abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2009 @ 17:14:27 #151
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73042989
Een winteropname van vorig jaar.....hdr, gemaakt op een hele vroege ochtend, aan een visvijver hier in de buurt
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73043080
Nice Joers! Lekkere koele kleuren
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 23 september 2009 @ 17:20:03 #153
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73043135
Thanks
pi_73044532
De laatste van ER is mij ook een beetje te heftig... Een over the top effect kán (in vrij uitzonderlijke gevallen) nog best mooi zijn, maar dit vind ik niks. Ben benieuwd hoe deze foto eruit ziet als hij op een wat meer normale manier verwerkt wordt. (ook al begrijp ik dat dit blijkbaar de wens van een opdrachtgever was)

Die van Joers vind ik erg prettig om naar te kijken. Mooie kleuren inderdaad, en je ziet ook niet dat het een HDR is (groot pluspunt dus ).
  woensdag 23 september 2009 @ 21:09:53 #155
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73050618
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:50 schreef Omniej het volgende:

[..]

Als je een foto recht zet, vergeet dan niet de hoekjes weg te croppen...

oke grapje ik zat eens te kijken bij HDR had even niets te doen . maar respekt voor jullie opmerkingen .
maar jullie kunnen wel zeggen mijn foto's zijn oerlelijk

ik vind tenminste van wel .ik zal mij HDR fotos eens zoeken .
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
  woensdag 23 september 2009 @ 21:25:25 #156
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_73051242
.
strand haifa
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_73053149
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:09 schreef telavivnick het volgende:
maar jullie kunnen wel zeggen mijn foto's zijn oerlelijk

ik vind tenminste van wel .ik zal mij HDR fotos eens zoeken .
De derde foto (die je hierboven nog eens in het groot hebt gepost dus) vind ik anders toch een verrekt mooie plaat hoor. Erg mooie kleuren en die langgerekte schaduwen zijn briljant.

Foto nummer 1 (die met de niet-afgecropte hoekjes dus) vind ik qua compositie ook wel cool. Jammer alleen aan die foto is de overbelichte lucht; zeker voor een HDR een beetje vreemd eigenlijk.

Tweede foto vind ik niet onaardig, maar hij doet me ook niet zoveel. Camerastandpunt is wel leuk en de lucht staat er fantastisch op. (maar, wat H-blast ook al zei: ik zie overal kartelranden in de foto... dat maakt het meteen een stuk minder prettig om naar te kijken)

Sowieso grappig eigenlijk om eens dit soort foto's van jou te zien... Ik ken je vooral van de (indrukwekkende) journalistieke foto's in het andere topic.
pi_73083756
Ik ben vandaag een paar foto's wezen nemen van een molen hier in de buurt.
De molen wordt verhoogd, en hangt nu letterlijk een aantal meter in de lucht.
Bij gebrek aan een statief heb ik dat alleen niet goed kunnen vastleggen, ik heb geprobeert een beetje rustiger aan te doen met de saturatie, wat me eerder werd aangeraden.

Bij de eerste foto blijf ik echter een halo houden, iemand tips om die te voorkomen, het lukt me niet om hem leuk te tone mappen zonder de halo weg te krijgen.

Bij deze twee had ik zin om alles te overdrijven.

Ik ben slechts een beginner, dus ik sta open voor alle feedback/commentaar

[ Bericht 0% gewijzigd door Xlarge op 25-09-2009 06:17:14 ]
  maandag 28 september 2009 @ 11:14:30 #159
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_73175070
Xlarge. Ik vind je foto's niet slecht voor een beginner. De enige tip die ik kan bedenken om de halo's tegen te houden is om bij het tonemappen de sterkte terug te schroevan van het HDR effect zodra je halo's ziet verschijnen. Ik ga in Photomatix eigenlijk nooit of te nimmer boven de 70% sterkte, en heb dan ook zelden halo's. Alles daarboven wordt lelijk, en zet je de sterkte op 100 dan is het gewoon spuuglelijk, vind ik dan hoor. Op de vierde foto is overigens ook heel duidelijk sprake van halo's. Verder vind ik je foto's wat aan de sombere kant, maar dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak..

Dan nog eens een HDR van mij die hopelijk wel de goedkeuring kan wegdragen?
Het is Ashford Castle in co. Mayo. Een enorm landgoed wat momenteel in gebruik is als hotel. Dit fotootje is genomen in de achtertuin.

Klikbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 28-09-2009 12:01:20 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 28 september 2009 @ 13:52:20 #160
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_73178927
ff lekker een niet-gelezen-maar-toch-vragen-vraagje...

Maken jullie gewoon verschillende foto's met verschillende sluitertijden en dan inladen in photoshop of doen jullie het anders?

Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar krijg nooit echt een lekker resultaat.
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
  maandag 28 september 2009 @ 13:59:04 #161
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73179118
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:52 schreef GooseFM het volgende:

Maken jullie gewoon verschillende foto's met verschillende sluitertijden en dan inladen in photoshop of doen jullie het anders?

Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar krijg nooit echt een lekker resultaat.
Mij lukt het eigenlijk ook nooit.. hehe, maar je 'moet' 3 foto's maken. Één normale, eentje die overbelicht is en eentje die onderbelicht is. Deze kan je dan in Photoshop door middel van HDR Merge samenvoegen tot een HDR plaat.

Uiteraard mogen de foto's niet bewogen zijn, dus een statief is wel vereist in dit geval.

Het kan ook via het stukje software Photomatix. (heb je geen photoshop nodig)
pi_73180194
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:52 schreef GooseFM het volgende:

Ik gebruik voor HDR's gewoon de exposure bracketing functie van m'n camera... Die stel ik dan in op -2, 0 en +2 en als ik dan klik, maakt hij snel achter elkaar drie foto's met drie verschillende exposures. Die drie haal ik dan door Photomatix en/of Photoshop heen.
pi_73205075
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:14 schreef ElizabethR het volgende:
Xlarge. Ik vind je foto's niet slecht voor een beginner. De enige tip die ik kan bedenken om de halo's tegen te houden is om bij het tonemappen de sterkte terug te schroevan van het HDR effect zodra je halo's ziet verschijnen. Ik ga in Photomatix eigenlijk nooit of te nimmer boven de 70% sterkte, en heb dan ook zelden halo's. Alles daarboven wordt lelijk, en zet je de sterkte op 100 dan is het gewoon spuuglelijk, vind ik dan hoor. Op de vierde foto is overigens ook heel duidelijk sprake van halo's. Verder vind ik je foto's wat aan de sombere kant, maar dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak..

Dan nog eens een HDR van mij die hopelijk wel de goedkeuring kan wegdragen?
Het is Ashford Castle in co. Mayo. Een enorm landgoed wat momenteel in gebruik is als hotel. Dit fotootje is genomen in de achtertuin.

Klikbaar
[ link | afbeelding ]
Erg mooie plaat ben er zelf ook geweest we hebben daar gevlogen met een roofvogel.
Naderhand in het Hotel geweest en dat was echt out of my league daar zou ik graag nog eens rond willen wandelen met mijn camera.
pi_73207422
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:30 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben vandaag een paar foto's wezen nemen van een molen hier in de buurt.
De molen wordt verhoogd, en hangt nu letterlijk een aantal meter in de lucht.
Bij gebrek aan een statief heb ik dat alleen niet goed kunnen vastleggen, ik heb geprobeert een beetje rustiger aan te doen met de saturatie, wat me eerder werd aangeraden.

Bij de eerste foto blijf ik echter een halo houden, iemand tips om die te voorkomen, het lukt me niet om hem leuk te tone mappen zonder de halo weg te krijgen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij deze twee had ik zin om alles te overdrijven.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben slechts een beginner, dus ik sta open voor alle feedback/commentaar
Spijkenisse
  woensdag 30 september 2009 @ 22:29:25 #165
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73259026
Vanmiddag even in de weer geweest met wat HDR foto's.

Ik vond dit nog wel de beste:

Hier ietse groter: http://www.vanderelst.org/content/P9304139_40_41_large.html

Ik vind hem zelf nogal vaag. Plantje linksonderin hoort er natuurlijk ook niet op.
Qua HDR toepassing vind ik zelf wel gelukt. Wat jullie?
pi_73260185
Tja, op zich is de HDR toepassing qua belichting enzo wel gelukt, maar waar heeft deze foto een HDR toepassing voor nodig?

Juist door die HDR ziet de lucht er nu erg vreemd uit... (door de beweging van de wolken)

Die bewegende wolken kúnnen juist een mooi effect opleveren, maar dan zouden ze nog veel vager moeten zijn dan nu.

Maar goed, met de HDR is op zich dus niet zoveel mis, ik denk alleen dat dit geen heel HDR-waardige foto is.
  woensdag 30 september 2009 @ 23:11:48 #167
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73260537
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:59 schreef Omniej het volgende:
Tja, op zich is de HDR toepassing qua belichting enzo wel gelukt, maar waar heeft deze foto een HDR toepassing voor nodig?

Juist door die HDR ziet de lucht er nu erg vreemd uit... (door de beweging van de wolken)

Die bewegende wolken kúnnen juist een mooi effect opleveren, maar dan zouden ze nog veel vager moeten zijn dan nu.

Maar goed, met de HDR is op zich dus niet zoveel mis, ik denk alleen dat dit geen heel HDR-waardige foto is.
Hier een rauw jpg, direct uit raw.
http://i38.tinypic.com/2sannsh.jpg
pi_73322864
Ik volg het topic pas een paar weekjes, en had geen statief bij me helaas.
Je ziet bij de vlaggen helaas te duidelijk dat het meerdere foto's zijn, want ik heb nog niet alle software voor het bewerken van HDR

Anyways, de eerste poging:

vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:33:58 #169
249755 mikayla
Hij zit onder het bed!
pi_73323074
mijn eerste hdr prutsel..
met de lumix lz-8 gemaakt.. echt een rot ding.. cam op grond gezet..
en dit is het geworden:
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:45:22 #170
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73693303
Vandaag eindelijk weer eens foto's kunnen schieten
pi_73696825
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:45 schreef joers1 het volgende:
Vandaag eindelijk weer eens foto's kunnen schieten
[ afbeelding ]
Mooie plaat, ik voel de kou tot hier

Klik voor groot bitte
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:40:18 #172
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73708186
En bi jdeze voel i kde warmte juist meer
pi_73718078
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:40 schreef joers1 het volgende:
En bi jdeze voel i kde warmte juist meer
Haha, toch is deze nog geen maand oud Weersomstandigheden hier zijn waanzinnig (Foto is gewoon in NL gemaakt trouwens)
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:36:14 #174
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_73718618

Een van mijn betere HDR foto's. Geschoten op Aruba.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  FOK!fotograaf donderdag 15 oktober 2009 @ 18:03:16 #175
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_73721307
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:36 schreef IceBeach het volgende:
[ link | afbeelding ]

Een van mijn betere HDR foto's. Geschoten op Aruba.
Ik vind hem wat zwakjes als HDR.
Ik had het belichtingstrappetje wat ruimer genomen zodat de bomen/het zand ook wat meer licht hadden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')