Thanx.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:49 schreef limpix het volgende:
[..]
Op deze manier zijn de kleuren dan weer wel erg okee.
Mooie plaat !
Hé daar werk ik, je ziet dat er een raam mist rechtsboven in de hoek, deze was een paar maanden geleden toen het stormde bovenop m'n collega's auto gevallen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:21 schreef CompuMess het volgende:
[ link | afbeelding ]
In Deventer staat het kantoorgebouw l’Arc en Ciel.
De 'binnengevel' is een eyecatcher door de gekozen gevelafwerking in glas. Dit glas kleurt bij lichtinval onder diverse hoeken anders op. Hierdoor kan op hetzelfde moment een deel van de gevel groen oplichten terwijl een ander deel oranje kan oplichten; kortom een ware regenboog!
Handheld HDR van vijf opnamen, met perspectiefcorrectie.
Was me idd al opgevallen, scherven brengen dus niet altijd geluk...quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:08 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Hé daar werk ik, je ziet dat er een raam mist rechtsboven in de hoek, deze was een paar maanden geleden toen het stormde bovenop m'n collega's auto gevallen.
Ja, achter die muur zijn parkeer plaatsen, maar enkel voor bezoekers/medewerkers van bedrijven binnen het pand die die plekken afgehuurd hebben. De ramen hebben zo'n reflectie door opgeplakt folie.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:18 schreef CompuMess het volgende:
[..]
Was me idd al opgevallen, scherven brengen dus niet altijd geluk...
'k vinnut wel een erg mooi effect met dat glas!
Stond die auto naast het gebouw, of kan je achter die borstwering (achter dat kunstgras) ook parkeren?
Schaduw? Contrast?quote:Op donderdag 1 april 2010 10:11 schreef TaaiTaai het volgende:
Ik heb het ook een keertje geprobeerd:
[ afbeelding ]
helaasquote:Op donderdag 1 april 2010 11:57 schreef RonaldV het volgende:
Photomatix kan het ook met JPGs. Maar weet je zeker dat je camera geen RAW aan kan: het hoeft niet zo te heten, Nikon noemt ze NEF, en Fuji noemt ze weer anders.
Voor HDR's maakt het niet al te veel uit, het verschil in eindresultaat tussen 3 geschoten jpegs of 3 geschoten raws is minimaal.quote:Op donderdag 1 april 2010 12:03 schreef Ynske het volgende:
[..]
helaas
Does anyone know whether the DMC-TZ7 shoots RAW?
None of the TZ series offers RAW capture, including these newest models.
ik wil er ook eens mee gaan stoeien, maar eerst maar eens een onderwerp zoeken dat t ook daadwerkelijk nodig heeft
tadaaquote:Op donderdag 1 april 2010 12:20 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Voor HDR's maakt het niet al te veel uit, het verschil in eindresultaat tussen 3 geschoten jpegs of 3 geschoten raws is minimaal.
Laatst had ik er een mooie test van gezien, ik zal hem eens opzoeken
Dat idee had ik eerst ook, maar draaien leverde een plaatje op wat voor mijn gevoel helemaal niet klopte.quote:Op zaterdag 10 april 2010 08:07 schreef joers1 het volgende:
Jammer dat de horizon scheef lijkt te staan bij de laatste foto.
De eerste vind ik wel gaaf...lekker mysterieus
Limburgquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:08 schreef spy08 het volgende:
Zomaar tussendoor: Waarom staat er HDR als ik in de OP een GAME PC zie met open niet eens een bewerkingsprogramma wat te maken heeft met de TT? Zooooooooooooo amateuristisch. Moet gezegd worden.
Je moet hem tonemappen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:49 schreef rico91 het volgende:
ik snap niet hoe jullie dit doen.
het ziet er allemaal geweldig uit!
zelf heb ik ook wat geprobeerd. dan wel een hdr bewerking zoals jullie dat noemen.
ik heb 1 raw foto in verschillende belichtingen opgeslagen. totaal 5 fotos van -2 tot +2.
in photoshop heb ik ze bj elkaar geplakt door middel van 'merge with hdr'.
nou krijg ik dit als eindresultaat:
[ afbeelding ]
ik had meer verwacht van het resultaat.
kan iemand mij helpen? weet iemand wat ik verkeerd doe.
ik vind de foto nu alsnog te overbelicht. de originele foto is met mooie blauwe lucht. dat is hij nu niet.
kan het in photoshop wel? of heb ik een ander programma nodig.
en hoe slaan jullie je fotos op in photoshop als je een hdr maakt. ik kan hem daarna niet opslaan als jpg ofzo.
dit is wel handig als ik hem aan iemand anders wil doormailen of op internet wil zetten.
Mvg, Ricardo
Heel veel canon pocket-camera's kunnen wel raw schietenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 02:10 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
ik geloof dat alle dslr camera's wel RAW bestanden kunnen maken...
sommige zoom-camera's ook..
meeste digitale mini-camera's niet...
quote:Op maandag 19 april 2010 10:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Heel veel canon pocket-camera's kunnen wel raw schieten
(CHDK)
Ja maar in CHDK zit standaard een script voor het schieten van 3 t/m 5 foto's van onderbelicht tot overbelichtquote:Op zaterdag 24 april 2010 13:44 schreef marcel-o het volgende:
[..]
dit![]()
maar met een single RAW krijg je niet t effect wat je veel in dit topic ziet.
Ja, ik heb de foto met een rare hoek gemaakt, als ik m helemaal recht zet dan kijkt dat niet fijn ivm hoe het water loopt enzo, dit is beter.quote:
Kan je hem eens recht zetten, ik wil een zien of dat echt niet eruit zietquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:01 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja, ik heb de foto met een rare hoek gemaakt, als ik m helemaal recht zet dan kijkt dat niet fijn ivm hoe het water loopt enzo, dit is beter.
Dan ligt het aan jou of mij, ik vind die eerste scheef en de tweede nietquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:09 schreef appelsjap het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind dit er schever uitzien, maar kan aan mij liggen
Mee eensquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan ligt het aan jou of mij, ik vind die eerste scheef en de tweede niet
Ja dat klopt, alleen had ik echt geen idee hoe ik dat weg moest halen..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:34 schreef Omniej het volgende:
Even los van dat scheve, zit er wel een dikke halo om de huizen en bomen heen. Vlak boven de huizen en de bomen aan de rechterkant is de lucht heel lichtblauw, terwijl het verder naar boven toe juist een dreigende grijze lucht is.
Afgezien van dat vind ik hem voor een HDR op zich niet verkeerd. 't Is in elk geval niet zo'n extreem overdreven, schreeuwende foto geworden.
ik vind vooral de 2e erg mooiquote:Op vrijdag 7 mei 2010 07:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zow, nuff said, een foto!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze keer subtieler omgegaan met de schuifjes![]()
Hier vind je de rest van Schloss Waldeck.
Tis een doorgang in het kasteel, of eigenlijk de poort. In principe is het een simpele plaat, ik heb een schuine positie gekozen en de camera in de bracketing stand -2 0 +2 gezet en vervolgens in de auto-stand uit de hand 3 afdrukken gemaakt. Deze door Photomatix heengehaald (ik laat 'm gewoon alle filters toepassen in de batch modus en kies vervolgens de mooiste en die bewerk ik) en voila.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ik vind vooral de 2e erg mooiik ben nog nieuw wat dit betreft, maar kun je een beetje vertellen hoe je deze gedaan hebt?
Thanks voor de uitleg, dit ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Tis een doorgang in het kasteel, of eigenlijk de poort. In principe is het een simpele plaat, ik heb een schuine positie gekozen en de camera in de bracketing stand -2 0 +2 gezet en vervolgens in de auto-stand uit de hand 3 afdrukken gemaakt. Deze door Photomatix heengehaald (ik laat 'm gewoon alle filters toepassen in de batch modus en kies vervolgens de mooiste en die bewerk ik) en voila.
Wat ik merk is dat bij HDR's ik let op contrast en tegenstellingen in licht. De binnenkant van de poort hoort niet belicht te zijn, de buitenzijde zou dan overbelicht zijn of binnen onder. HDR maakt het mogelijk beide goed belicht te krijgen. Deze is bewust eenvoudig gehouden dus. Overigens auto-stand en bracketing werkt bij genoeg licht (lees: korte sluitertijden) prima uit de hand. Een enkele serie is bewogen.
Deze vind ik ook bijzonder. In het bos mooie plaatjes gemaakt, alleen de wind.. dan kun je beter 1 foto maken, daar zelf 2 nieuwe foto's uit halen en die door photomatix halen![]()
[ afbeelding ]
Schloss Waldeck
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |