Als je al aangifte zou willen doen, zou ik dat doen tegen de eigenaar van de tent. De uitsmijter is in zijn dienst. De eigenaar ( natuurlijke rechtspersoon of een bedrijfsmatige rechtspersoon ) van een bedrijf kan gewoon aansprakelijk gesteld worden voor wat zijn personeel doet in diensttijd.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:07 schreef bikedevil1983 het volgende:
Zojuist even gebeld met "Meld Misdaad Anoniem". Die juffrouw heeft me toch geadviseerd het niet te doen. Ik zou dan namelijk inhoudelijk in moeten gaan op de klacht, en zou dan de namen moeten weten van de betreffende uitsmijters. Die weet ik niet, dus zou ik moeten gaan achterhalen. Tevens vertelde ze me, dat er natuurlijk een kans was dat de portiers mij zouden herinneren...en dat zou ik niet weten...
Ze raadde me aan de 20 euro voor lief te nemen...en het er toch maar bij te laten zitten, uit angst dat er toch nog iets verkeerd zou gaan...
Een horecaondernemer heeft géén uitsmijters in dienst. Die uitsmuiters zijn in dienst van een totaal losstaand beveiligingsbedrijf, of een aparte beveiligings BV van de horecaondernemer (als je het over grote discotheken hebt bijvoorbeeld), maar nooit direct bij de exploitant.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:07 schreef jovak het volgende:
Als je al aangifte zou willen doen, zou ik dat doen tegen de eigenaar van de tent. De uitsmijter is in zijn dienst. De eigenaar ( natuurlijke rechtspersoon of een bedrijfsmatige rechtspersoon ) van een bedrijf kan gewoon aansprakelijk gesteld worden voor wat zijn personeel doet in diensttijd.
Wellicht zijn er meerdere mensen die zich dusdanig door zo'n bosbeer onder druk gezet voelden die ook geld hebben afgestaan, en daar later een klacht over hebben ingediend.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:35 schreef Roomsoesje het volgende:
Iets zegt me dat er twee kanten zitten aan het verhaal![]()
Maaruh, door die 20 te geven heb je eik geen poot meer om op te staan. Althans, 'bedreiging' lijkt me moeilijk aan te tonen. Als het trouwens een standaard regel zou zijn bij die tent dan moet er meer gelul mee geweest zijn.
De explointant huurt de beveiligers in, direct in loondienst of als ingehuurde dienst van een ander bedrijf. De exploitant is aansprakelijk voor wat er in zijn horeca gelegenheid gebeurd.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:12 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Een horecaondernemer heeft géén uitsmijters in dienst. Die uitsmuiters zijn in dienst van een totaal losstaand beveiligingsbedrijf, of een aparte beveiligings BV van de horecaondernemer (als je het over grote discotheken hebt bijvoorbeeld), maar nooit direct bij de exploitant.
Excuses dat ik zo laat reageer. Zal eerst even kort vertellen wat ik heb meegemaakt, want jouw geval is wel anders.quote:Op zondag 27 juli 2008 16:56 schreef bikedevil1983 het volgende:
Dit was in Tilburg, bij cafe Philip
Maar aangezien jij dit al "gedeeltelijk" hebt meegemaakt, wat kan ik verwachten van morgen?
ketenaansprakelijkheid.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:12 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Een horecaondernemer heeft géén uitsmijters in dienst. Die uitsmuiters zijn in dienst van een totaal losstaand beveiligingsbedrijf, of een aparte beveiligings BV van de horecaondernemer (als je het over grote discotheken hebt bijvoorbeeld), maar nooit direct bij de exploitant.
Idd, ik hoor ook steeds meer negatieve verhalen over de Philip. En fooi geven aan uitsmijters? Nog nooit van gehoord zeg.. slaat toch nergens op. Bij deze ook even een tvp, ben toch erg benieuwd hoe het gaat aflopen. Vind het echt bagger voor je ts, dat een leuke avond zo moet eindigen.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:15 schreef Crazy-M het volgende:
even een tvp.
Ik hoor ook vaker raarre verhalen over de Philip. Voornamelijk de uitsmijters.
Heb ze zelf niet gezien omdat ik er gewoon nooit kom, maar een fooi aan uitsmijters geven heb ik tenminste nog nooit gedaan in tilburg. Ook niet hoeven te doen.
Ik heb nooit anders willen beweren, alleen willen zeggen dat je dus ook nog bij de directe baas van dat beveiligingsbedrijf aan kunt kloppen wanneer de exploitant van de kroeg niet mee wil werken.quote:Op zondag 27 juli 2008 22:10 schreef avonne het volgende:
[..]
ketenaansprakelijkheid.
Exploitant is wel degelijk aansprakelijk.
Ik wou dat dat kon maar aangezien deze leijers bijna bij elke tent staan en helemaal bij de tenten waar ik graag naar toe wil. Het zijn wel de meest asosociale lui en ik verbaas me vaak genoeg wat hun allemaal "mogen" flikken..quote:Op maandag 28 juli 2008 08:32 schreef allsystemshalt het volgende:
Een tent waar van die anabolenslikkers voor de deur staan loop ik gewoon langs.
Te vaak meegemaakt dat die klootzakken onnodig,
- geweld gebruiken
- geld afpersen
- beledigen
- discrimineren
- drugs verkopen
- drugs stelen
- de gestolen drugs in de tent doorverkopen
- na het stoppen van een vechtpartij met meerdere uitsmijters 1 persoon natrappen en slaan
Nee dank je ik ga wel naar een kroeg zonder anabolenapen voor de deur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |