Waarom?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:33 schreef Scoobysnacks het volgende:
Kijk maar uit zometeen is het slotje.
Toch is het wasemkap.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:35 schreef amaranta het volgende:
Zelfs in de keukenwinkel zeggen ze afzuigkap. Sterker nog,volgens mij staat het zelfs in de boekjes zo.
OT: hoor je ook vaak bij luxaflex dat moet zijn jaloezie (of zoiets)
Dat ding wat jij boven je plantage hebt hangen om die geurverspreiding tegen te gaan..quote:
Nee gek, dat is een afzuigkap. Ben je helemaal van de pot gerukt ofzo?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:36 schreef KingOfPop het volgende:
[..]
Dat ding wat jij boven je plantage hebt hangen om die geurverspreiding tegen te gaan..
Afzuigkap.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:37 schreef DroogDok het volgende:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1120/
Het kan alletwee, maar afzuigkap is gebruikelijker.
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:42 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
http://www.vandale.nl/van(...)/?zoekwoord=wasemkap
wa·sem·kap (de)
1 afzuigkap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
Kennelijk zijn er wel mensen die heel het woord niet kennen. Denk dat dat nog een gradatie triester is als dan mijn topic.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:45 schreef Opperkwal het volgende:
o kijk mij dit wijze woordje weten
't is gewoon een synoniem van
Terechte reprimande.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:47 schreef eriksd het volgende:
Dan mijn topic...je haalt je nu wel erg snel omlaag
De wasemkap voert de wasem af die je genereert door het koken. Een wasemkap is dan ook een in mijn optiek betere naam dan een afzuigkap.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:49 schreef Niconigger het volgende:
Je zegt toch ook afzuiger , en geen wasemer oid
De stoom afzuigen die je tijdens het koken produceertquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:50 schreef McKillem het volgende:
[..]
De wasemkap voert de wasem af die je genereert door het koken. Een wasemkap is dan ook een in mijn optiek betere naam dan een afzuigkap.
Jou voorbeeld slaat na iets langer nadenken zelfs helemaal nergens op.
Afzuiger? Wat is dat voor een ding? Wat doet die?
Ga ik ook mee akkoord.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:55 schreef waterfles het volgende:
Het is dampkap.
Dat is stoom?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:56 schreef Niconigger het volgende:
[..]
De stoom afzuigen die je tijdens het koken produceert
euh...quote:stoom (dem)
1 hete damp waarin water overgaat wanneer het kookt
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:04 schreef MarkNMGN het volgende:
Vliegveld Luchthaven.
Bier
Afzuigkap Wasemkap
Friet Patat
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:08 schreef Zwartbaard het volgende:
Wasemkap?
Uit welk assbackwards backwater boeren grefogehucht kom je?
aardappels kook je in water --> stoomquote:
anders denk je even na met je domme kopquote:
Inderdaadquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:13 schreef BobbyB het volgende:
Okee voor de duidelijkheid: Een wasemkap is een ONGEMOTORISEERDE kap waarbij de wasem die vanaf het koken wordt afgevoerd. Een afzuigkap is een GEMOTORISEERDE kap waarbij de wasem wordt weggezogen door de motor.
Wij hebben een wasemkap want de flat heeft een centraal afzuigsysteem, het ding bij ons in de keuken is dus niet gemotoriseerd.quote:Maar aangezien tegenwoordig alle keukens over deze gemotoriseerde dingen voorzien zijn, kunnen beide termen gebruikt worden maar afzuigkap is de geprefereerde term.
Dat zijn toch echt andere dingen als je de juiste context neemt....quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:43 schreef BobbyB het volgende:
Luchthaven/Vliegveld
Programmeertaal/Scripttaal
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:27 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat zijn toch echt andere dingen als je de juiste context neemt....
Ts zal nu vast niet meer posten in dit topicquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:13 schreef BobbyB het volgende:
Okee voor de duidelijkheid: Een wasemkap is een ONGEMOTORISEERDE kap waarbij de wasem die vanaf het koken wordt afgevoerd. Een afzuigkap is een GEMOTORISEERDE kap waarbij de wasem wordt weggezogen door de motor.
Maar aangezien tegenwoordig alle keukens over deze gemotoriseerde dingen voorzien zijn, kunnen beide termen gebruikt worden maar afzuigkap is de geprefereerde term.
Zie ook: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1120/
/agrariërquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:06 schreef MarkNMGN het volgende:
Boer.
Die hadden we nog niet.quote:
Het topic openen of jouw inlichten?quote:
Of is het gevolg daarvan wel hetzelfdequote:
Het topic openen.quote:
Je bedoelt niveau?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:46 schreef McKillem het volgende:
[..]
Kennelijk zijn er wel mensen die heel het woord niet kennen. Denk dat dat nog een gradatie triester is als dan mijn topic.
Welke vriendin?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:45 schreef Ridocar het volgende:
Mijn vriendin heeft mij laatst afgewasemd.
Luxaflex is een merknaam, het is net zoiets als alle luiers "Pampers" noemen...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:35 schreef amaranta het volgende:
Zelfs in de keukenwinkel zeggen ze afzuigkap. Sterker nog,volgens mij staat het zelfs in de boekjes zo.
Euh afwasemenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:50 schreef McKillem het volgende:
[..]
De wasemkap voert de wasem af die je genereert door het koken. Een wasemkap is dan ook een in mijn optiek betere naam dan een afzuigkap.
Jou voorbeeld slaat na iets langer nadenken zelfs helemaal nergens op.
Afzuiger? Wat is dat voor een ding? Wat doet die?
HAHAHA LEUKE GRAP OUWE.quote:Op woensdag 23 juli 2008 02:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
HAHAHAHA! ik wil meer synoniemen
Parasiet - marokkaan misschien
HOHOHO HILARISCH PLAATJEquote:Op woensdag 23 juli 2008 02:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
WHAHAHAHAHAH!!!`1!`1 HIGH FIVE!
[ afbeelding ]
HIHIHIHIHI WAT LEUK DAT JE INEENS OP EEN HEEL ANDERE MANIER GAAT POSTEN! ONTZETTEND GEESTIG MAN, JE ZET ME HELEMAAL OP HET VERKEERDE BEEN! JE MOET CABARETIER WORDEN!quote:
Hahaquote:Op woensdag 23 juli 2008 02:54 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
HIHIHIHIHI WAT LEUK DAT JE INEENS OP EEN HEEL ANDERE MANIER GAAT POSTEN! ONTZETTEND GEESTIG MAN, JE ZET ME HELEMAAL OP HET VERKEERDE BEEN! JE MOET CABARETIER WORDEN!
Nee, maar het staat wel stoer.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:42 schreef classpc het volgende:
[..]
Welke vriendin?
Jij hebt toch geen vriendin?
Idd de enige goede uitlegquote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:13 schreef BobbyB het volgende:
HET IS GEEN SLOTJE HET ISquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:45 schreef slindenau het volgende:
Een kap die wasemt
Een kap die zuigt
Opgelost, slotje.
Luxaflex is een jaloezie merk.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:35 schreef amaranta het volgende:
Geniaal.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:55 schreef waterfles het volgende:
Het is dampkap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |