quote:Op zondag 27 juli 2008 20:05 schreef Fha het volgende:
Eens met TS, ik krijg ook elk jaar weer dezelfde vraag
Ja dat geloof ik ook wel. Maar waarom hebben anderen altijd zo de behoefte om te vragen of ik het niet warm heb. Wat boeit hun dat nou.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:12 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Maar zwart absorbeert de warmte wel, dus kan het warmer aanvoelen. Daarom zie je in veel warme landen ook mensen voornamelijk in witte kleding lopen en in witte auto's rijden.
Ach, zie het als belangstellingquote:Op zondag 27 juli 2008 20:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik ook wel. Maar waarom hebben anderen altijd zo de behoefte om te vragen of ik het niet warm heb. Wat boeit hun dat nou.Vragen ze dat ook aan vrouwen met een burka om?
quote:Op zondag 27 juli 2008 20:05 schreef Fha het volgende:
Eens met TS, ik krijg ook elk jaar weer dezelfde vraag
Woestijnvolk draagt anders toch echt donkerblauw.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:45 schreef behangplakker het volgende:
TS weet niet eens dat zwart hitte aantrekt?
Is het je nooit opgevallen dat ze in veel warme landen veelal wit dragen?
Als je goed leest in mijn OP, kan je zien dat ik wel degelijk schrijf, dat zwart, warmte vasthoudt. Dat komt op hetzelfde neer.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:45 schreef behangplakker het volgende:
TS weet niet eens dat zwart hitte aantrekt?
Is het je nooit opgevallen dat ze in veel warme landen veelal wit dragen?
Geen bandshirts, gewoon zwarte truitjes en zwarte broek.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:01 schreef DroogDok het volgende:
Zwarte band tshirts?![]()
Maar dat zwart meer warmte absorbeert lijkt me algemeen bekend, dus dan heb je het ook warmer in het zwart, aangezien zonlicht naast het zichtbare licht ook een hoop warmte straling bevat.
Derhalve logische vraag en dus onterechte klacht.
Herkenbaar. Ik had tot voorkort alleenmaar zwart aan.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:02 schreef vencodark het volgende:
Leuke vraag altijd weer. Elk jaar is het weer raak. Ik draag graag zwart. Niet alleen maar zwart, maar wel grotendeels.
Nu schijnt dat enorm bijzonder te zijn in de zomer. Ik begrijp dat wel, wat als het zomer is, moet je in hippe zomerkleuren.![]()
Waarom stellen mensen deze vraag nog? Wat verwachten ze als antwoord? Als je in het wit, paars, oranje, rood of welke kleur dan ook gekleed bent, met 27 graden buiten + felle zon, is het ALTIJD warm. Niet alleen als je zwart draagt.
Zwart houdt zon wel meer vast geloof ik, maar in het wit, heb je heb je het niet ineens 5 graden koeler.
Klacht: mensen die deze vraag nog steeds stellen en een serieus antwoord terug verwachten.
Dat is jouw mening, maar ik snap ook niet dat mensen vandaag in gesloten kleding rondliepen. Wij kwamen een man en vrouw tegen die in een dichte (ogenschijnlijk warme c,q, gevoerde) jas rondliepen. Ik had het al warm maar bij die aanblik kreeg ik het plaatsvervangend enorm warm.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:15 schreef fratsman het volgende:
Dat men zwart draagt moet men helemaal zelf weten. De mensen die ik gisteren met vesten, mutsen, en zelfs bontkraagjassen zag lopen moeten ze opsluiten.
Idd, ik zal de volgende keer als ik iemand zo warm aangekleed zie lopen eens vragen of die persoon het koud heeft o.i.d., eens kijken war voor antwoord dat ik krijgquote:Op zondag 27 juli 2008 22:15 schreef ThE_ED het volgende:
Ontopic kun je ook de wedervraag stellen waarom zíj geen reflectieve kleding aan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |