Dat dus.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:59 schreef maok het volgende:
Niet doen, voor je het weet ben je verslaafd![]()
Daar heb je wel een punt jaquote:Op maandag 20 oktober 2008 18:59 schreef maok het volgende:
Niet doen, voor je het weet ben je verslaafd![]()
Iedere klimhal heeft wel een kleedkamer en douche. Eigenlijk ken ik er maar 1 waar je niet kunt douchen: bij de klimmuur in Utrecht. Maar daar woon ik 500 meter vanaf, dus ik douche toch wel thuisquote:Op woensdag 5 november 2008 11:35 schreef Pietjuh het volgende:
Misschien nog wel een stomme vraag. Heb je in de meeste klimhallen kleedkamers waar je jezelf even om kan kleden in wat confortabelere kledij, of moet je die gewoon al aanhebben als je daar aankomt?
Dat stoombad is echt een aanrader ja!quote:Op woensdag 5 november 2008 15:34 schreef Casparovvv het volgende:
Arnhem heeft zelfs een stoomcabine en een volledig ingerichte sportschool om de spiertjes op te warmen.
Wees maar blij dat t eindelijk weer werkt. Het is 2 jaar lang buiten dienst geweest omdat het zo vaak kapot ging dat de exploitatiekosten te hoog werden. Ik ben blij dat er in Arnhem managment-technisch gezien weer een frisse wind waait, en dat er nu niet alleen een stoombad, maar eindelijk ook een schone kleedkamer, boulderhok&bouldercompetitie zijn!quote:Op woensdag 5 november 2008 17:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat stoombad is echt een aanrader ja!.
Voor de geinteresseerden: Techniek 3 begint op maandag 10 november 19:30 in MN Arnhem. Instap is 6a/b
Hoewel het boulderhok een hel is voor de beginnende klimmer, de gemiddelde waardering is echt knetterzwaar, er zitten nauwelijks vijfjes bij.quote:Op vrijdag 7 november 2008 00:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wees maar blij dat t eindelijk weer werkt. Het is 2 jaar lang buiten dienst geweest omdat het zo vaak kapot ging dat de exploitatiekosten te hoog werden. Ik ben blij dat er in Arnhem managment-technisch gezien weer een frisse wind waait, en dat er nu niet alleen een stoombad, maar eindelijk ook een schone kleedkamer, boulderhok&bouldercompetitie zijn!
Je kunt natuurlijk zelf boulders bedenken door verschillende grepen te combineren... Grote probleem was echter dat het hok met 50 boulders nog lang niet vol was, en er daardoor ook beperkte mogelijkheden waren.quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:16 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Hoewel het boulderhok een hel is voor de beginnende klimmer, de gemiddelde waardering is echt knetterzwaar, er zitten nauwelijks vijfjes bij.
Vet relaxed! Ja, veel nieuwe klimmers van IBEX hebben dat hok nooit van binnen gezien omdat er weinig boulders zijn (of waren) die ze kunnen toppen, dan is de lol er snel af (alle heftige overhang en zitstarts). Overigens sloopte iemand vorige week een dikke witte balk waar iedereen dyno's op maakte, hebben jullie die weer terug gezet?quote:Op maandag 10 november 2008 12:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk zelf boulders bedenken door verschillende grepen te combineren... Grote probleem was echter dat het hok met 50 boulders nog lang niet vol was, en er daardoor ook beperkte mogelijkheden waren.
Zaterdag hebben we er daarom met het grepenschroefteam bijna 50 nieuwe bijgebouwd voor de bouldercompetitie nov-dec, en de oude zitten er ook nog in. In totaal nu dus ongeveer 100 boulders. We hebben er aardig wat makkelijke bijgebouwd, omdat we zelf ook wel vonden dat er teveel in de hogere gradaties te vinden is. Ik heb in ieder geval voornamelijk 4-en en 5-jes gebouwd. Vrijdag a.s. kick off met hapjes en bier na afloop!
http://prikbord.climbing.nl/berichten/84630.html
p.s. als je er vrijdag bent weet ik ook eindelijk eens wie nou die casparovv is
Een witte dynogreep kan ik me zo snel niet herinneren. Ik heb wel een nieuwe dyno gebouwd, links bij de ingang van het hok zeg maar. oranje is ie.quote:Op maandag 10 november 2008 18:23 schreef Casparovvv het volgende:
Vrijdag gaat niet lukken, ga in de weekenden naar huis om te werken. Morgenavond en donderdagavond ben ik er als het goed is wel.
Die zat ook links als je binnen komt, alleen dan niet gelijk links, maar op de zijkant van waar die overhang begint.quote:Op maandag 10 november 2008 21:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een witte dynogreep kan ik me zo snel niet herinneren. Ik heb wel een nieuwe dyno gebouwd, links bij de ingang van het hok zeg maar. oranje is ie.
Morgenavond ben ik er ook, eens kijken of we even hallo kunnen zeggen
Oh ja, langs de zijkant van het horizontale dak, en dan over de rand, dat leuke 5-je. Die boulder is vervangen met andere grepen: er is gebleken dat een aantal grepen uit de cave-grepenbakkerij breekgevaarlijk is. O.a die grote balk die jij noemt is een greep die kennlijk al vaker gebarsten is, in andere routes. Dat is in een boulderhok niet zo heel erg, maar als ie van 17 meter naar beneden valt en iemand raakt... We gaan dus de cave-grepen waarvan we weten dat ze kunnen breken in de hele hal weghalen en vervangen door andere grepen van andere merken. Wit zit er nog wel in, maar nu met iets andere grepen.quote:Op maandag 10 november 2008 21:23 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Die zat ook links als je binnen komt, alleen dan niet gelijk links, maar op de zijkant van waar die overhang begint.
Vanaf nu verplicht een helm op in Arnhemquote:Op dinsdag 11 november 2008 08:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh ja, langs de zijkant van het horizontale dak, en dan over de rand, dat leuke 5-je. Die boulder is vervangen met andere grepen: er is gebleken dat een aantal grepen uit de cave-grepenbakkerij breekgevaarlijk is. O.a die grote balk die jij noemt is een greep die kennlijk al vaker gebarsten is, in andere routes. Dat is in een boulderhok niet zo heel erg, maar als ie van 17 meter naar beneden valt en iemand raakt... We gaan dus de cave-grepen waarvan we weten dat ze kunnen breken in de hele hal weghalen en vervangen door andere grepen van andere merken. Wit zit er nog wel in, maar nu met iets andere grepen.
sowieso met dakjes wel handig vinnik.. dakje in Ngein iig, weet niet of die er nog is, maar daar heb ik verscheidene keren mn kop gestotenquote:Op dinsdag 11 november 2008 10:27 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Vanaf nu verplicht een helm op in Arnhem
Mijn probleem (althans, dat van veel klimmers) is dat ik consequent mijn vingers open haal, met name bij het boulderen. Mijn handen zitten vol littekens die niet helen omdat ik ze telkens weer open haal.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:39 schreef maok het volgende:
Ik stoot sowieso regelmatig mijn hoofd aan greepjes
Ik had bij mn vroegere bijbaantje bij appie heijn een collega die aan het leren was voor manicure. Dat was ook altijd zo van "O mijn god, je handen, wat doe je ze aan! "quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:33 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Mijn probleem (althans, dat van veel klimmers) is dat ik consequent mijn vingers open haal, met name bij het boulderen. Mijn handen zitten vol littekens die niet helen omdat ik ze telkens weer open haal.
Hebben ze je al voetplaatsing geleerd en het tegen gaan van zgn 'open deuren'? Vind ik belangrijker dan indraaien. Een van de problemen van beginnende klimmers is dat ze veel te weinig op hun wrijvingsschoentjes vertrouwen. Open deuren zijn ook een veel voorkomend probleem bij beginners: dat je als het ware als een scharnier van de wand af draait omdat je bijvoorbeeld al je gewicht op de linker- of rechterhelft van je lichaam hebt staan.quote:Op zaterdag 15 november 2008 01:06 schreef Pietjuh het volgende:
Zo, vanavond mijn 2e les van de beginnerscursus gehad, en het was leuk! Vandaag moesten we een 8 knoop leren maken, heel stuk traversen en leren indraaien. Alleen had ik wel iets teveel aan mijn armen gehangen in het begin, waardoor ze vrij snel verzuurd raaktenDit zorgde er mede ook voor dat ik er vandaag wel 50.000 keer vanaf gevallen ben, maar dat komt ook omdat ik tevaak nog heb van: Hmm, misschien kan ik dit wel halen als ik daar mijn voet op zet, en er dan achter kom dat ik met mijn handen niet goed grip heb, en dan is het weer aaaah ik val weer!
Nee dat hebben ze ons nog niet geleerd. En dit probleem komt inderdaad ook bij mij voor. Vooral als ik bijvoorbeed met mijn volle gewicht op mijn rechtervoet sta, en ik dan met mijn rechterhand een greep wil pakken. Ga je dit tegen om er altijd voor te zorgen dat je ook wat gewicht op links plaatst?quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:59 schreef Casparovvv het volgende:
Hebben ze je al voetplaatsing geleerd en het tegen gaan van zgn 'open deuren'? Vind ik belangrijker dan indraaien. Een van de problemen van beginnende klimmers is dat ze veel te weinig op hun wrijvingsschoentjes vertrouwen. Open deuren zijn ook een veel voorkomend probleem bij beginners: dat je als het ware als een scharnier van de wand af draait omdat je bijvoorbeeld al je gewicht op de linker- of rechterhelft van je lichaam hebt staan.
Bijvoorbeeld. Het hangt er van af waar je linker hand geplaatst is. Je kan ook je linkerbeen op dezelfde greep als je rechter plaatsen, of het been achterlangs steken om de uitdraaiende beweging te voorkomen, maar als je linkerhand een goede greep beet heeft heb je dit probleem volgens mij niet zo snel. Ik ben niet zo goed in het visualiseren van dit soort dingen. Wat ik me eigenlijk af vroeg is wat je die eerste les dan uberhaupt gedaan hebt, als ze je pas in de tweede les verteld hebben hoe je de dubbele achtknoop legt?quote:Op zondag 16 november 2008 12:19 schreef Pietjuh het volgende:
[..]
Nee dat hebben ze ons nog niet geleerd. En dit probleem komt inderdaad ook bij mij voor. Vooral als ik bijvoorbeed met mijn volle gewicht op mijn rechtervoet sta, en ik dan met mijn rechterhand een greep wil pakken. Ga je dit tegen om er altijd voor te zorgen dat je ook wat gewicht op links plaatst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |