch Comité maakte de uitslag van de test maandag bekend in Peking.
De 27-jarige Moreno werd al betrapt op 31 juli bij een dopingcontrole in het atletendorp. Diezelfde avond verliet de Spaanse hoop op een olympische wielermedaille al Peking. Ze was toen nog niet eens op de hoogte van de testresultaten.
Moreno zou meedoen aan de wegrace en de individuele tijdrit. ,,Haar accreditatie is ingetrokken door het IOC en we hebben de wielrenunie UCI gevraagd disciplinaire maatregelen te treffen'', zei woordvoerster Giselle Davies.
Moreno is dus het eerste dopinggeval van Peking 2008. Athene 2004 telde 23 dopingzondaars. Het IOC voert in Peking in totaal 4500 dopingcontroles uit, 25 procent meer dan vier jaar geleden in Athene.
pi_60731219
Zelfs al de Spaanse vrouwen...
Jack does it in real time...
pi_60733879
Spanje...
pi_60735063
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:25 schreef Bartoli het volgende:
PEKING - De Olympische Spelen in Peking hebben de eerste dopingzondaar te pakken. De Spaanse wielrenster Maria Isabel Moreno is positief op epo bevonden. Het Internationaal Olympisch Comité maakte de uitslag van de test maandag bekend in Peking.
De 27-jarige Moreno werd al betrapt op 31 juli bij een dopingcontrole in het atletendorp. Diezelfde avond verliet de Spaanse hoop op een olympische wielermedaille al Peking. Ze was toen nog niet eens op de hoogte van de testresultaten.
Moreno zou meedoen aan de wegrace en de individuele tijdrit. ,,Haar accreditatie is ingetrokken door het IOC en we hebben de wielrenunie UCI gevraagd disciplinaire maatregelen te treffen'', zei woordvoerster Giselle Davies.
Moreno is dus het eerste dopinggeval van Peking 2008. Athene 2004 telde 23 dopingzondaars. Het IOC voert in Peking in totaal 4500 dopingcontroles uit, 25 procent meer dan vier jaar geleden in Athene.
dus een controle vóór de spelen. Vind ik geen eerste geval maar goed
*verwijderd door Admin*
pi_60735429
Betrapt in het atletendorp, hoe dom kan je dan zijn. Ga dan even een weekje buurten in Z-Korea of zo.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 16:12:32 #124
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_60735484
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:25 schreef Bartoli het volgende:
Maria Isabel Moreno
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_60735561
Het valt tot nu toe nog wel mee, maar ja de spelen zijn ook pas 2 dagen oud en er zullen nog vele controles volgen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_60736272
Wie bepaalt het aantal controles per sport? Is dat het IOC/WADA of zijn dat de betreffende bonden, zoals UCI of ATP, zelf?
pi_60737287
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:50 schreef DutchSL het volgende:
@Wombcat: ik zag dat Italië twee wielrenners had, maar die andere was dus Bastianelli (maar ook die vind ik er niet bij horen)
Dat ze zonder positieve test naar de Spelen zouden zijn gegaan maakt het nog geen OS-dopinggeval. Als Richeze te lang geleden is, wat is dan de grens? Als je niet gewoon de Spelen zelf als uitgangspunt neemt wordt het totaal willekeurig.
Was Richeze al gekwalificeerd?
Waarom stel je de vraag trouwens alleen m.b.t. de wielrenners, want al die anderen zijn ook van vóór de Spelen? Die horen er dan toch ook niet op?

Ik wilde ook overgaan naar twee lijstjes, namelijk voor de OS:

En dus vanaf nu ook tijdens OS:
1. Spanje 1 (wielrennen)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2008 17:35:52 ]
pi_60739039
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:10 schreef Ericr het volgende:
Betrapt in het atletendorp, hoe dom kan je dan zijn. Ga dan even een weekje buurten in Z-Korea of zo.
Op het moment dat ze controleert was, zag ze waarschijnlijk de bui al hangen en vertrok..
  maandag 11 augustus 2008 @ 19:35:34 #129
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60740231
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:12 schreef markvanrinsum het volgende:

[..]

Maria Isabel Moreno
Meteen de carrière van die pakhaas beëindigen, met een schorsing van 10 jaar om te beginnen.
pi_60741026
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Was Richeze al gekwalificeerd?
Waarom stel je de vraag trouwens alleen m.b.t. de wielrenners, want al die anderen zijn ook van vóór de Spelen? Die horen er dan toch ook niet op?
Dat zou heel goed kunnen, maar ik ken geen gewichtsheffers, snelwandelaars of anderen op dat lijstje en weet niet in welke omstandiheden ze gepakt zijn. Ik weet wel dat Ricco tijdens de Tour gepakt is, zich drogeerde om in de Tour te presteren en dus 100% een Tour dopinggeval is. Je kunt in mijn ogen niet én een Tour geval zijn, én dan voor het gemak ook nog even een OS geval genoemd worden.
Nogmaals, wat is de grens van een OS dopinggeval in jouw lijstje. 19 juli, 27 juni, 1 mei ? Want elke datum buiten 8 augustus lijkt mij willekeur.
Of ligt het aan de omstandigheden (lijkt mij beter, anders kun je Moreno eigenlijk ook niet meerekenen)? Dan hoort Ricco er om bovenstaande reden volgens mij al helemaal niet bij.
pi_60741940
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:00 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, maar ik ken geen gewichtsheffers, snelwandelaars of anderen op dat lijstje en weet niet in welke omstandiheden ze gepakt zijn. Ik weet wel dat Ricco tijdens de Tour gepakt is, zich drogeerde om in de Tour te presteren en dus 100% een Tour dopinggeval is. Je kunt in mijn ogen niet én een Tour geval zijn, én dan voor het gemak ook nog even een OS geval genoemd worden.
Nogmaals, wat is de grens van een OS dopinggeval in jouw lijstje. 19 juli, 27 juni, 1 mei ? Want elke datum buiten 8 augustus lijkt mij willekeur.
Of ligt het aan de omstandigheden (lijkt mij beter, anders kun je Moreno eigenlijk ook niet meerekenen)? Dan hoort Ricco er om bovenstaande reden volgens mij al helemaal niet bij.
Wat ik al schreef:
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 21:42 schreef Wombcat het volgende:

Sella reken ik ook niet mee, die is ook niet gemeld in dit topic (het optellijstje is van allen die in dit topic zijn gemeld).
Ricco vind ik ook een twijfelgeval, maar als 'ie niet was gepakt was 'ie (gedopeerd) naar de spelen gegaan, want hij was in principe wel geselecteerd (zie discussie op vorige pagina).
Gepakt worden vóór de Giro is trouwens wel erg ver voor de spelen.

Fofonov zou nog vermeld kunnen worden (ook gepakt in de tour).
Het is dus simpelweg een optellijstje van de gevallen die hier genoemd zijn, niet meer niet minder. Gevallen vóór de OS zijn idd tot op zekere hoogte willekeurig, maar gezien de relatief korte tijd voor de OS dat de genoemde betrapt zijn, kun je van alle atleten die genoemd zijn er van uit gaan dat ze anders gedrogeerd naar de OS gegaan zouden zijn.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 06:07:11 #132
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60844687
De zilvermedaillewinnaar Kim Jong Sun noord-koreaan is betrapt op doping bij het schieten 50 meter Ben benieuwd wat dat voor doping is.???
Hij won ook brons bij de 10 meter schieten

Bij het turnen is er een vietnamese dame betrapt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Denewar op 15-08-2008 06:14:03 ]
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
pi_60844698
Als er een chinees wordt gepakt vanwege doping krijgt hij/zij een kogel.
pi_60844703
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 06:12 schreef Vodkadruppel het volgende:
Als er een chinees wordt gepakt vanwege doping krijgt hij/zij een kogel.
Of de familie. Wellicht helpt dat beter tegen dopinggebruik.
pi_60844706
Er is nog geen wiki pagina met alle dopinggevallen btw. Even verder zoeken.
pi_60850136
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 06:07 schreef Denewar het volgende:
De zilvermedaillewinnaar Kim Jong Sun noord-koreaan is betrapt op doping bij het schieten 50 meter Ben benieuwd wat dat voor doping is.???
Hij won ook brons bij de 10 meter schieten
Volgens iemand op sport.fok.nl heeft hij betablokkers gebruikt:
Dopingzondaar raakt medailles kwijt
pi_60850707
Dat stond vanmorgen idd ook op teletekst.
pi_60851142
Dom.
pi_60865656
En de volgende. Ditmaal uit, tromgeroffel...

Bulgarije
quote:
Bulgarian runner fails drugs test

Yordanova finished fifth in the 1,500m at the Athens
Bulgarian athlete Daniela Yordanova has been barred from the Olympics after failing a doping test.

Yordanova tested positive for testosterone in an out-of-competition doping test in Sofia on 13 June.

A potential 1,500m medal contender, the 32-year-old Yordanova had been due to fly to Beijing on Saturday.

"She's been tested constantly and all her samples so far were negative," said federation president Dobromir Karamarinov after the positive result.

Yordanova finished fifth in the 1,500m at the Athens Olympics in 2004.

In the past two years, Bulgarian middle-distance runners Vanya Stambolova and Teodora Kolarova, high jumper Venelina Veneva and hammer thrower Andrian Andreev have tested positive.

Spanish cyclist Maria Isabel Moreno became the first athlete to fail a drugs test at the Beijing Olympics earlier this week.

Before Friday, only three athletes had tested positive out of about 2,200 tests after six days of competition.

In Athens there were a total of 26 cases of positive tests or other anti-doping rule violations such as refusal to provide a sample or missed drugs controls from some 3,300 tests.
pi_60865881
Bulgarije gaat hard in de dopingklassement
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:26:02 #141
111382 Ofyles2
pi_60865943
Hoe heet de dopingdokter waar de Bulgaren naar toe gaan? Dragan Drugov?
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:26:24 #142
111382 Ofyles2
pi_60865952
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:23 schreef PieterBas het volgende:
Bulgarije gaat hard in de dopingklassement
Twaalf pakhazen.
pi_60866421
Wat ik me afvraag....denken die dopingzondaars nu echt dat ze niet tegen de lamp zullen lopen? Het is niet de Nederlandse politie waar ze mee te maken hebben, anders zouden ze er nog wel mee weg komen omdat er een vormfout gemaakt wordt, er het een en ander in een verkeerde la verdwijnt.

Je moet toch wel ongelooflijk flink op je achterhoofd gevallen zijn om nog steeds door te gaan met slikken, spuiten en wat ze allemaal nog meer doen.

En 2 jaar schorsing is ook al niet meer voldoende. Simpelweg voor het leven schorsen van deelname aan Nationale kampioenschappen en alle andere internationale toernooien.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:46:28 #144
111382 Ofyles2
pi_60866467
Ik vraag me af hoeveel van die dopingzondaars draaideurcriminelen zijn.
pi_60866592
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van die dopingzondaars draaideurcriminelen zijn.
Er zijn in het atletiek wel een aantal 2 keer gepakt en dat betekend automatisch een levenslange schorsing
Volgens mij o.a. Gatlin, die laatst ook gepakt is voor het dealen van heroine...

Kan hard gaan..
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:27:38 #146
pi_60867487
Is er eigenlijk al eentje op EPO gepakt ? Of controleert het WADA nog altijd niet op die nieuwe EPO (CERA) ??
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:41:42 #147
111382 Ofyles2
pi_60868893
Als het goed is controleert WADA elke vorm van doping.

En ja, er zijn nog steeds stomkoppen die CERA tanken alsof het niets is.
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:48:27 #148
pi_60868995
Ik dacht dat enkel in de Tour al op CERA werd gecontroleerd omdat het WADA dat nog niet kon doen omdat nog niet al hun dopinglabs die test volledig conform rond hadden ? Maar dat in de Tour geen rol speelde omdat ze als Franse organisatie alleen hun lab conform moesten hebben ?

Maar is er al eentje betrapt op CERA deze OS ?? Er moeten er doodgewoon nog zijn die het toch gebruiken, dat kan niet anders ...
pi_60869072
Volgens een recent artikel (in hert NRC) kun je vrij straffeloos CERA gebruiken omdat het (nog) niet te ontdekken valt.
Je kunt elke ochtend een kleine dosis nemen om op peil te blijven nemen het valt niet te ontdekken met de huidige middelen.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_60869107
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:51 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Er zijn in het atletiek wel een aantal 2 keer gepakt en dat betekend automatisch een levenslange schorsing
Volgens mij o.a. Gatlin, die laatst ook gepakt is voor het dealen van heroine...

Kan hard gaan..
Was dat niet Montgomery?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')