abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:23:57 #226
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60794363
quote:
1. De markt wikt en beschikt. Voor de diensten van David Beckham en Marco Borsato worden ook miljoenen betaald omdat hun talenten uniek zijn. Waar veel vraag is naar een schaars goed, lopen de prijzen op. Voor topmanagement bestaat echter helemaal geen markt. Het is vooral een intransparant netwerk waarin banen en beloningen worden doorgeschoven naar gelijkgezinden.
Er bestaat wel degelijk een markt, maar die werkt suboptimaal, zoals overigens alle markten suboptimaal werken. Daarnaast, in dorpen met maar één supermarkt is er totaal geen sprake van een markt, terwijl dit bovendien veel schadelijker is voor de koopkracht van de bewoners van de desbetreffende dorpen dan een topman die een verwaarloosbare fractie van een bedrijfswinst mee naar huis neemt. Toch wordt overheidsingrijpen daar niet wenselijk geacht; waarom hier dan wel?
quote:
2. De toegevoegde waarde van het topmanagement is het veelvoud van de beloning. Dat is een misverstand. Voor de toegevoegde waarde van de topmanager, een enkele uitzondering daargelaten, bestaat geen enkel bewijs. De vervanging van de ene topmanager door de ander heeft in het algemeen geen enkel effect op de prestaties van de onderneming, net zoals de vervanging van de trainer van Anderlecht of Standaard Luik dat niet heeft op de resultaten van het elftal.
DS4 heeft dit argument al eerder ontkracht; bovendien kunnen voetbalmanagers wel degelijk toegevoegde waarde hebben, kijk alleen maar naar een persoon als Guus Hiddink.
quote:
3. Zonder concurrerende beloningen vertrekt het managementtoptalent naar het buitenland. Om te beginnen valt het met de internationale mobiliteit van het topmanagement nogal mee. Daarnaast is het zeer de vraag of emigrerende topmanagers een lacune achter laten die niet locaal kan worden opgevuld. De vertrekkende manager kan makkelijk worden vervangen.
Een behoorlijk deel van de AEX-topmanagers is van buitenlandse komaf...? Evenzo, de thesis dat topmanagers zonder schade aan het bedrijf kunnen worden vervangen is verder niet onderbouwd, en lijkt me zelfs onwaarschijnlijk; wisseling van de wacht brengt altijd een periode met zich mee dat de nieuwe functionaris zich nog moet inwerken, waardoor hij/zij zijn/haar werkzaamheden niet naar volledigheid kan verrichten.
quote:
4. De aandeelhouder is bereid deze megabedragen voor de bedrijfselite op te brengen. Dat lijkt waar te zijn, maar aandeelhouders vormen geen serieuze tegenmacht. Allereerst houdt de aandeelhouder zich zelden bezig met deze, vanuit zijn perspectief, marginale kwestie. Daarenboven vergt de organisatie van tegenmacht een collectieve actie onder verspreide aandeelhouders die slechts moeizaam en tegen hoge kosten van de grond kan komen.
Dit is wel grappig, hij ontkracht zijn eigen argumenten; het is inderdaad zo dat beloningen voor topmnagers dermate marginaal zijn dat ze niet eens interessant zijn voor aandeelhouders. Als de aandeelhouders (directe belanghebbenden!) het niet eens interesseert, waarom zou het dan wel een zaak voor de politiek zijn, die hier verder totaal geen belangen in heeft?
5. De politiek en het publiek moeten zich niet bemoeien met privékwesties. Maar de politiek intervenieert voortdurend in privékwesties, namens het publiek, als zij denkt dat daarmee een algemeen belang gediend is. Scheefgroei in het loongebouw is een publieke zaak. Doorgeschoten denivellering ondermijnt de maatschappelijke solidariteit en maakt de kans op onrust op de arbeidsmarkt groter.
[/quote]
Opzich klopt de analyse aardig, maar hij draait het argument wel om; omdat A blijkbaar te jaloers is om iets te accepteren, moet B bestraft worden. Wat klopt hier niet? Bovendien kan de schade van verregaande restricties veel groter zijn dan de schade van 'scheefgroei in het loongebouw', iets wat overigens een maatschappelijke tweedeling impliceert die al jaren door sociologen wordt betwist.
pi_60795092
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat stelde ik ook niet, ik wijs alleen op een gevaar. Overdaad schaadt.
Nou, het kwam iig zo over.
quote:
Als je het zo stelt, dan is het lastig.
Precies. Miljardair zijn houdt ook niet in dat je een miljard op een spaarbankboekje hebt staan. Dat heb ik gewoon in bezittingen (schulden moeten er natuurlijk af).
quote:
Het bericht had absoluut beter gekund. Beter was om oa mensen van het CWI of CPB aan het woord te laten.
Of gewoon eens kijken waar het pijnpunt ligt. Misschien zijn er echte pijnpunten waar wat aan gedaan moet worden. Nu wordt er wat algemeens geroepen, maar gebeurt er niets.
quote:
Als je naar het CWI moet, dan ben je eigenlijk al voor de arbeidsmarkt verloren. Het gebeurt op volgesn mij steeds op jongere leeftijd. Bedenkelijk dus.
Naar het CWI moet je sowieso als je de WW in gaat, of bijstand... Dus dat lijkt mij niet hopeloos. Het is wel zo dat vooral de kneusjes zwaar op het CWI leunen. Iemand die echt wil werken, die koopt de zaterdageditie van de Volkskrant, of kijkt op het internet en gaat schrijven...

Höbste al gesjreve ?
Viefensevetig breeve !
Den sjrief mer opnuuj !
quote:
Dus mijn punt klopt dus toch? Dan discrimineren werkgevers inderdaad op leeftijd. Werkgevers kunnne toch kiezen voor een evenwichtige leeftijdsopbouw?
Ook als je kiest voor een evenwichtige leeftijdsopbouw discrimineer je... je maakt dan onderscheid...

Jongeren hebben voordelen, ouderen ook. Natuurlijk speelt leeftijd mee. Natuurlijk wil je ook een evenwichtige leeftijdsopbouw, maar wat is evenwicht? Een goede mix kan bij bepaalde bedrijven inhouden dat er veel meer jongeren dan ouderen moeten zijn. En omgekeerd.
quote:
Dat is pas het geval als de politiek niet zo achterlijk is dat ze de grenzen wagenwijd opengooien, hetgeen ze de laatste jaren nogal mee bezig zijn.
Voor heel veel functies geldt dat MOE-landers helemaal geen optie is. Daarnaast kwamen de Polen al voordat het mocht. En nette ondernemers... die zagen met tranen in hun ogen de oogst verpieteren op het land omdat ze gewoon nauwelijks mensen konden krijgen, ook niet voor een goed bedrag.

Initiatieven waarbij uitkeringsgerechtigden worden gedwongen om aan de slag te gaan bij die ondernemers wijs jij ook af. Dat is dus wel erg makkelijk.
quote:
Nou ik denk niet dat we het hier nog over eens kunnen worden. Ik blijf zeggen als werkgevers niet meer dan ¤ 2,50 per loon kunnen betalen, dan verdienen ze het werkgeverschap gewoon niet. Ze doen dan echt iets niet goed...
In China werkt men voor nog minder. Ik ben op zich wel met je eens dat een hoger loon goed zou zijn, maar als het loon zo hoog wordt dat de arbeid naar lagelonen landen moet, dan vraag ik mij af of we op de goede weg zijn.

Met name ook omdat er een welvaartsverschuiving aan lijkt te komen. Door nu te accepteren dat het werk naar lagelonen landen wordt geëxporteerd creëer je voor de toekomst een gigantisch probleem voor de lager opgeleiden.

Als overheid moet je dan ook niet daar de ogen voor sluiten. Je moet mensen aan het werk zetten om het werk hier te houden. En we moeten ook zeker vakmensen op blijven leiden.
quote:
Deze situatie is representatief voor de rest? Jouw tante kon het, en dus kan iedereen het? Ieder situatie is weer anders, mijn beste.
Onzin. Dat het kan wordt al lang en breed becijferd door het Nibud. Het is flauwekul om te denken dat de ene mens meer geld kwijt is bij de Dirk voor een zak aardappelen dan de ander.
quote:
Ik ben eigenlijk stiekem wel nieuwsgierig naar zijn idee. Ik heb een hele ordner vol met allerlei ideeën, maar niet goed genoeg.
Ik ook, maar zelfs indien ik het van R6 te horen krijg zal ik het je niet kunnen vertellen...
quote:
Ik denk/vrees dat KlopKoek echt weg is.
Het is vakantietijd. En volgens mij wordt KK veel te nijdig als hij hier wat leest om niet meer te reageren.
quote:
Kijk, hier laat je nou zien dat economen geen idee hebben mbt de techniek van het regelen. Het leven in de basis is niet eerlijk. Dus kan je ene systeem creeeren waarin eigenschappen van een samenleving wel eerlijk kunnen worden gemaakt.
Leg eens uit. Stel ik ben een klein onooglijk dik ventje die graag een lekker fotomodel in mijn bed aantref. Hoe ga jij dat regelen? Fotomodellen moeten ook in bed een afspiegeling van de samenleving amuseren?

Geld kun je exact herverdelen. Maar dan heb je nog geen "eerlijkheid" of "gelijkheid". Mensen zijn niet gelijk, mensen zijn gelijkwaardig. Als je echte gelijkheid wil moet je ook b.v. iedereen in een rolstoel mikken want mensen die niet kunnen lopen... dat repareer je niet, dus... moet iedereen dan maar in de rolstoel. Ja, dat is echte gelijkheid. Maarre, blinden... iedereen blind... enz. enz.

Jij kijkt alleen maar naar geld. Dat is jouw probleem.
quote:
Ik ben er ook niet voor om op te stoel van God te gaan zitten.
Zijn we het daar over eens.
quote:
Ieder mens wil zekerheid. En toch doen we ons best om het leven in gezamelijkheid tot een rollercoaster te maken. Dankzij de liberalen.
Ik wil helemaal geen zekerheid. Integendeel. Ik zoek altijd spanning op. Ik denk niet dat ik dat kan afwentelen op "de liberalen". En wat is er mis met vrijheid?
quote:
Ja, maar stom dat we met zijn allen in het primitieve blijven hangen. Echt, werkelijk, ik begrijp er niets van.
Nogmaals: accepteer.
quote:
Ach, wat heb je aan ene hogere opleiding. Een startende hbo-er krijgt net zoveel als een loodgieter vandaag de dag. Je bent knettergek als je nog aan een zware opleiding begint.
Ik geef het je te doen loodgieter zijn.

Maarre, ik constateer tevens dat jij nu jezelf aan het tegenspreken bent. Enerzijds claim jij dat zwaar werk beloond moet worden en anderzijds claim jij dat iemand met een hogere opleiding meer moet verdienen. Dat bijt elkaar fiks.
quote:
Hier zie je lbo-ers in de grootste huizen wonen. Dus waarom zou je gaan studeren? Je kan beter een vak leren vandaag de dag.
Erg inconsequent dit...

Ik heb je overigens al eens vaker gezegd: wordt loodgieter als jij meent dat die mensen het beter hebben dan jij nu.
quote:
De inflatie klapt omhoog inmiddels. En natuurlijk zijn ouderen en uitkeringsgerechtigde de klos. Dus juich maar VVD.
De VVD is gemarginaliseerd. De inflatie gaat voor een groot deel omhoog doordat de grondstoffen duurder worden. De inflatie gaat in de gehele Eurozone omhoog.

Hoezo is dit de schuld van de VVD?

En daarnaast is de inflatie nu wat hoger en is het vooral de ECB die nu steken laat vallen. De rente moet gewoon omhoog. Blijf je ook sterk ten opzichte van de dollar. De olieprijs zakt nu, maar op euroniveau nauwelijk.
quote:
En hoeveel meer kreeg je boven het wml?
Volgens mij enkele centen... bruto...
quote:
Vergeet dat maar. Ik hoop daar nooit meer in terecht te komen. Mensonwaardig, gewoon.
Wat is er toch mensonwaardig aan het uitvoeren van nuttig werk... Iemand moet het doen hoor.
quote:
Ja, door de Polen en andere goedkope arbeidsmigranten zullen de Nederlanders gewoon op het armoedige niveau blijven steken.
Nee, die Polen moeten ook wml ontvangen. En dat is een fatsoenlijk loon in NL. Niets armoedig.
quote:
Je hebt altijd een kans op. Die vaak in de praktijk nergens over gaat.
Onzin. Kansen zat. Kijk eens goed om je heen. Bijna niemand knokt meer in NL. De meesten weten niet eens hoe dat moet!
quote:
Uiteraard vind bedrog aan beide kanten plaats.
Waarom kijk je dan maar naar één van de partijen?
quote:
Moet je ook wel de kans krijgen. Dat zeg je er niet bij. Maar ja, jouw vakgebied is ook wel een hele gunstige.
O ja? Ik weet dat in mijn tijd veel vrouwelijke rechtenstudentes als secretaresse aan de slag moesten. Er studeren me toch een hoop rechtenstudenten af!
quote:
daar ben ik het dus niet mee eens.
Ik vond het niet zwaar. En net gaf je nog aan dat de mening van iemand die het gedaan heeft het zwaarst telt.
quote:
Teveel ouwe hoeren
Dat klopt deels. Maar ik ken ook managers die op zeker moment weglopen. Ikzelf hou ook een strakke agenda aan. Alleen indien het echt zinnig is mag het uitlopen. Zo niet loop ik. Zinloos geneuzel houd ik niet van.
quote:
En vaak de stompzinnigste ideeën die niet door het personele worden gedragen. Ik heb gene enkel respect voor dat werk, ze doen het slechts voor hun eigen portemonnee en status. Ik heb de grootste blaaskaken rond zien lopen. Die je nog niets eens aankijken als je ze tegen komt.

Vreselijke lui. En zo worden gekoesterd in het bedrijfsleven. Nou voor mij hoeft dat niet meer hoor. Ik koester mijn studie tijd wel, die was tenminste nog aangenaam.
Ik blijf het opvallend vinden dat jij alleen maar de slechten hebt getroffen in jouw leven. Dat kan toch niet alleen maar een gevalletje pech zijn...
quote:
precies. Tussen de oren. Maar het werkelijk risico voor de meesten is in de praktijk maar heel weinig.
Ik heb je al meermaals vertelt van ondernemers die zelf persoonlijk failliet gingen, maar wel er zo goed mogelijk zorg voor droegen dat hun werknemers geen klap zouden krijgen. Je gaat veel te gemakkelijk uit van de grote boze werkgever en de zielige werknemer. Dat is niet de realiteit en al helemaal niet bij WO-ers zoals jij.
quote:
Ik zeg dat het BEIDE mensonwaardig is.
Maar optie 3 heb je niet.
quote:
Het is mentaliteit maar ook een kwestie van kansen krijgen. Ik praat uit ervaring, mijn beste.
Een WO-er moet in deze arbeidsmarkt tig kansen krijgen. Zo niet dan klopt er iets niet. Zoek het niet altijd bij anderen.
quote:
Of minder winst. En verder, als niemand voor minder het werk wil doen, dan is het dus te goedkoop. Maar de VVD lost dat op met goedkope arbeidskrachten..... zie je wel hoe a-sociaal die partij is?
Ik spreek af en toe een aardbeienteler. Denk je dat die mensen in weelde leven? Echt niet. Knetterhard werken, zeven dagen in de week, 12 uur per dag, vuile handen, enz. om het hoofd boven water te houden.

Immers, het is de supermarkt die geld verdient met aardbeien. En jij als consument klaagt als ze duurder worden.
quote:
Natuurlijk kan je vervallen in de grootste extremen. Maar dan nog is er een verschil tussen optie 3 of optie 7
Mensen willen meer... altijd. Daarom zijn we succesvol. Maar dat houdt ook in dat we nooit alles krijgen wat we willen. Realisme...
quote:
Willekeur hou je altijd.
Dat neemt niet weg dat mijn punt staat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60823138
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Twee hoogleraren die deze onzin de ether in mikken. En die honderden die een andere mening hebben die zijn niet belangrijk.
Alleen de mening van DS4 is dan wel belangrijk? Ik denk dat het goed is om ook open te staan voor andermans mening, DS4.

Verder: twee hoogleraren die iets stellen. Ik pak niet zomaar een paar mensen uit een cafe oid. Het zeg toch wel iets. Mensen die het kunnen weten.

Ik vind dat je iets te snel meningen van vooraanstaande hoogleraren afserveert, omdat het je niet uitkomt.

Anders heb ik het gevoel dat DS4 de weg, de waarheid en het leven is. Je begrijpt uiteraard wat ik bedoel.
quote:
Het is nog een column ook.
Ja? Nou? En? Een column moet je nooit serieus lezen? Uiteraard vertolkt een column de mening van de schrijver. Een mening is niets anders van een vertolking, over hoe je tegen iets aankijkt. En kan je gerust stellen, het leven bestaat uit het tegen aankijken tegen zaken die afspelen in de wereld. Ik denk dan weer even aan de Ziggo opa. Eigenlijk best leuk gevonden. Mooie reclame met veel creativiteit.
quote:
En hij geeft tevens aan dat terecht voor voetballers en artiesten veel geld betaald wordt (dus ook voor Geer en Goor)...
Nee, dan lees je weer niet goed. Het volgt op zijn redenatie dat Borsato goed betaald krijgt, omdat hij over uniek talent zou beschikken, hetgeen impliceert dat hij niet zomaar vervangen kan worden. Hij stelt echter dat managers zo te vervangen zijn. Hetgeen ik volmondig met hem eens ben. Dat maakt dat dergelijke exorbitante beloningen volstrekt niet opportuun zijn voor managers. Daarnaast stelt hij duidelijk, dat itt voetballers en artiesten er managers geen "markt" bestaat, maar dat ze onderling als gelijkgestemden elkaar de baantjes gunnen met veel te hoge beloningen.

Wel goed lezen hoor.

Verder ben ik nogal verbaasd, dat je Geer en Goor op 1 hoop gooit met inderdaad zwaar getalenteerde Borsato. Dus er is wat mij betreft dan ook geen enkele discrepantie van mijn kant te bespeuren.
quote:
dus ik neem aan dat jij nu ook meent dat bewezen is dat Geer en Goor terecht veel geld krijgen.
Nee, je slaat de plank dan ernstig mis. Blijf wel kritisch in je redenatie, he?
quote:
Of is een mening die jou niet uitkomt dan weer "slechts een mening"?
Iedere mening is er één. Maar niet iedere mening is waardevol. Er is veel bagger. Wat mij betreft hecht ik slechts waarde aan diegenen dat Mens met een hoofdletter M verdienen.

Ik heb een hekel aan cafepraat, zoals je weet.
pi_60823553
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kwam vroeger bijzonder vaak in het ziekenhuis, mijn moeder werkte daar als psychologe. Zwaar? No way. In alle rust wordt er gewerkt. Fijn dat ze het doen, maar het tempo is traag en koffiedrinken is bij wijze van spreken de helft van de dagtaak.

Er zijn afdelingen waar dat wat anders ligt, maar in zijn algemeenheid is werken in de zorg helemaal niet fysiek zwaar. Dat mag overigens ook gelet op de Arbowet.
[..]

Hier hoor ik weer iemand spreken die het echt niet weet wat er speelt. Je best, dat ik met handen aan het bed, geen psychologen bedoel.

Afgezien daarvan , onderschat je de zwaarte van het werk van je eigen moeder. Het werk is fysiek dan niet zwaar, maar geestelijk zeer zeker wel. Je krijgt heel wat te horen van clienten, je neemt ongemerkt best eea mee naar huis aan shitverhalen. Verder is het geven van cognitieve gedragstherapie echt niet zo simpel. De menselijk psyche is zeer, zeer ingewikkeld. Lastig om allerlei spelende mechanismen helder te krijgen en die te kunnen doorbreken. En ja, ook psychologen worden getarged ! Brrrrrrrrrrrrrrr. En staan dus ook qua presteren zwaar onder druk. Moeten ook zoveel gesprekken per jaar jaar op hun conto hebben, want anders krijgen ze de clustermanager ( ) weer op hun dak !

Met handen aan het bed, bedoel ik met name die verplegers die patiënten tillen, verzorgen en jou kontje komen wassen als jij daartoe tijdelijk niet in staat bent. En uiteraard opgeknoopt worden aan targets: minstens zoveel patiënten per uur produceren

Ik denk echt dat je het zo zwaar onderschat
quote:
Dan solliciteren ze toch naar die baan. Je hoeft alleen maar een pen te kunnen vasthouden, toch?
Zeker, maar zullen zo'n baan niet krijgen, omdat ze gene deel uitmaken van de elitemaffia die elkaar de baantjes toespelen.
pi_60823945
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:23 schreef Reya het volgende:

[..]

Er bestaat wel degelijk een markt, maar die werkt suboptimaal, zoals overigens alle markten suboptimaal werken. Daarnaast, in dorpen met maar één supermarkt is er totaal geen sprake van een markt, terwijl dit bovendien veel schadelijker is voor de koopkracht van de bewoners van de desbetreffende dorpen dan een topman die een verwaarloosbare fractie van een bedrijfswinst mee naar huis neemt. Toch wordt overheidsingrijpen daar niet wenselijk geacht; waarom hier dan wel?
[..]
Het is miereneuken in de marges van definities, mijn beste.

Een ding is zeker: hoe kleiner de omvang van een "markt" des te minder concurrentie en des te groter de excessen. Daar kan geen econoom om heen.

Ik heb vaak genoeg aangegeven, dat ze slechts met korte lijstjes werken, met uiteraard vriendjes erop. Zodat ik oprecht kan zeggen dat hier nou niet echt sprake kan zijn van marktfunctioneren in de goed zin van het woord. Dat wil zeggen OPEN ipv GESLOTEN.
quote:
DS4 heeft dit argument al eerder ontkracht; bovendien kunnen voetbalmanagers wel degelijk toegevoegde waarde hebben, kijk alleen maar naar een persoon als Guus Hiddink.
En dan vraag ik aan jou: hoe kun je hun bijdragen dan bewijzen? Ik stel, hetzelfde als deze prof doet, dat het absoluut niet te bewijzen valt.
quote:
Een behoorlijk deel van de AEX-topmanagers is van buitenlandse komaf...? Evenzo, de thesis dat topmanagers zonder schade aan het bedrijf kunnen worden vervangen is verder niet onderbouwd, en lijkt me zelfs onwaarschijnlijk; wisseling van de wacht brengt altijd een periode met zich mee dat de nieuwe functionaris zich nog moet inwerken, waardoor hij/zij zijn/haar werkzaamheden niet naar volledigheid kan verrichten.
Vraagje: merk je aan het bedrijf, bijvoorbeeld de AEX, dat de koersen even onderuitgaan tijdens de inwerkperiode van de CEO? Nou?
quote:
Dit is wel grappig, hij ontkracht zijn eigen argumenten; het is inderdaad zo dat beloningen voor topmnagers dermate marginaal zijn dat ze niet eens interessant zijn voor aandeelhouders. Als de aandeelhouders (directe belanghebbenden!) het niet eens interesseert, waarom zou het dan wel een zaak voor de politiek zijn, die hier verder totaal geen belangen in heeft?
Nee, dat zie je totaal verkeerd. Je gaat langs het feit dat er strijdige belangen spelen bij diezelfde aandeelhouders. Ze maken zich in eerste instantie puur druk om de koersen van hun aandelen. En nee, een ton meer salaris aan de CEO zal dat echt niet de koersen negatief beïnvloeden. Daarnaast zijn die aandeelhouder ook gewone burgers die ook kunnen zien dat eea scheefgroeit. Maar nogmaals ze maken zich druk over de koersen en alles wat daaraan vast zit en die topbeloning scoort daar niet hoog in....
Ze maken zich wel druk, ik hoor VEB hier ook best vaak over....Maar prioriteitverhaal etc.

En dan is de politiek wel degelijk aanzet als er een collectief belang mee gemoeid is. Terecht wat de prof daarover zegt. Maatschappelijk belang, het voorkomen van sociale onrust dat imo op den duur duidelijk op de loer ligt.
quote:
Opzich klopt de analyse aardig, maar hij draait het argument wel om; omdat A blijkbaar te jaloers is om iets te accepteren, moet B bestraft worden. Wat klopt hier niet? Bovendien kan de schade van verregaande restricties veel groter zijn dan de schade van 'scheefgroei in het loongebouw', iets wat overigens een maatschappelijke tweedeling impliceert die al jaren door sociologen wordt betwist.
Nee, jij draait het om. Jij legt de oorzaak van de onrust bij het grote publiek ipv bij die mensen die het veroorzaken.
pi_60826814
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:

Alleen de mening van DS4 is dan wel belangrijk? Ik denk dat het goed is om ook open te staan voor andermans mening, DS4.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik met "honderden andere hoogleraren" mijzelf bedoelde.
quote:
Verder: twee hoogleraren die iets stellen. Ik pak niet zomaar een paar mensen uit een cafe oid. Het zeg toch wel iets. Mensen die het kunnen weten.
Nogmaals, het is onder hoogleraren zonder meer een minderheidsstandpunt en feitelijk ook onjuist. De reden waarom ik en anderen dat vinden heb je al onderbouwd kunnen lezen...
quote:
Ik vind dat je iets te snel meningen van vooraanstaande hoogleraren afserveert, omdat het je niet uitkomt.
Nou, dat zie je verkeerd. Ik serveer ze af omdat ze onjuist zijn en ook niet onderbouwd. Ze zijn niet voor niets een enorme minderheid in de groep hoogleraren.
quote:
Anders heb ik het gevoel dat DS4 de weg, de waarheid en het leven is. Je begrijpt uiteraard wat ik bedoel.
Zo lang ik mijn mening kan onderbouwen en de wederpartij met een slap verhaal komt ben ik geneigd om mijn standpunt vast te houden.
quote:
Ja? Nou? En? Een column moet je nooit serieus lezen? Uiteraard vertolkt een column de mening van de schrijver.
Een column hoeft feitelijk niet juist te zijn. Als een hoogleraar nu een goed artikel schrijft, met goede onderbouwing... Maar zo'n column uit de losse pols. Kom op... Daar moet je niet de waarde aan hangen die jij er aan hangt.
quote:
Nee, dan lees je weer niet goed. Het volgt op zijn redenatie dat Borsato goed betaald krijgt, omdat hij over uniek talent zou beschikken, hetgeen impliceert dat hij niet zomaar vervangen kan worden.
Je draait de tekst naar je toe, heb je dat door? Als het vraag en aanbod systeem volgens deze man niet klopt, dan heeft het geen enkele zin om te stellen dat in de situaties bestuurders geen vraag en aanbod systeem bestaat. Dan roep je gewoon dat vraag en aanbod tot verkeerde uitkomsten leidt.

Ik lees dus donders goed.
quote:
Verder ben ik nogal verbaasd, dat je Geer en Goor op 1 hoop gooit met inderdaad zwaar getalenteerde Borsato. Dus er is wat mij betreft dan ook geen enkele discrepantie van mijn kant te bespeuren.
Over voetballers had je in het algemeen ook genoeg te fiepen, dus dit vind ik ontstellend zwak.
quote:
Nee, je slaat de plank dan ernstig mis. Blijf wel kritisch in je redenatie, he?
Nee, jij sluit je aan bij het deel van de tekst dat jou naar de mond praat en de rest laat je voor wat het is. Inconsequent.
quote:
Ik heb een hekel aan cafepraat, zoals je weet.
Dan moet je nog eens heel kritisch die reactie van de telegraaflezer die in de zorg heeft gewerkt lezen. Dat was borrelpraat in het kwadraat.
pi_60826877
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Hier hoor ik weer iemand spreken die het echt niet weet wat er speelt. Je best, dat ik met handen aan het bed, geen psychologen bedoel.
Goed lezen. Ik doelde helemaal niet op mijn moeder. Ik doelde op het verplegend personeel. Anders was de info dat mijn moeder aan een ziekenhuis was verbonden irrelevant geweest.

Overigens, mijn mening wordt gedeeld door de vele artsen die ik ken. Tot aan "een stel luie zeugen zijn het" aan toe. Dat is natuurlijk ook borrelpraat, maar van exact hetzelfde niveau als "kan alleen een pen vasthouden".
pi_60827009
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Zeker, maar zullen zo'n baan niet krijgen, omdat ze gene deel uitmaken van de elitemaffia die elkaar de baantjes toespelen.
Sectormanager? Elite?
pi_60827076
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 13:16 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee, jij draait het om. Jij legt de oorzaak van de onrust bij het grote publiek ipv bij die mensen die het veroorzaken.
Publieke verontwaardiging zegt hoegenaamd NIETS. Het publiek is zo vaak verontwaardigd. Inspraak zonder inzicht, leidt tot een uitspraak zonder uitzicht.

Totaal onbelangrijk, publieke opinie over zaken waar men geen verstand van heeft.
pi_60830879
Nou het publiek kan anders de hele samenleving vormen. Kijk maar naar de Russische revolutie. Publieke opinie is wat het beleid vorm geeft. Als de bevolking vind dat de rijkeren te rijk zijn, dan wordt die rijkdom gewoon afgepakt. Of ze er verstand van hebben is niet belangrijk. Ergens vind ik die gezonde volkswil wel goed. Rijke stinkerds aan de top worden dan keihard teruggepakt voor jarenlange uitbuiting van bovenaf. Wat mij betreft kan deze check niet snel genoeg gebeuren.
pi_60831270
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 18:02 schreef Getsie het volgende:
Ergens vind ik die gezonde volkswil wel goed.
Het is ook gebruikt om de Joden te vervolgen... Ik ben er dus een groot tegenstander van en verwacht ook van de politiek dat ze er boven staan.

Ik verwacht misschien teveel...
pi_60831911
SP, Verdonk en Wilders hebben samen al 1/3e van de stemmen. Voor de andere partijen is het zaak om te slikken of te stikken. Je verwacht er inderdaad teveel van.
pi_60832087
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 18:48 schreef Getsie het volgende:
SP, Verdonk en Wilders hebben samen al 1/3e van de stemmen. Voor de andere partijen is het zaak om te slikken of te stikken. Je verwacht er inderdaad teveel van.
Ik wil nog niet oordelen over Verdonk. Ze is iig gematigder dan Wilders.

SP en Wilders vind ik walgelijke partijen. Kiezen voor het opzetten van groepen tegen elkaar. Goede politici bouwen juist bruggen. Uiteindelijk hebben we elkaar nodig. Van de putjesschepper tot de bankdirecteur.
pi_60832219
Verdonk bouwt bruggen? Ik heb het gemerkt met de kabinetscrises, de consitutionele crises en de partijcrises.
pi_60832246
De SP vind ik de beste partij in het parlement.
pi_60832485
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:02 schreef Getsie het volgende:
Verdonk bouwt bruggen?
Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik zeg dat ik niet weet wat ze precies wil en doet.
pi_60832496
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:03 schreef Getsie het volgende:
De SP vind ik de beste partij in het parlement.
Dat mag.
pi_60832928
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik zeg dat ik niet weet wat ze precies wil en doet.
Ik heb de indruk dat ze het zelf ook niet weet, behalve dan onbedreigd de beste zijn, met haar stichting die straks aan de verkiezingen gaat meedoen.
pi_60976254
'Pak lonen bestuurders thuiszorg aan'

Werkelijk schandalig dat zoveel van dit soort bestuurders meer dan de MP krijgen. Zelf kleinere zorginstellingen zitten daarbij. En dat terwijl veel thuishulpen hun uurloon zagen teruglopen van ¤ 11,- nar ¤ 9,-

De wereld op zijn kop.

Het zijn gewoon graaiers. Tijd dat deze ratten keihard worden aangepakt.
pi_60976303
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Werkelijk schandalig dat zoveel van dit soort bestuurders meer dan de MP krijgen.
Toen ik het las wist ik dat je er mee zou komen...

Die Balkenendenorm is belachelijk. Zeker nu we inmiddels weten dat een windjack aangeven kennelijk al te hoog is gegrepen voor Balkenende. Hij kan dus misschien die pen niet eens vasthouden, wat een sectormanager natuurlijk wel kan...
pi_60976528
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
'Pak lonen bestuurders thuiszorg aan'

Werkelijk schandalig dat zoveel van dit soort bestuurders meer dan de MP krijgen. Zelf kleinere zorginstellingen zitten daarbij. En dat terwijl veel thuishulpen hun uurloon zagen teruglopen van ¤ 11,- nar ¤ 9,-

De wereld op zijn kop.

Het zijn gewoon graaiers. Tijd dat deze ratten keihard worden aangepakt.
En gemiddeld 3 ton per persoon aan gouden handdrukken als ze hun werk niet doen is ook van de gekke.
Ondertussen heeft Bussemaker het over een code inplaats van een wet dus of zij is heel erg dom of 1 van de (toekomstige) graaiers.
Audaces fortuna juvat
pi_60976724
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toen ik het las wist ik dat je er mee zou komen...

Die Balkenendenorm is belachelijk.
Je moet ergens willen beginnen, mijn beste. Denk je werkelijk dat de functie van bestuurder bij dergelijke instellingen zwaarder is dan het ambt van MP??
quote:
Zeker nu we inmiddels weten dat een windjack aangeven kennelijk al te hoog is gegrepen voor Balkenende.
Vertel.... Ik kijk niet naar die klote TV vandaag de dag dat alleen nog maar sport uitzendt.
quote:
Hij kan dus misschien die pen niet eens vasthouden, wat een sectormanager natuurlijk wel kan...
Ik zou zeggen zoekt die uitzending van Knevel en van de Brink nog maar eens op. Dan weet je wel beter
pi_60976786
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:30 schreef Colnago het volgende:

[..]

En gemiddeld 3 ton per persoon aan gouden handdrukken als ze hun werk niet doen is ook van de gekke.
Compleet doorgeslagen. Geld dat beter naar de handen aan bed kan gaan.
quote:
Ondertussen heeft Bussemaker het over een code inplaats van een wet dus of zij is heel erg dom of 1 van de (toekomstige) graaiers.
Die code is dan ook veel te vrijblijvend. Eea wat Kant daarover heeft gezegd. Nee, alleen keiharde wetten kunnen dit rattengedrag weer corrigeren.
pi_60976898
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Compleet doorgeslagen. Geld dat beter naar de handen aan bed kan gaan.
Inderdaad, het zegt dus genoeg over de ratten die er verantwoordelijk voor zijn.
Dus bestuurders, opdrachtgevers en politiek.
quote:
Die code is dan ook veel te vrijblijvend. Eea wat Kant daarover heeft gezegd. Nee, alleen keiharde wetten kunnen dit rattengedrag weer corrigeren.
Dat weten wij na al die jaren nu wel en het feit dat de politiek toch niet aan zo´n wet wil beginnen zegt wel genoeg over die politiek.
Audaces fortuna juvat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')