Ik aanvankelijk ook, maar het ging mij naar een uurtje of 15 enorm vervelen en icm het middelmatige verhaal/waardeloze dialogen ben ik er na een uurtje of 20 mee gestopt.quote:Op maandag 22 december 2008 15:46 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond het XII wel leuk en verfrissend
Die is dat wel ja. Op de sony site staat trouwens welke versie backwards compatible zijn en welke niet, maar het komt er grofweg op neer dat de 60 gb én 80 gb dat wel zijn en de 40 gb niet.quote:Op maandag 22 december 2008 16:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Is die nieuwe met 80 GB backwards compatible?
Niet? Nou ja zover ik zag op de sony site waren ze dat wel, hoewel ik natuurlijk op de .com site heb kunnen kijken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
De 80GB is NIET BC, dat was alleen in Amerika zo.
Van de PAL consoles is alleen de 60GB PS2-compatible (software-emulatie). Deze wordt alleen sinds augustus 2008 niet meer gemaakt.quote:Op dinsdag 23 december 2008 08:05 schreef Semisane het volgende:
[..]
Die is dat wel ja. Op de sony site staat trouwens welke versie backwards compatible zijn en welke niet, maar het komt er grofweg op neer dat de 60 gb én 80 gb dat wel zijn en de 40 gb niet.
quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:23 schreef DSGamer het volgende:
Voor de mensen die Final Fantasy 12 voor de PS2 nog willen hebben, deze is nu ¤6,99 incl verzendkosten bij Play.com
Toch wel lekker goedkoop dacht ik zo
Klopt geen bal van dus. Voor Japan is er nog eens geen releasedatum.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:01 schreef Ang3l het volgende:
XIII staat er trouwens al op, Pre-order. Due for release on 27/03/2009
Waarom komt jou nickname mij heel bekend voor.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:46 schreef Zidane007nl het volgende:
[..]
Klopt geen bal van dus. Voor Japan is er nog eens geen releasedatum.
quote:Op zondag 28 december 2008 11:37 schreef lizardtattoo het volgende:
Op marktplaats vier tweedehands PSP-games gekocht, waaronder FF VII Crisis Core. Paar uur gespeeld, ziet er fantastisch uit en het verhaal is tot nu toe goed.
Moet nog wel erg wennen aan het level-up systeem, ik denk dat ik heel veel missies tig keer moet gaan spelen om een beetje boss te kunnen verslaan.Ben nu level 10 en Bahamut maakt gehakt van me.
Dat is waar, sommige aanvallen zijn niet te blokken. Ik moet er overigens nog eens verder mee. Even flink wat missies doen om te levelen voor de eindbaas.quote:Op zondag 28 december 2008 18:22 schreef lizardtattoo het volgende:
Ja, maar met die boss-aanvallen als Mega Flare lukt dat nooit zo. Inmiddels Bahamut verslagen en een stukje verder. In zeven uur nu zes procent uitgespeeld, wordt dus zeker honderd uur voor ik hem uit heb.
Daar werken andere mensen aan dus levert geen tijdstwinst opquote:Op maandag 29 december 2008 07:54 schreef Ixnay het volgende:
Van mij mogen ze in plaats van al die prequels, sequels, spinoffs, remakes, etc. gewoon doorwerken aan FFXIII en FFXIV.
Nee, ik ga (heiligschennisquote:Op maandag 29 december 2008 01:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is waar, sommige aanvallen zijn niet te blokken. Ik moet er overigens nog eens verder mee. Even flink wat missies doen om te levelen voor de eindbaas.
Heb je het originele FFVII ook gespeeld? Crisis Core maakt echt zoveel duidelijk
Vergeet Chrono Trigger niet he! Als je Crisis Core kunt spelen moet CT geen probleem zijnquote:Op maandag 29 december 2008 10:21 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Nee, ik ga (heiligschennis) schots en scheef door de serie heen, heb 1&2 Dawn of Souls gespeeld, VIII, X, XII Revenant Wings, Tactics Advance en Tactics War of the Lions, en Crystal Chronicles - Ring of Fates. De rest staat, voor zover uitgegeven op PS, PS2, PSP, GBA of DS ook nog wel voor "ooit" op de verlanglijst maar dat komt wel als ik een groot deel van de backlog heb weggewerkt. En met spellen van 100+ uur kan dat wel even duren.
Ben ook net begonnen aan The Witcher Enhanced Edition...
Ik haat ze ook altijdquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:36 schreef lizardtattoo het volgende:
Aargh welke compleet gestoorde level designer heeft er nu weer verzonnen dat er een stealth-missie in Crisis Core moet?![]()
Ohh. Wordt steeds mooier en mooier!quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:33 schreef Sjotime het volgende:
BUIG!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Final Fantasy XIII is due out this year in Japan. For those who are unfamiliar with its battle system, let's learn about it. Everyday you should learn about something, you know.
• Command Stock: Players selection which action they'd like to from a cluster of five "Action" slots.
• Cost: Each of these five actions has a number attached to it and denote the number of slots a particular action requires.
• Enhanced ATB (Active Time Battle): This refers to the bar under Lightning's name (the one with "444"). Players can perform various actions before it is empty. Commands with higher "Cost" drain the ATB bar faster.
• Symbol Encounter: Enemies appear on the game's map. There is no battle screen transition.
• Chain & Bonus: Found at the screen's top right. "Chain" refers to the number of consecutive hits inflicted. It's not clear what "Bonus" refers to, but Famitsu thinks it's related to Final Fantasy VII's Limit Break.
• Enemy HP: The HP and names of your foes are displayed — unlike previous games.
http://kotaku.com/5125932(...)ttle-system-detailed
quote:
Tm FFX werd het HP van je vijand echt niet vermeld hoor tenzij je een beurt offerde door libra/scan te casten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:11 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Dat laatste slaat alleen nergens op. Bij elke FF zie je bijna de HP van vijand of vriend. Of soms moet je er iets voor equippen! Zelfs FFXII heeft krachtbalken.
Zit teveel in deel XII denk ik dan. Heerlijk zo,... ook vijanden op het scherm en met info!quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Tm FFX werd het HP van je vijand echt niet vermeld hoor tenzij je een beurt offerde door libra/scan te casten.
Dat komt niet omdat je het vanaf het begin hebt, maar omdat je voor (een van) je characters de libra technique op het licenseboard gekozen hebt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:15 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Zit teveel in deel XII denk ik dan. Heerlijk zo,... ook vijanden op het scherm en met info!
Los van Libra die extra info weergeeft hebben vijanden nog steeds een klein krachtbalkje hoorquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat komt niet omdat je het vanaf het begin hebt, maar omdat je voor (een van) je characters de libra technique op het licenseboard gekozen hebt.
Ja dat wou ik ook al zeggen, daar had je toch scan voor nodig?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Tm FFX werd het HP van je vijand echt niet vermeld hoor tenzij je een beurt offerde door libra/scan te casten.
white magic libra , of scan (dat bij andere classes zoals bijv een van de FFV Blue Mage abilitys was)quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dat wou ik ook al zeggen, daar had je toch scan voor nodig?
Vond ik altijd vervelend
Ik heb ze bij mijn playthrough eigenlijk ooit nooit gebruikt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:01 schreef Sjotime het volgende:
Wie weet er wat van Quickenings af in FFXII. Ik heb het spel al eens eerder gespeeld, maar het nooit onder de knie gekregen. Wat is het en wat moet je doen. Zelfs de guides op het Inet zijn me niet duidelijk. Je voert een Quickening uit en dan krijg je een balkje,... R2 drukken en iemand anders kiezen en dan weer driehoekje,... snap er echt niks van
[ afbeelding ]
Ja preciesquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik heb ze bij mijn playthrough eigenlijk ooit nooit gebruikt.Ik snapte er niks van en klikte maar wat, kreeg een enorm lange animatie te zien en richtte uiteindelijk minder schade aan dan één klap met mijn zwaard.
ROFL Dat komt omdat een quickening een serie is van ingedrukte toetsen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik heb ze bij mijn playthrough eigenlijk ooit nooit gebruikt.Ik snapte er niks van en klikte maar wat, kreeg een enorm lange animatie te zien en richtte uiteindelijk minder schade aan dan één klap met mijn zwaard.
En daarom hou ik van JRPG's!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:21 schreef wdn het volgende:
ROFL Dat komt omdat een quickening een serie is van ingedrukte toetsen.
Aan het einde van een quickening wordt gekeken welke toetsen zijn ingedrukt en op basis daarvan worden 'hits' uitgerekend.
Het ging alsvolgt:
Name Rank 1 Rank 2 Rank 3
=================================================================
Inferno | 3 | n.a | n.a |
Cataclysm | 7 | n.a | n.a |
Torrent | 2 | 3 | n.a |
Windburst | n.a | 5 | n.a |
Luminescence | n.a | n.a | 5 |
Ark Blast | 2 | 2 | 2 |
Whiteout | 3 | 3 | 3 |
Black Hole | 4 | 4 | 4 |
Als je aan het einde van de serie 3 rank 1 (3+0+0) hebt krijg je een Inferno.
Als je aan het einde 9x rank 1, 10x rank 2, en 4x rank 3 (9+10+4) had krijg je 'Black Hole' (=4+4+4 blijft over 5+6+0) + een Windburst (=0+5+0 blijft over 5+1+0) en een Inferno (3+0+0 blijft over 2+1+0).
En die damage in beduidend hoger dan 1 hit met een zwaard
Waarbij je steeds op zoek moest naar een 'rank'. Kies je een rank 3 kost het 3x een mist (en is die persoon leeg totdat je een 'recharge mist' uitvoerde).
Met 1 goede quickening kun je de grootste monsters in FF12 in 1x of in 2x doodkrijgen
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:21 schreef wdn het volgende:
[..]
ROFL Dat komt omdat een quickening een serie is van ingedrukte toetsen.
Aan het einde van een quickening wordt gekeken welke toetsen zijn ingedrukt en op basis daarvan worden 'hits' uitgerekend.
Het ging alsvolgt:
Name Rank 1 Rank 2 Rank 3
Inferno | 3 | n.a | n.a |
Cataclysm | 7 | n.a | n.a |
Torrent | 2 | 3 | n.a |
Windburst | n.a | 5 | n.a |
Luminescence | n.a | n.a | 5 |
Ark Blast | 2 | 2 | 2 |
Whiteout | 3 | 3 | 3 |
Black Hole | 4 | 4 | 4 |
Als je aan het einde van de serie 3 rank 1 (3+0+0) hebt krijg je een Inferno.
Als je aan het einde 9x rank 1, 10x rank 2, en 4x rank 3 (9+10+4) had krijg je 'Black Hole' (=4+4+4 blijft over 5+6+0) + een Windburst (=0+5+0 blijft over 5+1+0) en een Inferno (3+0+0 blijft over 2+1+0).
En die damage in beduidend hoger dan 1 hit met een zwaard
Waarbij je steeds op zoek moest naar een 'rank'. Kies je een rank 3 kost het 3x een mist (en is die persoon leeg totdat je een 'recharge mist' uitvoerde).
Met 1 goede quickening kun je de grootste monsters in FF12 in 1x of in 2x doodkrijgen
Thanks,.... ga mijn best doen!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:42 schreef wdn het volgende:
Sjotime gewoon het volgende onthouden:
- Als je kunt kiezen voor 'mist charge' die kiezen. Dit zorgt ervoor dat je bij het volgende scherm meer mists te zien krijgt.
- Als je kunt kiezen voor een rank: doen. Ga in eerste instantie voor veel keren rank 1, anders rank 2, anders rank 3. Iedere rank die je kist zal ervoor zorgen dat je net zoveel mist charges kwijtraakt.
- Als je geen rank kunt kiezen en geen mist charge: R2.
(Resultaat zal zijn dat je veel ranks 1, een aantal ranks 2 en een paar ranks 3 zult hebben).
Quicktime events 2.0quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Gewoon 'zoals in God of War' dus?
Je snap het nog steeds niet hé?quote:
Ik denk het ook niet. Maar in dit geval is gewoon doen de oplossingquote:
Neequote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:54 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hier staat het wat uitgebreider uitgelegd:
http://db.gamefaqs.com/co(...)y_xii_quickening.txt
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:34 schreef wdn het volgende:
Het is simpeler dan het lijkt hoor![]()
Op dat plaajte van Sjotime wordt gevraagd om 'vierkantje' in te drukken.
En de gele dingen rechts betekend dat er 2 mist charges zijn. Je krijgt dus een rank 2 (kost 2 mist charges) als je vierkantje drukt.
Daarna komt er een nieuw scherm met een nieuwe toest met een nieuw aantal mistcharges.
Same herequote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:17 schreef wdn het volgende:
"Access denied"(er staat 'game' in de url dus ik mag die niet bekijken nu
)
Wat je krijgt heb ik hierboven al eens gepostquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]Inderdaad.
Gewoon rechtsonder kijken welke knop je in moet drukken voor de volgende quickening en zo proberen zoveel mogelijk quickenings achter elkaar te krijgen. Zodra er een mistcharge stond gebruikte ik doe altijd omdat er dan weer iemand "volloopt" en je er meer achter elkaar kunt gana doen. Zo kun je bv, als maar 1 character van je een quickening kan uitvoeren omdat de rest "leeg is" via die mistcharges toch uiteindelijk met allemaal achter mekaar flink schade toebrengen.
Duurde ook ff voordta ik hem doorhad, maar daarna kun je echt flinke chains makenMet als slot quickening dat die berekende windburst en torrent e.d. Wanneer precies wat komt, dat weet ik niet, maar dat heet te maken had met de levels van de quickenings en het aantal quickenings dat begreep ik dan nog wel.
Ik vond jouwe ook iets duidelijkerquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Wat je krijgt heb ik hierboven al eens gepost
Mijn dag is weer goedquote:
Thanks!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:37 schreef wdn het volgende:
[..]
Mijn dag is weer goed![]()
![]()
![]()
Uit mijn herinnering meen ik dat het boekje bij de game ook redelijk duidelijk was.
Hier de ign faq waar ik de copy/paste van de spells vandaan heb gehaald.
http://faqs.ign.com/articles/747/747581p1.html
Heb hetzelfde,.... amper gebruikt,... velen zitten ook goed verstopt! Eigenlijk zijn het side-quests,... althans,... dat gevoel geven de Espers me. Vond zelf de Guardians in FFX erg cool,.... het spel draaide daar bijna om,... Summons. Ook cool om ze te kunnen gebruiken in battles!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:32 schreef Ang3l het volgende:
Ik vind trouwens wel dat de guardian forces, espers, aeons of... hoe heten ze ook alweer in FFXII ... dat die niete cht nutttig waren. Ik vond ze leuk om een x te zien, maar daarna heb ik ze amper gebruikt. Iemand datzelfde zo eervaren of doe ik er iets verkeerds mee?
Ik vond Gambits fantastischquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:04 schreef wdn het volgende:
Gambits daar had ik nou net een bloedhekel aan![]()
Haalde voor mij alle gein uit het spel
Ja he, echt!quote:
O ja, dat was wat ik niet geheel snapte in FFXIIquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:04 schreef wdn het volgende:
Gambits daar had ik nou net een bloedhekel aan![]()
Haalde voor mij alle gein uit het spel
Wat ik zo tof vond is dat je de gambits geleidelijk verdiende, en daardoor steeds ingewikkeldere combo's kon maken. In het begin deed ik heel veel zelf en vechtte ik vooral van korte afstand met een zwaard. Enige automatische was healen. Gaandeweg werd de vechtafstand steeds ruimer, ik ging steeds verder naar achter. Magie, vuurwapens, pijl en boog brachten de meeste schade toe. Ook ging ik steeds tactischer om met boosts en status effecten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Het mag een vooruitgang zijn, maar ik vind het geen toffe vooruitgang. Energiezuinige autos mogen een vooruitgang zijn, maar ze rijden er ook minder tof dan die oude brikken
_____________________O_______________________quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://www.square-enix.co.jp/fabula/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
--
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteravond ging de deurbel,... dus ik ga open doen,.. zegt Quinny 'moet je FFXII niet op pauze doen'? Nee,.... ik vertrouw op mijn Gambitsquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:52 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vond Gambits fantastisch
Ik had ze op het laatst zo verfijnd dat ik tijdens een gevecht een kopje koffie kon gaan drinken.
Het scheelt zoveel werk soms,... Curaga > HP 60% !quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:40 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Nee, gambits hebben een "gewone" JRPG de diepgang van een strategische JRP gegeven.
Ja,... inderdaad wel een beetjequote:Op zondag 11 januari 2009 11:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Deze lijkt een beetje op Carice van Houten.
Oh my godquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:31 schreef DaggerNL het volgende:
Het vechtsysteem van FFXIII: zo werkt het!
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://www.square-enix.co.jp/fabula/
- heel veel moois -
Amerika juni 2009 volgens videogamesplus.caquote:Op zondag 11 januari 2009 17:00 schreef Ixnay het volgende:
Maar een Europese 2009 release zit er zeker niet in, lijkt me.
Zolang het maar een US release is,..... PS3 is regiovrijquote:Op zondag 11 januari 2009 17:00 schreef Ixnay het volgende:
Maar een Europese 2009 release zit er zeker niet in, lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |