Ik kom op dit topic omdat op de ZDF gisteren een programma was met de 50 mooiste Olympische momenten.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:14 schreef Suijk het volgende:
Chauvinistisch als ik ben, noem ik ook Ellen van Langen nog even, maar de rest van de wereld zal zich dat niet echt meer herinneren denk ik zo.
Ik sluit me hierbij aan, is ook een medaille die ik bewust heb meegemaakt.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:14 schreef Suijk het volgende:
Chauvinistisch als ik ben, noem ik ook Ellen van Langen nog even, maar de rest van de wereld zal zich dat niet echt meer herinneren denk ik zo.
Ja, zit ook hard te denken, en je zou al snel bij 'Koningsnummers' uit moeten komen, maar de laatste 100 meters sprint bijv. kan ik me niet eens meer herinneren. Echt memorabele marathons, worden die wel eens gelopen? Zoiets als wat Jesse Owens deed, maakt het ook mooi als je het bekijkt in de tijd van toen natuurlijk, dat komt niet meer voor.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:33 schreef tong80 het volgende:
Ellen van Langen was ook een kippenvel moment.
Maar zou leuk zijn om ook momenten van niet Nederlanders te zien
1960 Summer Olympicsquote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:37 schreef Suijk het volgende:
Echt memorabele marathons, worden die wel eens gelopen?
Ik mocht mijn favoriete sportmoment van de laatste tien jaar kiezen als lid van het blad de sportweek.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:45 schreef Zwansen het volgende:
Bomaanslag in Atlanta en de woorden: "The games must go on!".
De ontlading van PvdH toen ie goud won in Athene? Met zn armen wijd omhoog komen en toen die oerkreet.
Inderdaad geweldig, ik kwam niet meer bij toen. En die Australiër die in één klap wereldberoemd werdquote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:13 schreef Klopkoek het volgende:
![]()
![]()
![]()
Dit is by far mijn favoriet.
Vooral met dat chauvinistische Amerikaanse commentaar erbij![]()
![]()
"Apollo Ohno, one lap to gold!!!"
Gedoped, geen idee.. maar wel een van mijn favoriete OS-sportmomentenquote:
Indurain die nog ff goud pakt in 1996 na zijn debacle tour.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:25 schreef Suijk het volgende:
De winst van Casartelli voor Dekker is achteraf natuurlijk ook wel een bijzonder moment, maar verder kan ik me qua wielrennen ook niet heel veel bedenken.
Ik begrijp nog steeds niet dat Dekker juichend over de streep kwamquote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:25 schreef Suijk het volgende:
De winst van Casartelli voor Dekker is achteraf natuurlijk ook wel een bijzonder moment, maar verder kan ik me qua wielrennen ook niet heel veel bedenken.
Staat bij mij op één kwa moment dat ik heb meegemaakt.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op eenzame hoogte:
Die zondagavond in 1996. Die spanning. Dat niveau. Kippenvel.
Het was een briljante prestatie, maar om dit nu het beste moment ooit te noemen, gaat mij iets ver.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op eenzame hoogte:
Die zondagavond in 1996. Die spanning. Dat niveau. Kippenvel.
Onderschat volleybal niet wereldwijdquote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het was een briljante prestatie, maar om dit nu het beste moment ooit te noemen, gaat mij iets ver.
Het blijft volleybal.
Nu ja.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee zeker niet. Maar ik vind het (ook qua prestaties) nu in Nederland maar een duffe sport.
Heb het op You Tube een keer teruggekeken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nu ja.
Met het hele verhaal eromheen (Bankrasmodel, diverse spelers die daar jarenlang alles voor opzij hebben gezet, de spanning die er altijd tussen Italië en Nederland was, enz. enz.). Denk dat dat bij een internationale verkiezing van sportmoment ook nog wel es hoog zou kunnen scoren. Alleen al vanwege de spanning in die wedstrijd zelf.
Er moest nog 1 seconde worden gespeeldquote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:09 schreef Klopkoek het volgende:
Uniek moment. Tot 2004 won de VS alle olympische basketbalfinales behalve in.... 1972.
De Soviet Unie wint daar goud letterlijk in de laatste seconde. De VS was furieus, vooral omdat even daarvoor de klok door de FIBA in tijd was teruggezet.
De VS besluit daarop niet op te komen dagen voor de medailleuitrijking.
Is in Nederland toch uitgeroepen tot sportmoment van de eeuwquote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het was een briljante prestatie, maar om dit nu het beste moment ooit te noemen, gaat mij iets ver.
Het blijft volleybal.
Wat een mooi momentquote:Op maandag 28 juli 2008 00:39 schreef maartena het volgende:
Mijn mooiste moment is geen moment van winst, maar iemand die als laatste de finish over strompelde.
Derek Redmond, Groot Brittannië, Barcelona 1992
Het geeft aan hoe belangrijk de spelen zijn voor een atleet. Het gaat niet om het winnen, wel om het voltooien van de race.....
Damn was je er al in 1938 ook al bijquote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:10 schreef tong80 het volgende:
1 Bob Beamon verbetert het wereldrecord verspringen met meer dan 50 centimeter
2 Jesse Owens verslaat als donkere medemens de Arische natie in Berlijn 1938
3 Basketbal finale Amerika Rusland in 1972. De zoemer gaat en de Amerikanen vieren feest. Er blijkt echter nog 1 speelseconde op de klok te staan. De Russen scoren in die allerlaatste seconde de winnende treffer
4 Ben Johnson wint in 1988 de finale 100 meter met een onwaarschijnlijk wereldrecord. Achteraf blijkt iedereen gedoped te zijn geweest. Alleen Ben Johnson wordt betrapt
5 Nog iets chauvinistisch : De Nederlandse volleyballers winnen in een adembenemende wedstrijd Olympisch goud door de Italianen in de vijfde set met 17-15 te verslaan.
Nu jiullie
Onbegrijpelijk.quote:Op maandag 28 juli 2008 13:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Is in Nederland toch uitgeroepen tot sportmoment van de eeuw
Oepsquote:
Wel een behoorlijke massa mensen in Den Haag toen de Olympiers hier werden rondgereden. Heb er nog acheraan gereden op de fiets en er stonden op sommige stukken behoorlijk veel mensen langs de kant.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:46 schreef Waaghals het volgende:
Ik kan me geen mensenmassa's in de grachten van Amsterdam herinneren in 1996
Zelfs nu zie ik nog tijdens de Tour regelmatig reportages over Jan Janssen of Joop Zoetemelk omdat ze toen de Tour wonnen. Laatst werd er ook weer uitgebreid aandacht aan het EK'88 gegeven. Volgens mij wordt er nog enorm vaak over dat 1974, 1978 of 1988 gepraat.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:46 schreef Waaghals het volgende:
Die kwamen zeker alleen voor de volleyballers?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wel een behoorlijke massa mensen in Den Haag toen de Olympiers hier werden rondgereden. Heb er nog acheraan gereden op de fiets en er stonden op sommige stukken behoorlijk veel mensen langs de kant.
Is dat bij elk ander groot sportmoment, m.u.v. EK88 wel geweest dan? Is Zoetemelk destijds ook met een rondvaart door de Amsterdamse grachten onthaald?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:46 schreef Waaghals het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe je bijvoorbeeld een marathon tot een enorm spannend iets kunt maken... Daar kun je weinig mooie acties laten zien. Ze rennen, de een rent wat harder dan de ander en er zijn er die wellicht nog een versnelling eruit persen. Doet niets af aan de prestatie, maar daar kun je verder niet iets heel speciaals van maken.quote:OLYMPISCHE VOLLEYBAL-FINALE BEST GEWAARDEERD IN 1996
De door Nederland gewonnen volleybalfinale van de Olympische spelen was het best
gewaardeerde tv-programma van 1996. Dat blijkt uit het jaarverslag van de NOS. De 2,7
miljoen kijkers gaven het programma; waarin in de Nederlandse mannen het goud uit handen
van de Italianen wisten te houden, een 8,6.
Mijn punt is dus dat het EK 88 het sportmoment van de eeuw wasquote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Is dat bij elk ander groot sportmoment, m.u.v. EK88 wel geweest dan? Is Zoetemelk destijds ook met een rondvaart door de Amsterdamse grachten onthaald?
Dat zeg ik toch ook niet. Olympiers zet ik neer, dat was een intocht voor alle Olympiers. In ieder geval wel een redelijk drukke intocht maar vergeleken met het EK van 1998 stelt het natuurlijk niks voor.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die kwamen zeker alleen voor de volleyballers?
Laatst was er nog een documentaire uitgezonden over de volleybalmannen van Atlanta bij Ander Tijden Sport, geloof ik en er zijn hele boeken over geschreven. Het is maar net waar je interesses liggen of je dat wil zien en onthoudt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zelfs nu zie ik nog tijdens de Tour regelmatig reportages over Jan Janssen of Joop Zoetemelk omdat ze toen de Tour wonnen. Laatst werd er ook weer uitgebreid aandacht aan het EK'88 gegeven. Volgens mij wordt er nog enorm vaak over dat 1974, 1978 of 1988 gepraat.
Over 1996 hoor ik vrij weinig mensen...
Damn, ik moest een traantje wegpinken. Die muziek en commentaarstem ook...quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:45 schreef anon57 het volgende:
1968 John Stephen Akhwari tijdens de marathon. Ik heb dit moment niet bewust meegemaakt maar ik heb de beelden wel vaker gezien en ik vind het een prachtig moment, een uur na de finish van de winnaar komt in het leeglopende stadion terwijl het al donker wordt de allerlaatste deelnemer van de marathon nog binnen. My country did not send me to 5000 miles to start the race. They sent me to finish.
Mag hopen dat de filmmaker Bud Greenspan ook in Beijing zijn beelden gaat schieten en een film maakt over die OS. Greenspan is een legende, op ESPN classic worden regelmatig de diverse films van hem over de Olympische Spelen uitgezonden.quote:Op woensdag 30 juli 2008 01:45 schreef anon57 het volgende:
1968 John Stephen Akhwari tijdens de marathon. Ik heb dit moment niet bewust meegemaakt maar ik heb de beelden wel vaker gezien en ik vind het een prachtig moment, een uur na de finish van de winnaar komt in het leeglopende stadion terwijl het al donker wordt de allerlaatste deelnemer van de marathon nog binnen. My country did not send me to 5000 miles to start the race. They sent me to finish.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |