abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73721376
Mooie lucht, maar de foto doet me niet zoveel. Wat Xilantof zegt eigenlijk.

Overigens ook een erg ehh... 'aparte' border.
pi_73750261
Ik moet voor mijn werk soms in Parijs zijn, en de afgelopen week heb ik op de toeristische plekjes wat plaatjes geschoten waaronder deze 2 HDR's

Ik vind zelf de tweede het leukste, alhoewel die wat zwaarder is getonemapped, mijn eerste HDR van 6 foto's trouwens.
Paar ik ben ook wel wat bevooroordeeld, aangezien ik het heerlijk vind om op Pere Lachaise rond te lopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Xlarge op 16-10-2009 15:42:10 ]
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:13:16 #178
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73750644
Ziet er interessant uit Xlarge, maar je doet je naam eer aan, de foto's zijn echt erg groot en ik kan ze niet in zijn gehel bekijken zonder links of rechts te scrollen. Kun je een kleinere versie uploaden?? Of er klikbare fotookes van maken???
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_73751493
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:13 schreef ElizabethR het volgende:
Ziet er interessant uit Xlarge, maar je doet je naam eer aan, de foto's zijn echt erg groot en ik kan ze niet in zijn gehel bekijken zonder links of rechts te scrollen. Kun je een kleinere versie uploaden?? Of er klikbare fotookes van maken???
Hee, ik dacht dat ik het klikbaar had gemaakt, ik moet er nl. wel op klikken.
Wacht even ik weet wel een andere optie
pi_73751717
Toch geen andere optie , ik dacht dat ze bij tinypic de optie thumbnails hadden.
Ik heb ze nog wat kleiner gemaakt, voor in de toekomst zal ik een andere host zoeken, die klikbare plaatjes kan maken.
Tips zijn welkom
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:05:26 #181
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73752384
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:43 schreef Xlarge het volgende:
Toch geen andere optie , ik dacht dat ze bij tinypic de optie thumbnails hadden.
Ik heb ze nog wat kleiner gemaakt, voor in de toekomst zal ik een andere host zoeken, die klikbare plaatjes kan maken.
Tips zijn welkom
Ik kan ze nu wel gewoon zien hoor
Fraaie platen, en geen overdreven HDR, precies goed eigenlijk!!

Je kunt grote foto's klikbaar maken door de volgende combinatie

[ url=webadresvanjegrotefoto][img]webadresvanjekleinerefoto[/img][/url]

Zonder de spatie na het eerste haakje openen, en je moet dan dus wel twee versies van je foto bij je host parkeren.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  FOK!fotograaf vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:59:42 #182
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_73757797
Valt mij op dat bij de 2e foto van Xlarge de diepte uit de foto verdwijnt. Doordat delen normaal in een foto anders belicht zijn wordt ook diepte gecreëerd. Dat valt nu wat weg omdat alles even goed belicht is.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:39:37 #183
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_73763445

een tvp met een oudje;HDR uit 1 image: wolkenlucht was op de foto minder donker dan in het echt, dat is middels HDR gecorrigeerd.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_73765399
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:05 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je kunt grote foto's klikbaar maken door de volgende combinatie

[ url=webadresvanjegrotefoto][ [url=webadresvanjekleinerefoto]afbeelding[/url] ][/url]

Zonder de spatie na het eerste haakje openen, en je moet dan dus wel twee versies van je foto bij je host parkeren.
Dank je
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:39 schreef Shark.Bait het volgende:
[ afbeelding ]

een tvp met een oudje;HDR uit 1 image: wolkenlucht was op de foto minder donker dan in het echt, dat is middels HDR gecorrigeerd.
Heel mooi , ik had een aantal pagina's er ook 1 uit 1 foto geprobeerd, het resultaat is idd verrassend
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 01:39:07 #185
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_73770939
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 18:03 schreef Xilantof het volgende:

Ik vind hem wat zwakjes als HDR.
Ik had het belichtingstrappetje wat ruimer genomen zodat de bomen/het zand ook wat meer licht hadden.
Dank voor je feedback. Ik heb er zelf voor gekozen om het zand enzo extra donker te maken, wat (voor mijn gevoel) weer ten goede kwam aan de sfeer.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_73782410
Hier een aantal van mijn HDR foto's (click voor grotere versie).

#1: Geschoten in Gent (BE) met Canon 40D en tokina 11-16. 3 exposures in Raw.

#2: Geschoten in Gent (BE) met Canon 40D en tokina 11-16. 3 exposures in Raw.

#1: Geschoten in de Loonse en Drunense duinen met Canon 40D en Tamron 17-50 (en GND filter). 3 exposures in Raw.
pi_73936305
Hier ook en paar HDR's van mij.. (eerste schreden op HDR gebied).
Ik vind de kleur groen altijd moeilijk "goed" te krijgen in HDR.. Het wordt snel te.

De vliegtuigstrepen zag ik niet zo bij daglicht en kwamen pas bij het maken van de HDR naar voren :-)

5 opnamen in totaal

5 opnamen in totaal

zwart/wit HDR probeersel

Ik gebruik photmatix pro voor de samenvoeging en tonemapping en photoshop voor een unsharp mask (niet teveel)
The art to flying is to throw yourself to the ground... And miss.....
pi_73936601
@TweakMDS: wauw, vooral die tweede. Heerlijke plaat is dat, al mogen de andere twee er ook wezen.

