2x de helft van het verschil!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:47 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Mijn uurloon is ongeveer 15,00; mijn baas vangt 65 euro per uur voor me. reken maar uit dus...
En een Detacheringsbureau heeft natuurlijk helemaal geen onkosten.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Het komt aardig in de buurt. Minimaal twee tot drie keer zoveel.
Tenzij je er al een hele poos zit, dan is het een keer per maand de administratie doen en voor de rest cashen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik mag dan wel blond zijn... maar niet achterlijkDetacheren is net effe iets meer dan een loonadministratie regelen...
Eigen ervaring met Randstad: 18,- per uur voor een administratief medewerkster. En die kreeg zelf 1600,- bruto.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:18 schreef bravoboost het volgende:
[..]
Er is geen enkel uitzendbureau (en al helemaal geen detacheringsbureau) die jou verhuurt voor 2x jouw uurloon. Al ga je naar randstad of tempo team dan moet je al gauw aan factor 3/3,5 denken.
Dan nog heb je te maken met sociale lasten, ziekteverzuimverzekering etc. Die kosten blijven gewoon bestaan, hoe lang je er ook zit. Bij een loonadministratiekantoor liggen alle risico's gewoon bij de werkgever/opdrachtgever. In geval van een uitzendbureau/detacheringsbureau dus niet...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tenzij je er al een hele poos zit, dan is het een keer per maand de administratie doen en voor de rest cashen.
Dat weet ik ook wel, maar ik heb het over het werk wat een detacheringsbureau moet doen. Dat is in het geval van een opdracht niet veel meer dan een keer per maand wat uren boeken en een factuurtje sturen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan nog heb je te maken met sociale lasten, ziekteverzuimverzekering etc. Die kosten blijven gewoon bestaan, hoe lang je er ook zit. Bij een loonadministratiekantoor liggen alle risico's gewoon bij de werkgever/opdrachtgever. In geval van een uitzendbureau/detacheringsbureau dus niet...
Volgens mij zitten de contracten die bedrijven met uitzenbureau's / detacheerders sluiten wel redelijk dicht tegen dat soort trucjes. Met een boetebeding die hoger uitvalt dan wat ze normaal aan die detacheerder kwijt zouden zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:47 schreef Goatsee het volgende:
Valt dit niet te omzeilen ofzo? Dat je opeens doet alsof je zelf heb gesoliciteerd?
Je maakt buiten je 8 uur werken per dag vast nog meer uren dan iemand die gewoon in loondienst is of via een detacheerder werkt. Opdrachten komen zelden uit de lucht vallen, en je moet vast ook het een en ander aan administratie doen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 20:58 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Het is waar. Ik vraag 80 per uur ex btw. Reken maar na.
Waarvan denk je dat die detacheerders zo rijk worden?
Overnameprijs uitzendkracht Flexpool IT: 25% van het jaarsalaris.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:05 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij zitten de contracten die bedrijven met uitzenbureau's / detacheerders sluiten wel redelijk dicht tegen dat soort trucjes. Met een boetebeding die hoger uitvalt dan wat ze normaal aan die detacheerder kwijt zouden zijn.
Van die ¤ 65,- zal je baas ook nog wel dingen moeten betalen (bedrijfspand etc.)... het is niet dat hij dit zomaar in z'n zak kan steken.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:47 schreef tuiterdespuiter het volgende:
Mijn uurloon is ongeveer 15,00; mijn baas vangt 65 euro per uur voor me. reken maar uit dus...
Ongeveer waar mijn juniors voor werken (en voor "verhuurd" worden, maar dan niet op locatie). En dan neem je het verschil, en dan trek je daar de huisvesting vanaf, ziekteverzuimverzekering, loonadministratiekosten, lunch, niet-declarabele uren, etc.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:47 schreef tuiterdespuiter het volgende:
helemaal geen absurde omrekenfactor anders.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:57 schreef Teeno het volgende:
Bij Randstad moest ik 25 euro per uur betalen voor iemand die 1800 bruto zou verdienen... uiteindelijk niet gedaan.
Dat is bij detacheringstoko's vaak meer dan dubbel zoveel. Reken op ca 65¤ voor iemand die dan iets van 1900 bruto + een leaseautotje krijgt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:57 schreef Teeno het volgende:
Bij Randstad moest ik 25 euro per uur betalen voor iemand die 1800 bruto zou verdienen... uiteindelijk niet gedaan.
Uitgaande van 40 uur werken is het 2.4.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:04 schreef sanger het volgende:
[..]
helemaal geen absurde omrekenfactor anders.
Wat kan jou het nou schelen wat zo iemand van Randstad krijgtquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:57 schreef Teeno het volgende:
Ik zou dat ook willen weten, alleen al om te checken om de werknemer er zelf genoeg aan overhoud.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:30 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Wat kan jou het nou schelen wat zo iemand van Randstad krijgtJij moet gewoon kijken of het je waard is om die werkzaamheden te laten doen voor 25 euro/uur lijkt me.
En als dat niet zo is? Tegen Randstad zeggen dat je wilt dat de werknemer 5 euro per uur meer krijgt, zodat jij 30 euro kunt betalen?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:52 schreef Susanne81 het volgende:
Ik zou dat ook willen weten, alleen al om te checken om de werknemer er zelf genoeg aan overhoud.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |