En jawel, een foto-update

Er is echt wel vooruitgang geboekt vandaag, gelukkig! Het monteren is voor een groot gedeelte klaar, alleen de gootsteen en de kookplaat nog. De spiegelkast kan zo opgehangen worden aan de haken.
Even wat foto's met eventueel uitleg.
![]()
Dit plateau zit bovenaan de trap naar het dakterras, in de dakopbouw dus. Hier komt de kattenbak te staan, zodat die niet in de keuken hoeft. Een richel ernaast om te lopen, en Noppes heeft haar eigen toilet

![]()
Een eerste impressie van hoe het kookeiland er dadelijk uitziet. Nog vol zooi, geen kraan, kookplaat en gootsteen, maar het idee is er toch maar. We hebben dus een afzuigkap die op een statief staat; vanwege de hoge plafonds wilden we geen enorme buis ofzo richting plafond en deze staande afzuigkap vonden we erg mooi. Koolstoffilters, dus het heeft wel zin om hem te gebruiken.
![]()
De douche. De raindance zelf moet nog worden gemonteerd, maar dit kan pas volgende week. We willen deze namelijk in de hoek, en er moesten speciaal bij een smid hooekbeugels worden gemaakt om montage mogelijk te maken. Lang leve mijn collega die ook daarvoor een goed adresje wist

![]()
Bad enzo, weinig uitleg nodig

![]()
De wastafel met nu nog erop staand de spiegelkast. Een van onze mooiste aankopen, vinden wij zelf, maar dat zie je pas als ie hangt, dus dat komt nog.
![]()
De trap naar het dakterras, nu wit geschilderd en met balustrade met spijlen.
![]()
Spijltjes in close-up

Ik vind ze echt heel erg mooi. Het zijn dan ook authentieke oude spijlen, alleen uit een ander pand

![]()
En nog een keer, omdat ik hem zo mooi vind: onze mooie pastelblauwe koelkast

Nog te doen: verder afmonteren keuken (ook nog plinten en aansluiten apparaten in het kookeiland), spiegelkast ophangen en afmaken (dit deel wat er nu staat is maar een deel ervan) en nog heeel veel verven.
Bovendien moeten diverse lichtschakelaars nog worden vervangen door dimmers.
Dinsdag komt het deurbeslag, dat moest besteld worden. Het is heel mooi, fijn uitgevoerd deurbeslag met kleine rozetten in het vierkant, maar toch met een klassieke uitstraling.
![]()
Verder moet het bankirai nog gelegd worden en het hekwerk om het terras geplaatst, maar daar hebben we geen haast mee. Als dat pas na de vakantie kan, kan ik daar wel mee leven. Wel zou het fijn zijn als de bestelde radiatoren eindelijk geleverd worden, want het is toch best al fris aan het worden.