Welk programma gebruik je? Voor Photomatix heb ik wel een handleiding in PDF formaat.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:56 schreef daanoontje86 het volgende:
Ik zie hier mooie dingen voorbij komen maar als ik het zelf probeer bak ik er vrij weinig van. Zijn er misschien mensen die hun settings bij de foto's kunnen plaatsen?
bedankt.
Ik zou voortaan een auto met een recht dak als statief gebruiken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:12 schreef Xlarge het volgende:
nu heb ik als statief het dak van mijn auto![]()
[ afbeelding ]
Bedankt voor je feedbackquote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:50 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zou voortaan een auto met een recht dak als statief gebruiken.
Als HDR vind ik de foto (en overigens ook de andere twee) niet zo geslaagd, omdat de lucht een heel vreemde donkere kleur heeft gekregen. Bij je laatste foto zie je ook erg duidelijke halo's om de bomen heen en wisselt de lucht te sterk van kleur. (is op de tweede eigenlijk ook 't geval, maar iets minder duidelijk)
De tweede en derde foto vind ik qua compositie overigens wel erg mooi.
Leuke foto's...met erg aanwezig HDR-effect, maar daardoor wel mooi. Ik hou daar wel van.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:59 schreef sjoemie_82 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een paar sjotjes niet echt HDR maar lijkt er wel aardig op
een statief is sowieso nooi tweg bi jeen foto-uitrusting hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:16 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Bedankt voor je feedback
Ik zal naar een andere auto gaan kijken, of een echt statief, daar zal ik over denken![]()
Heb jij tips om die halo's tegen te gaan ?
Dat geloof ik idd, maar ik ben pas 6 dagen in het bezit van een spiegelreflex, hiervoor altijd compact camera's gehad.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:19 schreef joers1 het volgende:
[..]
een statief is sowieso nooi tweg bi jeen foto-uitrusting hoor
OOOW OK, DAN SNAP IK HET sorry van de capsquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:56 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Dat geloof ik idd, maar ik ben pas 6 dagen in het bezit van een spiegelreflex, hiervoor altijd compact camera's gehad.
Ik moet het nog een beetje opbouwen
Nou ja, die halo's heb je altijd wel een beetje bij HDR's denk ik, maar het zou al een hoop schelen als de lucht een wat meer natuurlijke kleur had. Nu zit er een soort grijze waas over de lucht heen, lijkt het.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:16 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Bedankt voor je feedback
Ik zal naar een andere auto gaan kijken, of een echt statief, daar zal ik over denken![]()
Deze zijn ook very nice zeker door de velle kleurenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:24 schreef joers1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
enkele hdr's van mij
dank je...was een redelijk on-alledaags tafereel afgelopen april.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:21 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Deze zijn ook very nice zeker door de velle kleuren
Dat zijn dan inderdaad leuke dingen om op de foto te zetten dan.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:22 schreef joers1 het volgende:
[..]
dank je...was een redelijk on-alledaags tafereel afgelopen april.
Het zijn peilers voor een booreiland en die lagen in Delfzijl aan wal...
Je moet bij het tonemappen de strenght in Photomatix beslist niet hoger dan 70 laten komen. Dat is op het randje, alles daarboven veroorzaakt halo's. En bij het tonemappen kun je ook beter op de histogram letten dan op de foto zelf als je de sterkte bepaalt. Als je begint, zet hem dan op 0% en ga schuiven terwijl je het histogram in de gaten houdt. Je weet dat je veel te ver zit als de oorspronkelijke vorm van de histogram ernstig in elkaar klapt en ook het histogram het venster niet meer helemaal vult in de breedte.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:16 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Dat komt in feite op het zelfde neer als de strength halveren volgens mij?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:04 schreef ElizabethR het volgende:
Nog een manier om halo's weg te werken is om een originele LDR foto te blenden met je HDR resultaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |