Qua prestaties misschien, maar qua populariteit ? Vergelijk de kijkcijfers eens van het wielerhoogtepunt op het jaar (de Tour) met het zwemhoogtepunt (de OS) bv ?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Voor NL wel? Daar wonnen 'we' iig Olympisch goud.
Bij de OS misschien (eens in de 4 jaar) maar de rest van het jaar zeker niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Voor NL wel? Daar wonnen 'we' iig Olympisch goud.
wat is dan je definitie van volkssport, aantal actieve beoefenaars? Zeker weten dat Wierennen niet nr, 2 staat.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Zwemmen en hockey grotere sporten dan wielrennen
Nopezquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zelfs de ondergemiddelde wielerfan weet wel wie SamSan is
Of de Nederlandse hockeycompetitie en zwemcompetitie wel op nr 2 staat...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:22 schreef Chielus het volgende:
[..]
wat is dan je definitie van volkssport, aantal actieve beoefenaars? Zeker weten dat Wierennen niet nr, 2 staat.
aantal kijkers? Het WK wielrennen staat niet eens in de Top 100 van de maand september. de Tour is een kijkcijferkanon in de zomer omdat de rest een en al komkommer is. Dan ben je al snel een goed bekeken programma.
In deze etappe heb je nog kans op een pelotonssprint (dan niet van een volledig peloton, maar van een man of 80).quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:56 schreef Cootz het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Waarom nemen ze dan uberhaupt de moeite om over de Tourmalet te fietsen...
Schaatsen is ook groot maar heeft niet één zo'n duidelijke climax.. dus minder geschikt voor een pooltje.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:31 schreef Wombcat het volgende:
Er zijn maar twee sporten waar massaal pool's worden gemaakt op het werk: voetbal (EK en WK) en wielrennen (Tour).
Schaatsen zal op 2 staan. Daarna wss wielrennen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of de Nederlandse hockeycompetitie en zwemcompetitie wel op nr 2 staat...
Hockey is ook maar 1x per 4 jaar populair en dan vooral dankzij de grote kans op goud of in ieder geval medailles.
Da's waar. Schaatsen zal ook wel sport nr. 2 zijn in NL.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:58 schreef Cootz het volgende:
[..]
Schaatsen is ook groot maar heeft niet één zo'n duidelijke climax.. dus minder geschikt voor een pooltje.
Laten we het dan maar van een positieve kant bekijken:quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:56 schreef Cootz het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Misschien is de beste manier om aan te tonen dat wielrennen een grote sport is in Nederland wel dat het net nu op een moment dat Nederland zonder echte grote toppers zit nog altijd erg populair is ...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of de Nederlandse hockeycompetitie en zwemcompetitie wel op nr 2 staat...
Hockey is ook maar 1x per 4 jaar populair en dan vooral dankzij de grote kans op goud of in ieder geval medailles.
En hoeveel procent fietst daar dan ook nog werkelijk actief op ? Ik voetbal ook wel eens op straat maar dat maakt me nog geen voetballer.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:30 schreef FredWielergek het volgende:
Wielrennen is volgens mij wel de 2e sport. Kijk maar, bijna iedere 'echte' man (en aantal vrouwen) heeft een racefiets staan of een mountainbike in de schuur. Je moet kijken naar aantal beoefenaars, hoeft niet bij een club te horen. En dan zijn er wel veel wielrenners. En schaatsen, tja, hoeveel mensen schaatsen eigenlijk? Niet echt veel. Alleen noordelingen wel. Westerlingen hebben nooit ijs van dicht bij gezien denk ik, behalve in z'n vrieskast...
Idd, vrij nuttelozen discussie...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:37 schreef Chielus het volgende:
[..]
En hoeveel procent fietst daar dan ook nog werkelijk actief op ? Ik voetbal ook wel eens op straat maar dat maakt me nog geen voetballer.
Maar dit gezwam verzand enorm het Topic.
Dus ontopic, wanneer wordt bekend wie de Tourstart '10 krijgt?
Kan op zich wel een leuke etappe worden, het is weer eens wat anders.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:56 schreef Cootz het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Valverde vind ik echt niet zo goed in vlakke sprinten met een man of 30/40.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik tip Pieter Weening alvastOf Valverde, die na een spannende achtervolging de sprint van het uitgedunde peloton wint.
Uiteraard, en om er maar een ultiem cliche in te gooien: het zijn de renners die de wedstrijd maken, niet het parcours. De koninginnerit van de afgelopen Tour (naar de Alpe) was absoluut wereldklasse op papier, maar het werd maar een laffe wedstrijd. In 2007 konden beide klimmende kemphanen er wel een hele spannende strijd van maken, ook in de etappe op de Peyresourde, waar de ook streep helemaal niet op de top lag. Dus bwuuhuuhuu, zo weinig aankomsten bergop.. ja ach, ze moeten er maar wat moois van maken. Genoeg kansen wel, ook dit jaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kan op zich wel een leuke etappe worden,
Je kunt dan ook echt grote verschillen krijgen. Die etappe naar Pamplona in 1996 waar al over gerept is, daar had de 2e groep (met Rominger en Indurain) ook een minuut of 4 achterstand. Die kopgroep, dat werden ook de 1e 8 van dit Tour, als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 04:58 schreef Chielus het volgende:
Het kan een geweldige ettape worden, indien er een ploeg 3 man heeft in een kopgrope van een man of 10-15 dan kun je in die 80 km andere favorieten die daar niet in zitten op erg grote achterstanden zetten. Het is nl, moeilijk om daarna een goede achtervolging in te zetten want het hele veld ligt uiteengeslagen.
Niet als het traject relatief vlak was inderdaad.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Valverde vind ik echt niet zo goed in vlakke sprinten met een man of 30/40.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |