Ik vrees dat de 3e plaats voorlopig het hoogst haalbare was.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:06 schreef Jasza het volgende:
[..]
Het zal me een roest schelen wat die nummertjes bij de UEFA zijn, als je kampioen word is dat verder niet echt boeiend namelijk.
quote:Hoppen wil NAC steenrijk maken
Projectontwikkelaar Jan Hoppen wil NAC een van de rijkste clubs van Nederland maken, zo meldt hij in het nog te verschijnen boek 'NAC A Way of Life'.
Volgens Hoppen is dit hét moment om zaken te doen:"'In mijn ogen zijn er in Breda een aantal partijen te vinden die in ruil voor een minderheidsbelang in NAC hele grote sommen geld willen storten in de clubkas, gewoon omdat die mensen in NAC geloven. Daar ben ik van overtuigd. Ik ben er daar één van, Koos van Hofwegen een andere. Ik denk dat NAC een tweede Heerenveen kan worden. Dat gegeven betekent dat je ook in staat bent om een goede jeugdopleiding neer te zetten, dat je de clubcultuur kunt bewaken en dat je het voortbestaan van NAC voor een hele lange periode garandeert. Dit is wat dat betreft hét moment."
Hoppen sprak dinsdag met NAC over zijn plannen.
quote:NAC a way of life
VOETBAL - Een avondje thuis bij de familie van NAC-speler Ronnie Stam was voor hem een bevestiging van waar de club voor staat. ,,Nauwelijks binnen stond de Chinees al voor me klaar. Ik maakte direct deel uit van het gezin. Dat gevoel heb ik ook bij NAC, het is één grote familie." Vrijdag presenteert auteur Jeroen Baldwin zijn boek NAC A way of Life, een verzameling interviews met bekende en minder bekende liefhebbers van de 'Parel van het Zuiden'.
Huisjournalist Jeroen Baldwin van NAC
Journalist Jeroen Baldwin schreef het boek NAC A way of life.
Hij voelde zich bijna schuldig om mensen van zijn lijstje te schrappen. Maar Baldwin móest keuzes maken. Zijn criterium: onvervalste clubliefde. ,,Ik heb niet zo zeer gekeken wat mensen voor NAC hebben betekend, maar wat de club betekent voor de mensen“, vertelt de huisjournalist van de Bredase club.
In totaal 36, door Baldwin geselecteerde 'echte NAC'ers', vertellen in het boek over hun onvoorwaardelijke passie voor het geel/zwart. Van (oud-)spelers tot sponsors, van stewards tot afgevaardigden van de harde kern. Rode draad: de club is veel meer dan alleen voetbal. Baldwin ziet parallellen tussen NAC en zijn geliefde Argentijnse nationale voetbalelftal.
,,Dat gevoel van mét elkaar, vóór elkaar. Die passie komt in alle stukken terug. Spot niet met NAC, want dan heb je een probleem.”
Treffend zijn de verhalen met de Hongaar Tamás Petö, die zijn liefde voor Breda op zijn bovenarm liet vereeuwigen, en diehard-fan Martijn 'Dwerg' Schinning. Hij vertelt openlijk over zijn turbulente avonturen met zijn Vak G-makkers.
Baldwin: ,,Sommige zaken zijn niet goed te praten. Maar ik heb gemerkt dat een jongen als Martijn écht begaan is met de club. Hij ís NAC, zo voelt hij dat. Ik vind dat wel iets hebben.“
Anderen beleven hun genegenheid een stuk intenser. Joseph Havermans (90) bijvoorbeeld, de oudste seizoenkaarthouder van NAC ('Na elk doelpunt een dropje'). Of Dillis van Duinen, die er eveneens al decennia lang rondloopt. Steevast gehuld in lange regenjas, geel/zwarte stropdas en aktetas. Zijn functie? Baldwin: ,,Hij ziet zichzelf als scout.”
Aangrijpend zijn de bladzijden waarop stadionomroepster Annie van Hooijdonk verhaalt over een ander NAC-icoon, haar overleden man, oud-trainer Jo Jansen. En hilarisch is het betoog van spelershome-uitbater Jan Snoek over de grillige bamiliefhebber Henk ten Cate (Snoeeeeeeeeeeek, waar is de bami?).
Baldwin zou het mooi vinden als de verhalen in NAC A Way of Life ook tot buiten de Bredase regio doordringen. ,,In mijn woonplaats Berkel-Enschot krijg ik maar niet uitgelegd wát die onvoorwaardelijke clubliefde inhoudt, dat kennen ze daar simpelweg niet. Ik denk dat mijn boek daar antwoord op geeft."
'NAC A way of Life' Jeroen Baldwin; uitg. John van Ierland, ¤ 24,95, 235 blz. Verkrijgbaar op de Open Dag van NAC.
Dat shirt gaat er hier ook zeker komen. Dat wordt echt een hardloper denk ik.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:48 schreef Superheld het volgende:
Zitten opzich wel leuke dingen bij, ze leren er onderhand misschien iets van![]()
Vind deze wel geinig, ook mooie plaatjes gebruiken ze aan de zijkant![]()
Ik heb dus echt staan slapen afgelopen zondag..quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:10 schreef Stofje het volgende:
Die zijn ook al flink aangeschaft op de open dag, zag echt tientallen mensen met dat shirt rondlopen. Maar damned, ik heb al zeker 10 jaar een grote schurft aan merchandise, maar het aanbod van dit jaar is wel
!
Zullen komende tijd het assortiment nog wel aanvullen, grote kans dat 'ie daar tussen zit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:13 schreef Stofje het volgende:
Niox, weet jij dat? In het merchandise boekje stond een shirt met de beeltenis van Rat Verlegh. Vond 'm erg mooi, maar was noch op de open dag te vinden, noch op die site...
Nope, geen idee. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat hele merchandise boekje niet gezien heb. Maar ik heb op de open dag ook dingen gezien die nu nog niet in de webshop staan. Als dat shirt idd in dat boekje stond, dan zal het vast nog wel komen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:13 schreef Stofje het volgende:
Niox, weet jij dat? In het merchandise boekje stond een shirt met de beeltenis van Rat Verlegh. Vond 'm erg mooi, maar was noch op de open dag te vinden, noch op die site...
quote:NAC Breda is niet akkoord gegaan met het eerste bod van FC Twente op Ronnie Stam, dat meldt De Telegraaf. FC Twente ziet in Stam de opvolger van de naar Moskou vertrokken Wilkshire. 'Wij hebben begrepen dat Ronnie voor FC Twente de eerste keus is', zegt NAC-directeur Theo Mommers in De Telegraaf. 'Als ze hem zo graag willen moeten ze het bedrag betalen dat in zijn contract staat.' Naast Ronnie Stam heeft FC Twente ook interesse in Vitesse-verdediger Paul Verhaegh.
Maar dan heb ik er wel graag nog een speler bij die op veel posities uit de voeten kan...quote:Op maandag 1 september 2008 09:20 schreef DutchieBre het volgende:
Ik hoop echt dat er een hele mooi strik om mevrouw Stam wordt gedaan !! Ik zal heel hard houdoe roepen naar hem als hij op zijn Eland stapt op weg naar Twente. Ik begrijp totaal niet wat ze in hem zien, maarja, wie weet zal hij daar wel de sterren van de hemel spelen.
NAC gewonnen van AZ. Lag het aan mij of leek dit verdacht veel op vorig seizoen ? Niet echt "bourgondisch", maar erg afwachtend. Wat ik al verwachtte lijkt nu ook wel weer uit te komen ten aanzien van AZ, ze zijn niets veranderd met vorig jaaat. Prachtig hoor dat deze "top" club vorig jaar ff een "sporadisch" minder jaar had, nee mensen, de 15 minutes of fame zijn door Alkmaar gewaaid en nu mogen ze weer net als iedere andere voetbalclub in Nederland hopen op wat mooie potjes voetbal met het liefst zoveel mogelijk puntjes.
En we zwaaien met z'n allen naar Louis !!
Ja, heel blij. Bedankt voor de ¤¤¤!quote:Op maandag 1 september 2008 22:23 schreef 9christensen het volgende:
Ronnie Stam naar Twente. Moeten we, twentefans, hier blij mee zijn?
Hij gaat waarschijnlijk rechtsback spelen, vervanger van Wilkshire.
Ik vind het niet echt een rechtsback, denk ook niet dat hij van het niveau is waar twente heen wilt.quote:Op maandag 1 september 2008 22:23 schreef 9christensen het volgende:
Ronnie Stam naar Twente. Moeten we, twentefans, hier blij mee zijn?
Hij gaat waarschijnlijk rechtsback spelen, vervanger van Wilkshire.
De Graaf is ook vaak niet fit, Gorter en Enric zijn nog jong en Gilissen vind ik nog niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:19 schreef Ritchie het volgende:
In principe hoeven we niet te shoppen, we hebben eigenlijk al een boel goede middenvelders:
de Graaf, Kwakman, Feher, Gorter, Enric, Reuser en Gilissen
Eens, daarom is het lomp dat ze Ammi weg hebben gedaan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:30 schreef Superheld het volgende:
[..]
De Graaf is ook vaak niet fit, Gorter en Enric zijn nog jong en Gilissen vind ik nog niet goed genoeg.
Kwakman moet zich natuurlijk nog bewijzen op eredivisie niveau...
Je vergeet van der leegte overigens.
Zou er toch nog graag een allround middenvelder bij hebben eerlijk gezegd, een paar blessures en je hebt toch wel een minder middenveld.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 10:12 schreef TerroRobbie het volgende:
En die Prat is toch ook een middenvelder?
Trouwens, het transfergeld is ruim 1,5 miljoen en niet de 2,5 miljoen die ik hier lees.quote:Dagboek van een last-minute-transfer
De overgang van Ronnie Stam van NAC naar FC Twente.
Ronnie Stam glipte net voor het sluiten van de deur van de transfermarkt nog naar binnen bij FC Twente. Wat gebeurde er allemaal op die bizarre laatste dag? En de dag erna? De last-minute-transfer bekeken door de ogen van Stam en zijn zaakwaarnemer.
Maandag 10.00 uur. Ronnie Stam heeft de overwinningsroes van NAC op AZ nog in zijn hoofd zitten als hij wordt gebeld door zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker. "Hij vertelde me dat Twente weer contact had gezocht met NAC, maar dat de gesprekken nogal moeizaam verliepen", vertelt Stam. "Het werd ons al snel duidelijk dat NAC van mening was dat Twente niet genoeg had geboden." De transfer – waar de speler zo naar snakt - staat op losse schroeven, beseffen alle partijen.
Maandag 14.00 uur In een uiterste poging de transfer alsnog vlot te trekken, hebben Stam en Dekker een gesprek op het stadion met de clubleiding van NAC. De zaakwaarnemer en de speler leggen de directie enkele opties voor, maar het resultaat is hetzelfde: voor het bedrag dat Twente op tafel heeft gelegd, mag Stam niet naar Enschede. Stam: "Ik weet nog dat ik bij het afscheid tegen Chiel zei: 'Nou volgend jaar beter'. Ik ben naar mijn ouders gereden en heb ze verteld dat het niet doorging."
Maandag 21.00 uur Ronnie Stam is thuis als hij een telefoontje krijgt van Chiel Dekker. "Ik vertelde hem dat hij direct in de auto moest stappen en naar mijn kantoor in Amsterdam moest komen, omdat de clubs weer aan het onderhandelen waren", zegt Dekker. "Op dat moment had ik voor het eerst het gevoel dat het zou gaan lukken." Stam heeft niet veel tijd te verliezen, omdat alle formaliteiten – inclusief alle handtekeningen - voor twaalf uur op het bondsbureau in Zeist moeten zijn. "Ik ben als een speer naar Amsterdam gereden, want je zult maar in een file terechtkomen. Tot overmaat van ramp waren er nog wel enkele wegopbrekingen. Ik geloof dat ik rond half elf bij Chiel op kantoor was." Voor Stam is het grote wachten dan begonnen. De partijen zitten niet met elkaar om de tafel, maar voeren de onderhandelingen vanuit Enschede, Breda en Amsterdam per telefoon. Een beetje ruis op de lijn en het hele verhaal is over.
Maandagavond 23.30 uur Ronnie Stam en Chiel Dekker schudden elkaar in Amsterdam de hand. Omdat Stam en Dekker van een bepaald percentage van de transfersom afzien, is de zaak vlak voor middernacht plots in een stroomversnelling gekomen. "Ik vond dat ik ook moest laten zien, dat ik heel graag naar Twente wilde", legt Stam zijn handelwijze uit.
Maandagavond 23.59 uur De laatste en allesbepalende faxen gaan de deur uit. De handtekeningen zijn gezet. Zowel in Enschede, Breda als in Amsterdam. Stam is de komende vier jaar speler van FC Twente.
Dinsdagavond 18.00 Ronnie Stam maakt bij de presentatie in de Grolsch Veste een opgeluchte indruk. Net als Chiel Dekker en Joop Munsterman. Zowel de zaakwaarnemer als de voorzitter van Twente zegt dat ze zo'n late transactie nog niet eerder hebben meegemaakt. En Stam? Die ontvangt met een trotse glimlach het shirt met nummer 8. Na 23 jaar Breda en na zes jaar NAC is hij sinds dinsdag 0.01 uur speler van Twente. "Het lijkt me duidelijk dat Twente een stap hoger is", zegt hij.
Precies. Geen paniekaankopen een half uur voor sluitingstijd.quote:Op dinsdag 2 september 2008 08:32 schreef Ritchie het volgende:
Briljant, meer dan 2 miljoen voor Stam.
Ook goed dat er niks overhaast voor in de plaats is gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |