Of ietwat subtieler maar toch:quote:AMSTERDAM - De bewoners van Lynwood, een voorstadje van Chicago, moeten de broekriem aanhalen. Letterlijk. Het bestuur van Lynwood heeft namelijk bepaald dat iedereen bij wie meer dan 7,5 centimeter ondergoed zichtbaar is een boete krijgt van 25 dollar, oftewel een kleine zestien euro.
Volgens de burgemeester van Lynwood worden investeerders en grote ondernemingen afgeschrikt door mannen die met een lage broek door het dorp wandelen.
De Amerikaanse burgerrechtenorganisatie ACLU zegt dat de maatregel gericht is tegen jonge zwarte mannen. De jongeren zeggen dat door de maatregel hun persoonlijke stijl in het gevaar komt. Zij vinden dat de gemeente beter geld kan uitgeven om Lynwood een beetje op te knappen. Dit meldt Het Laatste Nieuws.
bron http://www.telegraaf.nl/b(...)ergoed__.html?p=38,1
Nou ik ben niet liberaal hoor. Hooguit latentquote:Op maandag 21 juli 2008 16:56 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Misschien latent, maar dat je je ook liberaal durft noemen?
Is Latent dictatoriaal niet beter als ondertittel.
Toch denk ik dat er grenzen moeten zijn. criterium: zedelijkheid. ik ben tegen kleding in het openbaar dat duidelijk seksueel getint is.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:01 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ook goed.
Om te reageren op het onderwerp dan maar. Ik vind het discriminatie om mensen aan te spreken op hun kledij. Zeker als je gewoon op straat loopt. Dat je ergens wil werken en dat je baas niet wil dat je je zo gaat kleden is meer aanvaard, maar eigenlijk ook discriminatie. Net zoals hoofddoekjes een uiting van een bepaald geloof zijn, kan kledij ook een uiting van geloof (levenswijze) zijn.
Nogal arbitrair.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:11 schreef hoerezooi het volgende:
bij vrouwen zou ik het eerder verplicht stellen om juist wel strings boven de broek te laten komen, dit alleen bij een goed figuur uiteraard en onder de 35 jaar
Als ze het privé in huis dragen, dan is er geen probleem.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:11 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Een consument koopt wat hem/haar aangeboden wordt. Verkopen ze in de winkel dan lage broeken (zoals die vrouw draagt) dan is een boete voor de uiteindelijke gebruiker gewoon een manier van inkomsten en doet het net als de 'war on drugs' niets aan het uiteindelijke gebruik.
Dan heb je het al gezien natuurlijk. Het wordt je ongevraagd aangeboden. Je wilt het niet zien. Dus voor je beslissing om niet te kijken, dan het je eea dus al gezien.quote:Je kan (als het je echt stoort) er ook niet naar kijken.
Het gaat hier om algemeen fatsoen. Wat vroeger mensen zelf opbrachten en nu niet vanzelfsprekend meer is. Het zou ook niet nodig moeten zijn..quote:Op maandag 21 juli 2008 17:13 schreef Hexagon het volgende:
Tegen
Mensen moeten lekker zelf weten hoe ze erbij lopen. Het is immers niet aan de overheid op te bepalen wat een goede smaak is. Ik zit niet op een smaakpolitie te wachten in Nederland.
En moet nou echt alles dat jou niet bevalt worden gereguleerd?
Volgens mij is dit weer een EchtGaaf's eigen belang topic (ik kan er naast zitten).quote:Op maandag 21 juli 2008 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Toch denk ik dat er grenzen moeten zijn. criterium: zedelijkheid. ik ben tegen kleding in het openbaar dat duidelijk seksueel getint is.![]()
Voor mij is de grens dat ondergoed niet in het openbaar zichtbaar moet worden gedragen. Dus 0 cm boven je bovenbroek. Dat is ook makkelijker te hanteren dan bijvoorbeeld 7,5 cm...
Nee, ik maak mij in het algemeen veel zorgen om de samenleving die steeds verder versexualiseert. We kunnen er niet meer omheen, dat dit feitelijk gebeurt. Ik maak me zorgen om de jeugd. Het is niet goed voor jonge kinderen om daar vroeg mee geconfronteerd te worden.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij is dit weer een EchtGaaf's eigen belang topic (ik kan er naast zitten).
Maak maar geen zorgen om mijn privé hoor. waarom maakt je het weer zo persoonlijkquote:Waarschijnlijk gewoon een miserabel seksleven en daarom zijn al die mooie deernen in sexy kledij extra
frustrerend omdat je er zelf geen weet te versieren.
Vrouwen en mannen dienen hun eigen verantwoordelijkheid te nemen. Als ze dat niet meer kunnen, dan is de overheid aan zet.quote:Daarom moet de overheid die vrouwen maar straffen en op die manier ook zorgen dat je er op straat niet mee geconfronteerd wordt.
Ik merk dat je bij de 3% van de Nederlanders behoort die dit kabinet fantastisch vind, wat mij betreft ben je 300 jaar te laat geboren...quote:Op maandag 21 juli 2008 16:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe mensen zich prive kleden moeten ze natuurlijk zelf weten, maar als men in het openbaar begeeft, dan dien je netjes en degelijk te kleden.
Ik zou zeggen tijd voor een terugkeer naar de degelijkheid.
Wat mij betreft mag politie daar gerust mensen op aanspreken en zo nodig een boete uitdelen.
Ik vind het kabinet op punten goed, maar ook op punten minder hoor.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:26 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik merk dat je bij de 3% van de Nederlanders behoort die dit kabinet fantastisch vind,
Nee, ik denk dat het ook een golfbeweging is.quote:wat mij betreft ben je 300 jaar te laat geboren...
quote:Op maandag 21 juli 2008 17:26 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik merk dat je bij de 3% van de Nederlanders behoort die dit kabinet fantastisch vind, wat mij betreft ben je 300 jaar te laat geboren...
We kunnen op dat terrein nog veel leren van the USA.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
![]()
![]()
idd wat een geneuzel om kleding. Ga verhuizen naar dat preutse america oid TS.
We kunnen echt helemaal niks leren van de USA, het zou de wereld een stukje mooier maken als zij zouden leren van Europa.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
We kunnen op dat terrein nog veel leren van the USA.
Goed stompzinnigheids-topic dan.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goedzo. Rellen is ook niet de bedoeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |