abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 17:20:29 #76
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_61451737
De film van de Naudet Brothers fake noemen is toch wel het toppunt van je posts tot nu toe

[ Bericht 33% gewijzigd door JelleS op 07-09-2008 18:18:24 ]
pi_61452932
Our daily bread
  zondag 7 september 2008 @ 18:32:32 #78
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61453684
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:20 schreef JelleS het volgende:
De film van de Naudet Brothers fake noemen is toch wel het toppunt van je posts tot nu toe
Je hebt het vast niet gelezen en vast al helemaal niet in wáárom 911 heeft plaats gevonden.
Als je denkt dat het door OBL met 19 kapers gebeurt is dan ben je utterly naïef.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61454834
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:16 schreef Lambiekje het volgende:

Dat brengt een heel ander licht op de leugenachtig shit over Global Warming en CO2. Het is nog al aperte onzin naar mijn idee. En als er iets is dan is het AB SO LUUT niet door ons toe doen. Juist door onze paniekvoetbal met GW en CO2 gelul maken weer meer stuk dan heel.
AB SO LUUT nog wel. Wat weet jij wat wij niet weten? Ik zeg niet dat global warming veroorzaakt door mensen 100% bewezen is, maar jij schiet misschien iets te ver door naar de andere kant.
quote:
Dat zijn in gehuurde clowns. Pure propaganda rotzooi. Naudet docu is gestaged.
Weet ik niet, zou kunnen. Neemt niet weg dat de beelden in de docu heel erg indringend zijn.
quote:
Dan is The Corporation verplichte kost voor je...
The Corporation ken ik. Beetje dom dat ik die ben vergeten te noemen want voor mij is het 1 van de meest inzichtvolle docu's die ik ooit heb gezien.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_61455179
quote:
Op zondag 7 september 2008 06:01 schreef Chancard het volgende:
Deze BBC-documentaire heb ik onlangs in C&H aanbevolen:

http://video.google.com/videoplay?docid=2763127556620650689&ei=wbLCSPa9GY62iAKu6qy9BQ&q=politics

"Hitler Speaks", over privéfilmpjes van Hitler in zijn villa in de Beierse Alpen die men met moderne technologie van geluid heeft voorzien.
Heb hem vandaag bekeken, en viel me enigszins tegen. Het ging erg veel over de gebruikte techniek (die wel erg indrukwekkend is) en eigenlijk te weinig over Hitler en zijn prive leven-de prive films.
  zondag 7 september 2008 @ 20:20:34 #81
52357 Lambiekje
pi_61456523
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

AB SO LUUT nog wel. Wat weet jij wat wij niet weten? Ik zeg niet dat global warming veroorzaakt door mensen 100% bewezen is, maar jij schiet misschien iets te ver door naar de andere kant.
[..]

Weet ik niet, zou kunnen. Neemt niet weg dat de beelden in de docu heel erg indringend zijn.
[..]
dat klopt. Toen ik het in 2002 heb gezien was ik ook onder de indruk. Als je de manipulaties en grappen weet. Dan zie je dat Naudet niet oprecht bezig waren. Er is overduidelijk geknoeid met beeldmateriaal en geluid.
quote:
The Corporation ken ik. Beetje dom dat ik die ben vergeten te noemen want voor mij is het 1 van de meest inzichtvolle docu's die ik ooit heb gezien.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_61457044
Goud, over de hockeydames die het WK winnen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 7 september 2008 @ 22:07:16 #83
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_61460477
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je hebt het vast niet gelezen en vast al helemaal niet in wáárom 911 heeft plaats gevonden.
Als je denkt dat het door OBL met 19 kapers gebeurt is dan ben je utterly naïef.
Ben blij dat jij weet wat ik wel en niet gelezen heb. Dat kan nog eens van pas komen.
Ironisch, je bent overduidelijk een type dat niet alles geloofd wat door mainstream media gezegd, geschreven en getoond wordt, maar tegelijkertijd geloof wel je alles wat tegenstanders van de mainstream media schrijven, zeggen en tonen. Die alwetende, suprieure toon van je begin ik dan ook een beetje zat te worden. Je zou toch denken dat juist jij wel moet begrepen dat je haast nooit ergens zeker van kan zijn.
quote:
Op zondag 7 september 2008 17:54 schreef Quispi het volgende:
Our daily bread
We Feed The World vond ik stukken beter, Our Daily Bread vond ik af en toe onkijkbaar. De stijl is natuurlijk heel klinisch om een reden, zeker geen onlogische keuze om de boodschap van de makers duidelijk te maken, maar voor mij werkte het na een half uur niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door JelleS op 07-09-2008 22:41:31 ]
  zondag 7 september 2008 @ 23:12:51 #84
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_61462762
The Koran vond ik zelf wel een goede. Net gekeken op National Geographic. Gewoon wat geschiedenis over de Islam, positief en negatief, en over hoe er bij de vertaling van de Koran foutjes zijn gemaakt waardoor de boodschap eigenlijk agressiever/conservatiever klinkt dan dat het eigenlijk bedoelt is.

O.a wordt er ook besproken over het werk van ene Christoph Luxenberg (http://nl.wikipedia.org/wiki/Christoph_Luxenberg) waardoor je een andere kijk krijgt op de Koran en de Islam. Hij beweert dat de Koran geschreven is in een Arabisch-Syrische mengtaal.

Afijn hier de tvgids link waar je geen ene moer aan hebt
http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=7308868

Sorry dat ik geen betere links voor je heb, maar ik weet niet eens of 'The Koran' wel de echte naam is van de docu lol Van google word ik ook niet veel wijzer.

Misschien dat jij wel wat meer geluk hebt
AFC AJAX
  zondag 7 september 2008 @ 23:30:53 #85
52357 Lambiekje
pi_61463384
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:07 schreef JelleS het volgende:

[..]

Ben blij dat jij weet wat ik wel en niet gelezen heb. Dat kan nog eens van pas komen.
Ironisch, je bent overduidelijk een type dat niet alles geloofd wat door mainstream media gezegd, geschreven en getoond wordt, maar tegelijkertijd geloof wel je alles wat tegenstanders van de mainstream media schrijven, zeggen en tonen. Die alwetende, suprieure toon van je begin ik dan ook een beetje zat te worden. Je zou toch denken dat juist jij wel moet begrepen dat je haast nooit ergens zeker van kan zijn.

Wat ik zat ben, is dat mensen hier op Fok zo ongelooflijk stupide reageren op 911 of wat voor controversieel onderwerp dan ook.

Ik zeg helemaal niet dat ik superieur of alwetend ben. Maar wat wel vast staat is dat MSM het faliekant bij het verkeerde eind. En gewoon aperte kolder verkondigd als het om serieuze onderwerpen gaat. MSM heeft onze ogen zo ontiegelijk dicht gestompt afgelopen 30 jaar.

Men moet gewoon geprikkeld worden. Dat het gewoon echt niet meer kan dat suffe kritiekloze gekwebbel in de krant en op TV.
pi_61463456
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat ik zat ben, is dat mensen hier op Fok zo ongelooflijk stupide reageren op 911 of wat voor controversieel onderwerp.

Ik zeg helemaal niet dat ik superieur of alwetend ben. Maar wat wel vast staat is dat MSM heeft faliekant bij het verkeerde eind. En gewoon aperte kolder verkondigd als het om serieuze onderwerpen gaat. MSM heeft onze ogen zo ontiegelijk dicht gestompt afgelopen 30 jaar.

Men moet gewoon geprikkeld worden. Dat het gewoon echt niet meer kan dat suffe kritiekloze gekwebbel in de krant en op TV.
het enige wat je hier doet is zijn post bevestigen, waarvoor dank.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 7 september 2008 @ 23:38:32 #87
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_61463606
Kan er niet geprikkeld worden in BNW? In FTR willen we liever de mensen dom houden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_61464521
Wat ook wel een eye-opener is, is Earthlings. Het gaat over dat wij als mensen de aarde op een bepaalde manier delen met dieren. Als je wil zien hoe wreed de mens kan zijn richting dieren moet je deze docu gaan kijken. Zeker niet voor mensen met een zwakke maag.

Aangezien ik nogal een katten- en hondenliefhebber ben, heb ik de docu ook maar afgezet toen ze lieten zien hoe mensen in een of ander versmeerd land een zwerfhond beetpakten en deze zo in een rijdende vuilniswagen smijten. Zo'n vuilniswagen met zo'n pers...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_61465839
quote:
Op zondag 7 september 2008 23:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kan er niet geprikkeld worden in BNW? In FTR willen we liever de mensen dom houden.
pi_61490158
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=7098365&md5=a25523c9f2e31414e7dfc689b7a506b9

Deze Tegenlicht-documentaire vond ik erg indrukwekkend. Vooral het einde, waarin ze met de camera erbij gaan praten met iemand van Hamas die in de Top Wanted-lijst van terroristen staat in de USA. En dan blijkt dat dus een bijzonder nette meneer te zijn die goed Engels spreekt.

Maar ook de expertise van die mensen, onvoorstelbaar gewoon, die hebben gewerkt tijdens het conflict met de IRA in Noord-Ierland en proberen nu hetzelfde te bereiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chancard op 09-09-2008 02:39:25 ]
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:23:50 #91
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_61494430
TVP voor kijktips

When We Were Kings (1996)
Feyenoord!!! * Barça
pi_61494589
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:23 schreef Bonobo11 het volgende:
TVP voor kijktips

When We Were Kings (1996)
Nice!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:31:42 #93
51286 w00h00
Digital man!
pi_61494640
Bowling for columbine

Sicko

Beiden documentaires zijn van Maikel Moore. Bowling for columbine gaat over de wapen(handel) in Amerika. En Sicko gaat over het feit dat een groot deel van Amerika niet verzekerd is tegen de ziektekosten, en wat daar allemaal de gevolgen van zijn.
pi_61494800
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 00:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik vind films als Zeitgeist en die van Michael Moore niet echt docu's. Het zijn meer films om een bepaalde mening of inzicht op een ietwat manipulatieve manier uit te dragen, geen werkelijk objectieve weergave van feiten. Dat wil overigens niet zeggen dat ze minder leuk zijn om te kijken (ik heb hier meerdere dvd's van Michael Moore in de kast staan), maar om ze docu's te noemen vind ik wat te ver gaan. Kijk ze met een gezond sceptisme en stel je eigen vraagtekens bij wat je ziet.
Ik vind Zeitgeist en Michael Moore wel onder documentaires vallen, al is het inderdaad niet het 'fly on the wall' principe. Maargoed, dat zijn docu's van Adam Curtis ook niet. Curtis is denk ik een van de betere documentairemakers van de BBC. Zo'n docu's impliceren inderdaad wel weer dat je er naar moet kijken met een gezond sceptisme. Dat geldt voor docu's van Moore en docu's als Zeitgeist misschien wat meer dan voor docu's van Curtis.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 9 september 2008 @ 11:59:34 #95
51286 w00h00
Digital man!
pi_61495292
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 02:26 schreef Chancard het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=7098365&md5=a25523c9f2e31414e7dfc689b7a506b9

Deze Tegenlicht-documentaire vond ik erg indrukwekkend. Vooral het einde, waarin ze met de camera erbij gaan praten met iemand van Hamas die in de Top Wanted-lijst van terroristen staat in de USA. En dan blijkt dat dus een bijzonder nette meneer te zijn die goed Engels spreekt.

Maar ook de expertise van die mensen, onvoorstelbaar gewoon, die hebben gewerkt tijdens het conflict met de IRA in Noord-Ierland en proberen nu hetzelfde te bereiken.
Die link doet het niet meer
pi_61496419
Party Monster: The Shockumentary (1998).
En dan bedoel ik niet de vreselijke verfilming uit 2003 met Macaulay Culkin...
Interessant en schokkend.
quote:
PARTY MONSTER is the shockumentary that probes the seedy underbelly of the New York City "Club Kid" scene and its troubled leader, Michael Alig. Alig had been a successful nightclub promoter and unofficial King of the Club Kids before his drug addiction led him to brutally murder his roommate and fellow scenester Angel Melendez. This alternately funny and frightening documentary not only follows the downward spiral that took Alig off the dance floor and into a prison cell, but also examines the nihilistic Club Kid culture that allowed him to boast of his crime.
Club kids James St. James en Michael Alig

pi_61498282
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:59 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Die link doet het niet meer
Bij mij wel.
pi_61499581
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Party Monster: The Shockumentary (1998).
En dan bedoel ik niet de vreselijke verfilming uit 2003 met Macaulay Culkin...
Interessant en schokkend.
[..]

Club kids James St. James en Michael Alig

[ afbeelding ]
Hmmm... die lijkt me ook zeker interessant!
Last.fm
pi_61513450
Ga denk zeer binnenkort Lost Horizons : The Big Bang kijken, heeft namelijk veel raakvlakken met het binnenkort aan te zetten LHC, en alhoewel ik de ballen snap van dat hele apparaat, ik vind het wel fascinerend
pi_61514237
^^

Deeltjes met een enorme snelheid op elkaar laten botsen en kijken wat voor energie er vrij komt, of dat de deeltjes misschien wel uiteenvallen in nog kleinere deeltjes etc. Hiermee kan er wellicht meer info vergaard worden over het magische, allereerste moment van de oerknal.
Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')