Dat weet ik, maar er is geprobeerd om de de 'vaste' Ajax-posters te betrekken in de discussies. Bij het eerste evaluatietopic is de link geplaatst in het Ajax-topic (zeg ik in die post), maar er is ook vaak genoeg in het Ajax-topic verwezen naar FB om die discussie te laten ontstaan. Als er dan niet gereageerd wordt, dan kunnen we vanaf onze kant niks doen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Er is daar een discussie ontstaan tussen slechts een paar users. VoreG, BS en pfaf zijn uitgesproken tegen het Ajax topic van voor de verandering in modden. Verder zijn er ook een paar users die het zo prima vonden. Er ontbreken imo reacties van users die veel in het Ajax topic posten. Ik zie bijvoorbeeld alleen koningdavid, HeinekenAFCA, en Ordinair als 'vaste' posters in het Ajax topic.
Op basis van reacties over een langere tijd. En op een gegeven moment werd het extreem, dus toen heb ik die post geplaatst in het Ajax-topic (meerdere malen, ook in de OP's), maar op dat nieuwe beleid kwam - behalve van TerroRobbie - geen enkele reactie. Terwijl de kans dat de 'vaste' posters het wel hadden gelezen vrij groot was. Waarom niet reageren als je het eigenlijk niet eens bent? Of was je het toen eens, maar nu niet?quote:Dit lijkt me dan ook een overdreven weergave van dat topic. Op basis van welke reacties precies hebben jullie besloten tot deze verandering over te gaan?
Dat is een mening en er zijn ook weer users die het wel leuk vinden. Dat maakt het lastigquote:Het is namelijk nu niet leuk meer.
Daar ben ik het echt helemaal mee eens (post van vorig jaar, maar zo denk ik nog steeds). Enkele quotes;quote:Een Ajax topic moet over Ajax gaan, maar dan wel over alles wat met Ajax te maken heeft. En daar hoort heel veel bij.
quote:Wat kun je in een Ajax topic plaatsen? Alles wat met Ajax te maken heeft natuurlijk. De club, de spelers, het stadion, transfers, geruchten, de volgende wedstrijd, de vorige wedstrijd, de competitie, Europese wedstrijden, de trainer, de technische staf, de directie, de concurrenten, hoe naar een wedstrijd gaan, de geschiedenis, de toekomst, de jeugdspelers, het programma, blessures. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
quote:Tuurlijk maakt het niet uit als er af en toe een offtopic post wordt geplaatst, we zijn geen heiligen en we willen dat ook absoluut niet zijn. Het moet alleen niet continue offtopic gaan, dat wordt dan ook verwijderd, met daarna een post met 'offtopic verwijderd' oid. Een topic moet overzichtelijk zijn, het heet niet voor niets 'het Ajax Topic", daar moet het over Ajax gaan en alles erom heen. Ik vind het persoonlijk onprettig om eerst een hele pagina offtopic posts door te worstelen om daarna weer wat interessante posts te lezen, maar dat is een mening.
Kan het niet zo zijn dat jullie denken dat wij als een gek lopen te deleten, terwijl dat in principe helemaal niet zo is? Is het niet te makkelijk om te zeggen dat wij veel te streng zijn als er bijvoorbeeld slechts één filmpje wordt verwijderd (wat achteraf niet slim was van sjimz om te verwijderen)? Als ik kijk wat wij deleten, dan valt dat over 300 reacties per topic gezien echt heel erg mee.quote:De één laat blijken dat er niks mis is met slowchat en dat de mods maar moeten opflikkeren en stadswacht moeten worden, de ander vindt weer dat het Ajax ontopic moet blijven. Een middenweg is er niet, je blijft altijd voor -en tegenstanders hebben. Je kunt niet iedereen zijn zin geven. Verder ben ik benieuwd naar jullie mening en hoe jullie het liefst het Ajax topic zien. Een grote slowchat? Eén groot, onoverzichtelijk topic waar het niet over Ajax gaat? Gooi het in de groep.
Done.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:21 schreef borisz het volgende:
Champions League toto 2008/2009 #1 mag centraal
Die ander van vorig seizoen mag naar de eeuwige topicvelden.
Ik heb die post toentertijd vast niet gezien, misschien niet belangrijk gevonden. Nu merk ik dat het Ajax topic heleaas niet meer gezellig is.quote:Op basis van reacties over een langere tijd. En op een gegeven moment werd het extreem, dus toen heb ik die post geplaatst in het Ajax-topic (meerdere malen, ook in de OP's), maar op dat nieuwe beleid kwam - behalve van TerroRobbie - geen enkele reactie. Terwijl de kans dat de 'vaste' posters het wel hadden gelezen vrij groot was. Waarom niet reageren als je het eigenlijk niet eens bent? Of was je het toen eens, maar nu niet?
Hij legt het misschien wat anders uit dan ie het bedoeld (of misschien ook wel niet). Maar voor mijn gevoel is er de laatste 5-6 weken echt een ander Ajax-topic dan de periode van januari tot zeg eind juni. Het 'modden' was toen wat mij betreft perfect. Nu wordt er te snel te 'paniekerig' gehandeld door posts weg te halen die niet precies binnen de lijntjes passen en eventueel tot off-topic zouden kunnen leiden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar Sand, wie staan er achter jouw kijk op de zaak? Het gedeelte wat niets meldt kunnen we ook niets mee.
Ik ben ook niet van het posts deleten, gebeurt ook alleen in het Ajax-topic. Alleen de deleteknop is wel handig als er achter elkaar een serie offtopicposts staan. Dan is het onoverzichtelijk (en tijdrovend voor ons) om elke post te wijzigen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou weet je van mij dat ik er erg op tegen ben om posts te deleten, in mijn ogen is 1 gedelete post al te veel. Daarbij wordt er dus in mijn beleving te veel ge-edit in posts omdat het gesprek maar over Ajax moet gaan.
Tuurlijk niet! Maar dat zeggen we toch ook nergens? Het moet gewoon over Ajax en alles daar omheen gaan, dat is het enige wat er gevraagd wordt. Geen zware discussies, geen superieure posts. Gewoon Ajax.quote:Daar ben ik het mee eens, maar het hoeft toch niet altijd maar een zware discussie over de opstelling oid te zijn?
Tuurlijk, maar ik heb nog steeds niet de indruk dat men het alsmaar over randzaken wilt hebben.quote:Kijk, ik weet dat het voorheen op sommige gebieden te erg was.Het moet natuurlijk niet overdreven worden. Maar als de wens is van de Ajacieden op dit forum om het ook over randzaken te hebben, dan moet je daar toch gehoor aan geven?
In dat topic kijk ik ook alleen maar naar de vaste Ajax-posters en de posters die er vroeger hebben gepost, maar er nu niet meer posten. Met de rest van de meningen valt weinig te doen inderdaad.quote:In het evaluatie topic staan veel reacties van niet Ajacieden. Dat zij het niet meer leuk vonden in het Ajax topic, no offence hoor, maar wat interesseert ons dat nou?
Sinds wanneer? En nog steeds blijft het een mening, er zijn weer anderen die het topic wel best vinden op deze manier. Hoe kunnen wij het dan goed modden?quote:Nu merk ik dat het Ajax topic heleaas niet meer gezellig is.
Dan vind ik het vreemd dat je het Ajax-topic van 10 mei tot ongeveer eind juni (zo'n zes weken) anders vindt dan het Ajax-topic van de laatste 5-6 weken. Op 10 mei postte ik namelijk dat we het anders gingen doen, maar zo te zien was het toch zo'n zes weken na die melding een prima en gezellig topic? En daarna niet meer, terwijl het beleid hetzelfde was. Wat is het verschil?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:54 schreef Breach het volgende:
Maar voor mijn gevoel is er de laatste 5-6 weken echt een ander Ajax-topic dan de periode van januari tot zeg eind juni.
Wat mij betreft niet de bedoeling. Eerst afwachten wat er gebeurt, daarna kan alsnog gemod worden.quote:Nu wordt er te snel te 'paniekerig' gehandeld door posts weg te halen die niet precies binnen de lijntjes passen en eventueel tot off-topic zouden kunnen leiden.
Dat is het nou juist. Het is een gevoel, dat kan ik niet verwoorden. Heb daarstraks nog wat topics doorgelezen (quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:13 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dan vind ik het vreemd dat je het Ajax-topic van 10 mei tot ongeveer eind juni (zo'n zes weken) anders vindt dan het Ajax-topic van de laatste 5-6 weken. Op 10 mei postte ik namelijk dat we het anders gingen doen, maar zo te zien was het toch zo'n zes weken na die melding een prima en gezellig topic? En daarna niet meer, terwijl het beleid hetzelfde was. Wat is het verschil?
[..]
Wat mij betreft niet de bedoeling. Eerst afwachten wat er gebeurt, daarna kan alsnog gemod worden.
True, is ook gewoon zo. En wat mij betreft hoeft het dan ook niet retestrak hoor. Het is ook gewoon lastig om alsmaar ontopic te reageren in deze tijd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:18 schreef Breach het volgende:
de bekende komkommertijd is ook deels debet aan het opzoeken van randzaken die wel of niet kunnen. We zullen zien over een tijdje.
Ik heb eigenlijk meer het gevoel dat er nu een bepaald stempel is gedrukt op de manier van modden, want de laatste tijd hebben we er extra zorgvuldig na gekeken en het bleek gewoon dat er helemaal niet zo extreem veel verwijderd wordt uit het Ajax-topic.quote:Nu wordt er te snel te 'paniekerig' gehandeld door posts weg te halen die niet precies binnen de lijntjes passen en eventueel tot off-topic zouden kunnen leiden.
Ok, ik begrijp wat je bedoelt Sandman.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou, het ging natuurlijk al niet echt meer om vandaag he. Zoals ik al zei, ik hou niet van posts deleten. Edit ze dan. Natuurlijk moet die dude niet zo beginnen, maar het is ook wel eens om minder gebeurd. Dan denk ik, kom op, het hoeft niet allemaal zo rozegeur en maneschijn te zijn...
Dat was inderdaad mijn fout, met die verwijderde post was inderdaad niets mis.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:38 schreef _Mike_ het volgende:
Duidelijk Blawh, die eerste post van mij is dus per ongeluk delete. En in de rest van de posts die jij delete hebt kan ik me wel vinden
Yep, thanks voor het melden.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:53 schreef borisz het volgende:
tijd datum zender OS voetbal
Kan een slotje op, het sleutelje eet je maar op.
Op zich heb je daar wel een punt. Die hele OS interesseert me eigenlijk weinig, maar het voetbal ga ik wel ff kijken. Maarja dan krijg je weer dubbeltopics ed.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
ja idd, borisz ondanks dat ik nog in het topic zeg dat ie niet op slot moet help je erg hard met het even verklikken van een verkeerd topic aan de modjes hihihihihihihiih
ontopic, Rainman waaaaaaaaaaaar kan ik dan wel dat verdomde voetbalschema checken meer hoef ik niet te weten over de olympische spelen alleen wanneer welke teams spelen en waar ze op tv komen.
NL op NL1quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
ja idd, borisz ondanks dat ik nog in het topic zeg dat ie niet op slot moet help je erg hard met het even verklikken van een verkeerd topic aan de modjes hihihihihihihiih
ontopic, Rainman waaaaaaaaaaaar kan ik dan wel dat verdomde voetbalschema checken meer hoef ik niet te weten over de olympische spelen alleen wanneer welke teams spelen en waar ze op tv komen.
Dat kan je toch ook gewoon opzoeken op de diverse OS-sites of in OS op fok? Dan kijk je maar om het verspringen en het snelwandelen heen. Niet zo heel veel gevraagd al zeg ik het zelf.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
ja daarom lijkt mij een centraal topic in Voetbal (ik kan me vergissen maar volgens mij heet voetbal op de OS ook voetbal) en daarom relevant in dit forum.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:36 schreef Grulez het volgende:
[..]
Op zich heb je daar wel een punt. Die hele OS interesseert me eigenlijk weinig, maar het voetbal ga ik wel ff kijken. Maarja dan krijg je weer dubbeltopics ed.
Klinkt ook erg logisch natuurlijk dat als ik al die dingen zou hebben gevonden ik toch nog een topic open waar ik vraag naar die informatie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:43 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat kan je toch ook gewoon opzoeken op de diverse OS-sites of in OS op fok? Dan kijk je maar om het verspringen en het snelwandelen heen. Niet zo heel veel gevraagd al zeg ik het zelf.
Is gewoon in [OS] te vinden (zie de links in dit topic).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |