abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:19:35 #201
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_62583849
Ik vind het allemaal wat tegenvallen, zeker de eerste week, maar misschien valt het allemaal wel mee.

"Home > Nieuws > Wielernieuws - Datum: 22-okt-2008 14:31

Rabobank-ploegleider Erik Breukink is blij met het rittenschema van de Tour de France 2009. Hij ziet veel mogelijkheden voor zijn team. Tegenover WielerRevue zegt Breukink dat hij verwacht dat vooral Denis Menchov en Robert Gesink (foto) voordeel kunnen hebben. ‘Robert kan zijn hart ophalen met al die korte en lange klimmen en Menchov heeft het voordeel van minder tijdritkilometers."

Volgens mij is snapt breukink het niet helemaal, de Rabo lijkt me geen geweldige ploeg hebben voor een Ploegentijdrit, en Menchov kan prima met de eerste 10 in een tijdrit mee. Tel daarbij alle afdlingen voor de Finisch en Denis zal dit jaar iig ook niet de Tour winnen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:23:10 #202
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_62583924
Evans heeft nu toch wel een parcours dat 'm zeer goed moet liggen. En een puike ploeg voor de TTT.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_62584025
Ik vind het eigenlijk ook wel een Valverde-parkoers. Niet veel al te zware ritten. Vaak finish na afdaling (Valverde daalt vrij goed) ook ideaal voor hem om boni's te pakken.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:27:52 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_62584060
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:19 schreef Chielus het volgende:
Volgens mij is snapt breukink het niet helemaal, de Rabo lijkt me geen geweldige ploeg hebben voor een Ploegentijdrit, en Menchov kan prima met de eerste 10 in een tijdrit mee. Tel daarbij alle afdlingen voor de Finisch en Denis zal dit jaar iig ook niet de Tour winnen.
Tja, ik vind Menchov ook een betere tijdrijder dan klimmer. Die aankomsten beneden lijken me verder ook al geen voordeel voor Gesink. Ik begrijp dat Breukink wat optimistisch wil blijven, maar zo lijkt hij zijn eigen renners niet te kennen. Al bij al lijkt het nog het meest geschikt voor Dekker en laat die nu net weg zijn .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_62584297
Het lijkt mij ook helemaal geen parcours voor de Rabobank ploeg nee. In de eerste tijdrit zit al een afdaling. In de ploegentijdrit zullen ze zeker tijd verliezen op de belangrijke concurenten. De eerste aankomst bergop is vooral een loper (iets wat Gesink niet super goed ligt), en de zwaarste aankomst boven is helemaal op het einde, en het is niet logisch dat hij in zijn eerste Tour dan nog echt top zal zijn. Het lage aantal tijdritkilometers is natuurlijk gewoon een nadeel voor Menchov, lachwekkend om iets anders te beweren.
pi_62584321
Maakt toch allemaal niet uit voor de Menchovs/Evans'/Valverdes en Gesinks van deze wereld hoe t parcours is? Uiteindelijk wint Contador toch
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_62584421
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:36 schreef Ereinion het volgende:
. De eerste aankomst bergop is vooral een loper (iets wat Gesink niet super goed ligt),
Ik meen mij toch te herinneren dat Gesink in dde Vuelta juist op de klimmen die niet liepen (constant andere percentages) meer tijd verloor.

Of vergis ik me nu?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_62584556
Met loper bedoel ik meer een laag gemiddeld percentage, constant een procent of zes. Omdat Gesink altijd zo klein trapt kan hij op dat soort beklimmingen niet genoeg snelheid maken heb ik het gevoel, hij komt het beste tot zijn recht op beklimmingen gemiddeld tussen de 7 en 8 procent.
pi_62584699
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:43 schreef Ereinion het volgende:
Met loper bedoel ik meer een laag gemiddeld percentage, constant een procent of zes. Omdat Gesink altijd zo klein trapt kan hij op dat soort beklimmingen niet genoeg snelheid maken heb ik het gevoel, hij komt het beste tot zijn recht op beklimmingen gemiddeld tussen de 7 en 8 procent.
Voordeel van dat soort percentages is wel dat ze zich prima lenen om in het wiel te zitten, zeker bij de profs.

Andorra Arcalis is toch ook waar Ullrich in de Tour die hij won de etappe bergop won? Of vergis ik me nu?
pi_62584838
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:09 schreef jde_kok het volgende:
veel bergritten waar verschil gemaakt kan worden eindigen 40 km bergaf. Ik wil vuurwerk zien, dat krijgen we nu dus niet.
Dat soort ritten zorgen vaak nog voor het meeste vuurwerk. In ieder geval meer dan wanneer je onder leiding van het sterke blok in de Tour naar de voet van de laatste berg rijdt.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:19 schreef Chielus het volgende:
Ik vind het allemaal wat tegenvallen, zeker de eerste week, maar misschien valt het allemaal wel mee.

"Home > Nieuws > Wielernieuws - Datum: 22-okt-2008 14:31

Rabobank-ploegleider Erik Breukink is blij met het rittenschema van de Tour de France 2009. Hij ziet veel mogelijkheden voor zijn team. Tegenover WielerRevue zegt Breukink dat hij verwacht dat vooral Denis Menchov en Robert Gesink (foto) voordeel kunnen hebben. ‘Robert kan zijn hart ophalen met al die korte en lange klimmen en Menchov heeft het voordeel van minder tijdritkilometers."

Inderdaad, volgens mij is dit juist geen gunstig parcours voor Rabobank. Afdalingen wat niet het sterkste punt is gebleken, weinig vlakke tijdritkilometers waar Menchov tijd kan pakken op de Valverde's en Andy Schleck's van de Tour en een TTT waar ze niet bepaald een sterke ploeg voor hebben.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:26 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het eigenlijk ook wel een Valverde-parkoers. Niet veel al te zware ritten. Vaak finish na afdaling (Valverde daalt vrij goed) ook ideaal voor hem om boni's te pakken.
Ik neem aan dat er ook dit jaar geen boni's inzitten. Ik heb ze in ieder geval geen moment gemist dit jaar en de koers wordt er alleen maar meer open van. Wat voor negatieve invloed de boni's kunnen hebben heeft de afgelopen Vuelta wel weer duidelijk gemaakt.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:23 schreef -skippybal- het volgende:
Evans heeft nu toch wel een parcours dat 'm zeer goed moet liggen. En een puike ploeg voor de TTT.
Hopelijk
pi_62584846
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:39 schreef franklop het volgende:

[..]

Ik meen mij toch te herinneren dat Gesink in dde Vuelta juist op de klimmen die niet liepen (constant andere percentages) meer tijd verloor.

Of vergis ik me nu?
Mhua, Gesink heeft gewoon meer voordeel van onregelmatige klimmen. Puur omdat hij zo klein trapt. Op dat soort klimmen zijn de tijdsverschillen over het algemeen groter, maar zal Gesink meer vooraan te vinden zijn.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:59:41 #212
67640 SaintOfKillers
pi_62585057
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:23 schreef -skippybal- het volgende:
Als ze Dekker, Evans, Lang, Van Summeren (moet dat ook zeker kunnen), Hoste, Popovych en Cioni opstellen zeker wel. Ze zijn ook die "vervelende" McEwen kwijt, die reed in de weg in een ploeg die voor het eindklassement gaat.

Maar om de koers te controleren blijft dat te zwak, al gingen ze nog iemand bij kopen na het Kohl-debacle.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:00:41 #213
67640 SaintOfKillers
pi_62585095
Valverde heeft trouwens van de Tour zijn hoofddoel gemaakt en Cavendish gaat vol voor het groen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:00:51 #214
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_62585098
quote:
Er worden net als afgelopen jaar geen bonificatie secondes uitgedeeld aan de finish. Misschien dat Sanchez gezien het Parcours wel eens ijn programma op de Tour kan gaan zetten. Euskatel deed het dit jaar ook niet slecht in de TTT van de Vuelta (al is dat natuurlijk bijna niet te verhgelijken)
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:00:54 #215
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_62585100
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Als ze Dekker, Evans, Lang, Van Summeren (moet dat ook zeker kunnen), Hoste, Popovych en Cioni opstellen zeker wel. Ze zijn ook die "vervelende" McEwen kwijt, die reed in de weg in een ploeg die voor het eindklassement gaat.
VDB II zal dit jaar zijn eerste tour rijden, in steun van evans
pi_62585132
quote:

[..]

Maar om de koers te controleren blijft dat te zwak, al gingen ze nog iemand bij kopen na het Kohl-debacle.
Volgens mij gingen ze zich vooral op de jeugdopleiding richten nu
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:02:16 #217
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_62585144
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Valverde heeft trouwens van de Tour zijn hoofddoel gemaakt.
Dat was dit jaar toch ook al zo?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:03:01 #218
67640 SaintOfKillers
pi_62585159
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:00 schreef placebeau het volgende:
VDB II zal dit jaar zijn eerste tour rijden, in steun van evans
Ow ja, die ook nog. Maar ik denk eerder dat dat een nieuwe Van Huffel is. Daar is 't jammer dat ze Cornu kwijt zijn, die lijkt me meer inhoud te hebben.
pi_62585223
Pyreneeën lijken mij Gesink beter liggen dan Alpen, maar de Pyreneeën zijn niet veel soeps dit jaar. Niet echt een Tour voor Gesink dus, maar op zich niet zo erg aangezien de Tour 2009 nog wel te vroeg lijkt voor Gesink.
pi_62585263
De TTT is uitermate geschikt voor Astana, CSC en Silence. Maar dat is dus al genoemd hier.
pi_62585318
quote:
Eens, maar volgens mij zijn er geen boni's te verdienen. Ook eens met voorgaande posters: geen ideale Tour voor de Rabo's. Op zo'n TTT gaan ze al verliezen en dan begin je al met een achterstand na de eerste week. Veel afdalingen richting finish (niet goed voor Menchov) en de bergetappes zijn niet des Gesinks (en op de Ventoux zal ie al uitgepierd zijn lijkt me)... En Menchov is toch gewoon een tijdrijder die prima meekan met de top? Dus hetgeen Breukink zegt volg ik niet helemaal.

Ik vrees overigens dat de toppers allemaal tot de Ventoux gaan wachten...

[ Bericht 16% gewijzigd door marcodej op 22-10-2008 16:21:27 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62585713
quote:

[..]

Ik denk dat Van Avermaet ook wel een redelijke kans maakt om erbij te zitten, om toch maar iemand te hebben die iets kan in een sprint of heuvelachtige rit. Dat is trouwens ook wel iemand met inhoud, die een heel stuk meekan in de bergen. VDB is een zekerheidje volgens Marc Sergeant.

Zou Cioni weer opgesteld worden, ondanks dat die al twee keer op rij enorm is tegengevallen in de Tour (en eigenlijk de rest van het jaar ook). Als Popovych weer een beetje op normaal niveau komt, wat overigens nog maar de vraag is, heb je al een ferme versterking tov dit jaar. Verder zal Aerts er wel weer bij zitten na z'n sterke optreden dit jaar en verder wellicht een Lloyd die een sterk jaar achter de rug heeft. Ze hebben ook nog Wegelius die toch ook al heeft laten zien (in de Giro weliswaar) een prima knecht te zijn die bergop lang meekan.

Overigens gaat het gerucht dat Silence Rujano wil halen ter vervanging van Kohl.

Zal nog dringen worden voor de plaatsen bij Silence.
pi_62585827
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:07 schreef marcodej het volgende:

[..]

Eens, maar volgens mij zijn er geen boni's te verdienen. Ook eens met voorgaande posters: geen ideale Tour voor de Rabo's. Op zo'n TTT gaan ze al verliezen en dan begin je al met een achterstand na de eerste week. Veel afdalingen richting finish (niet goed voor Menchov) en de bergetappes zijn niet des Gesinks (en op de Ventoux zal ie al uitgepierd zijn lijkt me)... En Menchov is toch gewoon een tijdrijder die prima meekan met de top? Dus hetgeen Breukink zegt volg ik niet helemaal.

Ik vrees overigens dat de toppers allemaal tot de Ventoux gaan wachten...
Contador niet hoor. Armstrong ook niet als hij meedoet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_62586720
Contador: Deze Tour bevalt me
PARIJS - Alberto Contador heeft nu al zin in de Ronde van Frankrijk van volgend jaar. ,,Het etappeschema bevalt me wel,’’ zei hij bij de presentatie in Parijs.

Alberto Contador. FOTO AP
Contador won dit jaar de Giro en Vuelta maar kon zijn tourzege van vorig jaar niet prolongeren omdat zijn ploeg Astana niet welkom was.
,,Ik denk dat de Tour beslist is voordat we in het slotweekeinde de Mont Ventoux beklimmen, maar er rust die dag desondanks een zware druk op de drager van de gele trui,’’ voorspelde de Spanjaard. ,,Het wordt vooral mentaal heel zwaar.’’ ,,Hoe vaker ik het schema bekijk, hoe meer ik er van houd,’’ vervolgde de Spanjaard.

,,De individuele tijdritten zijn korter dan normaal, daar zal ik niet zo veel tijd verliezen. En er is bovendien de finish in Barcelona, op de top van de Montjuïc waar ik ooit won toen ik nog jong was. Het is een droom dat me dat nog eens lukt.’’
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62588310
Matig parcour
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')