Dat is inderdaad wel een goed idee ja!quote:Op maandag 28 juli 2008 12:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Om dit topic engzins leesbaar te houden is 't misschien handig om in 2 regels per docu te vertellen waar 't over gaat aangezien de titels niet allemaal even duidelijk zijn.
Heb bewust het begrip niet afgebakend omdat er waarschijnlijk veel goede dingen zijn die onder dit begrip vallen. Het is niet zo dat ik alleen geïnteresseerd ben in een bepaald soort documentaires ofzo.quote:Het begrip docu is ook wel erg breed, Zeitgeist hoort er natuurlijk tussen
. Een 3delige docu waarin het geloof ter discussie wordt gesteld, de officiele theorie over 9/11 in twijfel wordt getrokken en uiteindelijk het Amerikaanse bankenstelsel kritisch wordt bekeken. Aan het einde een algemene conclusie waar 't heen gaat met de mensheid.
Tof!quote:Op maandag 28 juli 2008 13:00 schreef skyrebel het volgende:
Het ligt er natuurlijk maar aan waar je van houdt. Maar zelf heb ik zeer genoten van de documentary "Space" van de BBC. Een 3uur durende documentary over de een aantal aspecten van het universum. Mooie animaties, zeer duidelijk uitgelegd, echt de moeite waard. Maar nu ben ik zelf dan wel een beetje een ruimte-fan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_(documentary)
Zijn er zoveel, om alvast enkele voor de hand liggende op te sommen:quote:Op maandag 28 juli 2008 12:44 schreef DubzOne het volgende:
Welke documentaires zouden nog meer echt gezien moeten worden?
Earth is ook een goede tip ja!quote:Op maandag 28 juli 2008 13:26 schreef Jack. het volgende:
[..]
Zijn er zoveel, om alvast enkele voor de hand liggende op te sommen:
Earth
Bowling for Columbine
Fahrenheit 9/11
Die laatste alleen maar om te kijken hoe eenzijdig je een documentaire kan maken zonder diepgaand naar de andere kant van het verhaal te kijken
Daar staan zo te zien wel een aantal interessante dingen tussen!quote:
Idd.. erg goed!quote:Op maandag 28 juli 2008 13:38 schreef Karina het volgende:
Louis Theroux heeft een aantal aardige documentaires gemaakt, voornamelijk korte (45 minuten, maar er zijn ook wat langere).
De meeste zijn al op tv geweest, maar zeker de moeite waard om te kijken, heel uiteenlopende onderwerpen: gokverslaafden, nazi's, godsdienstwaanzinnigen, etc.
Deze heb ik pas geleden aangeschaft, moet het merendeel nog kijken.quote:[b]Op maandag 28 juli 2008 15:21 schreef
De 7 Up serie.
Toen ze zeven waren interviewde Michael Apted een groep Britse kinderen van diverse achtergronden. Elke 7 jaar keert hij weer terug naar ze om te zien hoe het nu met ze gaat.
Heb die aflevering meerdere malen gezien... je kan het gewoon bijna niet geloven!quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:29 schreef schatje het volgende:
Louis Theroux: The Most Hated Family In America, geplukt van LiveLeak:
Part 1 of 6
Part 2 of 6
Part 3 of 6
Part 4 of 6
Part 5 of 6
Part 6 of 6
Verder heeft Dokument van de NCRV ook altijd goede docu's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |