abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60329791
Bij thuiskomst trof ik vandaag in de hal een mooie brief van onze huisbaas aan met ongeveer deze strekking:
er zijn bij een bezoek aan jullie huis vuilniszakken voor de deur, een fiets in de gang, en een kapotte stoel in de achtertuin aangetroffen. Jullie krijgen 2 weken de tijd om deze te verwijderen. Als ze er bij een volgend bezoek nog steeds staan wordt een boete in rekening gebracht. Deze bedraagt 500 euro

Ik snap best dat een huisbaas eisen mag stellen aan hoe wij het huis verzorgen.
Dat er kosten in rekening mogen worden gebracht voor onderhoud is ook niet vreemd.
Maar 500 euro??? Mogen ze gewoon vragen wat ze maar willen zolang ze ons maar van tevoren waarschuwen?
Voor hetzelfde geld zet hij zelf even een fiets in de gang over 2 weken.. da's makkelijk verdienen
pi_60329861
wat voor woning is het? gedeeld met andere studenten? hospita?

En waarom was jullie huisbaas in de woning?
pi_60329942
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
wat voor woning is het? gedeeld met andere studenten? hospita?

En waarom was jullie huisbaas in de woning?
Het is een 'exploitatiemaatschappij' (even overgenomen van website, maar ze hebben dus vrij veel huizen), ik deel het huis idd met 18 anderen.
De huisbaas komt wel vaker even in huis geloof ik, om te kijken of alles er netjes aan toe is, of de werkster haar werk goed doet, de tuin goed is bijgehouden, en of wij de boel dus netjes houden.. Daarnaast had een huisgenote vandaag post van de huisbaas dus ws. kwam ie ook langs om dit af te geven.
pi_60330134
heb je contract?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_60330151
Hij kan wel dwangsom opleggen, indien jullie het niet doen, doe ik het tegen deze en deze kosten.
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:38:30 #6
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_60330252
Da's dan 26 euro per persoon, ik zou dat even achter de hand houden voor het geval de verantwoordelijke van de rommel zich niet meldt en alles opruimt
zo goed..?
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:48:36 #7
78499 MrDirk
Lekker Doen!
pi_60330512
Volgens mij komen al dit soort zaken op hetzelfde neer, ALS het bij de de rechter terecht komt zal hij in alle redelijkheid en billijkheid beslissen of het bedrag voor het 'schoonmaken' terecht is...
Nou, mij lijkt 500 euro wat veel... maar ruim het gewoon ff op ofzo? in de tijd dat je gepost hebt en de reacties hebt gelezen ....blablabla
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
pi_60330858
26 euro valt idd nog wel te overzien, maar 't is niet alsof ze voor elke bewoner van het huis extra tijd of energie kwijt zijn bij het weghalen van 2 vuilniszakken, een stoel en een fiets. Het bedrag van 500 euro vind ik dus vrij belachelijk, en ik krijg de indruk dat als dit 'mag', dat ze dus in principe elk bedrag daar neer mogen zetten.. het is vakantieperiode, veel mensen in huis zijn er niet eens, bij wijze van spreken leest niemand het en huppa, weer 2.000 eurie verdiend
pi_60330943
überhaupt belachelijk dat je huisbaas zonder jouw medeweten in het door jou gehuurde huis komt. volgens mij mag dat ook niet eens (tenzij het een gemeenschappelijke ruimte in huis is en de huurders slechts de kamers huren ofzo).
pi_60330986
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:06 schreef Misanthropist het volgende:
überhaupt belachelijk dat je huisbaas zonder jouw medeweten in het door jou gehuurde huis komt. volgens mij mag dat ook niet eens (tenzij het een gemeenschappelijke ruimte in huis is en de huurders slechts de kamers huren ofzo).
Gaat hier om gemeenschappelijke ruimtes, je ondertekent altijd in huurcontract , dat je je zult gedragen als een goed huurder betaamd

kortom ruimte voor dwangsommen
  vrijdag 25 juli 2008 @ 00:27:02 #11
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_60332192
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:08 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Gaat hier om gemeenschappelijke ruimtes, je ondertekent altijd in huurcontract , dat je je zult gedragen als een goed huurder betaamd

kortom ruimte voor dwangsommen
Dat betekent echter niet dat de huisbaas zomaar binnen mag komen. Officieel kun je van hem eisen dat hij de volgende procedure hanteert:
Hij belt aan
Je doet open vraagt watie komt doen
Je mag legitimatie vragen
Je beslist zelf of hij binnen mag komen of niet
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_60334701
flikker die zooi gewoon in de container ipv er een topic over te plaatsen.... dan was je allang klaar geweest....

lamme kutstudent.....

yesssssssss het is weer vrijdaggggggggggggggggg!!!!!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 08:46:02 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_60334746
Je kunt je ook nog afvragen waarom dit verzoek wordt gedaan. Denk eens aan je eigen veiligheid. En de verantwoordelijke verhuurder die de richtlijnen daarvoor moet naleven. Het is geen onredelijk verzoek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_60334790
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 08:46 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt je ook nog afvragen waarom dit verzoek wordt gedaan. Denk eens aan je eigen veiligheid. En de verantwoordelijke verhuurder die de richtlijnen daarvoor moet naleven. Het is geen onredelijk verzoek.
Dat niet, maar om dan een willekeruig bedrag van 500 euro neer te zetten is dan wel weer een beetje vaag.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 08:50:36 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_60334814
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 08:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat niet, maar om dan een willekeruig bedrag van 500 euro neer te zetten is dan wel weer een beetje vaag.
Ik vermoed dat de ervaring inmiddels wel heeft geleerd dat zonder 'dwangsom' er geen actie van de studenten volgt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_60334866
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 08:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de ervaring inmiddels wel heeft geleerd dat zonder 'dwangsom' er geen actie van de studenten volgt.
En dan zien we de actie die nu volgt door de studenten, een topic op fok te openen IPV even de handen uit de mouwen te steken , die vuilniszakken weg flikkeren en de onbekende fiets buiten zetten zodat ie gejat wordt.
pi_60334961
Uhm, de genoemde voorwerpen waren al weg voor ik thuis was, en ik ben zelf ook echt niet te beroerd om wat dingen op te ruimen (zeker niet als ze van mij zouden zijn), maar ik was vooral verbaasd dat een huisbaas elk moment een eis kan stellen en daar een prijskaartje naar keuze aan kan hangen, en vroeg me daarom dus af of dit mag..
pi_60335433
quote:
Beste huisbaas,

Enige dagen terug trof ik bij thuiskomst een ongewenst voorwerp in mijn brievenbus, welke, na onderzoek, van u bleek te zijn. Het betrof hier een envelop waarvan ik de inhoud niet heb bekeken.

Aangezien u deze brief ongevraagd in mijn brievenbus heeft gedeponeerd, verzoek ik vriendelijk deze rommel weer op te komen halen. Bij het uitblijven van actie uwerzijds ben ik genoodzaakt de envelop zelf te verwijderen en u hiervoor een verwijderingsbijdrage van ¤ 501,- in rekening te brengen.

Met vriendelijke groet,

Maartel
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 25 juli 2008 @ 09:54:23 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60335778
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60340535
ruim je teringzooi gewoon op.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:57:00 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60344190
Ruim gewoon je zooi op, dan heb je het hele probleem niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_60345256
Alsnog, de huisbaas mag niet zonder toestemming van de huurders de collectieve ruimten betreden.

Aan de andere kant, tof dat hij zo achter de kwaliteit aan zit. Zie je weinig.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_60347281
Samenvatting: TS en zijn maten krijgen twee ( 2 ! ) weken de tijd om een fiets en twee vuilniszakken uit de gang te halen, en TS vraagt of hem een vreselijk onrecht is aangedaan omdat de huisbaas niet vriendelijk vrijblijvend heeft gevraagd of ze er misschien een keertje zin in hadden, maar meteen een stok achter de deur zette.

Vuilnis hoort niet in de gang, en je kunt hoog en laag springen met wat de huisbaas allemaal wel en niet mag doen. Misschien heeft hij ook wel een keer zonder licht gefietst, stel je voor!
Vuilnis hoort niet in huis, en je krijgt twee hele weken om twee zakken en een fiets naar buiten te brengen.

Je huisbaas heeft gewoon gelijk en hij klinkt totaal niet onredelijk.
pi_60350933
ik zou niet 2 weken lang een vuilniszak met vuilnis in mn gang willen hebben
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_60353769
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:08 schreef mgerben het volgende:
Vuilnis hoort niet in de gang
Het stond voor de deur.. als in 'voor de voordeur', als in 'waar het vuilnis wekelijks wordt opgehaald'.

En voor alle 'dan ruim je toch eens op'-mensen,nog een keertje: het is al opgeruimd, dat is het probleem niet..
  zaterdag 26 juli 2008 @ 00:34:01 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60353923
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 00:25 schreef Maartel het volgende:

[..]

Het stond voor de deur.. als in 'voor de voordeur', als in 'waar het vuilnis wekelijks wordt opgehaald'.

En vervolgens struikelt een blinde er over. Studenten met uitzonderingen daargelaten. Meesters in het vertonen van asociaal gedrag En altijd klagen als ze iets moeten betalen. Terwijl ze al te heel veel subsidie krijgen van hardwerkende mensen
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_60354022
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 00:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

En vervolgens struikelt een blinde er over. Studenten met uitzonderingen daargelaten. Meesters in het vertonen van asociaal gedrag En altijd klagen als ze iets moeten betalen. Terwijl ze al te heel veel subsidie krijgen van hardwerkende mensen
Ze staan 20 meter van de voordeur verwijderd, naast het voetpad, waar ze wekelijks staan, het voornaamste probleem is dat iemand in huis zwarte zakken ipv officiele groene zakken heeft gebruikt. Hetgeen ik, zoals ik al zei in de OP, absoluut niet goedkeur, ik verbaas me er alleen over dat een huisbaas daar lukraak bedragen voor mag eisen..

En die studenten-vooroordelen zijn erg leuk maar gaan voor meer dan de helft van de bewoners van ons huis (inclusief mij) niet op.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 20:34:50 #28
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_60366726
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 22:33 schreef morpheus_at_work het volgende:
Hij kan wel dwangsom opleggen, indien jullie het niet doen, doe ik het tegen deze en deze kosten.
niet zomaar hoor.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_60366818
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 00:40 schreef Maartel het volgende:
het voornaamste probleem is dat iemand in huis zwarte zakken ipv officiele groene zakken heeft gebruikt.
Gooi dat dan zo snel mogelijk in een groene zak, aangezien ze dit anders als sluikstorten kunnen beschouwen, en dan mag je blij zijn als je er met 500¤ vanaf komt.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')