@Estofex: de vliegtuigstrepen op #1 zijn gaaf inderdaad. Wel jammer dat de lucht aan de rechterkant iets te veel van kleur verschilt. Je tweede is op zich leuk maar naar mijn idee te geblurd en volgens mij staat je horizon scheef. Nummer 3 doet me niets, 4 is wel weer mooi, maar vooral qua compositie en niet zozeer het HDR-deel.
pi_73937219
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:03 schreef Omniej het volgende:

@Estofex: Je tweede is op zich leuk maar naar mijn idee te geblurd en volgens mij staat je horizon scheef.
Da's raar... (qua blur dan) Als ik de orginele foto bekijk, is ie wel scherp.. Zal m eens saven in photoshop ipv Irfanview. thanks voor de comments trouwens :-)
pi_73940300
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 01:33 schreef Estofex het volgende:

[..]

Da's raar... (qua blur dan) Als ik de orginele foto bekijk, is ie wel scherp..
Ik heb soms hetzelfde probleem, wanneer ik ze dan in photoshop "smart sharp" komen ze wat beter uit de bus.

edit : ik heb de vrijheid genomen om dit voor je te doen, als voorbeeld, mocht je het vervelend vinden haal ik hem weer weg.

pi_73968919
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:23 schreef Xlarge het volgende:

[..]
edit : ik heb de vrijheid genomen om dit voor je te doen, als voorbeeld, mocht je het vervelend vinden haal ik hem weer weg.

[ afbeelding ]
No problem! bedankt zelfs
Ga ik de volgende keer proberen (de smart sharp) :-)
pi_73977976

Ik ben me aan het orienteren op DSLR's, en iemand wist mij te vertellen dat Sony Alpha's in ieder geval geen volledig automatische auto-bracketing hebben.

Gebruikt men hier auto-bracketing op sluitertijd of doen jullie alles handmatig?

Ik neig nu overigens naar de Canon EOS 450D of 500D.

[ Bericht 18% gewijzigd door Veneficus op 23-10-2009 11:40:10 ]
My Flickr ~~~ Life is like a beautiful melody, only the lyrics are messed up...
Sony Alpha 550
Volvo C70 convertible
pi_73979592
Meestal gebruik ik gewoon -1, 0, 1 stops of -1, 1/3, +1 2/3 (ETTR met 1/3 stop, en een bracket van 1 1/3 stops verschil) aan exposure compensation, inderdaad met auto exposure bracketing.
Beide opties zitten bij mij onder een custom function op de 40D.

Kijk trouwens eens hier: http://hdr-photography.com/aeb.html

Ziet er naar uit dat de Sony's wel degelijk AEB hebben. Dit is dan ook een redelijk standaard functie, die ondertussen zelfs op de meeste compactcamera's zit...
pi_73990018
Ik heb een Sony A200. De bracketingfunctie is wel aanwezig. 3 opnamen continu / enkel en witbalans waarbij je kunt kiezen tussen 0.3 en 0.7 stops.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:46:10 #195
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73992756
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:35 schreef Veneficus het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ik ben me aan het orienteren op DSLR's, en iemand wist mij te vertellen dat Sony Alpha's in ieder geval geen volledig automatische auto-bracketing hebben.

Dat hebben niet alleen Sony's hoor....ook Nikon's en caonon's . Ik zslf ben fervent Nikonian en zelfs behoorlijk anti-Sony
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73994203
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:04 schreef Estofex het volgende:
Ik heb een Sony A200. De bracketingfunctie is wel aanwezig. 3 opnamen continu / enkel en witbalans waarbij je kunt kiezen tussen 0.3 en 0.7 stops.
Is die bij Sony dan zodanig volautomatisch dat je de knop niet in hoeft te houden? Ik heb nu nog een Sony H50 (compact), waarbij dat in ieder geval niet hoeft. Ik maak vaak 3-voudige opnames (aperture priority auto-bracket +/- 1), omdat het nauwelijks extra tijd kost, en je weet nooit hoe het uit kan pakken.
Gelukkig hebben DSLR's volgens mij altijd wel een groter beschikbaar bracket bereik (in ieder geval +/- 2). Als ik meer dan +/- 1 EV wil moet ik het nu nog handmatig doen...
My Flickr ~~~ Life is like a beautiful melody, only the lyrics are messed up...
Sony Alpha 550
Volvo C70 convertible
pi_74000871
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:46 schreef joers1 het volgende:

[..]

Dat hebben niet alleen Sony's hoor....ook Nikon's en caonon's . Ik zslf ben fervent Nikonian en zelfs behoorlijk anti-Sony
Volgens mij heb je het woordje 'geen' in zijn bericht gemist.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:16:21 #198
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74144966
wat probeerseltjes van mijn nieuwsfotos , zat mij te vervelen en keek eens of dit wat was .

tank naast de gaza strook

inslag gaza strook laatsten oorlog

politie en burgers die beschutting zoeken na een rood alarm in israel

schieten van een mortier

schieten van een howitser

werk foto van AP en AFP aan de grens met de gazastrook
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_74146084
Dat zijn toch wel écht gave foto's zeg.

Ik weet niet of ik HDR in combinatie met journalistieke foto's wel zo'n succes vind overigens (foto's 3, 4, 5 en 6 zou ik non-HDR denk ik prettiger vinden), maar wat een foto's zeg.

Prachtig werk ook trouwens.
  FOK!fotograaf woensdag 28 oktober 2009 @ 12:49:14 #200
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_74146127
Tuurlijk, hij zit in zo'n situatie en verveelt zich... (over afstompen gesproken... )

Ik vind het erg indrukwekkende foto's, maar dat zijn ze zonder HDR sausje volgens mij ook wel.
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')