abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3505455
Op TV West laten ze vannacht nog zien hoe de Leefbaar Den Haag leden door de installatie heen kwamen. Om kort te zijn, niet zo heel goed. Zo kreeg bijvoorbeeld een van de nieuwe gemeenteraadsleden het niet voor elkaar "zo waarlijk helpe mij God almachtig" uit te spreken. Hij vergat het "mij". Hij realiseerde zich dat zelf ook, maar niet helemaal, zodat hij hardop nog even aan zijn partijgenoot vroeg of hij het goed had gezegd. Ja, meneer is autochtoon. Ook bij andere "leefbaar" installaties schijnt de zin uitspreken voor nogal wat problemen gezorgd te hebben, bijvoorbeeld; "zo waarlijk helpe God mij almachtig", van een andere autochtoon die zich ook half realiseerde dat het niet helemaal goed was. En ze hadden van te voren nog geoefend ook, voor de camera, toen lukte het wel.
pi_3505472
Tja, Pim staat er niet bij om het ze letterlijk in te fluisteren he?
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  zaterdag 16 maart 2002 @ 00:26:03 #3
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_3505480
Als je dat niet kan ben je inderdaad een beroerd politicus!
pi_3505511
Amateurs

Hier in de gemeente is Leefbaar Dronten van niks de 1 na grootste partij geworden. Ik ben benieuwd.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_3505515
of zij wel goed de eed uit kunnen spreken?
pi_3505534
Hehe . Nee, gewoon in het algemeen.
pi_3505537
Nieuwe raad lacht om vreemde eend in de bijt
door Saskia Herberghs (Haagsche Courant)

Den Haag - Als gisteravond in de Haagse gemeenteraad de toon is gezet voor de komende vier jaar, belooft dat weinig goeds voor de vier fractieleden van Leefbaar Den Haag. De nieuwkomers oogstten tijdens de eerste vergadering na de verkiezingen vooral geschamper en hoongelach. En het ging daarbij niet eens over het nog steeds ontbreken van een fractiekamer voor Leefbaar Den Haag. Ook al concludeert Paul van der Geest, 'hoofd fractiekamer' van Leefbaar Den Haag, dat het uitblijven daarvan erop duidt dat de partij niet serieus wordt genomen. Het leek er gisteravond inderdaad op dat deze grootste oppositiepartij, die in één keer vier zetels in de Haagse raad bezet, niet helemaal voor vol wordt aangezien.
Bij de interrupties van fractievoorzitter Michel Dufresne reageerde voorzitter en burgemeester Wim Deetman misschien nog wel serieus, maar ook steeds zeer afgemeten en wat korzelig.
Daarbij kon Deetman op veel bijval van de overige raadsleden rekenen, die op de tafels sloegen van de pret. Zoals om het stekelige antwoord van de burgemeester op Dufresnes vraag waarom een inspreker niet op de agenda was vermeld. Deetman: "Dat is vanmiddag besproken bij het fractievoorzittersoverleg. Ik constateer dat u dat heeft gemist".
Ook over het tijdelijk karakter van het reglement van orde had Dufresne een vraag. "Wat is de lengte en de duur van dit reglement?" Antwoord van Deetman: "Het geldt tot het nieuwe college van wethouders wordt gekozen. Dat hangt dus ook van de fractievoorzitters af. Ik heb begrepen dat u er een van bent".
Op het daaropvolgende enigszins raadselachtige weerwoord van Dufresne: "Ik hoop dat u gelooft wat u ziet", antwoordde Deetman: "Soms is het belangrijker om te geloven wat je niet ziet". Wederom hilarisch gejoel in de zaal.
De volgende vraag van Dufresne ging over het schriftelijk stemmen over wie binnen de raad de agenda gaan samenstellen: "Is dat wel nodig bij een unanieme stemming?"
Deetman diende hem meteen van repliek: "Ja, want pas als de stemmen zijn geteld, weten we of er unaniem is gestemd. Hier geldt: eerst zien, dan geloven".
Unaniem bleek de stemming niet te zijn; vier van 45 stemmen bleken ongeldig.

pi_3505554
Als ze nou ook zo slecht in liegen zijn gaan we er in ieder geval niet op achteruit....
De huidige politici zijn er veels te goed in...'oh, vergeten te melden...wat dom he' hoor je veels te vaak en er wordt niets aan gedaan...walgelijk...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 16 maart 2002 @ 00:38:50 #9
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3505564
Alle begin is moeilijk he?

We zijn tenslotte niet allemaal gezegend met de talenten van een Melkert.

pi_3505576
hoe laat is de uitzending op tv west?
dat is nog eens zonde van je tijd
pi_3505581
Ja, ik begin me nu toch wel nog meer zorgen te maken. Een heleboel mensen gaan hierdoor nog veel bozer op de "gevestigde macht" worden. Speelt dit alles Fortuyn niet vreselijk in de kaart? Hij is immers de Prof. Dr. die wel goed op zijn mondje is gevallen.
pi_3505585
quote:
hoe laat is de uitzending op tv west?
Die herhalen ze de hele nacht, 2 keer per uur of zo. Dit liedje heb ik nou al 4 keer gehoord
pi_3505591
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 00:41 schreef Yaya het volgende:

[..]

Die herhalen ze de hele nacht, 2 keer per uur of zo. Dit liedje heb ik nou al 4 keer gehoord

owja.. tv west natuurlijk.. stomme vraag
  zaterdag 16 maart 2002 @ 00:44:20 #14
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3505607
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 00:40 schreef Yaya het volgende:
Ja, ik begin me nu toch wel nog meer zorgen te maken. Een heleboel mensen gaan hierdoor nog veel bozer op de "gevestigde macht" worden. Speelt dit alles Fortuyn niet vreselijk in de kaart?
Natuurlijk.

Deze mensen niet serieus nemen is alweer een voorbeeld van uitstekende gratis reclame, het geeft mooi de minachting weer die de gevestigde partijen eigen is. En allemaal gratis, breed uitgemeten ook nog. Beter kun je je het niet wensen.

Bedankt Den Haag.

pi_3505636
Heh, ik ga maar s naar wat raadsvergaderingen de komende tijd. Ik zou bijna Pim fan worden
pi_3505678

offtopic: kvond je andere icoon beter yaya
pi_3505702
Wordt André Hazes in zijn gemeente ook niet beëdigd tot raadslid? Ben benieuwd wat hij van die zin gaat maken ?:
pi_3505823
Andre Hazes is geeneens bij de installatie van de raad aanwezig geweest. Hij had een optreden!
Hier mag de gevestigde politieke orde zeker ook niet laatdunkend over doen?
pi_3505846
bah.. ik zag net de uitzending op tv west..

zelfs IK kan de politiek ingaan geloof ik

zaterdag 16 maart 2002 @ 02:23:09 #20
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3506246
Leefbaar Den Haag...ik heb het ook gezien. Werkelijk om te huilen.

De fractievoorzitter van Leefbaar Den Haag, Michel Dufresne, kwam ik ook tegen op de website van D66...hij schijnt zich daar kandidaat te hebben gesteld voor het voorzitterschap. Hierover is te lezen:

Michel Dufresne citeerde in zijn toespraak Lucky Luke, The Beatles, Johnny Cash en Clint Eastwood. Verder beschreef hij zichzelf als iemand die altijd op de juiste tijd op de juiste plaats is. Dat lege zalen toenemen betekent niet het failliet van de democratie: in een echte democratie hoef je immers niet bij de besluitvorming aanwezig te zijn om toch wat te krijgen. Een coalitie met GroenLinks ("een 'blowing in the wind'-partij") lijkt hem een goed idee. Nu D66 PvdA en VVD heeft geleerd te regeren, kan ze voor GL en CDA hetzelfde doen.
(http://www.d66.nl/congres_zutphen/Verslag1.html)

Die 4 mannetjes van Leefbaar Den Haag zijn een waar rariteitenkabinet! Dat hindoestaanse mannetje bijvoorbeeld, wat is dat voor een speling der natuur?

Het is toch niet toevallig al één april?

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_3510246
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 00:44 schreef Sniper het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Deze mensen niet serieus nemen is alweer een voorbeeld van uitstekende gratis reclame, het geeft mooi de minachting weer die de gevestigde partijen eigen is. En allemaal gratis, breed uitgemeten ook nog. Beter kun je je het niet wensen.

Bedankt Den Haag.

Ja, en vooral de zooi die Leefbaar Hilversum ervan gemaakt heeft is goede reclame...
pi_3510286
Leefbaar Den Haag is vooral errug links. Het verkiezingsprogramma hadden ze uit voorzorg maar niet verspreid, en t/m 6 maart hebben ze zich zo stil mogelijk gehouden. Zo hebben ze geprofiteerd van Fortuyn en de andere Leefbaars. Nu blijkt het een links zootje ongeregeld te zijn. Grappig en droevig tegelijk, dat ze zo de kiezers voor de gek houden, en dat de kiezers zich voor de gek laten houden.
  zondag 17 maart 2002 @ 00:57:46 #23
10090 waspman
life is sweet
pi_3511674
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 21:30 schreef bruut het volgende:
Leefbaar Den Haag is vooral errug links. Het verkiezingsprogramma hadden ze uit voorzorg maar niet verspreid, en t/m 6 maart hebben ze zich zo stil mogelijk gehouden. Zo hebben ze geprofiteerd van Fortuyn en de andere Leefbaars. Nu blijkt het een links zootje ongeregeld te zijn. Grappig en droevig tegelijk, dat ze zo de kiezers voor de gek houden, en dat de kiezers zich voor de gek laten houden.
inderdaad

ikzelf heb mij ook schuldig gemaakt aan het stemmen op een Leefbaar-partij, maar wel nadat ik alle programma's van de lokale partijen hier vergeleken had en die er dus (voor mij) als beste uitkwam.

zondag 17 maart 2002 @ 12:47:09 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3514004
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 00:25 schreef Kennyman het volgende:
Tja, Pim staat er niet bij om het ze letterlijk in te fluisteren he?
Fortuyn heeft niiiiiiiiks meer te maken met de lokale Leefbaar partijen buiten Rotterdam.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_3516276
een hoop kiezers voelen zich beledigd als men zegt dat leefbaar-stemmers dom zijn, wat mij betreft zijn de mensen die dat in den haag gedaan hebben inderdaad echt DOM
niemand die doorhad dat die partij niks met leefbaar nederland te maken heeft. toen ik de dag na de verkiezingen die eppo's een feestje zag vieren heb ik me kapot gelachen.
als ik daar op gestemd had zou ik me echt dood schamen. die hele partij lijkt wel uit een gesticht te komen.

"We hadden geen partijprogramma want dat is maar zonde van de bomen" (??)

met geen suiker toegevoegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')