abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:55:53 #51
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61003600
wauw, het begint nu echt wat te worden, mooi hoor!!
pi_61018588
Geen nieuwe foto's vandaag. Niet omdat er niet hard gewerkt is, maar omdat het allemaal niet echt fotowaardige zaken zijn: electriciteit, loodgieterswerk, ventilatiekanalen, etc.

Er wordt echt heel hard gewerkt
Ik betwijfel wel of we morgen kunnen opleveren (dat weet ik wel zeker dat dat niet kan ) en of poetsen zaterdag al erg handig is, maar goed. Iedere dag zien we weer vooruitgang en het kan nu echt niet lang meer duren
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_61051194
Zoals verwacht, kon er niet opgeleverd worden vandaag...bij lange na niet, zelfs.
Er is wel weer goed gewerkt, nog steeds veel electiciteit enzo. Ook is de koelkast vandaag bezorgd, maar die hebben we nog even in de doos gelaten, dus helaas nog geen foto van onze mooie Smeg

Wel hangt intussen de radiator in de badkamer:

De zwarte vierkante dingen gaan er nog af, dat zijn beschermplaatjes.
Of dat slim is, vragen we ons af, want er moet, denken we, nog gevoegd en/of geimpregneerd worden. Maar goed, zij zullen het wel weten.

Het fonteintje hangt ook op het toilet:

Nee, de muren blijven niet zo! Maar zoals al eerder gemeld, zijn er niet voldoende tegels om de toilet te tegelen. Voorlopig komt dus het toilet ook zo tegen de muur te hangen. Als de tegels er straks ooit eens een keer zijn (de originele leverancier Sanidump heeft het alweer verschoven naar 'indicatief' week 39), wordt alles even van de muur gesloopt en wordt er alsnog getegeld.

Verder is er natuurlijk ook aan Noppes gedacht: die heeft een eigen toegang naar het dakterras

En als laatste, ik had het niet eens gezien in eerste instantie, blijken ook de spotjes in het plafond van de woonkamer gemonteerd:

Morgen even een gesprekje voeren met de aannemer. Woensdag moeten we verhuizen, er zit niets anders op. In ieder geval onze spullen, eventueel kunnen we op het aerobed nog wel een paar dagen camperen in ons huidige stulpje. Dus gaan we hem dat morgen nog maar een keer vertellen en zeggen dat het dus woensdag echt klaar moet zijn. We gaan hem zelfs nog een bonusje in het vooruitzicht stellen als hij dinsdagavond klaar (en dan ook echt klaar) kan opleveren. Klaar is dan zonder uiteraard de tegels, daar kan hij niets aan doen, het schilderwerk buiten, het leggen van het bankirai dakterras en de ramen in de dakopbouw, omdat die nog geleverd moeten worden.

Ik ben benieuwd...
pi_61061428
Mooie spulletjes !

Hangt in je badkamer een Vasco Carre radiator of is het wat betaalbaarders ?
En waar komt die boekenkast vandaan ?

Alvast succes met verhuizen ...
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_61062928
is inderdaad een vasco carré
en de boekenkast is "gewoon" van de trendhopper
pi_61071899
ziet er goed uit alles! succes verder
pi_61072426
De aannemer zegt dat dinsdag alles klaar is, in ieder geval voldoende om te verhuizen. De radiatoren hangen dan nog niet, want die zijn nog in bestelling, en de overige dingen die ik al noemde, zijn dan nog niet klaar, maar het zou wel bewoonbaar zijn. De bonus wilde hij niet; hij zou een bonus hebben gehad als hij afgelopen vrijdag had opgeleverd en dat had hij niet gehaald, dus die bonus verdiende hij niet, vond hij zelf.

Vandaag evenwat geshopt voor het huis. We wilden voor in de badkamer witte handdoeken, echt wit, wat mooi afsteekt bij al het antraciet en rvs. En bij Sissy Boy Home vonden we geweldig mooie handdoeken Die hebben we dus maar gekocht

Ook heb ik een veel te dure, maar erg mooie en handige Kitchen Aid blender gekocht

Deze maar dan met een antracietkleurige voet en de rest zwart.

We hebben ook hele mooie kapstokhaken gezien, maar we twijfelen nog een beetje of ze niet te groot zijn. We gaan ze nu toch maar kopen en gewoon vragen of we ze mogen ruilen als het te groot blijkt.
  Moderator zondag 24 augustus 2008 @ 12:11:56 #58
5428 crew  miss_sly
pi_61082102
We hebben ons net gewaagd aan de IKEA. Het was ook op dit vroege tijdstip al belachelijk druk, maar we hebben wat we wilden...dat wil zeggen: dat hebben we besteld, want uiteraard was het niet op voorraad

Voor ondergoed/sokken en kleding dit kastje:

Er boven komt dan een mooie grote spiegel, zodat ik me er ook kan opmaken en mijn haar doen enzo.

Voor onder de tv dit kastje:

Hierin kunnen dan de xbox en de het kastje van UPC en wat meer van mijn zooi

En voor op de nachtkastjes deze lampjes:
pi_61082111
Even volgen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_61115611
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:36 schreef het_fokschaap het volgende:
is inderdaad een vasco carré
en de boekenkast is "gewoon" van de trendhopper
Oke, dus toch ;-)
Exemplaar wat ik eens gezien heb had er volgens mij nog een schuifdeur van 2-vakken breed voor.
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_61116882
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:45 schreef CollinDH het volgende:

[..]

Oke, dus toch ;-)
Exemplaar wat ik eens gezien heb had er volgens mij nog een schuifdeur van 2-vakken breed voor.
wij hebben er nog twee deurtjes bij en een laatje, die zaten er op de foto nog niet in.
pi_61126984
De aannemer zei vanmiddag op kantoor dat om half 7 vandaag de woonkamer klaar zou zijn.
Wij gingen dus vol verwachting kijken, samen met wat collega's. Nou, het was niet klaar, nog niet bijna. Er moet nog zoveel gebeuren.

De verhuizing voor woensdag is dus afgeblazen. Morgen gaan we even op papier zetten wat er allemaal nog moet gebeuren en dan zullen we een stevig gesprek gaan voeren met de aannemer. Punt voor punt afspraken maken wat wanneer klaar zal zijn en wanneer de verhuizing kan plaatsvinden.

Voorlopige voorzichtige planning: verhuizen over 2,5 week.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:50:43 #63
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_61131035
Leuke lamp miss

Jeetje die aannemer is dus niet zo goed in inschatten hoe lang dingen duren, balen lijkt me dat. Heel veel succes met het stevige gesprek. Jullie mogen wel korting hebben met al dat oponthoud. Het wordt trouwens wel prachtig.
Make love, not war ☮
pi_61133178
Pff, het lijkt wel standaard bij een aannemer te horen dat hij de tijd niet kan schatten. Ik zei het onlangs nog tegen mijn man dat geen enkele van onze aannemers zich tot nu toe aan hun (door zichzelf) gestelde deadlines heeft gehouden. Stucadoor zit ook al hopeloos achter. Horendol zou ik ervan worden. Dus ik kan me goed voorstellen dat je het nu allemaal op een rijtje wilt hebben en gewoon duidelijke afspraken wil. Geen gezever meer, gewoon de juiste datum prikken.

Er is maar op één punt dat ze allemaal goed scoren: hun facturen heel erg op tijd bezorgen...
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:57:44 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61133372
He jakkes, wat balen dat het nou nóg weer allemaal niet loopt...

Maar wat wordt het prachtig mooi zeg!
pi_61133479
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 10:47 schreef leonieke het volgende:
Pff, het lijkt wel standaard bij een aannemer te horen dat hij de tijd niet kan schatten. Ik zei het onlangs nog tegen mijn man dat geen enkele van onze aannemers zich tot nu toe aan hun (door zichzelf) gestelde deadlines heeft gehouden. Stucadoor zit ook al hopeloos achter. Horendol zou ik ervan worden. Dus ik kan me goed voorstellen dat je het nu allemaal op een rijtje wilt hebben en gewoon duidelijke afspraken wil. Geen gezever meer, gewoon de juiste datum prikken.

Er is maar op één punt dat ze allemaal goed scoren: hun facturen heel erg op tijd bezorgen...
Je kan ze contractueel aan de afspraken laten houden inclusief een boetebedrag per dag te laat.
pi_61133521
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:02 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Je kan ze contractueel aan de afspraken laten houden inclusief een boetebedrag per dag te laat.
In het contract met onze aannemer zit dat sowieso niet (gezien de situatie was dat nogal moeilijk om dat erin te zetten ) en hij regelt al de afspraken met de onderaannemers, dus ik veronderstel dat het er bij hen ook gewoon niet in zit.
Soit, als de stucadoor nu maar zorgt dat hij eind deze week klaar is, zijn er geen drama's gebeurd. Dan volgt de chape gewoon héél erg vlug op de pleisterwerken.
pi_61135178
Plannen is niet de sterkste kant van aannemers. Het bedrijf waar ik voor werk, werkt ook veel met aannemers en er is er maar een die altijd op tijd oplevert, conform afspraak en ook nog eens goed werk aflevert zonder al te veel opleverpunten. Die konden we helaas niet betalen

Deze aannemer is een goede, levert goed werk en werkt wel conform afspraak (iets wat ook neit iedere aannemer doet, helaas). Het enige dat hij niet kan, is plannen. bovendien heeft hij pech gehad met 2 grote projecten waar ineens hele grote haast bij zat ivm verkopen en vergunningen enzo, en wij kwamen wat in het gedrang. Daar staat tegenover dat hij voor ons ook een mooie prijs heeft gemaakt.

Echter, er komt een eind aan het geduldig en lief zijn OMDAT je een mooie prijs hebt gekregen. We betalen wel gewoon nog steeds veel geld en geduldig zijn we nu wel genoeg geweest. Dus moet er even stevig gesproken worden. Dat gaan we vrijdag doen, samen met mijn collega die hier ook de buitendienst doet en dagelijks met aannemers werkt. In de tussentijd hoop ik dat ie stiekem nog veel doet en dat we vrijdag nog maar een paar dingen hoeven te bespreken en afspraken over hoeven te maken.

Onze verhuizer is ook iemand die we kennen via mijn werk, en die stopt er binnenkort mee. Wij zijn de laatste verhuizing die hij doet, mits we voor oktober verhuizen, want dan gaat zijn maat die bij de verhuizingen altijd helpt voor onbepaalde tijd naar het buitenland. Aangezien deze verhuizer alleen op woensdagen kan (hij doet dit voor zijn plezier, heeft er ook ander werk naast) heb ik ene principe afspraak voor 10 spetember gemaakt, over 2 weken, een week voor we op vakantie gaan...
pi_61152248
OK, hij is een stukkie kleiner dan we hadden gehoopt, maar hier issie dan: onze zwaarbevochten dakopbouw

Met kattenluikje voor Noppes

Het vloertje in de inloopkast/wasmachinehok is gelegd:

En de balustrade is gemaakt:

Ik vermoed dat ze deze spijltjes uit een ander huis hebben meegenomen bij een ander project ofzo. Ze lijken niet nieuw, maar authentiek en ze zaten toch echt niet in dit huis.

Vandaag is er lekker gewerkt. Er is behoorlijk wat geschilderd, de binnenkant van de dakopbouw is gestuct, er zijn wat plekjes weggewerkt met stucwerk, het halletje beneden staat in de grondverf en de badkamer is gevoegd! Vandaag dus een goede dag, gelukkig
pi_61191319
Wat wordt het mooi . Leuke spulletjes ook . Lekker modern.

Wat een gedoe zeg met die aannemer. Hopelijk kunnen jullie toch nog snel verhuizen. Wel vreemd om zo vlak voor de vakantie te verhuizen. Dan zit je er net en ga je alweer weg..
pi_61211829
Oh nieuw Topic! Vanaar dat ik geen Posts meer zag
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  Moderator zondag 31 augustus 2008 @ 09:31:52 #72
5428 crew  miss_sly
pi_61260353
Vrijdag dus de afspraak gehad met de aannemer en mijn collega, die dagelijks aannemers opzweept om te zorgen dat dingen op tijd af zijn. Dat laatste lukt vrijwel nooit, schijnt.

We hebben met hem het hele appartement doorgelopen, alles besproken wat we nodig vonden en hem vragen laten stellen over zaken die niet duidelijk waren. We hebben er anderhalf uur over gedaan (ca 90 m2 ':) ) maar toen hadden we ook alles gehad. En toen kwam de hamvraag: reeel gesproken, wanneer kan het klaar zijn? De aannemer zei nog een week nodig te hebben. Op de vraag of 10 september dan mogelijk was om te verhuizen, zei hij ja. Mijn collega heeft toen nog 3 keer benadrukt dat het dus inhoudt dat dinsdagavond 9 september alles klaar moet zijn. Dat ging lukken, zei hij. Waarop ik mijn hand heb uitgestoken en om de afspraak te bevestigen. Hij aarzelde even, maar heeft wel de hand geschud. Dus, vooralsnog gaan we ervan uit dat het verhuizen werkelijk 10 september gaat gebeuren!

Dadelijk even kijken, want ik meen dat er gisteren ook gewerkt zou worden.
pi_61398920
Vandaag zijn er 6-7 mannen aan het werk
Ik ben even langsgeweest om wat uitleg te geven over de keuken en badkamer (afzuigkap, stekkerdoos, afdekplaten, spiegelkast) en ze zijn er nu druk mee bezig als het goed is. Vanavond zou er echt een enorme verandering moeten zijn. We duimen en wachten af
pi_61399061
Oew, ik hoop het voor je! in ieder geval wordt je huis prachtig.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_61413079
En jawel, een foto-update Er is echt wel vooruitgang geboekt vandaag, gelukkig! Het monteren is voor een groot gedeelte klaar, alleen de gootsteen en de kookplaat nog. De spiegelkast kan zo opgehangen worden aan de haken.

Even wat foto's met eventueel uitleg.

Dit plateau zit bovenaan de trap naar het dakterras, in de dakopbouw dus. Hier komt de kattenbak te staan, zodat die niet in de keuken hoeft. Een richel ernaast om te lopen, en Noppes heeft haar eigen toilet

Een eerste impressie van hoe het kookeiland er dadelijk uitziet. Nog vol zooi, geen kraan, kookplaat en gootsteen, maar het idee is er toch maar. We hebben dus een afzuigkap die op een statief staat; vanwege de hoge plafonds wilden we geen enorme buis ofzo richting plafond en deze staande afzuigkap vonden we erg mooi. Koolstoffilters, dus het heeft wel zin om hem te gebruiken.

De douche. De raindance zelf moet nog worden gemonteerd, maar dit kan pas volgende week. We willen deze namelijk in de hoek, en er moesten speciaal bij een smid hooekbeugels worden gemaakt om montage mogelijk te maken. Lang leve mijn collega die ook daarvoor een goed adresje wist

Bad enzo, weinig uitleg nodig

De wastafel met nu nog erop staand de spiegelkast. Een van onze mooiste aankopen, vinden wij zelf, maar dat zie je pas als ie hangt, dus dat komt nog.

De trap naar het dakterras, nu wit geschilderd en met balustrade met spijlen.

Spijltjes in close-up Ik vind ze echt heel erg mooi. Het zijn dan ook authentieke oude spijlen, alleen uit een ander pand

En nog een keer, omdat ik hem zo mooi vind: onze mooie pastelblauwe koelkast

Nog te doen: verder afmonteren keuken (ook nog plinten en aansluiten apparaten in het kookeiland), spiegelkast ophangen en afmaken (dit deel wat er nu staat is maar een deel ervan) en nog heeel veel verven.
Bovendien moeten diverse lichtschakelaars nog worden vervangen door dimmers.

Dinsdag komt het deurbeslag, dat moest besteld worden. Het is heel mooi, fijn uitgevoerd deurbeslag met kleine rozetten in het vierkant, maar toch met een klassieke uitstraling.

Verder moet het bankirai nog gelegd worden en het hekwerk om het terras geplaatst, maar daar hebben we geen haast mee. Als dat pas na de vakantie kan, kan ik daar wel mee leven. Wel zou het fijn zijn als de bestelde radiatoren eindelijk geleverd worden, want het is toch best al fris aan het worden.
pi_61415771
Het ziet er echt prachtig uit miss-sly Wij hebben ook een Raindance
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_61416854
Ik heb bij mijn zusje al eens onder een raindance gedoucht, en dat was echt heerlijk

Ik kan echt niet wachten tot we alles in gebruik kunnen nemen
  zaterdag 6 september 2008 @ 21:16:35 #78
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61435637
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 08:51 schreef Causa het volgende:
Oh nieuw Topic! Vanaar dat ik geen Posts meer zag
Zoiets ja

En die spijltjes bij de trap zijn idd mooI!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_61482248
We hebben net de verhuizer bevestigd dat we woensdag gaan verhuizen

Morgen komt er nog een leger schilders om het schilderen af te maken en dan kunnen we over

Niet alles is af, maar dat wisten we al. Is ook geen ramp, het is absoluut leefbaar en we hebben genoeg van dit huisje.

Nog twee nachtjes slapen
  maandag 8 september 2008 @ 20:37:02 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61482631
Jeej! Ein-de-lijk!
En wat wordt het onwijs mooi zeg!
Nog even een 'paar weekjes' nog niet helemaal af, maar dan, na nog een paar weken slijten en dan kan je zeggen 'het was het allemaal waard!'
pi_61482821
Ja, het heeft even geduurd, maar we zijn er ook heel blij mee. Het is echt heel erg mooi geworden en ik vind het nu al allemaal waard

De schilders hebben voor morgen opdracht gekregen om niet te stoppen voordat ze klaar zijn, al wordt het 12 uur 's nachts Hoop niet dat dat nodig is, want het zou wel fijn zijn als het ook grotendeels droog is morgen.

Ik heb zooooon zin in woensdag
  maandag 8 september 2008 @ 20:54:37 #82
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61483155
Wauw!

' tWerd wel tijd, maar nu is die tijd gekomen!
It's Time To Shine
  maandag 8 september 2008 @ 21:44:23 #83
114177 Diaan73
pi_61484939
eindelijk is het zover
Make love, not war ☮
pi_61485224
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator dinsdag 9 september 2008 @ 20:58:17 #85
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61509281
Geweldig Miss Sly
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61515137
wat mooi geworden allemaal, ik zou ook echt zwenuwachtig zijn om eindelijk te kunnen verhuizen , ben ook wel benieuwd naar hoe het eruit zit als het helemaal af is
pi_61515397
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_61515565
We stonden gisteravond voor de onaangename verrassing dat er toch nog eea moet gebeuren. als het goed is, zijn ze reeds om half 7 begonnen met de laatste dingen, dus na een vlugge douche en ontbijtje zal ik zo eens zelf die kant uitgaan.
pi_61515620
Die badkamer. Heftig. Is dat natuursteen of ijn het 'gewoon' tegels?
pi_61515877
Ik volg dit topic al langer, ziet er strak uit allemaal.
Succes vandaag! Hopelijk kunnen jullie nu echt verhuizen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_61517791
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:02 schreef Cat22 het volgende:

Succes vandaag! Hopelijk kunnen jullie nu echt verhuizen.
Hier sluit ik me bij aan. Veel succes!
  woensdag 10 september 2008 @ 10:55:55 #92
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_61519044
in één woord: prachtig...

zou er bijna jaloers van worden, en dat heb ik niet zo snel met iemand anders z'n huis...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_61519237
dat wordt érg mooi miss_sly! wat een klus zeg! heb een beetje gemist waarom die dakopbouw nou zoveel kleiner geworden is? veel succes met de verhuizing en de laatste afwerk-dingen!
  woensdag 10 september 2008 @ 11:06:15 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61519292
Oh ik hoop zo dat het verhuizen gewoon gaat lukken vandaag!
pi_61519327
De badkamer is écht stoer en ik vind hem gewaagd! Super!
  woensdag 10 september 2008 @ 11:31:53 #96
114177 Diaan73
pi_61519828
Ik hoop voor jullie dat jullie nu druk bezig zijn met verhuizen..... heel veel succes en plezier in ieder geval
Make love, not war ☮
  woensdag 10 september 2008 @ 11:40:36 #97
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_61520029
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:31 schreef Diaan73 het volgende:
Ik hoop voor jullie dat jullie nu druk bezig zijn met verhuizen..... heel veel succes en plezier in ieder geval
Precies!

En ook dat echt alles af is wat af moest zijn, en niet dat jullie steeds allemaal kleine rot dingen vinden ofzo

Maar het gaat goed komen
It's Time To Shine
  woensdag 10 september 2008 @ 13:36:40 #98
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_61522836
Succes we zijn benieuwd
pi_61537329
live vanuit ons nieuwe huis

Nee, alles was niet klaar. De bouwvakkers hebben tot een uur of 1 hier rondgelopen om de belangrijkste dingen nog in orde te maken. Warm water bijvoorbeeld is wel handig als je wilt poetsen of douchen na het harde wewrk. De vaatwasser deed het nog niet, en die wilde ik echt gebruiken voor alle serviesgoed. De wc was nog vies en niet gebruiksklaar. Bovendien wilden ze nog eea schilderen Dat laatste heb ik afgeblazen, daar komen ze vrijdag voor terug.

Verder hebben mijn ouders en schoonouders enorm meegeholpen. De fysieke verhuizing was om half 4 al klaar, dwz dat alle spullen toen hier in huis stonden. Toen moest alles echter een plekje krijgen, en een van de plaatsen waar wij eea wilden verzamelen was in het kleine kamertje dat nog helemaal vol stond met zooi van de bouwvakkers. Dus maar weer gebeld dat ze die leeg moesten komen ruimen en dat hebben ze toen netjes gedaan.

En nu zitten we gezellig naast elkaar aan het bargedeelte van onze keuken En het is mooi en het voelt goed Volgens mij slaap ik prima vannacht! Alleen waarschijnlijk vroeg wakker, want nog geen gordijnen in de slaapkamer.
pi_61537409
Jullie zijn best streng voor die bouwvakkers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')