Het is een 'exploitatiemaatschappij' (even overgenomen van website, maar ze hebben dus vrij veel huizen), ik deel het huis idd met 18 anderen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
wat voor woning is het? gedeeld met andere studenten? hospita?
En waarom was jullie huisbaas in de woning?
Gaat hier om gemeenschappelijke ruimtes, je ondertekent altijd in huurcontract , dat je je zult gedragen als een goed huurder betaamdquote:Op donderdag 24 juli 2008 23:06 schreef Misanthropist het volgende:
überhaupt belachelijk dat je huisbaas zonder jouw medeweten in het door jou gehuurde huis komt. volgens mij mag dat ook niet eens (tenzij het een gemeenschappelijke ruimte in huis is en de huurders slechts de kamers huren ofzo).
Dat betekent echter niet dat de huisbaas zomaar binnen mag komen. Officieel kun je van hem eisen dat hij de volgende procedure hanteert:quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:08 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Gaat hier om gemeenschappelijke ruimtes, je ondertekent altijd in huurcontract , dat je je zult gedragen als een goed huurder betaamd
kortom ruimte voor dwangsommen
Dat niet, maar om dan een willekeruig bedrag van 500 euro neer te zetten is dan wel weer een beetje vaag.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:46 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt je ook nog afvragen waarom dit verzoek wordt gedaan. Denk eens aan je eigen veiligheid. En de verantwoordelijke verhuurder die de richtlijnen daarvoor moet naleven. Het is geen onredelijk verzoek.
Ik vermoed dat de ervaring inmiddels wel heeft geleerd dat zonder 'dwangsom' er geen actie van de studenten volgt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat niet, maar om dan een willekeruig bedrag van 500 euro neer te zetten is dan wel weer een beetje vaag.
En dan zien we de actie die nu volgt door de studenten, een topic op fok te openen IPV even de handen uit de mouwen te steken , die vuilniszakken weg flikkeren en de onbekende fiets buiten zetten zodat ie gejat wordt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de ervaring inmiddels wel heeft geleerd dat zonder 'dwangsom' er geen actie van de studenten volgt.
quote:Beste huisbaas,
Enige dagen terug trof ik bij thuiskomst een ongewenst voorwerp in mijn brievenbus, welke, na onderzoek, van u bleek te zijn. Het betrof hier een envelop waarvan ik de inhoud niet heb bekeken.
Aangezien u deze brief ongevraagd in mijn brievenbus heeft gedeponeerd, verzoek ik vriendelijk deze rommel weer op te komen halen. Bij het uitblijven van actie uwerzijds ben ik genoodzaakt de envelop zelf te verwijderen en u hiervoor een verwijderingsbijdrage van ¤ 501,- in rekening te brengen.
Met vriendelijke groet,
Maartel
Het stond voor de deur.. als in 'voor de voordeur', als in 'waar het vuilnis wekelijks wordt opgehaald'.quote:
En vervolgens struikelt een blinde er over.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:25 schreef Maartel het volgende:
[..]
Het stond voor de deur.. als in 'voor de voordeur', als in 'waar het vuilnis wekelijks wordt opgehaald'.
Ze staan 20 meter van de voordeur verwijderd, naast het voetpad, waar ze wekelijks staan, het voornaamste probleem is dat iemand in huis zwarte zakken ipv officiele groene zakken heeft gebruikt. Hetgeen ik, zoals ik al zei in de OP, absoluut niet goedkeur, ik verbaas me er alleen over dat een huisbaas daar lukraak bedragen voor mag eisen..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
En vervolgens struikelt een blinde er over.Studenten met uitzonderingen daargelaten. Meesters in het vertonen van asociaal gedrag En altijd klagen als ze iets moeten betalen. Terwijl ze al te heel veel subsidie krijgen van hardwerkende mensen
niet zomaar hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:33 schreef morpheus_at_work het volgende:
Hij kan wel dwangsom opleggen, indien jullie het niet doen, doe ik het tegen deze en deze kosten.
Gooi dat dan zo snel mogelijk in een groene zak, aangezien ze dit anders als sluikstorten kunnen beschouwen, en dan mag je blij zijn als je er met 500¤ vanaf komt.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 00:40 schreef Maartel het volgende:
het voornaamste probleem is dat iemand in huis zwarte zakken ipv officiele groene zakken heeft gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |