ik weet het ik had niet boos mogen wordenquote:Op maandag 21 februari 2011 09:44 schreef Re het volgende:
ok dan
vind deze reactie van je dan "wat apart"
[..]
dat weet ik wel maar het is de ervaring ik heb schrik dat die eerste keer vrijen als iets negatief zal aanvoelen en dat wil ik nietquote:Op maandag 21 februari 2011 09:54 schreef Re het volgende:
ze is verkracht, dat heeft volgens mij weinig met "de eerste keer" te maken, denk dat als ze de keuze had gehad ze het ook wel anders had gewild, toch?
Voor een jongen is het overigens ook niet altijd al te fijn om verkracht te worden door een vrouw als kind zijnde. Het gebeurt vaker dan iedereen denkt, maar toch heeft men het bij verkrachting standaard over vrouwen als slachtoffer en mannen als dader. Daarom werden mijn ouders bij aangifte ook niet geheel serieus genomen. Bah.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:19 schreef meisje4 het volgende:
Een verkrachting is voor een meisje het ergste wat er kan gebeuren, ik zelf kan hier over mee praten.
Ik ben verkracht door mijn ex vriend, omdat hij graag sex met mij wilde maar ik niet met hem en heb geschreeuwd en hem geslagen maar hij werd alleen maar gressiever.
Met mijn huidige relatie heeft het anderhalf jaar geduur dvoordat ik het eigenlijk durfde, praten deden we wel en dat was wel fijn, maar heb nog steeds momenten dat ik aan de verkrachting terug denk en dan ben ik heel gesloten en emotioneel. Ook komt dit omdat deze jongen mij nog steeds bedreigd via mail en telefoon, ik heb wel aangifte gedaan maar dit heeft niks geholpen omdat hij vrijuit ging. De politie nam mij niet erg serieus en dacht dat het vrijwiliig was.
aandachtspunten:
* neem de tijd om de sex weer op te pakken
* laat haar het voortouw nemen met sex
* stimuleer de dingen die zij lekker vind, dit kan een tijd duren
* gebruik geen dwang om iets gedaan te krijgen
* blijf praten, dit versterkt het gevoel van vertrouwen
ik ben verkracht geweest door een man..quote:Op maandag 21 februari 2011 10:05 schreef netflanders het volgende:
[..]
Voor een jongen is het overigens ook niet altijd al te fijn om verkracht te worden door een vrouw als kind zijnde. Het gebeurt vaker dan iedereen denkt, maar toch heeft men het bij verkrachting standaard over vrouwen als slachtoffer en mannen als dader. Daarom werden mijn ouders bij aangifte ook niet geheel serieus genomen. Bah.
nah, denk niet dat je het verkloot hebt, zeg gewoon dat je erg geschrokken was en je je geen houding kon geven en precies de verkeerde reactie hebt gegeven terwijl je juist met jouw verleden had moeten begrijpen hoe moeilijk het kan zijn. En hou het daar fftjes bij, wees lief voor d'r en laat zien dat je te vertrouwen bentquote:
ik heb haar dit in een sms gezegdquote:Op maandag 21 februari 2011 10:08 schreef Re het volgende:
nah, denk niet dat je het verkloot hebt, zeg gewoon dat je erg geschrokken was en je je geen houding kon geven en precies de verkeerde reactie hebt gegeven terwijl je juist met jouw verleden had moeten begrijpen hoe moeilijk het kan zijn. En hou het daar fftjes bij, wees lief voor d'r en laat zien dat je te vertrouwen bent
ik laat haar ook baas zijnquote:Op maandag 21 februari 2011 10:15 schreef jstrike het volgende:
Ik denk dat je met een grote boog om dit soort slachtoffers heen moet lopen. Het gaat vaker fout dan goed.
Dat gezegd hebbende mocht je je in de situatie bevinden waarbij je al in een relatie bevind met zo'n type slachtoffer dan is het belangrijk om vooral al het initiatief bij hun te laten. Laat ze maar de baas zijn. Dat is nu net datgene wat ze niet hadden in die situatie en om in zo'n vergelijkbare manier terecht te komen kan herinneringen terugbrengen.
Als dat goed gaat kun je verder gaan, maar er moet wel een solide basis zitten van vertrouwen... en dit gaat veel moeilijker dan bij normale mensen, die je vertrouwen geven vanaf het begin. Bij slachtoffers moet je het echt gaan winnen, wat het vaak ook heel lastig maakt voor de ander.
dan beslis jequote:Op maandag 21 februari 2011 10:17 schreef mcdoubleyou het volgende:
[..]
ik laat haar ook baas zijn
maar dan zegt ze altijd tegen mij dat ze het beu is altijd te beslissen en dat ik is moet beslissen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |