abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60379650
afgelopen zaterdag omstreeks 4 uur in de nacht wil ik een café verlaten om huiswaarts te gaan. Bij het verlaten van het pand, zeg ik nog gedag tegen de portier, waarna ik wordt tegen gehouden door hem, en mij de vraag wordt gesteld: “zou je niet even betalen?” Niet geheel wetend waarop de portier doelt, vraag ik “hoe bedoelt u?”. De portier antwoord “je hebt toch een gezellige avond gehad?” wat ik bevestig. Waarop de portier zegt “dat me dat vast wel iets waard is!” De manier waarop de portier mij toesprak, en de manier waarop ik werd vastgepakt en tot stilstaan werd verplicht zorgde er voor dat ik me ongemakkelijk voelde, en niet goed wist wat ik moest doen. Toen de portier enkel nog op agressieve toon de vraag stelde “NOU?”, heb ik mijn portemonnee gepakt, en het enige briefje van 20euro wat ik nog had, aan hem gegeven. Hierna werd ik losgelaten, en kon ik eindelijk het pand verlaten.

Geheel verward van hetgeen was gebeurt, wilde ik mijn verhaal doen bij iemand, waarop ik een 2-tal politieagenten zag. Meteen ben ik naar hun toegelopen, waarna de volgende communicatie is ontstaan:

Ik: Meneer, ik ben zojuist bij café Philip geweest, en ben naar mijn idee gedwongen om geld te betalen aan de portier. Is dit tegenwoordig normaal?
Agent: Oprotten, jochie!
Ik: Pardon?
Agent: Ja, gewoon doorlopen!
Op dit moment begin ik achterwaarts van de agenten weg te lopen, en lopen zij in de zelfde richting, mij volgend, met ongeveer 2-3 meter tussen ons in. Ik was volledig beduusd van hetgeen me zojuist was overkomen, en nog meer overdondert van het antwoord wat ik van de agent had gekregen.
Nog altijd achteruitlopend vraag ik aan de agent: Meneer wat doe ik dan verkeerd?
Agent: Gewoon doorlopen!
Ik: maar meneer, mag ik u vragen wat ik dan verkeerd doe?
Agent: Nu is het genoeg!

Op dat moment heb ik al die tijd achterwaarts gelopen. Hier stormde de agenten op mij af, grepen mij vast en drukte mij met grote kracht tegen het hekwerk van de kerk. Terwijl ze mij tegen het hekwerk aangeduwd bleven houden, hebben ze mijn handen naar achter geforceerd, en mij de boeien om gedaan.

Ik heb de betreffende agenten, niet beledigt, niet uitgescholden, niet belemmerd, niet bedreigt of aangeraakt. Ik heb alleen enkele keren de zelfde vraag herhaalt, waarop ik steeds geen antwoord kreeg. Ik heb mij steeds beleefd gedragen, en kreeg als antwoord, onbeschofte, ongeïnteresseerde antwoorden eindigend met gewelddadige actie.

Ik voel mij miskent, mishandelt, aangetast in mijn burgerrecht om de politie te hulp mogen roepen als dat aanleiding toe is. Hetgeen er is gebeurt is naar mijn vaste overtuiging in strijd met elk rechtsgevoel.

Morgen moet ik op het bureau komen, waar ik een gesprek heb met de reclassering?(huh?) en daarna met de officier van jusititie. In de brief (oproep officierszitting) die ik heb meegekregen staat dat er onderzocht gaat worden of ik in aanmerking kom voor een taakstraf, om zo gerechtelijke procedures te voorkomen. Kunnen jullie mij wellicht vertellen in hoeverre de agenten in hun recht stonden om zo te handelen? Want heb ik echt zo verkeerd te handelen door te vragen wat ik verkeerd deed? En heeft iemand enig idee van wat ik kan verwachten? Tevens is mijn telefoon beschadigt doordat men mij bruut tegen het hek had gewerkt.

Mocht er overigens in bovenstaande dingen staan die je niet helemaal begrijpt: Dit is een verklaring van mij, gemaakt na een normale nachtrust, aangezien mijn verklaring op het bureau is gemaakt nadat ik 30 uur wakker was, en dus omviel van de slaap. Ik wilde op dat moment dan ook weg daar, en als ze me hadden gevraagd of ik op een olifant naar de stad was gekomen, had ik dit wellicht ook bevestigd.

Daarnaast, JA ik had gedronken ( +/- 5-6 flesjes bier in een tijdsbestek van ongeveer 5-6 uur.) Ik was dus alles behalve dronken!

Hope 2 hear from you!
pi_60379734
tvp.. apart verhaal
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  zondag 27 juli 2008 @ 16:47:39 #3
216443 BozoNightmare
I can't wake up
pi_60379825
wat kut voor je
pi_60379898
Even nog vergeten te zeggen...ze hebben momenteel een "no-nonsence-policy" vanwege de Kermis. Deze was echter op het moment van aanhouding reeds 5 uur afgelopen!

Los daarvan, lijkt het me niet mogelijk dat men mij op basis van kleding zou hebben ingeschaalt als "lastpak" aangezien ik in pantelon en overhemd liep (tja, moet een kostuum dragen voor mijn werk)
  zondag 27 juli 2008 @ 16:54:26 #5
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_60379918
Ook een tvp.. ben ook een keer naar mijn idee onterecht aangehouden, maar dat was omdat ik stond te filmen en niet weg wou. Ik voldeed dus niet aan een ambtelijk bevel, en dat gaat me 130 euro kosten. Denk dat jij ook op die basis bent aangehouden?
Maar hoe jij het beschrijft is jou echt onrecht aangedaan. Ten eerste al door de portier, maar daarna ook nog eens door de politie. Waar vond dit plaats? Lijkt alles behalve Nederland maar goed! Alvast succes ermee, ben benieuwd naar de rest van het verhaal
  zondag 27 juli 2008 @ 16:55:46 #6
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_60379942
Ik kan me niet voorstellen dat het zo gegaan is, als dat echt zo geweest was, had je dat wel verklaard op het bureau.
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_60379950
Dit was in Tilburg, bij cafe Philip

Maar aangezien jij dit al "gedeeltelijk" hebt meegemaakt, wat kan ik verwachten van morgen?
pi_60379965
Hmmm...

Als ze je straf willen geven dan zal je toch ergens van beschuldigd worden?
Wat stond er in die brief?

Wat heeft de politie gedaan nadat ze je geboeid hebben?
Hebben ze je naar het bureau gebracht of weer laten gaan?
(of loop je nu nog steeds met boeien rond?)
Heeft de politie jou nog gezegd waarom je bent aangehouden of papieren meegegeven?

Als jouw verhaal de (gehele) waarheid is:
-Aangifte doen tegen die portier omdat hij jou door intimidatie geld afhandig heeft gemaakt.
-Klacht indienen tegen de betrokken agenten voor onnodig geweld.
-Een advocaat zoeken.
-De officier om verdere uitleg te vragen en zeggen dat hij maar een rechtzaak moet gaan voorbereiden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_60379967
Ah Tilburg. Philip dus? Mooi, kan ik die tent met z'n kut uitsmijters voortaan ook weer mijden.

Verder, doe eens navraag bij een advocaat/rechtswinkel (eerste consult is of doorgaans gratis, of voor een redelijk tarief).
  zondag 27 juli 2008 @ 16:58:33 #10
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_60379988
En trouwens: mensen die "of wat" zeggen .
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_60379992
Edit: Ik ben een stomme sukkel die de edit en quote knop niet kan onderscheiden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_60380012
Dit heb ik verklaart op het bureau! exact het zelfde. Alleen heb ik nu wat toevoegingen gemaakt in het geheel. Waaronder dus dat ik naar mijn idee juist heb gehandelt, dat ik naar mijn idee onrechtmatig ben behandelt, bla bla bla...de laatste 2 alinea's...

overigens vonden de verbalisanten het ook erg vervelend. en wisten niet goed wat ze hier van moesten maken.
pi_60380104
Ik ben naar het bureau afgevoerd, waar mij tevens de mogelijkheid om het thuisfront te bellen, is ontzegt. riem uit, schoenen uit, etc. en de cel in. Om half 12 de dag erna ben ik eruit gelaten, en is mijn verklaring opgenomen. Deze is nagenoeg hetzelfde als bovenstaande, echter vond ik dat ik mijn gevoel beter diende te verwoorden, dan dat ik op het politiebureau had gedaan.

Ik heb mijn eigen verklaring niet mee gekregen, ik heb de aanklacht niet ingezien, enkel is mij gezegd dat ik niet aan een bevel zou hebben voldaan.

Hetgeen in de brief staat: De politie midden en westbrabant heeft tegen u een procesverbaal opgemaakt, waaruit blijkt dat u verdacht wordt van het niet voldoen aan bevel of vordering gepleegd op...bla bla bla

Maar wat was dan het bevel wat ik niet heb opgevolgt? Ik ben namelijk gaan lopen. En zij liepen achter mij aan. het enige wat mij te verwijten valt ( naar mijn mening) is dat ik tot 2 keer toe NETJES EN BELEEFT een vraag heb herhaald.
pi_60380124
Tja, wil graag navraag doen, en zal ik ook doen...maar ja, moet morgen om 11 uur al op het bureau zijn...tis een beetje kortdag...
pi_60380139
tvptje
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_60380168
maar iemand nog overige tips, en ideeën wat ik mag verwachten? want ben geheel onbekend hiermee.
  Redactie Frontpage zondag 27 juli 2008 @ 17:09:48 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_60380186
TVP'je waard. Ongelooflijk wat een horken die smerissen.
ik zou zeggen: laat dit maar eens voorkomen. Heb je geen advocaat bij nodig, je kunt je zelf prima verdedigen tegen zoiets. Het ergste wat je kan overkomen is alsnog een boete, want dat is normaal bij het negeren van een ambtelijk bevel.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Redactie Frontpage zondag 27 juli 2008 @ 17:10:25 #18
38148 crew  Innisdemon
pi_60380197
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:08 schreef bikedevil1983 het volgende:
Waar staat de afkorting TVP voor?
TerugVindPost
Degene die het post, zorgt dat dit topic in zijn posthistory komt: makkelijk Terug te Vinden.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_60380209
Dank je...had het reeds gegoogled...en daar kwam ik het tegen...vandaar mijn post verandert!
  zondag 27 juli 2008 @ 17:14:07 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_60380240
Tja, d epolitie is je beste vriend, dat blijkt telkens weer in Nederland.

Mooie actie van die uitsmijter ook(!) Daarom ben ik ook zelden verrast, laat staan geshockeerd of betreurt, wanneer er weer eens eentje afgeknald wordt door iemand die terugkomt voor wraak.
pi_60380250
ook een tvptje
pi_60380279
@ Yi-Long

Tja, probleem is alleen dat ik morgen met de baas van de politieagenten aan de tafel mag gaan zitten, en die vermoedelijk de hand boven het hoofd van de agenten zal gaan houden. Ik ben dan ook benieuwd of ik uit moet gaan van een boete, of van taakstraf? (beide zou ik onterecht vinden)

Een boete kan ik terugeisen. de tijd van een taakstraf niet! Daarnaast heb ik ook geen idee wat ik met de "reclassering" aan moet, of er van moet verwachten....is dat standaard?

De boete heb ik reeds gegoogled, en die zou uitkomen op 150,00!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door bikedevil1983 op 27-07-2008 17:19:14 (toevoeging) ]
  zondag 27 juli 2008 @ 17:18:17 #23
51385 baskick
Juist ja!
pi_60380287
Moet een bevel niet altijd als zodanig kenbaar gemaakt worden?
"Ik vorder..."
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_60380350
tja over de Philip hoor je niets dan goede dingen.. stond er vorige week zaterdag in de rij en toen werd er een jongen naar buiten gegooid die in de houdgreep zat, maar toch nog flink wat klappen kreeg van een andere uitsmijter, het zijn daar gewoon lompe idiote boeren die echt alleen maar kunnen meppen en intimideren

btw zou ik echt nooit betaald hebben aan die knuppels daar, maar goed!
pi_60380379
quote:
Op zondag 27 juli 2008 17:18 schreef baskick het volgende:
Moet een bevel niet altijd als zodanig kenbaar gemaakt worden?
"Ik vorder..."
nee hoor en met de kermis zijn de agenten hier wel wat opgefokter dan normaal! maar goed het kan natuurlijk niet zo zijn!

zijn er getuigen dat je bent tegengehouden bij de deur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')