abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:59:32 #26
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62535118
Niet doen, voor je het weet ben je verslaafd
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62535289
Studeren en klimmen gaan niet samen Ik heb een concentratievermogen van 0 momenteel. Zit constant met een bandschlinge te prutsen, moet voortdurend denken aan alle passen die mis gaan en hoe ik die ene crux volgende keer wél kan uitklimmen. Zwaar irritant!
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_62535303
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:59 schreef maok het volgende:
Dat dus.
pi_62535759
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:59 schreef maok het volgende:
Daar heb je wel een punt ja
pi_62536824
Overigens zou iedereen die nieuwe klimschoentjes zoekt de Evolve Pontas moeten proberen! Wat een knetterfijne schoen is dat zeg.

pi_62964790
Zo, ik ga aankomende vrijdag samen met een vriend ook beginnen aan een beginnerscursus bij de klimmuur in Amsterdam!

Heb er erg veel zin in! Op de middelbare school heb ik wel eens een paar keer geklommen tijdens de gymles, maar heb er daarna niet veel meer mee gedaan. Een culminatie van wandelvakanties / trekkings in China, Duitsland en Noorwegen heeft mijn behoefte om toch maar te leren klimmen erg versterkt!

Misschien nog wel een stomme vraag. Heb je in de meeste klimhallen kleedkamers waar je jezelf even om kan kleden in wat confortabelere kledij, of moet je die gewoon al aanhebben als je daar aankomt?
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_62966612
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:35 schreef Pietjuh het volgende:
Misschien nog wel een stomme vraag. Heb je in de meeste klimhallen kleedkamers waar je jezelf even om kan kleden in wat confortabelere kledij, of moet je die gewoon al aanhebben als je daar aankomt?
Iedere klimhal heeft wel een kleedkamer en douche. Eigenlijk ken ik er maar 1 waar je niet kunt douchen: bij de klimmuur in Utrecht. Maar daar woon ik 500 meter vanaf, dus ik douche toch wel thuis

Klimmuur Amsterdam is sowieso van alle kleedkamergemakken voorzien.

Plezier drmee Vrijdag!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_62971620
Arnhem heeft zelfs een stoomcabine en een volledig ingerichte sportschool om de spiertjes op te warmen.
pi_62974908
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:34 schreef Casparovvv het volgende:
Arnhem heeft zelfs een stoomcabine en een volledig ingerichte sportschool om de spiertjes op te warmen.
Dat stoombad is echt een aanrader ja! .
Voor de geinteresseerden: Techniek 3 begint op maandag 10 november 19:30 in MN Arnhem. Instap is 6a/b
pi_63019136
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:06 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat stoombad is echt een aanrader ja! .
Voor de geinteresseerden: Techniek 3 begint op maandag 10 november 19:30 in MN Arnhem. Instap is 6a/b
Wees maar blij dat t eindelijk weer werkt. Het is 2 jaar lang buiten dienst geweest omdat het zo vaak kapot ging dat de exploitatiekosten te hoog werden. Ik ben blij dat er in Arnhem managment-technisch gezien weer een frisse wind waait, en dat er nu niet alleen een stoombad, maar eindelijk ook een schone kleedkamer, boulderhok&bouldercompetitie zijn!
Mijn foto's op Flickr!
pi_63024076
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wees maar blij dat t eindelijk weer werkt. Het is 2 jaar lang buiten dienst geweest omdat het zo vaak kapot ging dat de exploitatiekosten te hoog werden. Ik ben blij dat er in Arnhem managment-technisch gezien weer een frisse wind waait, en dat er nu niet alleen een stoombad, maar eindelijk ook een schone kleedkamer, boulderhok&bouldercompetitie zijn!
Hoewel het boulderhok een hel is voor de beginnende klimmer, de gemiddelde waardering is echt knetterzwaar, er zitten nauwelijks vijfjes bij.
pi_63099523
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:16 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Hoewel het boulderhok een hel is voor de beginnende klimmer, de gemiddelde waardering is echt knetterzwaar, er zitten nauwelijks vijfjes bij.
Je kunt natuurlijk zelf boulders bedenken door verschillende grepen te combineren... Grote probleem was echter dat het hok met 50 boulders nog lang niet vol was, en er daardoor ook beperkte mogelijkheden waren.

Zaterdag hebben we er daarom met het grepenschroefteam bijna 50 nieuwe bijgebouwd voor de bouldercompetitie nov-dec, en de oude zitten er ook nog in. In totaal nu dus ongeveer 100 boulders. We hebben er aardig wat makkelijke bijgebouwd, omdat we zelf ook wel vonden dat er teveel in de hogere gradaties te vinden is. Ik heb in ieder geval voornamelijk 4-en en 5-jes gebouwd. Vrijdag a.s. kick off met hapjes en bier na afloop!
http://prikbord.climbing.nl/berichten/84630.html

p.s. als je er vrijdag bent weet ik ook eindelijk eens wie nou die casparovv is
Mijn foto's op Flickr!
pi_63107984
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk zelf boulders bedenken door verschillende grepen te combineren... Grote probleem was echter dat het hok met 50 boulders nog lang niet vol was, en er daardoor ook beperkte mogelijkheden waren.

Zaterdag hebben we er daarom met het grepenschroefteam bijna 50 nieuwe bijgebouwd voor de bouldercompetitie nov-dec, en de oude zitten er ook nog in. In totaal nu dus ongeveer 100 boulders. We hebben er aardig wat makkelijke bijgebouwd, omdat we zelf ook wel vonden dat er teveel in de hogere gradaties te vinden is. Ik heb in ieder geval voornamelijk 4-en en 5-jes gebouwd. Vrijdag a.s. kick off met hapjes en bier na afloop!
http://prikbord.climbing.nl/berichten/84630.html

p.s. als je er vrijdag bent weet ik ook eindelijk eens wie nou die casparovv is
Vet relaxed! Ja, veel nieuwe klimmers van IBEX hebben dat hok nooit van binnen gezien omdat er weinig boulders zijn (of waren) die ze kunnen toppen, dan is de lol er snel af (alle heftige overhang en zitstarts). Overigens sloopte iemand vorige week een dikke witte balk waar iedereen dyno's op maakte, hebben jullie die weer terug gezet?

Zelf voel ik me redelijk thuis in het zesjes segment, hoewel ik duidelijk meer moet trainen op overhang (bij het eerste de beste knijpgreepje val ik er uit).

Vrijdag gaat niet lukken, ga in de weekenden naar huis om te werken. Morgenavond en donderdagavond ben ik er als het goed is wel.
pi_63113461
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:23 schreef Casparovvv het volgende:
Vrijdag gaat niet lukken, ga in de weekenden naar huis om te werken. Morgenavond en donderdagavond ben ik er als het goed is wel.
Een witte dynogreep kan ik me zo snel niet herinneren. Ik heb wel een nieuwe dyno gebouwd, links bij de ingang van het hok zeg maar. oranje is ie.

Morgenavond ben ik er ook, eens kijken of we even hallo kunnen zeggen
Mijn foto's op Flickr!
pi_63113643
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:17 schreef Gripper het volgende:

[..]

Een witte dynogreep kan ik me zo snel niet herinneren. Ik heb wel een nieuwe dyno gebouwd, links bij de ingang van het hok zeg maar. oranje is ie.

Morgenavond ben ik er ook, eens kijken of we even hallo kunnen zeggen
Die zat ook links als je binnen komt, alleen dan niet gelijk links, maar op de zijkant van waar die overhang begint.
pi_63121682
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:23 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Die zat ook links als je binnen komt, alleen dan niet gelijk links, maar op de zijkant van waar die overhang begint.
Oh ja, langs de zijkant van het horizontale dak, en dan over de rand, dat leuke 5-je. Die boulder is vervangen met andere grepen: er is gebleken dat een aantal grepen uit de cave-grepenbakkerij breekgevaarlijk is. O.a die grote balk die jij noemt is een greep die kennlijk al vaker gebarsten is, in andere routes. Dat is in een boulderhok niet zo heel erg, maar als ie van 17 meter naar beneden valt en iemand raakt... We gaan dus de cave-grepen waarvan we weten dat ze kunnen breken in de hele hal weghalen en vervangen door andere grepen van andere merken. Wit zit er nog wel in, maar nu met iets andere grepen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_63123369
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 08:39 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oh ja, langs de zijkant van het horizontale dak, en dan over de rand, dat leuke 5-je. Die boulder is vervangen met andere grepen: er is gebleken dat een aantal grepen uit de cave-grepenbakkerij breekgevaarlijk is. O.a die grote balk die jij noemt is een greep die kennlijk al vaker gebarsten is, in andere routes. Dat is in een boulderhok niet zo heel erg, maar als ie van 17 meter naar beneden valt en iemand raakt... We gaan dus de cave-grepen waarvan we weten dat ze kunnen breken in de hele hal weghalen en vervangen door andere grepen van andere merken. Wit zit er nog wel in, maar nu met iets andere grepen.
Vanaf nu verplicht een helm op in Arnhem
pi_63135672
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:27 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Vanaf nu verplicht een helm op in Arnhem
sowieso met dakjes wel handig vinnik.. dakje in Ngein iig, weet niet of die er nog is, maar daar heb ik verscheidene keren mn kop gestoten
  dinsdag 11 november 2008 @ 18:39:18 #44
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63135797
Ik stoot sowieso regelmatig mijn hoofd aan greepjes
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63145695
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 18:39 schreef maok het volgende:
Ik stoot sowieso regelmatig mijn hoofd aan greepjes
Mijn probleem (althans, dat van veel klimmers) is dat ik consequent mijn vingers open haal, met name bij het boulderen. Mijn handen zitten vol littekens die niet helen omdat ik ze telkens weer open haal.
pi_63150383
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:33 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Mijn probleem (althans, dat van veel klimmers) is dat ik consequent mijn vingers open haal, met name bij het boulderen. Mijn handen zitten vol littekens die niet helen omdat ik ze telkens weer open haal.
Ik had bij mn vroegere bijbaantje bij appie heijn een collega die aan het leren was voor manicure. Dat was ook altijd zo van "O mijn god, je handen, wat doe je ze aan! "
Mijn foto's op Flickr!
pi_63236796
Zo, vanavond mijn 2e les van de beginnerscursus gehad, en het was leuk! Vandaag moesten we een 8 knoop leren maken, heel stuk traversen en leren indraaien. Alleen had ik wel iets teveel aan mijn armen gehangen in het begin, waardoor ze vrij snel verzuurd raakten Dit zorgde er mede ook voor dat ik er vandaag wel 50.000 keer vanaf gevallen ben, maar dat komt ook omdat ik tevaak nog heb van: Hmm, misschien kan ik dit wel halen als ik daar mijn voet op zet, en er dan achter kom dat ik met mijn handen niet goed grip heb, en dan is het weer aaaah ik val weer!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_63248897
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 01:06 schreef Pietjuh het volgende:
Zo, vanavond mijn 2e les van de beginnerscursus gehad, en het was leuk! Vandaag moesten we een 8 knoop leren maken, heel stuk traversen en leren indraaien. Alleen had ik wel iets teveel aan mijn armen gehangen in het begin, waardoor ze vrij snel verzuurd raakten Dit zorgde er mede ook voor dat ik er vandaag wel 50.000 keer vanaf gevallen ben, maar dat komt ook omdat ik tevaak nog heb van: Hmm, misschien kan ik dit wel halen als ik daar mijn voet op zet, en er dan achter kom dat ik met mijn handen niet goed grip heb, en dan is het weer aaaah ik val weer!
Hebben ze je al voetplaatsing geleerd en het tegen gaan van zgn 'open deuren'? Vind ik belangrijker dan indraaien. Een van de problemen van beginnende klimmers is dat ze veel te weinig op hun wrijvingsschoentjes vertrouwen. Open deuren zijn ook een veel voorkomend probleem bij beginners: dat je als het ware als een scharnier van de wand af draait omdat je bijvoorbeeld al je gewicht op de linker- of rechterhelft van je lichaam hebt staan.
pi_63258811
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:59 schreef Casparovvv het volgende:
Hebben ze je al voetplaatsing geleerd en het tegen gaan van zgn 'open deuren'? Vind ik belangrijker dan indraaien. Een van de problemen van beginnende klimmers is dat ze veel te weinig op hun wrijvingsschoentjes vertrouwen. Open deuren zijn ook een veel voorkomend probleem bij beginners: dat je als het ware als een scharnier van de wand af draait omdat je bijvoorbeeld al je gewicht op de linker- of rechterhelft van je lichaam hebt staan.
Nee dat hebben ze ons nog niet geleerd. En dit probleem komt inderdaad ook bij mij voor. Vooral als ik bijvoorbeed met mijn volle gewicht op mijn rechtervoet sta, en ik dan met mijn rechterhand een greep wil pakken. Ga je dit tegen om er altijd voor te zorgen dat je ook wat gewicht op links plaatst?
Wandelen in Noorwegen
pi_63262226
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:19 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Nee dat hebben ze ons nog niet geleerd. En dit probleem komt inderdaad ook bij mij voor. Vooral als ik bijvoorbeed met mijn volle gewicht op mijn rechtervoet sta, en ik dan met mijn rechterhand een greep wil pakken. Ga je dit tegen om er altijd voor te zorgen dat je ook wat gewicht op links plaatst?
Bijvoorbeeld. Het hangt er van af waar je linker hand geplaatst is. Je kan ook je linkerbeen op dezelfde greep als je rechter plaatsen, of het been achterlangs steken om de uitdraaiende beweging te voorkomen, maar als je linkerhand een goede greep beet heeft heb je dit probleem volgens mij niet zo snel. Ik ben niet zo goed in het visualiseren van dit soort dingen. Wat ik me eigenlijk af vroeg is wat je die eerste les dan uberhaupt gedaan hebt, als ze je pas in de tweede les verteld hebben hoe je de dubbele achtknoop legt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')