quote:Chinezen huren kind om rijen aan grens te omzeilen
PEKING - Chinezen proberen de rijen bij de grens van toeristeneiland Macau massaal te omzeilen door een kind te 'huren'. Met de hulp van een kind van eilandbewoners kunnen ze gebruik maken van de rijen die alleen voor inwoners van de eilandengroep zijn bedoeld.
Dat schrijft dagblad South China Morning Post in Hong Kong vrijdag.
Voor 10 tot 20 Patacas (tussen de 0,80 en 1,60 euro) vinden de kinderen het niet erg even door de douane te gaan. Voor Chinezen kan dat soms drie kwartier schelen. Door het toegenomen toerisme - vorig jaar kwamen 25 miljoen mensen naar Macau - is de grenspost bijna elke dag tot aan de nok toe gevuld.
Visum
Overigens is ook een verlopen visum een reden om in een andere en relatief snelle rij te mogen staan. Veel Chinezen vragen daarom expres een te kort visum aan.
Macau is een klein stadseiland aan de zuidelijke kust van China. Het is autonoom, maar hoort wel bij China.
Toen ik bij mijn vorige baas wegging en nog niet wist dat ik een succesvolle reisorganisatie zou gaan beginnen, was ik aangenomen bij een softwarebedrijf met een dividie in KL waar ik heen zou gaan. Leek me wel wat eigenlijk, waarom vind jij het niets?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:12 schreef Thetallguy het volgende:
Azie? Groetjes uit Kuala LumpurZal niet een van mn favoriete Aziatische steden worden
Tssss...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:08 schreef Vogue het volgende:
Het vervolg op HTL #145 - Plastische chirurgie-reisjes in Latijns Amerika.
Wat de TT al zegt, laten we het eens over Azie hebben. Afrika is ook goedIk vind dat we te Latijns-Amerikaans georienteerd zijn
Nou, jij in elk geval niet, tenzij het in Bariloche ook live op tv was?quote:Op zondag 27 juli 2008 02:30 schreef flipsen het volgende:
Zeg Hik, hebben we nog kunnen genieten van jouw billen?
http://frontpage.fok.nl/v(...)t-Zomercarnaval.html
Ik kan het me wel voorstellen, maar ik wacht juist altijd echt tot ik de vlucht heb geboekt voor ik 'm koop. Iets met het niet willen jinxen van de reis ofzo...quote:Op zondag 27 juli 2008 23:55 schreef marcb1974 het volgende:
Is het zo gek dat ik hier een aantal lonely planets heb en die regelmatig doorkijk. Sommige van landen waar ik misschien nooit kom. En er eigenlijk nog meer hebben wil?
Ja, naar centraal Azië. Inderdaad georganiseerd - op een andere manier is dat praktisch vrijwel niet te doen. Ik was afgelopen weekend al ruim een uur bezig om vier visumformulieren in te vullen. Pasfoto's laten maken, er moeten er zes bij. Alleen aan visumkosten kost die reis al zo'n ¤ 250. De rest van het geregel mag een ander lekker doen.quote:Op maandag 28 juli 2008 13:51 schreef Hik het volgende:
Ga jij nou inderdaad die kant op k_man? Ben heel benieuwd? Georganiseerd weer?
Nee, de film is nog niet op de ´gratis´ TV zenders. Heb hier de DVD liggen. De losse afleveringen zijn minstens net zo leuk.quote:Op maandag 28 juli 2008 21:07 schreef k_man het volgende:
Voor september moet ik dus eigenlijk wel Borat gezien hebben. Is die al ooit op TV te zien geweest eigenlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar dat hotel is best aardig toch? Vooral het uitzicht 's avonds uit de barquote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:12 schreef Thetallguy het volgende:
Azie? Groetjes uit Kuala LumpurZal niet een van mn favoriete Aziatische steden worden
Alleen in de eerste paar minuten zie je iets over Kazakhstan. Als het al in Kazakhstan is.quote:Op maandag 28 juli 2008 21:07 schreef k_man het volgende:
Voor september moet ik dus eigenlijk wel Borat gezien hebben. Is die al ooit op TV te zien geweest eigenlijk?
Hij is in Roemenië gefilmd: http://www.imdb.com/title/tt0443453/locationsquote:Op dinsdag 29 juli 2008 09:30 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Alleen in de eerste paar minuten zie je iets over Kazakhstan. Als het al in Kazakhstan is.
quote:http://www.guardian.co.uk/film/2006/nov/15/news
The residents of a remote Romanian village used as stand-ins for Kazakhs in the Borat movie are threatening to sue the film's producers for paying them a pittance to put farm animals in their homes and perform other crude antics.
The people of Glod, located 140km north-west of Bucharest, told the Associated Press yesterday that they were horrified and humiliated to find their abject poverty and simple ways ridiculed in the movie, which has raked in $67m (£35.4m) at the US box office in just two weeks.
The opening sequence of Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan, purportedly showing Borat's home town in Kazakhstan, is shot in Glod. Glod, incidentally, means "mud".
"We thought they came here to help us, not mock us," said one resident while she swept a manure-stained street lined with shabby homes of crumbling brick and corrugated iron sheeting. "We haven't got anything here. We haven't got running water. We can't even bathe," she said. "We are poor people, but we are still people."
Roma community leader Nicolae Staicu said he and other officials would meet with a public ombudsman today to map out a legal strategy against Borat creator Sacha Baron Cohen and distributor 20th Century Fox.
Staicu accused the producers of paying locals just $3.30 to $5.50, misleading the village into thinking the movie would be a documentary, refusing to sign proper filming contracts and enticing easily exploited peasants into performing crass acts.
But a spokesman for 20th Century Fox has said that locals were paid twice the going rate for extras. He said the production team and Cohen each donated $5,000 (£2,600) to the town, paid a location fee and bought it computers, school and office supplies. It was clear from the start that the film was a comedy, he said, dismissing as "misleading" the notion that villagers thought it was a documentary.
This is not Borat's first brush with the law - two university students filed a lawsuit against the studio last week alleging that they were duped into appearing in a humiliating skit in the film, while a Turkish man threatened to take legal action against Cohen for stealing his ideas.
Dat wilde ik er eigenlijk bijzetten, maar bepaalde mensen zitten voor het gemak maar weer eens onder mijn ignore button en buiten mijn tunnelvisie...quote:
En heeft hij al wel een visum met een goedgekeurd reisplanquote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:43 schreef Fogel het volgende:
Mijn collega gaat over twee weken naar een congres in China en vroeg zich af waarom het onmogelijk was om redelijk geprijsde hotelkamers te vinden in Bejing. Zo geinteresseerd in sport als hij is, had hij niet meegekregen dat de Olympische Spelen daar dus plaatsvinden... Na lang zoeken heeft hij een kamer kunnen vinden in een 'niet al te shabby uitziend hotel' voor bijna 400¤ per nacht.
Tja, zo kun je natuurlijk nog even doorgaan over hoe mensen en volkeren worden geportretteerd in Hooligans, Eurotrip, Hostel, Der Untergang, Fucking Amal, Sweet Home Alabama en Forrest Gump zijn deze films ooit eerder in één zin bijelkaar genoemdquote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:24 schreef Hik het volgende:
Ik krijg niet heel veel zin 'm te gaan zien eigenlijk.
Maargoed, ik ben sowieso al geen fan van dit soort films...
Geen idee, niet over gehad. Hij wist al enkele maanden dat hij naar China zou gaan, en heeft vrij vroeg een relatief goedkope vlucht kunnen boeken, dus ik neem aan dat hij alle papieren in orde heeft.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En heeft hij al wel een visum met een goedgekeurd reisplan
Onze kamer zat op de 8e verdieping aan de voorkant, ook mooi uitzicht dusquote:Op maandag 28 juli 2008 22:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar dat hotel is best aardig toch? Vooral het uitzicht 's avonds uit de bar
Alleen jammer dat het op een wel wat vreemde plek staat
Dat klinkt lekker. Du pain, du sinas et du paturain dan maar.quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:44 schreef UIO_AMS het volgende:
Vanavond trek ik voor een korte trip naar het zuiden. Eerste stop: Maastricht. Dan door naar de Loire.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:30 schreef Hik het volgende:
[..]
Dat klinkt lekker. Du pain, du sinas et du paturain dan maar.
Ik ben gepwndquote:Op maandag 28 juli 2008 13:57 schreef Hik het volgende:
Verder heb ik even snel geteld en heb ik er 25 staan (LPs dus); en dan heb ik de talen-, fotografie-, voorbereidings-, en gezondheidsgidsjes niet meegeteld...
quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben gepwnd
Ik heb er maar 23
Btw: 2 nooit gebruikt wegens afstel van de reis.
Ik vond de mensen er onaardig overkomen, veel indiers enzo die bot en schreewerig doen. Irritante taxi's zonder meters overal (gelukkig vrij goed OV). en een beetje irritant opgezette stad qua layout, lees: aantal keer verkeerd gelopenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Toen ik bij mijn vorige baas wegging en nog niet wist dat ik een succesvolle reisorganisatie zou gaan beginnen, was ik aangenomen bij een softwarebedrijf met een dividie in KL waar ik heen zou gaan. Leek me wel wat eigenlijk, waarom vind jij het niets?
Uiteindelijk baan niet genomen omdat ik dan eerst een jaar in Delft zou moeten werken, wat ik te ver van Amsterdam vond.
Wat is er bijzonder aan de stad Siem Reap (Naast Angkor Wat)quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik vond de mensen er onaardig overkomen, veel indiers enzo die bot en schreewerig doen. Irritante taxi's zonder meters overal (gelukkig vrij goed OV). en een beetje irritant opgezette stad qua layout, lees: aantal keer verkeerd gelopen
Verder wel vermaakt hoor, daar niet van, maar ik zou er niet zo snel naartoe terug hoevenDan Hong Kong, Siem Reap of Singapore
Ja, dat vraag ik me eigenlijk ook afquote:Op woensdag 30 juli 2008 17:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat is er bijzonder aan de stad Siem Reap (Naast Angkor Wat)
Check. Ik word binnen nu en 10 minuten opgepikt. Nu nog even snel de planten water geven en dan op naar Maastricht. Uiteindelijke doel is een klein dorpje nabij Sancerre.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:39 schreef Fogel het volgende:
Een handdoek!
Maar dat is omdat je oud bent en het weer vergeten bentquote:Op donderdag 31 juli 2008 10:22 schreef k_man het volgende:
Ik kan me ook niet herinneren dat ik op de 12e gefeliciteerd ben.
Om dat te compenseren hebben we je ook maar niet gefeliciteerd met je nieuwe huis.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:22 schreef k_man het volgende:
Ik kan me ook niet herinneren dat ik op de 12e gefeliciteerd ben.
quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:19 schreef Fogel het volgende:
Jullie zijn mij vorige week allemaal vergeten te feliciteren met mijn 30e verjaardag
quote:geboortedatum: 00-00-0000
Duidelijk toch?quote:
Precies, dat schept duidelijkheid. Er wordt hier niemand gefeliciteerd, nooit, bij geen enkele gelegenheid. Deal with it.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Om dat te compenseren hebben we je ook maar niet gefeliciteerd met je nieuwe huis.
Okay nu begrijp ik het ...was het altijd mooi, dat goedkope bier in Azie..en die flessen!!quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:25 schreef Thetallguy het volgende:
De terrasjes met Angkor bier (2 voor $0.75) maakten het al erg aantrekkelijkVond het verder wel een gezellig stadje na 2 weken in de drukte gezeten te hebben
Uberhaupt is Siem Reap (140.000 inwoners) niet te vergelijken met wereldsteden als Hongkong (7 miljoen inwoners), Bangkok (+- 10 miljoen inwoners) en Kuala Lumpur (2 miljoen inwoners).quote:Op donderdag 31 juli 2008 11:25 schreef Thetallguy het volgende:
De terrasjes met Angkor bier (2 voor $0.75) maakten het al erg aantrekkelijkVond het verder wel een gezellig stadje na 2 weken in de drukte gezeten te hebben
Temple Barquote:Op donderdag 31 juli 2008 13:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Uberhaupt is Siem Reap (140.000 inwoners) niet te vergelijken met wereldsteden als Hongkong (7 miljoen inwoners), Bangkok (+- 10 miljoen inwoners) en Kuala Lumpur (2 miljoen inwoners).
En ik ben erg benieuwd waar jij op het terras hebt gezeten. Ben nog nooit eerder zo lastig gevallen door tuktuk-drivers toen ik uit de bus stapte, werd continue gevraagd om iets te verkopen of een tour te doen. Ik werd zelfs op het terras nog lastig gevallen door kleine meisjes die foto's wilden verkopen. supertoeristisch en ik vond de stad totaal niet boeiend. Angkor Wat daarentegen is natuurlijk prachtig
Maar het bier maakt natuurlijk veel goed, altijd koud, goedkoop en veeeel
Snel tellend kom ik aan 17 Rough Guides, 6 Lonely Planets, 8 Capitool / Eyewitness gidsen en nog een stapel Spiral Guides, Discovery guides en mini stadsgidsjes. En daar zijn er best nog wel wat van plekken waar ik nog niet ben geweest (Sicilië, Shanghai, Molvanië etc)quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:24 schreef Blik het volgende:
Ach, ik heb maar 4 Lonely Planets (Thailand, Cambodja en Vietnam; Guatemala komt deze week) Misschien dat ik die van Belize ga kopen, maar die is wel redelijk oud. Dus dat weet ik nog niet
heb verder ook nog de Rough Guide van Vietnam
Ik ben niet verder dan Thailand geweest, en heb juist wel het idee dat ik terug wilquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 00:41 schreef DutchTrain het volgende:
Hmm, ben in Azië in Singapore, Kuala Lumpur, Macau, Hong Kong, Shenzhen en stukken Japan (o.a. Tokyo, Kyoto, Nagasaki en Hiroshima) geweest.
Allemaal niet echt vergelijkbaar met elkaar en - op Japan na - ook geen reden gevonden om terug te gaan naar die delen van Azië.
Officieel is dat Azië ja.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:33 schreef k_man het volgende:
Hoort Beirut bij Azië?
Het Arabisch schiereiland hoort gevoelsmatig meer bij Afrika dan bij Azië. Maar officieel is dat Azië dus?
Toch niet naar de P stadquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:05 schreef Fogel het volgende:
Als het tegen zit ben ik in de herfst een paar dagen in het F land
Gelukkig niet, ik ga naar de L stad (Lyon). Nooit eerder geweest.quote:
Die stad staat nog wel boven aan mijn lijst van steden die ik wil bezoeken. Het staat bekend om het goede eten, dus ik verwacht dat je de eerste avond bij de Vietnamees, de tweede avond bij de Algerijn en de derde avond bij de pizzeria of de Mac zit.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:32 schreef Fogel het volgende:
Gelukkig niet, ik ga naar de L stad (Lyon). Nooit eerder geweest.
Misschien is het iets minder erg dan de P stad, maar ligt nog steeds in het F land, dus ik verwacht het ergste.
Deze quoten we evenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik heb mij prima vermaakt in F land. Maar dat is ook logisch als je met je drie beste vrienden daar heen gaat om wijn te proeven. Ja, ik heb ook gedronken.
Als het goede eten ook een fatsoenlijke hoeveelheid vlees bevat, vind ik het al gauw goed.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:04 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die stad staat nog wel boven aan mijn lijst van steden die ik wil bezoeken. Het staat bekend om het goede eten, dus ik verwacht dat je de eerste avond bij de Vietnamees, de tweede avond bij de Algerijn en de derde avond bij de pizzeria of de Mac zit.
Slak, gans of duif....quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:19 schreef Fogel het volgende:
Als het goede eten ook een fatsoenlijke hoeveelheid vlees bevat, vind ik het al gauw goed.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:28 schreef Fogel het volgende:
Gans (of alleen lever) en duif is wel te eten, slak waag ik me niet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |