Vooral als je daar begint te landen word het luguber, je hebt het gevoel dat je midden op een weiland land als je uit het raam kijktquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Klopt, daar kwam ik ook aan toen ik terug kwam uit Edinburgh.
Polderbaan heeft altijd de voorkeurquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:56 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ja gek hè als de Zwanenburgbaan gesloten is...![]()
Liggen nog 2 hele vage plannenquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:59 schreef Adelante het volgende:
Ruimte zat voor nog meer banen zo te zien.
Kloptquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Vooral als je daar begint te landen word het luguber, je hebt het gevoel dat je midden op een weiland land als je uit het raam kijkt
Een losse terminal vind ik juist uberlelijk. Het mooiste van Schiphol vind ik juist dat je vanuit 1 hal overal kunt komen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:17 schreef MIster911 het volgende:
Het beste is natuurlijk dat ze een nieuwe terminal bouwen vlakbij die baan met een magneettrein verbinding naar de normale terminal. Dat is het beste voor iedere partij, maar ja wie gaat het betalen.
Ik wou het net posten, maar toen zag ik jouw postquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:04 schreef RacerDKB het volgende:
Ik las ''Klaagbaan'' zo daar rechtsonder in het plaatje uit de OP!
En anders gaat iedereen weer lopen klagen als ze van die terminal naar de Kaag- / Aalsmeerbaan moetenquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:50 schreef Da_p00pb0x het volgende:
[..]
Een losse terminal vind ik juist uberlelijk. Het mooiste van Schiphol vind ik juist dat je vanuit 1 hal overal kunt komen.
Ben je nou echt zo dom?quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:01 schreef Piles het volgende:
[..]
En anders gaat iedereen weer lopen klagen als ze van die terminal naar de Kaag- / Aalsmeerbaan moeten
Heeft alles met de wind te makenquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:28 schreef jordeeeh het volgende:
De manier van hoe die banen liggen ziet er ook niet bijster logisch uit om eerlijk te zijn
Waarom worden niet alle banen parallel op elkaar aangelegd? Of is dit niet mogelijk?
Omdat je met windrichtingen te maken hebt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:28 schreef jordeeeh het volgende:
De manier van hoe die banen liggen ziet er ook niet bijster logisch uit om eerlijk te zijn
Waarom worden niet alle banen parallel op elkaar aangelegd? Of is dit niet mogelijk?
quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:28 schreef jordeeeh het volgende:
De manier van hoe die banen liggen ziet er ook niet bijster logisch uit om eerlijk te zijn
Waarom worden niet alle banen parallel op elkaar aangelegd? Of is dit niet mogelijk?
Je kan het ook anders bekijken: na 11 uur maakt dat ene kwartiertje ook niet meer uit...quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:09 schreef Buzz129 het volgende:
Met die Polderbaan begint Schiphol aardig op Charles de Gaulle te lijken. Ik begrijp wel dat het niet uitmaakt wanneer je een of twee keer per jaar voor je plezier vliegt, maar als je dat bijna wekelijks doet, baal je als er op de Polderbaan geland wordt. Aankomst vanmorgen op de Kaagbaan was daarom een prettige verrassing na 11 uur in dat ding gezeten te hebben. Dan wil je er ook zo snel mogelijk uit! Tenminste, ik wel!
In principe zou een vliegtuig dat op de Zwanenburgbaan landt door een crosswind opzij geblazen worden en "kunnen" landen op de A5 !quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Heeft alles met de wind te maken
Een vliegtuig heeft de meeste lift met tegenwind, dus wordt er zoveel mogelijk geland en gestart tegen de wind in. En hier in Nederland kan de wind overal vandaan komen, dus vandaar zoveel banen
En landen met teveel zijwind (crosswind) en windstoten in dit geval:
Die namen worden verder niet gebruikt hèquote:Op donderdag 24 juli 2008 22:42 schreef MIster911 het volgende:
Maar goed dat die banen namen hebben gekregen ipv de nummering net als snelwegen.
Zou ook te Hollands zijn om een naam te geven aan een baanquote:Op donderdag 24 juli 2008 22:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Die namen worden verder niet gebruikt hè
In de luchtvaartwereld zijn het wel gewoon nummers
Zwanenburgbaan is de 18C/36C
Mensen in Zwanenburg zijn blij.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:56 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ja gek hè als de Zwanenburgbaan gesloten is...![]()
Dat was ook het idee...... de 4e terminal of "west terminal" zou komen ten westen van de A5, tussen de Zwanenburgbaan en de Polderbaan in, met een "people mover" tussen Terminals 3 en 4. - Check in zou dan nog steeds bij Vertrek 3 zijn (die terminal is ook al uitgebreid hiervoor).quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:17 schreef MIster911 het volgende:
Het beste is natuurlijk dat ze een nieuwe terminal bouwen vlakbij die baan met een magneettrein verbinding naar de normale terminal. Dat is het beste voor iedere partij, maar ja wie gaat het betalen.
Maar die kunnen wellicht ook weer de prullenbak in aangezien de groei van Schiphol terug loopt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:16 schreef maartena het volgende:
Helaas is dat idee in 2002 geschrapt, nadat de vliegindustrie in 2001 inklapte..... maar er zijn alweer nieuwe ideeen volgens mij voor een extra terminal met peoplemover.
Geboren en getogen Zwanenburgers horen de vliegtuigen toch niet meer.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:13 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Totdat hij weer open gaat als het onderhoud gedaan is
Nee die zijn inmiddels allemaal doof.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:23 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Geboren en getogen Zwanenburgers horen de vliegtuigen toch niet meer.
Valt tegen. Met de indeling van de banen houden ze voornamelijk rekening met de bebouwing (woonwijken) onder de aanvliegroutes. En die is er best veel in dat deel van het land.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:59 schreef Adelante het volgende:
Ruimte zat voor nog meer banen zo te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |