Erg gaaf.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:56 schreef sjoemie_82 het volgende:
Net nog even in de auto gesprongen voor wat mooie zonsondergang fotos.
dit is er 1 van:
[ afbeelding ]
vet!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:59 schreef sjoemie_82 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een paar sjotjes niet echt HDR maar lijkt er wel aardig op
Klopt ja.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:18 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ha, mijn eerste HDR!
Wel gemerkt, hoe meer kleur en contrast, hoe beter het HDR-effect zichtbaar wordt.
[ afbeelding ]
Het is in dit topic de bedoeling dat je je eigengemaakte HDR-foto's post, als je leuke HDR foto's op internet gevonden hebt mag je die best posten, maar link dan naar de plek toe waar je ze gevonden hebt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:11 schreef HQ-Design het volgende:
Paar mooie HDR-foto's gevonden op het net:
http://blog.accessko.nl/w(...)34457_6acaf36a2e.jpg
http://blog.accessko.nl/wp-content/uploads/2009/06/sucka.png
http://blog.accessko.nl/w(...)dr_3_by_exxx2005.jpg
http://blog.accessko.nl/wp-content/uploads/2009/06/city_hdr.jpg
http://blog.accessko.nl/w(...)251_d602bb680d_b.jpg
dat kader zit er normaal niet om, maar deze is opgenomen in een tentoonstelling en daar waren deze dikke kaders m,et fotograafnaam verplicht;)quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:58 schreef sjoemie_82 het volgende:
@ joers ook erg mooi allen het kader vind ik wat te dik maar de foto zelf erg mooi.
Ah kijk dus kun je daar nix aan doen hahaquote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:39 schreef joers1 het volgende:
[..]
dat kader zit er normaal niet om, maar deze is opgenomen in een tentoonstelling en daar waren deze dikke kaders m,et fotograafnaam verplicht;)
Maar...ik deel je mening hoor...dat soort kaders vind ik persoonlijk ook niks......quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:40 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Ah kijk dus kun je daar nix aan doen haha
Ja, het is inderdaad 3 keer dezelfde foto, het was ook een experiment, ik had geen idee of het zou lukkenquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:43 schreef joers1 het volgende:
Als ik he tgoed begrijp is dit gewoon 3 keer dezelfde foto die je met bewerkingssoftware 3 keer verschillend hebt bewerkt en daarna weer samen hebt gevoegd...toch?
Dank je, hij is beter gelukt dan de 'echte' HDR foto's die ik probeer te makenquote:Het is overigens wel een fraaie foto
Dank je, ik vind hem zelf beter gelukt dan de meeste HDR foto's die ik probeer te maken (ik heb het pas 4 weken geleden ontdekt).quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:22 schreef Omniej het volgende:
Moet zeggen dat ik deze foto wel erg goed gelukt vind, zeker gezien de manier waarop je 'm tot HDR hebt verwerkt.
Mooie foto hoor. Alleen een beetje jammer dat ik de Heyhoef net niet ziequote:Op maandag 17 augustus 2009 09:05 schreef sjoemie_82 het volgende:
afgelopen zondag nog even weeste fietsen.
Snel mijn oude camera mee (eos350) en die werkt nog prima:
[ afbeelding ]
Haha is het zo herkenbaarquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:00 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Mooie foto hoor. Alleen een beetje jammer dat ik de Heyhoef net niet zie
Overigens hieronder mijn eerst HDR foto ooit. (Onbewerkt, alleen automatische dingen die Photomatix doet).
Gewoon uit het zolderraam![]()
[ afbeelding ]
Ik wil er nog 1 laten zien, die zo is gemaakt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:39 schreef Xlarge het volgende:
Verleden maand was ik met een vriend in Griekenland waar hij met een compactcamera deze foto had gemaakt.
Nu heb ik hem gisteren met paintshop pro, dmv met het contrast en helderheid, zowel lichter als donkerder gemaakt.
De drie foto's heb ik toen met dynamic photo HDR (vind ik fijner dan photomatix) getonemapped tot deze foto, de kleuren komen veel beter uit.
Mijn vraag is : is dit nu een HDR ? ik heb immers niet drie foto's met verschillende sluitertijden geschoten.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 september 2009 17:19 schreef Omniej het volgende:
Oef... Iets rustiger aan met de saturatie de volgende keer...
Handheld??????quote:
Een hele mooie foto.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:43 schreef CompuMess het volgende:
's ff kijken of het ook met een honkbalveld kan...
[ link | afbeelding ]
Ja dus.
(5 opnamen - handheld)
Misschien stonden er eigenlijk maar 4 mensen op het veld.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:54 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Een hele mooie foto.
Ik snap alleen niet hoe je 5 opnamen krijgt op een sportveld.
Ik vind het best moeilijk om 3 identieke foto's (op de belichting na dan) te krijgen, die totaal niet zijn verschoven.
Hoe doe jij dat dan op een soprtveld met bewegende mensen ?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:05 schreef Omniej het volgende:
[..]
Misschien stonden er eigenlijk maar 4 mensen op het veld.
Hij's leukquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik moest echt keihard lachen!!
Da's een kwestie van het juiste moment afwachten. Net voordat ze de bal gaan gooien, staat de hele club redelijk stil, in afwachting wat komen gaat.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:54 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Een hele mooie foto.
Ik snap alleen niet hoe je 5 opnamen krijgt op een sportveld.
Ik vind het best moeilijk om 3 identieke foto's (op de belichting na dan) te krijgen, die totaal niet zijn verschoven.
Hoe doe jij dat dan op een soprtveld met bewegende mensen ?
#1. Ik zie het HDR effect niet helemaal naar voren komen? Beter gezegd: ik zie op deze foto niet iets wat mij zonder hdr niet zou lukken.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:55 schreef telavivnick het volgende:
mogen deze ook /
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
holy cathedral!quote:Op woensdag 23 september 2009 16:00 schreef ElizabethR het volgende:
Telavivnick:
1)
Deze foto is leuk van compositie, ik zie er weinig HDR in en bovendien is de lucht wel erg uitgebeten. En wat Omniej zegt, effe opletten als je een foto hebt rechtgezet, dat je hem (opnieuw) moet croppen
2)
Die vind ik qua lucht echt wonderschoon, en ook hier is de compositie leuk gedaan.![]()
3)
Postzegelformaat is wel erg moeilijk te zien?![]()
Nog een HDR van mij, het interieur van Galway Cathedral, lekker over the top
[ afbeelding ]
Vind ik ook hoor. Maar het moet psychedelisch van de opdrachtgever. Nou, als ik er zelf lang naar kijk gaat het draaien voor mijn ogenquote:Op woensdag 23 september 2009 16:25 schreef H-blast het volgende:
[..]
holy cathedral!
Met alle respect Elizabeth, maar dit is echt niet mooi. Kan het echt niet wat minder?![]()
![]()
Wat wel mooi is: die koepltjes in het dak! Maar de rest...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |