Dat maakt het niet zouter.quote:
Ho even, dat is niet waar... Olie en sojasaus mengen niet/nauwelijks. Wellicht voorkomt de olie dat de zoute sojasaus in het vlees trekt?quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:41 schreef krakkemieke het volgende:
De olie verdunt het zout Golfer.........
Ik doe altijd een half citroentje door mijn marinade voor de kambing. Het is nog nooit zo smerig geweest.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:47 schreef Underdoggy het volgende:
de basis is normaal ketjap en olie
Nu marineerde je in ketjap en citroensap. Natuurlijk, de smaak (en de zout) wordt dan veel intenser.
Dat is naar.quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:30 schreef SHE het volgende:
Bijna een kilo aan miniscule blokjes geitenvlees weg moeten gooien.
Nee, dat heb ik niet. Want als ik ergens agressief van word dan is dat sate met pindasaus.quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heb je eens ooit de Euroshopper saté geproefd...![]()
Je gaat je niet goed voelen..![]()
Sateh en pindasaus wordt ook gewoon in indonesie gegeten hoorquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:31 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet. Want als ik ergens agressief van word dan is dat sate met pindasaus.
Ja natuurlijk neem je geitenvlees, als je van schaap maakt is het sateh domba en dat wordt nergens gegetenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:15 schreef bakkiepleur het volgende:
Geitenvlees is wat zachter van smaak dan lamsvlees. Voor kambing moet je altijd geitenvlees gebruiken!
1 keer gegeten met lamsvlees inplaats van geit bbbrrrr.
En altijd 3 voeten![]()
De persoon die deze sate had gemaakt dacht dus dat lams en geit wel te vergelijken waren met elkaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:28 schreef EricT het volgende:
[..]
Ja natuurlijk neem je geitenvlees, als je van schaap maakt is het sateh domba en dat wordt nergens gegeten
Oh mijn excusesquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:33 schreef bakkiepleur het volgende:
[..]
De persoon die deze sate had gemaakt dacht dus dat lams en geit wel te vergelijken waren met elkaar.
Hmm....nooit gehad....Kijken welke vrouwpersoon zich daarvoor wilt opofferen ghe ghe...quote:
Probeer ook eens ABC, die vind ik beter dan Kaki tigaquote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:08 schreef pureleganze het volgende:
[..]
Kaki Tiga is normaal gesproken wel het merk dat in NL word gebruikt onder de indo's (ikzelf wil
ook alleen die tjak als het hier is gekocht)
Als je vriendin ook sateh eet maakt niemand er een probleem vanquote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:08 schreef pureleganze het volgende:
Reken er op dat je daarna niet meer te genieten bent...Tenminste.....je hoeft niet te verwachten dat
iemand anders die het niet heeft gehad nog lekker openhartig nose to nose met je wilt praten
Maar ach ja.....ONCE YOU GO INDO YOU'LL NEVER GO SOLO
Waar vandaanquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:19 schreef SHE het volgende:
Morgen in de herhaling.
Grappig dat je't zegt van die 8 uur weken..ik laat mijn sate altijd uren zwemmen, maar mijn Timorese vriendin haalt ze een keertje door de marinade en flikkert 'm dan op de BBQ; ondertussen wel braaf strijkend met de marinade.
Misschien toch maar eens haar manier proberen.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:17 schreef SHE het volgende:
...
Mijn recept voor de marinade ( min 8 uur staan )normaal gesproken=
geitenvlees ( met vetjes)
kaki tiga ketjap
gekneusde knof
lepeltje ketoembar
lepejtje djinten
lepeltje djahe
citroentje ( sap )
...
quote:Op maandag 28 juli 2008 12:04 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ga ik ook eens proberen
![]()
Onze saté kambing-marinade is net iets anders, maar ook de moeite waard om te proberen
-Geitenvlees (of lamsvlees; net zo lekker)
-Gemalen ui
-Geperste knoflook
-Geraspte Laos
-Geraspte Jahé
-Limoen
-Ketjap manis
-Zonnebloemolie
-Lepeltje sambal
Nachtje marineren en BBQ'en; serveren met lontong en GEEN pinda/saté/pecel-saus, maar gewoon een eenvoudige ketjap-bawang merah-rawit sausje...
Doe een scheut ketjap in een sauskommetje, snijd sjalotjes of kleine rode uien in dunne ringetjes, pak wat rawit (hoeveel je aankunt) en snijd dit ook in ringetjes en voeg alles bij elkaar. Je kunt evt. nog 1 of 2 jeruk limo (mini limoentjes) of partjes gewone limoen (met schil en al) erin leggen voor de frisse smaak...quote:Op maandag 28 juli 2008 12:13 schreef Axia het volgende:
[..]
hoe maak je een ketjap-bawang merah-rawit-sausje? Ben namelijk al een hele tijd op zoek naar een goede ketjap-saus
Je kunt ook de lamsbout van de Makro proberen... het is dan geen echte 'Kambing' maar het smaakt er gewoon naar en is malser.quote:Op maandag 28 juli 2008 13:24 schreef SHE het volgende:
Ja, dat gebeurt vaker dat ze je proberen taaie stukken mee te geven, is gewoon een oud beest geweest.
Heb je het wel bij een turk of marokkaan gehaald?
Hier zitten er een heleboel, waarvan de 1 gewoon zachter vlees heeft dan de ander. Ik pak meestal de vettere stukken, die zijn malser.
Gebruik je ketjap manis of asin?quote:Op maandag 28 juli 2008 13:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Doe een scheut ketjap in een sauskommetje, snijd sjalotjes of kleine rode uien in dunne ringetjes, pak wat rawit (hoeveel je aankunt) en snijd dit ook in ringetjes en voeg alles bij elkaar. Je kunt evt. nog 1 of 2 jeruk limo (mini limoentjes) of partjes gewone limoen (met schil en al) erin leggen voor de frisse smaak...
manis!quote:Op maandag 28 juli 2008 13:47 schreef Axia het volgende:
[..]
Gebruik je ketjap manis of asin?
en ik ga deze zeker opslaan en gauw proberen! Dank je wel
Kwam bij een turk vandaan, ik haal daar dus geen vlees meer alleen als ik wil stoven.quote:Op maandag 28 juli 2008 13:24 schreef SHE het volgende:
Ja, dat gebeurt vaker dat ze je proberen taaie stukken mee te geven, is gewoon een oud beest geweest.
Heb je het wel bij een turk of marokkaan gehaald?
Hier zitten er een heleboel, waarvan de 1 gewoon zachter vlees heeft dan de ander. Ik pak meestal de vettere stukken, die zijn malser.
Klinkt ook lekker... satésaus is zooo overratedquote:Op donderdag 31 juli 2008 17:45 schreef vats het volgende:
Als jouw sate do die for is wat is de mijne dan?
Vlees naar keuze (kip, varken, rund, geit, hond, schoonmoeder, whatever)
Snij je vlees in stukjes en doe in een grote schaal. Nu maak ik een marinade van de volgende spullen: (genoeg voor anderhalve kilo vlees ongeveer)
- 3 teentjes knoflook
- 1 rode ui
- flink stukje verse gember
- flink stukje verse loas
- 2 verse spaanse pepers of andere verse pepers die je lekker vind
- 3 a 4 eetlepels honing
- stukje palmsuiker
- 1 verse limoen (vruchtvlees en sap)
- 1 blik kokosmelk (niet die conimex shit)
Snij alles in stukken en gooi het in de blender, voeg kokosmelk toe en blend lekker verder
Schenk de kokosmilkshakemarinade over je vlees en zet het afgedekt in de koelkast. Na een x aantal uur (3 uur is al lekker, langer is beter) in de koelkast is het ready to BBQ (wel boven houtskool, geen electrisch nep ding!)
Genieten maar! Satesaus kan er bij, maar ook zonder saus is deze Sate echt goddeljk! eetze!
niets mis mee hoorquote:Op donderdag 24 juli 2008 20:31 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet. Want als ik ergens agressief van word dan is dat sate met pindasaus.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 03:30 schreef EricT het volgende:
[..]
Bij de chinees niet nee
Oh wacht.. Je bent Chinees
quote:
Kijken, kijken..? Wat is er gebeurd met eten?quote:Op maandag 29 december 2008 19:07 schreef Whittycute het volgende:
Hi, I dont really speak Dutch that well, but if you want real authentic Indonesian sate you can come and see it on my foodblog
http://www.whittycute.com/2008/12/sate-kambing.html
http://www.whittycute.com/2008/12/sate-ayam-madura.html
quote:Op maandag 29 december 2008 22:08 schreef SHE het volgende:
Shitty dutch people![]()
They eat crappy and they are so negative![]()
Thnx Whitty! Your Kambing looks fab
Leuk Golfer, ik zie jouw nog niet met een antwoord op de vraag komen. Maar zeiken kan je wel!quote:Op maandag 29 december 2008 19:11 schreef golfer het volgende:
Een origineel spam-account aangemaakt alleen maar om deze post te zetten en reclame te maken voor een blog.
Eerst even teruglezen naar 23 juli misschien?quote:Op maandag 29 december 2008 22:23 schreef Roadmouse het volgende:
Leuk Golfer, ik zie jouw nog niet met een antwoord op de vraag komen. Maar zeiken kan je wel!
![]()
![]()
Ik ook...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |