abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2008 @ 08:55:16 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60287878
quote:
Henk Kamp: Linkse rechters breken inburgering af

Volgens VVD-Kamerlid Henk Kamp lijkt het wel of er 'een campagne van linkse rechters is om alles wat goed is aan de inburgering weer af te breken'.

Kamp reageert in De Telegraaf op de twee gerechtelijke uitspraken die korte metten hebben gemaakt met belangrijke eisen aan de inburgering.

Minimumloon
Deze maand bepaalde de rechtbank in Roermond dat Nederlanders die hun buitenlandse partner naar Nederland willen halen niet 120 procent van het minimumloon hoeven te verdienen.

Een Sri-Lankese man had de zaak aangespannen. Hij wil naar Nederland komen in het kader van gezinshereniging met zijn vrouw die in een sociale werkplaats werkt en iets meer dan een bijstandsuitkering verdient.

Vorige week bepaalde de rechtbank in Amsterdam dat migranten die voor gezinshereniging naar Nederland willen komen, niet eerst in eigen land een examen Nederlands hoeven te halen. Die zaak was aangespannen door een Marokkaanse analfabete vrouw die in Nederland bij haar man wilde gaan wonen, maar die in Marokko was gezakt voor het examen. Het is nog onduidelijk of Justitie hier ook in hoger beroep gaat.

Geen juridische gaten
Volgens Rita Verdonk, onder wier ministerschap de inburgeringseisen werden opgesteld, zitten er ‘geen juridische gaten in’.

‘We hebben dit destijds heel goed uitgezocht,’ zegt zij in De Telegraaf. ‘Wat mij betreft is dit een onbegrijpelijke uitspraak. Het is niet de bedoeling dat mensen die een heel nieuw gezin stichten dat afwentelen op de gemeenschap. Dat zijn heldere eisen die je gewoon moet kunnen stellen.’
Bron

Ik vind het wel erg kort door de bocht van Kamp om daar de linkse rechters daarvan de schuld te geven.

Het opvallende aan dit bericht vind ik dat rechters zo maar wetten kunnen omzeilen en de inburgeringseisen zo maar aan de kant kunnen zetten. Hebben de rechters zich daar niet aan te houden?

Iemand enig idee hoe dit kan?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60287931
Nou, geen idee hoe het kan, de argumentatie van de rechter ontbreekt, dus kunnen we niet zoveel zeggen hoe de rechter op deze uitspraak is gekomen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_60288014
Hoe dit kan?

Het is komkommertijd, iedereen is op vakantie en Henk Kamp wil even goedkoop scoren en laten zien hoe rechts de VVD wel is om zo weer de Wilders/Verdonk stemmers binnen te halen. Duidelijk toch.
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:09:19 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60288088
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:03 schreef lurf_doctor het volgende:
Hoe dit kan?

Het is komkommertijd, iedereen is op vakantie en Henk Kamp wil even goedkoop scoren en laten zien hoe rechts de VVD wel is om zo weer de Wilders/Verdonk stemmers binnen te halen. Duidelijk toch.
Ik bedoel hoe kan het dat rechters zo maar wetten en inburgeringseisen aan de kant zetten? Hebben ze geen wettelijke kaders waar ze zich aan moeten houden?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60288315
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik bedoel hoe kan het dat rechters zo maar wetten en inburgeringseisen aan de kant zetten? Hebben ze geen wettelijke kaders waar ze zich aan moeten houden?
Tuurlijk, maar blijkbaar klopt er een en ander niet. En zolang je de argumentatie niet hebt, kun je er niks over zeggen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:43:13 #6
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60288682
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, juist wél. En ook de ministers moeten zich aan de wet houden en dat wordt door de rechter gecontroleerd:
quote:
Amsterdam, 15 juli 2008 - De Vreemdelingenkamer van de Amsterdamse rechtbank heeft vandaag een uitspraak gedaan over het inburgeringsvereiste voor vreemdelingen in het buitenland.
Een vreemdeling die voor langere tijd naar Nederland wil komen, moet eerst in zijn eigen land een machtiging tot voorlopig verblijf (mvv) aanvragen. Pas als hij die heeft gekregen, mag hij naar Nederland reizen om een verblijfsvergunning aan te vragen.
Sinds 2005 eist de Minister van Buitenlandse Zaken bovendien dat de vreemdeling voor het krijgen van zo´n mvv eerst in het land van herkomst het basisexamen inburgering haalt.
De rechtbank Amsterdam heeft nu bepaald dat de Minister een mvv-aanvraag voor gezinshereniging niet mag afwijzen omdat het inburgeringsexamen niet vooraf is gehaald.
Het ging in de uitspraak om een Marokkaanse vrouw, die een mvv had aangevraagd om bij haar man in Nederland te gaan wonen. Haar aanvraag was door Minister afgewezen, omdat de vrouw het inburgeringsexamen in Marokko niet had gehaald. Van die afwijzing had zij beroep ingesteld bij de rechtbank Amsterdam. De rechtbank heeft beslist dat de aanvraag ten onrechte is afgewezen, nu de wet de Minister in dit geval geen bevoegdheid geeft om een mvv te weigeren. De rechtbank constateert dat de wetgever heeft verzuimd deze bevoegdheid in de wet op te nemen. Het gaat de taak van de rechter te buiten om dit te herstellen.
De uitspraak betekent niet dat de vreemdeling die voor gezinshereniging naar Nederland wil komen, nu in Nederland de procedure tot verlening van de verblijfsvergunning mag afwachten. Hij moet nog steeds in het land van herkomst een mvv aanvragen. Het is alleen niet meer nodig om daarvoor in het land van herkomst eerst een inburgeringsexamen af te leggen. Hij mag dat in Nederland doen. Voor vreemdelingen die om andere redenen dan gezinshereniging naar Nederland willen komen, blijft het halen van het inburgeringsexamen in het land van herkomst wèl vereist.

De Minister kan tegen deze uitspraak binnen vier weken hoger beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
http://www.rechtspraak.nl(...)itenland+vereist.htm

Samenvatting:
-VVD introduceert slecht in elkaar gezette wetten
-VVD-minister voert beleid uit dat in strijd is met wet
-Rechter toetst beleid aan wet
-VVD'er Kamp noemt rechter 'links'
pi_60288775
Schuld van de "linkse rechters". Geeft wel een beetje het niveau aan van de huidige VVD, he?
pi_60288793
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:48 schreef Monidique het volgende:
Schuld van de "linkse rechters". Geeft wel een beetje het niveau aan van de huidige VVD, he?
Dat idee heb ik ook steeds meer met Kamp en Rutte
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_60288819
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:49 schreef FJD het volgende:
Dat idee heb ik ook steeds meer met Kamp en Rutte
Alleen jammer voor hun dat het Calimero-effect niet schijnt te werken voor de VVD. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:53:44 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_60288870
Kamp moet eens een cursus 'effectief janken' gaan volgen bij Wilders en Marijnissen. Dit lijkt nergens op.
  woensdag 23 juli 2008 @ 09:53:48 #11
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_60288873
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:43 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, juist wél. En ook de ministers moeten zich aan de wet houden en dat wordt door de rechter gecontroleerd:
[..]

Dank voor de toelichting, maar hoe zit het met de uitspraak dat de inkomenseis niet (meer) van toepassing zou zijn?
pi_60288908
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:50 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Alleen jammer voor hun dat het Calimero-effect niet schijnt te werken voor de VVD. .
Op de een of andere manier verwacht je altijd toch nog een vorm van beschaving bij (de onderbouwing van) standpunten v/d VVD. Stom eigenlijk, dat is allang niet meer het geval
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 23 juli 2008 @ 10:00:00 #13
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_60289011
Iedereen kan wel lopen mekkeren maar die uitspraken zijn nou niet echt iets om blij over te zijn. Overigens wordt er geschermd met EU regels terwijl andere landen net zo goed die 120%-regeling aanhouden. Zijn de Nederlandse rechters dan zo goed of die buitenlandse zo slecht?
Het is volgens mij maar hoe je de regels interpreteert en de rechters in NL maken daar gewoon de verkeerde keuzes in (zoals ook Henk Kamp vindt).
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_60289137
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:43 schreef Pool het volgende:

[..]

[..]

http://www.rechtspraak.nl(...)itenland+vereist.htm
Het danst wat. Als ik het goed begrijp: de minister wil dat er een examen komt in het buitenland, maar de wet vereist alleen een examen, die dat net zo goed in Nederland afgenomen kan worden? Zoiets?

[ Bericht 1% gewijzigd door Monidique op 23-07-2008 10:12:33 ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 10:11:37 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60289262
"Linkse rechters".

"Ok kinders, het speelkwartier is weer voorbij, ik wil nu dat jullie de tafels opschrijven van 1 tot en met 5. Ook jij, Henk Kamp, diep in me weet ik dat je het kunt."

Wat een niveau... .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 23 juli 2008 @ 10:18:04 #16
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_60289390
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:53 schreef Pool het volgende:
Kamp moet eens een cursus 'effectief janken' gaan volgen bij Wilders en Marijnissen. Dit lijkt nergens op.
Even een update het is tegenwoordig Kant.
Dus een jank curus volgen bij Wilders, Verdonk, Kant, Bos, Balkenende en Rouvoet.
  woensdag 23 juli 2008 @ 10:22:23 #17
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_60289474
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:11 schreef Yildiz het volgende:
"Linkse rechters".

"Ok kinders, het speelkwartier is weer voorbij, ik wil nu dat jullie de tafels opschrijven van 1 tot en met 5. Ook jij, Henk Kamp, diep in me weet ik dat je het kunt."

Wat een niveau... .
tafel van 1
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_60290928
Mja, dit was wel de eerste rechter die deze 'geniale inzichten' kreeg toen hij de wet toetste. Ik neem aan dat het niet om een unieke op zichzelf staande zaak ging.
pi_60290991
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:26 schreef Picchia het volgende:
Mja, dit was wel de eerste rechter die deze 'geniale inzichten' kreeg toen hij de wet toetste. Ik neem aan dat het niet om een unieke op zichzelf staande zaak ging.
Wrs de eerste advocaat die dat maasje ontdekt heeft....
I´m back.
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:38:21 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60291263
VVD megatrieste bende.

Nederland gaat heel onbeschoft om met vluchtelingen en daar wil Kamp nog een stukje bovenop doen?

Ter herinnering: VVD steunde indertijd Verdonk in het terugsturen van Iraanse homo's met het argument 'moet je maar niet voor je homosexualiteit uitkomen'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60291288
Hopelijk schieten ze dan een beetje op met het repareren van deze gaten, voordat andere kanslozen de mogelijkheid aangrijpen. Maar dat zal wel niet, aangezien de kamer met reces is. En het duurt natuurlijk ook weer een flinke poos voordat wijzigingen worden doorgevoerd.
pi_60291356
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:38 schreef Klopkoek het volgende:
VVD megatrieste bende.

Nederland gaat heel onbeschoft om met vluchtelingen en daar wil Kamp nog een stukje bovenop doen?
In beide gevallen gaat het natuurlijk niet om vluchtelingen.
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:44:39 #23
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_60291440
We kunnen dus wel eisen stellen, maar we mogen iemand niet weigeren als ze niet voldoen aan die eisen. Vreemde situatie
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:54:39 #24
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_60291721
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:38 schreef Klopkoek het volgende:
VVD megatrieste bende.

Ter herinnering: VVD steunde indertijd Verdonk in het terugsturen van Iraanse homo's met het argument 'moet je maar niet voor je homosexualiteit uitkomen'.
Nou geef daar maar eens een bron van dan want die uitspraak lijkt me niet echt gefundeerd. Wat is er overigens mis met de 120%-regeling wat jou betreft dan? Het lijkt me niet meer dan normaal dat je de persoon die je hierheen wilt halen, ook kunt onderhouden.
#allmightygod
pi_60292138
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:39 schreef Picchia het volgende:
Hopelijk schieten ze dan een beetje op met het repareren van deze gaten, voordat andere kanslozen de mogelijkheid aangrijpen. Maar dat zal wel niet, aangezien de kamer met reces is. En het duurt natuurlijk ook weer een flinke poos voordat wijzigingen worden doorgevoerd.
Ja, maar geeft wel aan hoe lomp Kamp is.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')