abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2008 @ 15:35:02 #51
6941 APK
Factual, I think.
pi_60246307
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:34 schreef Triptamine het volgende:

goede post men
Botswachter haat mij.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_60246310
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld Gaudi, van Gogh etc.
Gaudi
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_60246314
Mensen die denken dat je op de kunstacademie alleen maar wordt opgeleid tot kunstenaar.
Mensen die denken dat je alleen maar leert verven en kleien.
Mensen die niet begrijpen dat vormgevers, fotografen, game designers en modeontwerpers ook van de kunstacademie komen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_60246341
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Van die vriendin van die vriend van me begreep ik wanneer ze haar waffel opentrok dat ze een project aan het maken was met het ontwerpen van een stoel uit 2050.

Lekker belangrijk zulkes project als men niet eens weet hoe een stoel er over 5 jaar uitziet. Hoe kun je nou iets bedenken wat zich kan spiegelen aan 2050 als de trends van de komende jaren niet bekend zijn.

Erg vaag. Volgens mij zitten die leraren daar aan de drugs.
Nou ja zij deed dus waarschijnlijk die autonome opleiding :p Ik ga volgend jaar naar de HKU en heb echt geen zin om over dat soort dingen na te denken hoor. Maar ik ga dan gelukkig ook geen autonoom doen. Ik bedoel, voor sommige mensen zal het de hemel zijn, maar ik vind t niks.
pi_60246356
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:35 schreef APK het volgende:

[..]

Botswachter haat mij.
Hoe kom je daar bij
U MAD?
pi_60246359
Nu wil ik er wel even bij vermelden dat op de kunstacademie creatieve mensen handvaardigheden aangeleerd worden hoe ze bepaalde dingen beter en mooier kunnen doen, en sommige van zulke mensen ontwerpen kleding of meubelen e.d. dus die zijn dan weer wel nuttig. Maar waar leg je de grens vraag ik mij af?
pi_60246362
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:35 schreef Morrigan het volgende:
Mensen die denken dat je op de kunstacademie alleen maar wordt opgeleid tot kunstenaar.
Mensen die denken dat je alleen maar leert verven en kleien.
Mensen die niet begrijpen dat vormgevers, fotografen, game designers en modeontwerpers ook van de kunstacademie komen.
Vertel dan wat je daar wel doet en leert, ontzettende muts.

Het is vrij makkelijk om hier iedereen uit te lachen om hun vooroordelen, maar als je niet de intelligentie van een tuinboon zou hebben zou je met voorbeelden komen die het tegendeel bewijzen.

Nu hou je de vooroordelen alleen maar in stand. Mij best, hoor.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:38:16 #58
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_60246381
Een stoel uit 2050.
pi_60246396
Kunstenaars zijn mensen met een steekje los in de hersenen. En ja dan heb ik het ook over game-designers etc.

Van die sociaal geisoleerde mensen die zo creatief zijn dat ze gevaarlijk zijn voor de samenleving.

Wat mij betreft mogen ze daar binnenkort eens een inval doen en iedereen oppakken. Puur omdat ze een gevaar zijn. Voor ons en voor zichzelf.
U MAD?
  maandag 21 juli 2008 @ 15:40:10 #60
6941 APK
Factual, I think.
pi_60246411
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:37 schreef de_boswachter het volgende:

Hoe kom je daar bij
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:01 schreef de_boswachter het volgende:

Nee even serieus. Kunstenaars ik haat ze.
pi_60246475
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:40 schreef APK het volgende:

[..]

[..]

Ben jij kunstenaar
Serieus dat wist ik niet. Ik wist alleen dat je teveel vrije tijd had

Heb je geen site waar we kunnen oordelen over wat je maakt ?

p.s. wat maak jij eigenlijk Ik zie je alleen maar op WOS zitten
U MAD?
pi_60246496
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:37 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Vertel dan wat je daar wel doet en leert, ontzettende muts.

Het is vrij makkelijk om hier iedereen uit te lachen om hun vooroordelen, maar als je niet de intelligentie van een tuinboon zou hebben zou je met voorbeelden komen die het tegendeel bewijzen.

Nu hou je de vooroordelen alleen maar in stand. Mij best, hoor.
Dus jij denkt dat mensen die logo's, kleding en meubels ontwerpen dat allemaal kunnen zonder vooropleiding. Sorry hoor, maar dat is wel behoorlijk naïef. En als je wilt dat ik serieus antwoord geef, je leert daar vooral waar je op moet letten met bepaalde ontwerpen, je leert omgaan met diverse programma's zoals Illustrator en InDesign en je loopt een jaar stage bij een reclamebureau. (Daarnaast krijg je natuurlijk ook theorievakken als kunstgeschiedenis.)
pi_60246525
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:39 schreef de_boswachter het volgende:
Kunstenaars zijn mensen met een steekje los in de hersenen. En ja dan heb ik het ook over game-designers etc.

Van die sociaal geisoleerde mensen die zo creatief zijn dat ze gevaarlijk zijn voor de samenleving.

Wat mij betreft mogen ze daar binnenkort eens een inval doen en iedereen oppakken. Puur omdat ze een gevaar zijn. Voor ons en voor zichzelf.
Je beseft toch wel dat bijna alles in je omgeving ontworpen is.
pi_60246531
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:39 schreef de_boswachter het volgende:

Ik kijk nu al uit naar de dag waarop jij KLB vol gaat trappen met topics als "Cycling Manager reeks stopt!!11!", nadat alle game-designers gelyncht zijn.

Zever toch niet, man.

Kunstenaars met een steekje los zijn die prutsers die zich bezig houden met zogenaamde 'abstracte' en moderne kunst. Inspiratieloze bagger is het, grotendeels.

Industrial designers, meubelontwerpers, game-designers en al dat soort schorem doen natuurlijk gewoon goed werk.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:47:48 #65
6941 APK
Factual, I think.
pi_60246547
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:43 schreef de_boswachter het volgende:

Ben jij kunstenaar
Serieus dat wist ik niet. Ik wist alleen dat je teveel vrije tijd had
Tja, vrij beroep hè...
Ik maak van alles, als het maar niet verkoopbaar is.
  maandag 21 juli 2008 @ 15:49:12 #66
6941 APK
Factual, I think.
pi_60246570
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:46 schreef Morrigan het volgende:

Ontwerpers zijn geen kunstenaars, dat zijn nichten met designbrilletjes.
pi_60246572
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat mensen die logo's, kleding en meubels ontwerpen dat allemaal kunnen zonder vooropleiding. Sorry hoor, maar dat is wel behoorlijk naïef. En als je wilt dat ik serieus antwoord geef, je leert daar vooral waar je op moet letten met bepaalde ontwerpen, je leert omgaan met diverse programma's zoals Illustrator en InDesign en je loopt een jaar stage bij een reclamebureau. (Daarnaast krijg je natuurlijk ook theorievakken als kunstgeschiedenis.)
Eh, nee dat denk ik niet. Maar veel mensen wel.

Maar in hierboven zeg je dus eigenlijk precies wat je in eerste instantie had moeten zeggen, i.p.v. 'andersdenkenden' te trakteren op een simpele " ".

Weer wat geleerd, he?
pi_60246584
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:47 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Ik kijk nu al uit naar de dag waarop jij KLB vol gaat trappen met topics als "Cycling Manager reeks stopt!!11!", nadat alle game-designers gelyncht zijn.

Zever toch niet, man.

Kunstenaars met een steekje los zijn die prutsers die zich bezig houden met zogenaamde 'abstracte' en moderne kunst. Inspiratieloze bagger is het, grotendeels.

Industrial designers, meubelontwerpers, game-designers en al dat soort schorem doen natuurlijk gewoon goed werk.
Meubelontwerpers die NATUURLIJK goed werk doen Ooit bij de Ikea geweest ?
Industrial designers die NATUURLIJK goed werk doen OMG. Ze doen goed hun best om alles lelijker te maken ja.

En wat Gamedesigners moet ik je een beetje gelijk geven. Daarmee was ik iets te voorbarig

Mijn gejank ging vooral over van die creativelingen die overal schepsels van god in zien. Van die houtje-touwtje jassen dragerts.
U MAD?
pi_60246607
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:47 schreef APK het volgende:

[..]

Tja, vrij beroep hè...
Ik maak van alles, als het maar niet verkoopbaar is.

Ik heb je daar: Je geeft je voor je omgeving uit als kunstenaar, je trekt een goede WAO en verdient goud geld met gokken. Zo zit het toch
U MAD?
pi_60246620
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:46 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zie reactie APK.
U MAD?
pi_60246630
quote:

[..]

Dat leren van die programma's als Illustrator en Indesign kun je jezelf makkelijk aanleren, lessen daar in geven is pure tijdverspilling. Internet is bezaait met allemaal tutorials. Of kunstgeschiedenis nu het vak is wat je aan moet halen, dubieus. Welke theorievakken nog meer dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door LudoSanders op 21-07-2008 15:57:42 ]
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  maandag 21 juli 2008 @ 15:54:27 #72
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_60246662
quote:

[..]

ik ben van mening dat je die dingen inderdaad kan zonder opleiding.

maar goed,.. ik ben dan ook van mening dat een mens alles kan zonder daarvoor een opleiding te hebben gekregen.
je kan jezelf alles aanleren en als je erin gelooft kan je ook alles wat je wilt. hoe zijn die mensen er gekomen die opleidingen geven? die hebben het niet zelf geleerd op opleidingen toch!!? of als er ergens een nieuwe opleiding gestart wordt dan zal het moelijk zijn om goed opgeleide mensen te vinden!

neemt niet weg dat een opleiding je wel degelijk kan helpen om de richting op te gaan die je wilt, ware het niet dat er tijdens opleidingen teveel tijd en geld wordt verspild aan nonsens waar nooit meer wat mee gedaan wordt.
wat dat betreft zijn gerichte LOI cursusjes misschien nog wel beter!

maar als ik meubels wil ontwerpen en er talent/aanleg voor heb dan hoef ik alleen maar te weten hoe ik de machines hoef te gebruiken, maar dat leer ik in de praktijk wel.
als ik een logo wil ontwerpen doe ik dit in de eerste plaats op gevoel en aan de hand van het bedrijf waarvoor het nodig is.

Kleding ontwerpen is ook een kwestie van je talenten gebruiken, de techniek om het in elkaar te zetten heb je echt geen 4 jaar opleiding voor nodig.

(en ja, er zijn uitzonderingen)
  maandag 21 juli 2008 @ 15:56:31 #73
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60246700
Ik moet zeggen dat er bij de Graduation Show van de Design Academy, ik toch ongeveer de helft erg waardeer. Er worden zeker wel toffe dingen verzonnen daar. Wat me weer stoort is het krampachtig hippe van die lui daar. Dat ze allemaal anders willen zijn dan de meute, maar als je langs de Witte Dame loopt, alleen maar dezelfde mensen ziet .

Kortom, product is vaak wel tof. De mensen.... vaak toch wel "mwah".

Maarrrrrr... Als ik kijk naar de zooi die verzonnen wordt op bijv. het St Lucas in Boxtel denk ik... Nah, dat is het toch niet zo. Daar zijn EN de mensen walgelijk EN de producten die er vandaan komen 3 keer nix.

Oh, en het was me niet eerder echt opgevallen maar die "De_Boswachter" is toch wel echt koning kneus . Sjeez wat een triest kereltje .
  maandag 21 juli 2008 @ 15:56:50 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_60246709
quote:
Op maandag 21 juli 2008 15:51 schreef de_boswachter het volgende:

Ik heb je daar: Je geeft je voor je omgeving uit als kunstenaar, je trekt een goede WAO en verdient goud geld met gokken. Zo zit het toch
Gokken is natuurlijk ook een kunst, WAO zit er helaas niet in voor een zelfstandige dus af en toe moet ik even op reis om mijn kunstje te doen.

Tijdens de opbouw en de opening van de expositie sla ik liters witte wijn achterover -vaak is er ook nog wel een lokale wannabe die pillen of poeders heeft- en de nacht breng ik meestal door met de vrouw of vriendin van een of andere collectioneur.

Als ik niet in een inrichting zit, that is.
pi_60246719
Ik heb op een kunstacademie gezeten, voor Fotografie. Het is vaag. Ik had drie of vier dagen in de week les en mijn vakken waren Fotografie, Kunstgeschiedenis, Concept, Ruimtelijke Ordening, Filosofie, Beeldend, Grafisch Ontwerpen, Analoge Fotografie en meer van dat soort ongein.
Het was wel leuk, ik heb me vermaakt, maar ik heb nooit het idee gehad dat ik er wat mee kon of dat ik er daadwerkelijk iets mee zou kunnen bereiken. Helemaal niet als je uit moet gaan van het statement dat alles wat je maakt 'kunst' is. Overal moet een betekenis achter zitten en dat hoeft wat mij betreft niet. Foto's kunnen ook van zichzelf mooi zijn, zonder dat het de bedoeling was om er een verhaaaaaaaaal mee te vertellen.

Ik werd er op een gegeven moment in ieder geval doodmoe van.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')